Nya inlägg

Idag är ingen vanlig dag för idag är det min mamma & systers födelsedag! Puss & grattis <3

Hej bästa ni! Vilket tråkigt väder jag har kommit hem till. Himmeln är grå och luften kall. Det är tur att jag har lite roliga planer idag iallafall. Ikväll ska jag nämligen ta bussen in till stan och käka ute med några av mina efterlängtade vänner.

Bilder från Nice

Hej mina favvisar! Hur mår ni idag? Jag mår hur bra som helst! Jag kan faktiskt erkänna att uppdateringen under resans gång har varit ganska dålig. Det har blivit ganska hackigt och ni har inte fått följa med överallt, men så kan det bli när man är på semester. Jag har massor med bilder kvar från resan som jag inte har lagt upp och som jag kommer publicera nu när jag är hemma. Vi kom nämligen hem lite tidigare än planerat. Istället för att dela upp körningen hem under två dagar sträckkörde vi igår och bilen rullade in i Helsingborg runt 12 inatt . Idag kommer jag därför att packa upp (vilket kan ta ett tag för mig), ställa allt i ordning och börja redigera bilder.

Xx

Hej på er! Dagen idag började med att jag och Ellinor trippade iväg till ett bageri och köpte baguette, croissant och lite frukt. Efter frukosten promenerade vi ner till en av Antibes stränder och spenderade någon timme där.

Nu är vi påväg till Cannes för att strosa runt och äta kvällsmat. Mysigt!

Mysig brunch på Lucky Break efter ett dopp i havet

Hej på er! Imorse ringde väckarklockan lite innan 8 och trots att vi var lite morgontrötta lämnade vi hotellet, gick och köpte frukost och åt den på stranden. Det var supermysigt och när vi var klara tog vi ett dopp i det blå havet. Vid 11 checkade vi ut och tog en snabb tripp till Monaco, åt lunch och åkte sen vidare till Antibes. Ikväll har vi strosat runt på Antibes gator, tagit lite bilder och ätit gott.

(Edit: pga av dåligt internet kommer detta inlägg upp en dag för sent..)

Xx

Hej på er! Igår hoppade vi återigen in i bilen och körde ner till Nice. När vi kom fram gick vi på strandpromenaden och strosade runt i gamla stan. På kvällen bestämde vi oss för att dagen idag skulle bli en lugn dag med lite sol och bad. Just nu ligger jag och solar i en solstol på hotellets takterrass. Efter lunch tror jag att vi drar ner på stranden ett tag eller går vi kanske i lite affärer!
Xx

Hej bästa ni! Hur är det med er? Jag har det underbart bra här i Frankrike. Just nu är vi i Chamonix och har varit uppe och vandrat på bergstopparna. Jag är helt slut i mina ben och längtar nästan efter att lägga mig i en säng. För tillfället sitter jag och myser i en solstol på vår balkong och har det allmänt bra! Jag har inga superbra bilder från Chamonix på mobilen så därför fick det bli lite bilder från Saint Hippolyte. De flesta bilderna är på kameran och jag har varken haft tid eller ork att föra över dem till mobilen...