Presentation picture
filiphabellring
Filipha, 20 år
Filipha heter jag och är 19 år och bosatt i Göteborg. I denna blogg är det mycket vardag och träning. Är sedan några månader tillbaka bodypumpinstruktör. Ni hittar mig på Nordic Wellness Backaplan och Almedal.

Behöver detta

Just nu hade jag bara behövt krypa ner bredvid honom för att kunna avsluta denna dagen bra. Haft en riktigt hemsk dag som bara får mig att vilja kasta in handduken och åka hem. Kanske kan lite sömn hjälpa!

Fredag!

Fredagen är här igen. Klockan ringde vid halv sju ungefär och kvart över sju cyklade jag och Sandra hemifrån. Åt frukost på hotellet och gjorde oss sedan redo för bodybalance. Inga deltagare dök upp vilket var väldigt tråkigt men vi hämtade volleybollen och gick ner till stranden istället. Så här ligger vi i sanden och väntar på att klockan ska bli 10 så vi får spela lite volleyboll!

Detta ska nog kunna bli en bra dag. Gäller bara att hålla energinivån uppe!

Lyx delux

Allt går att fixa, så är det! #guidelife

Fick för mig att besöka gymmet

​Efter en riktigt bra arbetsdag så hade jag energi över så gick till gymmet. Bestämde mig redan igår att det var dags men man vet ju aldrig hur kroppen mår. Så efter att ha varit från gymmet i en månad så var jag idag tillbaka. Blev biceps, triceps och axlar. Armar helt enkelt! Känner att musklerna är påväg att försvinna så nu är det dags att bygga upp kroppen lite igen. Skärpning på mig nu!

Nu är jag nyduschad och ska snart bege mig in mot stan för att äta middag.

Ledig dag

Godmorgon!

Idag har jag min lediga dag. Vaknade till någon gång under morgonen med kramp i vaden och sedan somnade jag om. Vaknade vid 10 igen och gjorde mig en god frukost bestående av yoghurt, granola, jordgubbar och vattenmelon. En iskaffe till det och jag landade ute i solen vid poolen. Inte så mycket att klaga på skulle jag vilja säga. Tyvärr är jag så grymt rastlös och har svårt att ligga still men ska hämta min bok nu och lägga mig och läsa. Vis tre är det saga för Hamam och det ska bli så skönt. Förhoppningsvis hinner jag bättra på brännan en aning först.

Eurovision Song Contest

Godkväll på er!

Här har klockan precis passerat tjugo över ett och mina ögon går i kors. Hade en lång dag på jobbet idag. 9.00-20.00. Självklart är det raster och luncher inräknat. Jag och Sandra bokade en dejt på hennes rum då vi skulle försöka streama Eurovison men det gick inte alls så bra för oss så åkte in mot vattnet och satte oss på ett mysigt ställe. Åt lite fruktsallad och drack te. När vi sett alla nummer hoppade vi in i bilen och körde ner till hamnen där vi hittade lite kollegor inne på Orfoz. Hängde där och betraktade deras fantastiska shottävling. Victoria vann inte men det var inte långt efter ägaren. Vi fick oss varsin kaffe men för min del hjälpte det inte alls så nu är vi hemma igen.

Så nu ligger jag nerkrupen i en nybäddad säng. Ska bli skönt att sova och imorgon är jag ledig så ska sova ut någorlunda länge. Får däremot se när kroppen bestämmer sig för att vakna. Känner jag mig själv rätt så vaknar jag kring 8 ... Inte så jättekul men då hinner jag vara ute i solen och bättra på brännan.

Hoppas ni haft en fin dag och sover gott i era sängar just nu. Det är nämligen precis det jag planerar att göra nu. Godnatt!

middagsdejt på balkongen

​Efter att ha hängt vid poolen i några timmar och fått färg så beslutade vi oss för att gå upp till affären för att handla lite. Kom hem med mat och lite annat som jag behövde till mitt lilla kryp in. Bland annat lite mer galgar. Vandrade direkt upp till Sandra för att laga mat. På bilden ovan ser ni dagens måltid bestående av stekt kyckling och svamp, sallad, linser och även vattenmelon och ost. Lite pinjenötter blev det uppepå också. Riktigt gott smakade det och mätt blev jag. Enkelt och perfekt. Avslutade med en iskaffe och lite jordgubbar innan vi hände upp vår tvätt.

Nu är jag nere hos mig. Har duschat och städat lite. Internetet fungerar bara lite då och då här hos mig just nu men har hunnit prata 30 minuter med Niklas också vilket alltid är skönt. Igår fick jag mig en pratstund med familjen där hemma innan internetet la av vilket också var jätteskönt.

Nu är det dags för mig att ännu en gång släcka lampan och få lite skönhetssömn. Imorgon är det jobb som väntar igen och klockan ringer tidigt. Helt enkelt värt att försöka somna nu. Godnatt på er!

En stund vid poolen

Fantastisk värme och ett första dopp i poolen!

Startade dagen med jobb och ett helt fantastiskt bodybalance-pass. Mathias fick sovmorgon och jag fick då gå hem lite tidigare vilket resulterar i att jag nu ligger vid poolen och njuter av värmen. Vi får faktiskt njuta också!

En kaffe innan jobbet

Landade precis på jobbet, svettig och med en kopp kaffe i handen. Ska strax byta om innan det är dags för bodybalance. Cykelturen till jobbet var med ömma ben och brutal motvind. Men fram kom jag och det tog inte alls så mycket längre tid än vanligt.

Dejt

Haft en helt fantastisk kväll och nu landat i sängen hem. Film väntar!