Hej på er!!
Nu är jag hemma igen och jag tänkte skriva lite om hur resan hem gick.
Vi fick sovmorgon till 9:30, men jag vaknade av vana vid 6:30. Jag kunde inte somna om så istället scrollade jag igenom mobilen tills Lovisa vaknade. Vi låg kvar i sängarna i nån timme innan vi gick ner och åt frukost. Strax efter det var det dax att säga hejdå till italienarna som vi bodde med.
Sedan åt vi lunch och några timmar senare blev vi skjutsade till bussen som skulle ta oss till flygplatsen. Vi vinkade av vår värdfamilj och sedan åkte vi. Det var bara folk som skulle till gbg som jag åkte med hem från Hastings, och vi var bara 6 personer så vi fick en taxi. Vi kom till flygplatsen, checkade in, gick igenom säkerhetskontrollen och sedan fick vi lite fritid. Jag och Lovisa drog till starbucks och köpte vårt favorit iste. Också var smarta jag var i farten och jag råkade välta ner en glasburk med socker PÅ en holländare, NER på golvet. Kras sa det. Det var väldigt pinsamt men personalen var jätte snälla och fixade det!
Efter lite väntan gick vi på planet och drog hem igen. Hemma på Landvetter möttes vi av Lovisas föräldrar som hämtade oss. De var jättegulliga och hade med sig rosor och sallad(!!), som jag har saknat sallad. Vi stannade till på donken och köpte lite mat, innan vi åkte hem igen!!

Hejsan på er!!
Idag var det den sista dagen här i Hastings. Det är faktiskt helt sjukt hur fort det har gått. Jag har så mycket känslor och jag vill verkligen inte åka hem! Jag saknar dock min säng och min hund alldeles för mycket, men om jag inte skulle gjort det så hade jag stannat en vecka till.
Idag har vi inte gjort så jättemycket. Vi fick fritid hela dagen så jag har shoppat det sista jag ville köpa. Vi gick till Waterstone's en sista gång för att chilla lite. Jag drack te, åt en morotskaka och en halv kycklingmacka som jag och Lovisa delade på.
Efter några timmar samlades alla på tågstationen för att säga hejdå. Det var inte så jobbigt till en början, men efter en stund så brast det. Jag grät för att jag visste hur mycket jag kommer att sakna alla. Jag grät för att jag har fått chansen att åka på denna fantastiska resa och för att jag har träffat så fina vänner som jag inte vill lämna. Jag grät av lycka, av sorg och av kärlek. Och det kändes så fel, och konstigt. Jag ville inte gråta för att jag ville inte att sista stunden tillsammans skulle vara såhär men det var så det blev. Jag vet att det låter som om någon har dött eller så, men det var faktiskt riktigt jobbigt. Vi hoppade iallafall på bussen en stund senare och åkte hem. Hemma nu har jag bara packat och vilat, ätit middag, pratat med värdfamiljen och nu ska jag sova!!
Godnatt, en sista gång<33

Också, till alla er som har gjort denna resan till den bästa, tack. Tack tack tack. Jag är så tacksam att jag fick träffa er. Tack Lovisa, Elvira, Anna, Sam, Felicia, Sofia, Tilda, Angelica, Vilma, Emelie, Claudia, Engla & Marinela.

Hejsan!!
Idag har vi vart nere i stan hela dagen. Vi fick sovmorgon imorse, så att alla träffades på tågstationen vid 9:30 (stationen ligger i stan, vi samlas alltid där:)). Där bestämde vi vad vi skulle göra idag. Jag och några andra ville gå till Waterstone's, som är min nya favoritbutik (tack Tilda<3). Det är en bokaffär som har så många bra böcker + ett jättemysigt café. Jag drack en 'pot of tea' och åt en vegansk macka och det var jättegott!! Efter en stund där inne så gick vi till lite andra affärer, bl.a. H&M, Topshop & The body shop. Allt som jag köpte idag + allt annat jag har köpt kommer jag att visa i ett eget inlägg, då jag inte har haft tid att skriva om det varje gång vi har shoppat.
Iallafall, efter det så gick vi till ett annat café och drack lite mer te och läste lite till.
Efter allt tedrickande och läsande så gick vi ner till stranden. Vi badade en stund och det var ganska skönt MEN det var väldigt kraftiga vågor och hårda strömmar så att det var obehagligt. Vi satt på stranden en stund innan vi gick och köpte domino's. Det är en av mina nya favoritrestauranger, bästa pizzan finns där!! Vi åt pizzan på en gräsplätt utanför tågstationen där vi nästan alltid äter lunch/middag. Efter det så åkte jag och Lovisa hem. Vi har vart hemma i några timmar och vi har packat och fixat lite. Nu ska vi sova, godnatt<333

Hallåsan
Idag har det varit en väldigt rolig dag. Vi gick upp, åt frukost och åkte till stan. Alla träffades i centrum och där förklarade ledarna vad vi skulle göra; en 'scavenger hunt'. Vi skulle tävla i våra lag och samla poäng och det var faktiskt ganska roligt. T,ex så tankade vi en annan persons bil, vi friade, blev handcuffed med en polis osv osv. Mitt lag vann inte men vi var bra ändå, go tigers. Efter det så käkade vi lunch på donken och åkte till skolan. I skolan så hade vi olympics, där vi tävlade Sverige vs Italien vs Spanien. Vi hamnade på en andra plats (hade dock lika mycket poäng som vinnaren). Vi fick sedan diplom innan vi åkte hem igen. Hemma åt vi middag som var ris och curry, ganska gott. När vi skulle ta bussen till stan igen, så mötte vi några engelska barn som skrek efter oss och försökte mucka gräl. För att ta hela diskussionen kortfattad: dem kallade oss h*ror och sa att vi borde åka hem till vårt 'fu*king country'. Jag fällde sedan en tår och fortsatte med min dag (läs: skrattade åt idioten och hoppade på bussen). När vi träffade alla igen så gick vi mot en park där vi skulle tävla lite till. Jag tycker faktiskt att svennarna förtjänade att vinna då småkrypen (aka italienare/spanjorerna) alltid fuskar. Jag blir så provocerad av fusk då jag tycker att alla borde ha lika stor chans att vinna. Efter alla tävlingar drog vi hem och nu måste vi sova, godnatt!!<33

Hallåsan
Idag har vi besökt Battle Abbey, som är en borg/gård från 1066 (host**wikipedia).
Efter skolan tog vi en buss dit som tog ca 30 minuter. När vi kom fram så var vi inne i borgen och tittade. Dem har gjort om borgen till ett museum men ändå har dem kvar alla små, trånga trappor och mysiga gångar. Vi gick en tour runt hela stället och det var ganska intressant. Efter det så fick vi gå runt lite fritt, så vi tog några bilder och målade lite. Vi åkte sedan hem och åt middag innan vi drog till stan igen för att gå på student party. Det var ganska trist så vi åkte hem efter en stund!!
Natti

Hejsan!!
Idag har det vart en till väldigt vanlig dag. Vi gick upp, åt frukost och åkte buss in till stan. I stan mötte vi upp alla andra STSare och sedan vi gick till Alexandra Park, som är en ganska stor park. Där tävlade vi i våra lag och mitt lag förlorade (som vanligt). Efter det så fick vi fritid så vi gick till caféet i parken och åt lite. Dem flesta åt sin 'packed lunch' men jag köpte en smoothie och en pastie. Det är en engelsk pirog tror jag. Det var ganska gott och det var skönt med riktig lunch och inte bara mackor.
Vi gick till skolan efter parken, det tog kanske en kvart. I skolan så fick vi sitta och vänta ganska länge på att våra lektioner skulle börja, så vi satte oss ner i matsalen och väntade. Sen började lektionerna och vi diskuterade om 'mind games' alltså hypnos m.m.
Vi åkte sedan hem och åt middag, korv med bröd. Sedan åkte vi in till stan igen. I stan körde vi något quiz med frågor som handlade om Hastings. Jag tror att mitt lag kom sist, igen.
Efter det åkte jag och Lovisa hem lite tidigare för att jag hade halsbränna och inga tabletter med mig. Hemma så vilade vi en stund innan vi började packa lite. Vi åker hem om fem dagar, men vi ville ha lite koll på hur mycket mer vi kan ta hem då vi har smått panik över hur mycket grejerna har.

Vi gjorde inte något kul så istället tänkte jag skriva om hur en vanlig dag ser ut;
7:00 Vakna (ligg kvar i sängen och klaga)
7:25 FLYG ur sängen
7:26 Frukost (sockrade flingor, usch)
7:35 SPRING till bussen
16:00 Åk hem
17:00 hemma
17:01-18:59 Äta middag + Vila en stund
19:00 Gå till buss (alternativt 19:03 SPRING)
19:04 Åk buss
19:50 På stationen
20:00-21:30 Aktivitet
21:52 Buss hemmmm
22:30 Hemma
23:30 SOV

Detta var en exempel dag, vissa dagar har vi lektioner på eftermiddagen och då ser det lite annorlunda ut.

Hejsan!!
Idag vad det vart en väldigt vanlig dag. I fick dock sovmorgon imorse vilket var väldigt uppskattat. På förmiddagen var vi på ett fiskemuseum med något gammalt skepp. Det var inte så jätteroligt men det var antagligen för att alla var så trötta. Efter det så åt vi lunch på stranden innan vi åkte till skolan. I skolan så fick vi lite nya lärare och klasser, och efter det så diskuterade vi saker i olika grupper. Vi tog sedan bussen hem och åt middag (pizza!!), innan vi åkte till stan igen. När vi alla träffades så gick vi till en park och tävlade i våra lag som vi är uppdelade i. Vi åkte sedan hem och nu ska jag sova.
Godnatt<33

Hej hej!!
Idag har vi vart i Eastbourne och shoppat hela dagen. Det tog kanske en timme att åka buss dit. När vi var framme så gick vi på piren en stund innan vi gick in till centrum. Vi gick först till starbucks och köpte lite mumsigt, jag beställer nästan alltid 'Iced Tea Lemonade, hibiscus, sweetened' så även denna gången. Vi var sedan på Primark i hundra år och jag hittade lite grejer som jag gillade, bland annat en Nirvana-tröja som jag kommer att leva i resten av mitt liv. Efter det ville vi hitta en park att ära lunch i. Vi hittade en 2km från centrum och vi tyckte att det lät bra (wat?). Vi hittade inte parken, så efter en stund hamnade vi på en cricketbana och började äta vår lunch. Men sen ringde våra kompisar som sa vart dem var, så vi gick till dem istället. I den parken var vi i typ 2 timmar. Det var varmt men vi satt i skuggan och spelade kort, väldigt mysigt. Vi gick sedan ner till piren för art ta bussen hem. Men på bussen hem satt alla småkryp och skrek jättehögt, så vi började sjunga 'Du gamla du fria' för att överrösta dem, men det uppskattade inte den spanska ledaren, så hon lackade ur lite smått på oss. När vi kom hem vilade vi och åt middag (grillat!!).

Hallåsan
Idag var vi i London igen, älskar!! Men dagen var inte helt perfekt, då den började med att tre (ja TRE) bussar inte kom. Vi fick ta en senare buss som gjorde så att vi missade det första tåget till London, så att alla STSare fick vänta på nästa tåg för att vi var sena:))) När vi gick på tåget så fick vi bra platser i en lugn vagn (lugn vagn = inga småkryp ;aka inga spanjorer eller italienare som pratar högt). Det tog en och en halv timme att åka, men det kändes mycket kortare. Väl i London så gick vi från tågstationen till Oxford Street. Därifrån fick vi gå vart vi ville, och vi skulle vara tillbaka vid fem. Jag och Lovisa gick till Primark, Boots, Lush, Urban Outfitters, Topshop + massa andra butiker där vi inte hittade något i. Vid lunchtid försökte vi hitta en park att sitta i och käka lunch men problemet var att alla parker mitt i centrum var upptagna av prideevent (det var pride samtidigt i hela London<3) Efter lite letandes på Google Maps hittade vi en ledig park 1km bort så dit gick vi. Vi satt där i en timme och vilade och åt. Strax innan fem så gick vi bort mot tågstationen och åkte hem. På resan hem spelade vi lite kort och sov lite. När vi kom fram till Hastings så åt vi på subway innan vi tog bussen hem. Jag duschade samt städade och nu ska vi sova. Nattiiiii