I fredags kämpade vi oss till flygplatsen i Bangkok efter enbart en timmes sömn. En timme senare efter avgång är vi framme i Phuket. Vi hade bokat hostel i förväg i centrala Patong och här mötte vi även upp våra tre res kompisar Linus, Joel och Jacob. Vårt hostel håller hög standard och vi har pool på högsta våningen.

Idag är det måndag och vi har haft en återhämtningsdag. Sen vi kom hit har det blivit sena nätter och alldeles för mycket öl. Så idag tog jag en rejäl sovmorgon och sen gick vi alla på massage i en timme. Imorgon har vi plan på att gå upp i tid och träna vid poolen, sen ska vi hyra mopeder och åka till olika stränder.

Här bor vi i två nätter, fint och bekvämt. Älskar våra sängar, att man bor i sitt eget litet kryp in och kan dra igen så blir det helt mörkt.

Idag är det en ny dag och vi har inga vidare planer. Tjejerna sover fortfarande men vaknar nog till snart. Vi har sovit i ca 12 timmar inatt, imponerande och behövligt!

• Asien

Vi är framme i Bangkok och flygresan samt allt annat som hör till har gått över förväntan. Av tidigare erfarenheter så har flygen alltid på något sätt krånglat eller blivit försenat, men inte den här gången!

Vi bor på ett fint hostel som heter Once again hostel som ligger ca en timme med taxi ifrån flygplatsen och bara några hundra meter ifrån kärnan av Bangkok.

Flygresan tog 11 timmar men vi sov inte mer än en timme någon utav oss. Det resulterade att vi var trötta och slitna när vi kom fram. Men för att inte dra ut på jetlagen så har vi hållit oss vakna hela dagen. För att det skulle vara möjligt så har vi underhållit oss med olika aktiviteter. Vi gick till ett Buddha tempel, åkte båt och tuktuk för att se och upptäcka mer i Bangkok. Nu är klockan halv åtta på kvällen och vi alla ligger i våra små bås, godnatt!

• Asien

Väskan packad och jag är redo för nya äventyr. Första destination är Thailand och sedan backpackar jag och mina två bästa vänner oss igenom stora delar av Asien. Vi har en ungefär plan på vart och vad vi vill se och besöka, men hur länge vi stannar är fortfarande oklart. Vi stannar tills vi känner eller behöver åka hem.

Tankarna och pirret har inte alls varit densamma som förra gången, det är lugnare. Det kan delvis bero på att det inte längre är första gången vi åker utan också för att vi är väl förberedda och inga frågetecken. Allt löser sig, alltid.

Välkommen till #resmedfia2.0
Nu kör vi!

Det känns verkligen som att jag är på toppen, just nu är jag mitt bästa jag!

Motgångar sägs göra en starkare, och "Hell yeah" säger jag bara. Känner mig som en superhjälte. Det är som att jag står på toppen och ingen kan ta det ifrån mig. Ingen. Jag är störst, bäst och vackrast. Punkt.

Är så tacksam över att just vi två gjorde den sista resan ihop. Vi delar nu så många konstiga, roliga och häftiga minnen ihop. Du och jag, min Reb.

När jag kom hem från Australien kom jag även hem till ett nytt rum. Mamma ville ha ett större rum och jag ville komma in i ett ljust, så vi bytte. Har därför inhandlat ny matta och kuddar till sängen samt kollar runt på nytt nattduksbord och tavlor. Det kan nog bli bra tillslut, mitt nya lilla rum!

Jag uppskattar verkligen den svenska sommaren och all lycka och glädje som sprids. Alla människor i vår lilla stad vågar sig gå utanför dörren och ta ett glas nere på vårt fina värdshus, man hamnar sedan på en efterfest och dansar till klockan fyra på natten. Jag älskar Mariefred, iallafall på sommaren!

Hemma i Sverige igen menas nya rutiner. Ölen byts ut mot aminosyror och rumpan byter riktning nerifrån och upp. Konstigt nog så har inte min kropp förändrats så värst mycket trots min ohälsosamma livsstil i Australien, jag bugar och bockar för det!