Hallå! Kanske är det feberdimman eller det faktum att jag inte lämnat lägenheten på 48 timmar som gör mig taggad på detta! #nouw30daychallenge

Är ju för det mesta ganska o-bra med det här att uppdatera men när jag väl gör det är det så himla kul ju! Älskar att uttrycka mig i text och bild samt kläder. Så here we Go.

Ska försöka mig på några vårpeppiga outfits, recept och livsfunderingad under den här månaden. Om inte annat för att tagga igång migsjälv! Nu kör vi!

Men vem är jag för dig som klickade in här alldeles precis?

Tja! Heter Fia-Maria, är 18, pluggar sista året på samhällsvetenskapliga linjen och skriver i långa dokument mest hela dagarna. På fritiden jobbar jag lite extra på ett café och hänger med mina tok-bra vänner. Drömmer om att bosätta mig i typ Marseille och spana på fransmän med brunt hår samt designa kläder, men vem är specifik.....

Just nu är jag en aspirerande hobby-fotograf som älskar att fånga små ögonblick och dela med mig av historier, häng med!

C'est moi!

Har spenderat dagen med att äta väfflor och försökt tina upp mina frusna tår. Började imorse med en tur i kylan med mamma och pappa! Så fint men otroligt kallt, så kallt att det liksom gör ont i varje millimeter av ansiktet och ögonfransarna täcks av iskristaller!!! Kolla bara:

Men sen fick vi somsagt våfflor och kaffe för att värma upp oss igen

Hett tips!!! Kanel på väfflor, supermegagott ju

Sån härlig dag!! Behöver verkligen sol för att fungera som människa

//Fia-Maria

mhmmm rosa mockakjol eller missmatch med grönt och rosa samt PRICKAr, herregu

Har värvat filosofiplugg med pinterestdykning och sherlock tittning idag. Fjärde säsongen har ju äntligen börjat!! har bara sett halva avsnittet hittils men är fast, SÅSÅ bra ju. Har även i sann sherlock anda fastnat för rosa. Vill att alltalltallt jag äger ska vara rosa. Så snyggt och så härligt. Är på jakt efter ett par rosa kostymbyxor men hittar inte dom rätta... Tills dess får jag fortsätta försvinna in i pinterest och drömma mig bort till någon av ovanstående outfits( som förövrigt kräver något varmare väder än dom -20 som norrland bjöd på idag...)

// Fia-Maria

2017! Året firades in i Åre med mina vänner. Vi åkte upp dagen innan nyår och gjorde oss hemmastadda i sophies mysiga stuga som ligger precis så som man vill att en fjällstuga ska ligga, mitt i skogen med en otrolig utsikt. Vi åt god mat, jag gjorde sötpotatissoppa som är en personlig favorit och det bjöds även på en pannkakslunch av Engla, superbt.

På vägen upp stannade vi på max (!!!halloumiburgaren!!!)

Det bästa outfiten man kan bära måste ändå vara underställ, allt är bara mjukt och behagligt + att man känner sig sportig utan att utöva fysisk aktivitet, otroligt.

Lite utomhushäng blev det ändå. Vi kämpade med en snölykta som inte ville stå upp och åkte pulka.

Några av ingredienserna till soppan!! ska lägga upp receptet längre fram hade jag tänkt.

Sen blev det ju nyårsafton, vi spelade sällsis-spel och myste under dagen sen åkte nyyrsoutfiten på. jag invigde min prickiga klänning och spontanfärgare håret rosa igen ( ja jag vet jag sa att jag inte skulle göra det igen, och JA jag ledsnade på det redan nästa dag.)

Vi hade köpt LED ballonger som höjde nyårsstämningen till topp!!! Vid tolvslaget gick vi ut och kikade på nyårsraketer från håll, ( trivdes eventuellt jättebra med detta pga extrem skräck för smällare

Humöret var på topp!!!

Dagen efter spelade vi monopol hela dagen!! Första gången jag spelat ut monopol tror jag, kom inte sist!!!

Igår åkte vi hem och pulsade oss ner till bilen igen! Mhmm denna resa gjorde underverk för min harmoniska känsla. Borde nog spendera mer tid liggandes i en snödriva och titta på stjärnhimmeln.

En hurtbulle!!!

​Så mysig och så nödvändig resa!!! Nu ska jag återuppta pluggningen inför sista terminen, det här klarar vi!!!