Här kommer en Bildbomb från min midsommar på Öland tillsammans med familj och fina vänner 🌸🌸 Varning för många bilder på mig i långklänning 🙈

Igår var jag på en sjukt nice restaurang i Kristianstad, Bar-B-Ko. Maten var fantastisk, trevlig personal, extremt bra service och trevlig miljö. Jag tog en god & saftig köttabit med bea och potatisgratäng till. Fanns även tjocka pommes att välja som också var sinnes goda! Dessutom fick man en god sallad som aptitretare innan maten, vilket var plus i kanten!
Så ni måste testa den här restaurangen om ni är i närheten av Kristianstad!

Sista heldagen spenderade vi på en båt. Vi åkte till ön Comino och den blå lagunen. Här var det turkosblått vatten, det klaraste och vackraste vatten jag skådat. Vi åkte rutchkana från båten ner i den blå lagunen, så sjukt kul! 😅 Vi låg på däck och solade, hade Snacktime, spelade Uno och ba chillade.

Men det var inte så lugnt o harmoniskt när vi skulle hoppa på båten. Då var det skräck i mina ögon. Det var väldigt mycket vågor i hamnen och stegen eller landgången som man går på från bryggan till båten hade gått sönder på något sätt så den åkte ner i vattnet. Det vara bara rep som höll den kvar vid liv. Så det kom massor gubbar springande från andra båtar för att dra upp den här tunga stegen. De kämpade hur länge som helst och man började undra om de visste vad de höll på med. Och jag tänkte bara aldrig att jag går på den båten. Men på något sätt löste de problemet och på något sätt lyckades jag ta mig ombord. Och resten av resan gick bra😅

När vi kom tillbaka till hotellet, trötta o hungriga beställde vi pizza från pizza hut och käkade i sängen 😋

[(image_40)]

Både jag och Malin har blivit lite halvsjuka, förkylda och ont i halsen. Så det blev mest chill på hotellrummet och vid poolen på dagen. Vädret var inte heller på topp, det var lite molnigt och blåste sjukt mycket!
På eftermiddagen traskade vi ett par kilometer för att köpa oss en varsin efterlängtad Mug Shake på Dolci Peccati. Jag tog en med Oreo och Mallan med Cheesecake. Sååå sjukt gooott!! Och mättande😅 De hade skitmånga olika glassorter som verkade fett goda typ nutella, snickers, banoffe, mars osv😍.
På kvällen åkte vi till Mdina, Old town. Så himla cool stad. Staden är asgammal typ 1000 år före Kristus och man har verkligen bevarat den väl. Troja och Gladiator har även spelats in här, vissa delar iaf. Sjukt värt ett besök här!

Efter en dag i solen tog vi bussen till Valletta, huvudstaden på Malta. En riktigt cool stad som får en att tänka på Romarriket. Många coola byggnader med annorlunda arkitektur. Vi traskade runt i stan medan solen gick ner, sen käkade vi middag på Falafel Street. Jag tog dock kött i min rulle, 😅. Väldigt gott faktiskt! Till efterrätt köpte vi Gelato glass, sååå gottt!! Måste vara min nya favoritglass. Både vacker för ögat och underbar för munnen. Vi avslutade med att ta båten tillbaka.

Another day in paradise❣️
Middagen spenderades på en mysig restaurang med utsikt över havet, så mysigt. Jag åt Ribs, asgott!! Och jag lyckades helt utan att kladda något på mig, cred till mig. 😜

Igår hade vi ännu en varm dag vid poolen, blev många dopp för att svalka sig. Frukosten på hotellet är helt amazing, finns allt man vill ha! 👅
På eftermiddagen traskade vi upp för världens brantaste backe för att köpa snacks på Lidl haha <3 sjukt lökigt men ändå värt, väldigt fin view där uppe och massor fiiina blommor ;)
Till middag käkade burgare igen haha. Vi hittade ett väldigt nice ställe som vi säkert kommer gå tillbaka till, Hugo's Burger. Sjukt goda burgare, fanns massor olika varianter att välja mellan. Inredningen var sjukt nice, med massor roliga quotes på väggarna. Det var billigt med tanke på kvalitén. Sjukt bra wi-fi också (🙈).

Nu är vi äntligen framme i Malta!! Det är 30 grader och sol, så lär inte frysa direkt, haha. Och det är sååå himla fint här och vårt hotell är helt perfekt. Vår view från balkongen är helt guld. Kommer nog trivas här i en vecka😍

Årets rockfestival i Norje är över för den här gången och den blev lyckad som vanligt! Hur snabbt kan 4 dagar gå egentligen???! Det är i alla fall livets bästa festival, aldrig besviken. Hittade även livets godaste burgare där, alltså verkligen godaste någonsin ! 👅😋
Den bästa konserten var nog In Flames, bästa jag vart med om!! Verkligen svinbra! Corroded, Alter bridge, Gotthard och Scorpions var också grymma! Längtar redan efter nästa år🇸🇪🤘🏼🎉😍