Gjorde 2 nya tattoos i fredags, min 8:e och 9:e. Sjukt nöjd med resultatet!! Redan sugen på att göra flera🙈 Den här gången blev det ett kors på baksidan av överarmen och en text på insidan av armen. För er som undrar så står det snacktime, och ja jag älskar snack och jag är rätt skön ;)
Tatueringarna gjordes på Max tattoo i Linköping. Så sjukt duktiga är dom, rekommenderas starkt!!

I söndags åkte vi Tallinn med Tallink Silja. Vi sov på 2 nätter på båten och hade ca 1/2 dag i Tallinn. Vi var på julmarknad, strosade runt på gatorna i Gamla Stan, var inne i en jättefin kyrka och hajkade upp till Tallinns bästa utsikt. Vi käkade middag på en baltisk restaurang som heter Lido. Mycket att välja mellan, billigt mat och väldigt gott! Blev faktiskt väldigt positivt överraskad över Tallinn. En väldigt nice stad som jag gärna åker tillbaka till någon gång!
Vi hade väldigt roligt på båten även om de var lite berg och dalbana ett tag 🙉 Det var sjukt bra band som sjöng på båten. Och jag fick äran att joina upp på scenen en låt, pretty woman, hahah. Jag skämde väl ut mig men man får bjuda på sig själv 😜

Konsert med barnkören Watato från Afrika. Alla barn har blivit föräldrarlösa och haft det väldigt tufft. De var verkligen Superduktiga!! 👏👏

I helgen var vi på julmarknad i Gamla Stan i Stockholm. Såå mysigt. Sen bakade vi asgoda lussebullar med vit choklad och pärlsocker 🎅🏽😍🙌🏼

Har haft min älskade familj på besök i helgen, älskar dem så sanslöst mycket ❤️ Vad vore jag utan dem.
Igår var vi i Tranås och kollade när mini-galante (hannisen) spelade innebandymatch. Så grym är hon!! Hennes lag vann också! 🙌🏼 På kvällen var vi ute och åt på en av mina favorit-restauranger i Linköping, Grekiskt och Gott. Som man hör på namnet var det grekiskt och gott ;) och supermysigt! Idag är det Fars dag och ser firade vi med stor & god brunch! Jag har verkligen världens bästa pappa! Min förebild ❤️

Här kommer några bilder ifrån Gamla Stan, Stockholm. Hur mysigt med snö, gran och gamla byggnader ❄️☃❄️🌲 Längtar ändå till julen nu!!! Hoppas verkligen vi får en vit jul i Olofström, hade vart så mys🙈

Här kommer lite bilder från vår mini-semester som blev av trots allt, kryssning till Åbo 🛳🇫🇮
Vi fick en jättefin hytt, supergod frukostbuffé, bra live-musik och en riktigt mysig och avslappnande resa. Jag fick verkligen mersmak på detta med kryssning 🙌🏼

Vi skulle ta oss med bil från Linköping till Stockholm för att ta färjan till Estland och åka på en mini-semester. Men allt blir inte riktigt som man tänkt sig.
Det värsta snökaoset på 100 år drabbade Stockholm och vi körde mitt i detta, i blixthalka, med sommardäck... Vi trodde på riktigt att vår sista stund var kommen. Vi gled som en hal tvål på vägen tillsammans med en miljon andra bilar. Vi satt fast i brutala bilköer, inte ens polis & ambulans kunde ta sig fram dit de skulle. Malin var så kissnödig så hon fick kissa mitt på E4:an. Vi fastnade med bilen i en backe så jag fick gå ut ca 10 gånger och knuffa på bilen och en snäll man hjälpte till så vi klarade det upp. Varenda sekund var som en nära-döden-upplevelse. Nu var inte prio 1 att hinna till båten, utan att överleva. Vi var så nära att köra in i någon bil och överallt såg vi bilar och lastbilar som hade fastnat i snön eller kört av vägen. En sträcka som skulle ta ca 10 min i normal trafik tog för oss 4 timmar!! Då förstår ni. Till slut dumpade vi bilen i en snöhög, tog våra väskor och sprang till tunnelbanan. Mitt i allt läckte hela min vattenflaska ut i min väska så allt blev genomblött. Vi sprang i djup snö, vi sprang för livet. Det var blod, svett & tårar. Trots allt, trots allt kämpande missade vi vår avgång med 2 minuter.. Det var så nära! Men det löste sig ändå, en jättesnäll kille på terminalen fixade nya biljetter till oss och en lyxhytt plus frukostbuffé på en annan båt till Åbo. Slutet gott allting gott. Det fanns nog en mening med detta också. Och det viktigaste var att vi överlevde, tack gode Gud för det 🙏🏼 Vi lärde oss en del av detta och det var ett äventyr vi aldrig kommer glömma. och snö kan ju vara rätt fint ändå ❄️❄️☃

Idag hade vi våffelmys och kladdkaka hemma hos Malin med några goa vänner. Mycket ätande, mycket prat och många skratt. Precis som det ska vara! (Sprang 1 mil innan så jag skulle ha någorlunda samvete att kunna njuta av alla godsaker sen🙈)
Och idag när jag vaknade hade det blivit vinter på riktigt, asså verkligen på riktigt! En massa snö redan, vad händer??❄️☃❄️⛄️❄️ 🙈

Det är måndag, det är tidig november och vintern är så gott som här. En aning för tidig och en aning för kallt för min smak. Men då har man en anledning att ta sig till ett svettigt gym och bli lite varm igen 😜 Idag blev det 12km på bandet, kändes hyfsat bra ändå. Då frös jag inte iallafall 🙉
Btw har jag och Malin bokat en spontanare till, på onsdag åker vi till Estland🛳 det kan bli ett äventyr det där 🙌🏼😜

Igår fixade vi tapas hemma. Älskar det! En massa smårätter, man får lite av allt 🙈 Här är de mesta vi hade på bordet:

• mini-hamburgare
• mini-pajer med fetaost, kalkon & soltorkade tomater