Älskar alla dessa färgglada husväggar här i Schweiz, väldigt fotovänliga ;)

En av dagarna i Schweiz bestämde vi oss för att springa till en stad i Italien som heter Como. Det var lite drygt 8km att springa dit. Men det var inte som att springa hemma, det är backar överallt! Dock var det typ mest nedför dit, vilket var skönt. Speciellt för mig som hatar uppförsbackar mest av allt 😛. Hem var det desto värre, dock gick vi hem men det var sjukt jobbigt ändå. Sinnes branta backar! Förstår varför alla tar bilen här.

I alla fall när vi var framme i Como så var tanken att vi skulle äta pizza och gelato. Men när vi kom fram till ett torg så bjöds det på all möjlig sorts mat. Och vem tackar nej till gratis mat, haha. Vi fick bland annat flera sorter olika pasta, köttgryta, och något mellanting mellan churros & våfflor med socker på. Dessa var sååå goda. Jag åt 3 st🙈 Så efter var man ju proppmätt, därför blev det ingen pizza eller glass i Italien denna gång. Men vi var nöjda ändå ;)

Här var gränsen mellan Schweiz och Italien där vi sprang förbi.

Så tacksam för dessa vattenbrunnar med dricksvatten som fanns lite överallt längs vägen. Det var sjukt varmt att springa när solen stekte på och vi hade inget vatten med oss.

Lovar det var brantare än det ser ut! 😅

Så vackert vid Comosjön. Det var även kul att se flygplan som startade och landade i vattnet.

”Churros-våfflorna” 😍

Allt är så fint här i Schweiz, man slutar aldrig förundras. Ett ställe som verkligen är värt att se är vattenfallet här i Morbio Inferiore där vi bor.

Vi gick runt en slinga som tog oss längst upp på ”berget” där det var en fantastisk utsikt och ner igen längs vattenfallet. Det tog ca 1h att gå hela rundan med en del fotopauser, haha. Det var mycket backar som alltid här i Schweiz så benen fick jobba en del 😅.

Vattnet var riktigt kallt så det blev tyvärr inget bad men det var drickbart vatten så jag smakade det iaf. Smakade inte så illa ;)

En av de bästa sakerna med livet här i Schweiz är att kunna sova hur länge man vill och sen när man vaknat sätta sig ute på balkongen och njuta av morgonsolen och lugnet som befinner sig här, innan man dricker en kopp kaffe och en god frukost. Detta kommer jag verkligen sakna när jag åker hem till Sverige igen.

Nu ska visa er en av de vackraste platserna jag någonsin besökt, Altdorf. Det är en liten stad som ligger ungefär mitt i Schweiz. Jag fick möjligheten att åka hit tack vare att Frida skulle spela en innebandymatch här. Efter en bussresa på ca 3h så var vi framme på denna idylliska plats. Det var precis som taget ur en film.

Det var verkligen magiskt med de höga snötäckta bergstopparna som omringade den lilla staden, de mysiga husen, de gröna dalarna och smala gatorna. Får ni chansen måste ni åka hit !! 😍 btw vann Fridas lag matchen ;)

Andra dagen vandrade vi i bergen här i Schweiz. Vi började med att ta en gondol upp en bit för att hinna ta oss till toppen samma dag. Sen började vandringen uppåt. I skuggen var det ganska kallt, speciellt när vindarna kom, men i solen däremot var det varmt och så nice.

Det var faktiskt jobbigare än jag trodde att vandra uppåt, men sen gick jag också med två elittränade löparnördar som har sjuklig kondition😅 Men det var bra för mig att träna upp lite kondition och det var även bra träning för benen. Sjukt vad trött man var när man kom ner igen efter vi vart uppe och vandrat i ca 6h med fikapauser. Men oj vad fint det var, typ finaste jag skådat. Så det var verkligen värt att kämpa sig upp till toppen som var 1961 möh! Detta vill jag verkligen göra om!! 😍

Hej!!

I onsdags tog jag flyget från Nyköping till Bergamo-Milano i Italien för att hälsa på min syster och hennes pojkvän som spelar innebandy i södra Schweiz på heltid. Från flygplatsen tog jag buss till centralstationen i Milano och sedan tunnelbana och 2 olika tåg innan jag kom över till den schweiziska gränsen, efter många om och men. Men jag lyckades ta mig ändå fram till Chiasso där jag blev upplockad av Frida och Jakob ca halv 12 på kvällen. Sen blev det en sen middag i form av kebab😍. Btw helt sjukt att ingen kan engelska på en centralstation i en storstad som Milano där de rör sig så många turister!

Första dagen i Schweiz åkte vi till en stad som heter Lugano och till en annan stad som heter Locarno. Där strosade vi runt i det fina vädret och bara njöt. Så sanslöst vackert här!! Kan inte ta in allt. Önskar verkligen jag hade en bra kamera så jag kunde ge en mer rättvis bild av hur fint det faktiskt är här ❣️

Precis vid Frida och Jakobs lägenhet.

Här nedanför kommer massor av bilder från Lugano.

Stannade vid IKEA och åt en prisvärd och god lunch. Korv som jag älskar så mycket <33 och man blir ju så stolt svensk när man ser Ikea utomlands.

Nu kommer en rad bilder från Locarno, superfint!

På kvällen hade Jakob innebandyträning och jag och Frida tog en löprunda & ett pass på gymmet innan vi kollade lite på Jakobs träning.

Här kommer min helg i bilder. I lördags var vi på en Äventyrspark vid Sörsjön. Det var höghöjdsbanor och linbanor. Det var betydligt svårare, läskigare och jobbigare än vad jag trodde. Och jag är inte ens höjdrädd! 🙈 Men det var svinkul och shit vad glad man var när man klarat ett hinder! Det roligaste var nog linbanan som gick tvärs över sjön. Måste verkligen åka hit igen! 😍

På vägen hem stannade vi vid en exklusiv bilaffär med svindyra bilar, Robin var helt såld 😅På kvällen gick vi ut och åt på Pitchers, blev pulled pork för mig😍🙈

I söndags tog vi en söndagspromenad vid Bergs slussar. En riktigt fin höstdag, bara lite båtar som saknades ;)

I fredags överraskade jag pojkvännen när han kom. Var egentligen ingen särskild anledning men jag älskar att överraska och göra det lite extra fint för de jag tycker om, även om det är en helt vanlig dag❣️

Det här måste vara mitt favoritplagg just nu, en kimono i satin, svart såklart! 😍 Snygg, skön och smidig att ta på! Du hittar den på H&M.