Boston-Daily, Roadtrips

Har haft en perfekt ledig helg verkligen. Bosatte mig hos Amanda i fredags och vi har lagat tacos, pizza, kollat på filmer, simmat, dansat just dance och bara myst hela helgen.

Igår hämtade Elin och Jonna upp oss och vi bar av mot en roadtrip till New Hampshire för sol & bad. Bästa hänget med, picknick, sköna stolar och högtalare och prata svenska en hel dag. Lediga livet är så bra!

Resor

Andra dagen i Bahamas valde vi att åka en båttrip till en privat Ö för att sola, bada och snorkla. Var så fint där och jag som aldrig snorklat på riktigt innan tyckte det var så häftigt. En guide hade mat med sig ut i korallrevet vilket gjorde att vi fick se SÅ många fiskar och en haj(!!!).

Sedan stannade vi till för glass med godaste hot fudgen ever innan häng med bästa kombon :kaffe/snacks/ vin och ännu en oförglömlig utekväll väntade.

Boston-Daily

Alltså hur fort går inte veckorna?? Kom hem från Chicago i lördags kväll och kände inte alls för att vänta 2 månader tills nästa semester, men veckorna springer förbi så fort. Nu är mitt flyg bokat hem till Sverige och jag har ett datum!
Så läskigt, nu när det är så nära vill jag inte alls lämna..

Tänkte iallafall att det kan vara kul för er att se vad jag har gjort i veckan, en vanlig sommarlovsvecka med killarna och "Camp Frida".

Måndag: Traditionell starbucks frukost och häng i trädgården och sedan bar det av mot ... RED SOX GAME på Fenway park. Är alltså ett baseball lag som hade hemmamatch här i Boston. Fattade ingenting av spelet men popcornen var väääldigt goda(!!)

I tisdags var det dåligt väder (molnigt och 24 grader haha) så då åkte vi till Dave & Busters som är en stor arcade och killarna gick crazy. Dom älskar det, såklart! Sedan gick vi till lekparken och spelade fotboll osv på eftermiddagen

Något som vi taggat för hela veckan var onsdagens Lemonade stand! De har förberetts skyltar och bakats kakor tidigare i veckan och i onsdags morgon var vi uppe tidigt och gjorde egen pressad Lemonade och poppade popcorn som vi sålde i stan. All vinst gick till välgörande för mänskliga rättigheter (kan ju behöva uppmärksammas just nu)

Igår hade vi nog bästa dagen på länge! starbucks frukost för killarna innan vi åkte till Castle Island utanför Boston och spenderade dagen där med lång walk och lek på stranden. Var så himla roligt och vi sprang runt och var super fjantiga. Sedan hängde vi i grannarnas pool och hade playdate, jag jobbade över hela kvällen så då hade vi filmmys. Alltid extra uppskattat för jag låter aldrig dem ha electronics när jag jobbar annars, förutom när föräldrarna är på date för då är det movienight och igår även Ice cream sandwish(es)!

Nu ska jag bara hämta lillen hos en kompis och sedan är jag ledig!!! Tacokväll hos Amanda väntar, ha det bäst!

En MAGISK semester, jag älskar Karibien

Här började det spöregna på stranden, så då fick vi komma under tak och bli bartenders för en dag!

New York

Förstår inte att det redan är två månader sedan mamma var här och vi var i New York. Vi gick upp tidigt och tog bussen från Boston till Manhattan och tog oss senare till hotellet i Upper West Side. Ett block från Central Park och två block ifrån Colombus circle = guldläge.

Att bo på ett lyxhotell i New York är inget jag har behov av, man spenderar noll tid på rummet så det hade varit så ovärt. Mamma och jag hade så bra dagar verkligen, vi NJÖT, ingen stress även fast hon hann se det mesta på vår långhelg. Helt underbart att visa henne storstaden och springa runt på gatorna som en local.
Skickade iväg mamma med karta och bestämd mötesplats och klockslag inringat på söndagen medan jag åkte till East Village och mötte upp Sarah som jag lärde känna här i Boston. Så kul att träffa henne igen, hon fick ett jättehäftigt jobb i NYC och flyttade snabbt i våras.

Bästa frukost/ lunch stället , Le Pain.

Fina Battery Park från hop on hop off bussen. Den är så smidigt och prisvärd att ta!

Här hängde vi i någon timma och bara njöt av lugnet. Precis vid en liten hamn med en del stora yachts som utsikt, kaffe och sol. TIPS TIPS att gå hit. Tvärs genom gallerian mittemot 9/11 memorial, nära Battery Park. Var live musik och flera uteplatser från restauranger, är ett stort café/dinner/ market vid denna ingången till gallerian.

Här möttes jag och Sarah. Var underbar spellista på när jag satt och väntade, underbart.

Boston-Daily

I fredags var det äntligen dags för konsert och COLDPLAY!! Slutade tidigare och åkte till Amanda där vi fixade oss och väntade in Victoria och Laerke för att sedan ta uber till Gilette stadium (Patriots arena), trafiken var sjuk, är ett under att vi kom hem på kvällen! Men inte konstigt när så många ska ta sig ut, kaos. Konserten var m a g i, så bra och mäktig!!

Fortsätter från Niagara Fallen, då Annki fyllde år precis innan vi åkte. Så dålig timing att jag inte var hemma på hennes dag och jag visste att hon tyckte det var tråkigt. Så jag lurade över henne på kaffe, men stod i garaget så jag kunde kidnappa henne och köra henne till Megan där vi hade dukat upp brunch och tårta! Roligaste var i bilen när jag spelade och sjöng Happy Bday på tyska haha!

Dagen innan hade vi en så mysig dag i Boston kom jag ihåg, jag testade Canniolis för första gången.

Resor

Jag är så hemskt ledsen för att jag inte uppdaterar!! Jag har verkligen försökt, skrivit inlägg på bussar, flyg och sparat i utkast men de har försvunnit. Så frustrerande.

Jag har precis kommit hem från 10 dagars semester och största möjliga njutning och lycka i varenda minut. Jag har iallafall uppdaterat instagram, så här kommer bild från den!
Hörs snart!!

American holidays

Idag är det USA's independence day, 4th of July. Vi befinner ju oss på Marthas Vineyard, så efter poolhäng och aktiviteter tog vi oss in till Edgartown för att kolla på paraden, äta och kolla på fyrverkerierna.

Har haft så himla roligt idag, med släktingar till familjen som är här och med mina barn. Verkligen glad över att bocka av ännu en högtid här!

Så synd att jag inte fick en bild på detta, livs levande alpackor kom gående i paraden!

Resor

I söndags åkte vi ner till sommarhuset på Marthas Vineyard för att spendera semestern här. Jag stannar i tills mitten av juli då jag har mina lediga dagar och åker iväg med Franca.

Sedan vi kom hit har vi hunnit med att gå till the Arcade, ätit på Back Door Dougnuts (precis som det låter ett bakdörr ställe som öppnar 7 pm varje dag och säljer färska dougnuts, var jättelång kö och världens grej här, såklart gigantiska), ätit lunch på The red fork diner och kollat på propeller plan och helikoptrar som lyfte/landade utanför och hängt i poolen.

Jag var ledig igår kväll och då mötte jag upp lite andra folk som bor här på ön och bowlade och åt på the barn. Upp imorse och körde S till sailing camp, hade playdate med C och sedan poolhäng tills jag blev off en stund mitt på dagen. Då tog jag cykeln mot State Beach och låg där någon timma, hörde något bekant framför mig och där var en svensk familj som jag började prata med. Alltid roligt! Blev sedan rastlös och cyklade vidare till Oak bluffs och njöt av en kaffe på piren, sedan hem mot dusch och jobb igen. Hade ingen aning om hur långa avstånd det var mellan städerna, de skrattade åt mig här när jag kom hem för jag hade visst cyklat 6,6 Miles fram och tillbaka , så lite mer än 2 svenska mil haha. Går lite lättare när man cyklar längs havet hela vägen antar jag!