Boston-Daily, Thoughts

“Because I can’t wait to go home, I’m on my way...” , Ed Sheeran once said.

OCH HÄR SITTER JAG, på planet HEM. Landar alldeles strax i London för mellanlandning och sedan vidare till Köpenhamn där Oscar väntar. 1/3 personer som vet om att jag kommer hem, om bara några timmar ska jag få överraska min kära familj och sedan vidare till Oscars familj, vänner & släkt i helgen. Kan inte riktigt förstå..
Snart får jag va i hans famn, i Sverige. Vi klarade det, jag klarade det.

Att säga hejdå till mitt Boston, till min familj var bara fruktansvärt. Verkligen. Men tårarna har under det långa flyget bytts ut mot lyckorus.

Skrivet torsdag 6 AM

Resor

Efter Key West tog vi oss upp på den långa kustvägen med foto, glass, och solnedgångsstopp och tog in på ett motell längs vägen senare på kvällen. Vi var uppe runt West Palm Beach och hade alltså inget boende bokat den natten, men det löste sig smidigt!
Vaknade upp och tog oss upp till Jupiter OCH... spanade in familjen Parneviks hus!!
Åkte upp till Palm Beach och kollade in alla lyxhus/ slott. Otroligt!

Slutdestinationen för dagen blev Cocoa Beach utanför Orlando på ett Air Bnb vi bokat. Vi bodde i en poolcabana i två nätter och älskade det. Ena dagen där åkte vi till Universals(!!) , en dröm verkligen. Vi hamnande på parken Island of Adventures och vi älskade det, sprang runt som barn på julafton och åkte allt. Verkligen No fear för mig längre efter min Skydiving i våras, brukade vara en riktig tönt på amusement parks innan.

Resor

I fredags förra veckan hämtade vi ut vår kära hyrbil och styrde mot Key West. Verkligen ett drömresemål som vi var så förväntansfulla på att uppleva!

Vi visste redan innan att mycket hade blivit förstört i Hurricane Irma och ju längre på Florida Keys vi kom desto mer förstört var det, verkligen en reality chock att se med egna ögon vad som hänt. Trots avstängda stränder, skräpiga vägar och en halvbra snorkling i ett av världens största bärriarsrev så blev dagarna helt underbara! Vi älskade vårt hotell, skrattade så mycket och njöt till tusen. Var så fint nere i Key West och ser fram emot att åka tillbaka hit!!

Kolla här vad vi besökte!!

Resor

Återigen på ett flyg igen, nu till Houston, Texas!

Har haft världens dagar med Oscar i Florida, det var så häftigt att ses igen efter återigen ett halvår ifrån varandra. Finns inga ord att beskriva känslan att möta varandra på flygplatsen och sedan resa ihop.

Vi började i Fort Lauderdale och Miami,3 nätter och här hade vi ingen bil än. Tog oss runt med uber och gång, skålade på Ocean Drive, hängde på stranden och kollade in alla folk. Var roligt att komma tillbaka hit, häftig plats!

Här tog vi en kändis kryssning, fick se Beckhams sommarhus bland många fler. Älskade skylinen härifrån!

Resor

Här kommer bilder från lördagen i Chicago som jag spenderade på egen hand. Yvonne behövde vara i Boston för att catcha ett annat flyg så jag passade på att flyga hem senare och fick en extra dag att upptäcka staden!
Jag hade kvar tid på cyklarna vi hyrde, så smidigt sätt att ta sig runt där!

Besökte Nutella caféet, dröm!!

Buuu..(!!)

Bilder från Navy Pier som blev en av höjdpunkterna på hela resan

Här hamnade jag i mitten på en festival , Hot dog Fest, haha! Ja, ni ser ju köerna!

Drömhusen..

Boston-Daily, Thoughts

Igår firade jag och USA ett års dag ihop, jag har alltså bott här i 366 dagar nu, High five!
Jag fixade det och jag känner mig så glad/ stolt att jag gjorde den här resan, en investering i mitt liv som inte bara kan skrivas upp på Cv’t utan också alltid finnas i mitt hjärta.

Jag har fått en familj på andra sidan jorden, mött vänner från hela världen och fått chansen att resa runt i USA, Bahamas och Canada.
Jag kan inte riktigt förstå att det går mot sitt slut, det är väldigt känslomässigt påfrestande att behöva packa ner hela sitt liv igen. För nu är det här ju mitt hem, min stad och min familj. Jag har älskat mitt rum på tredje våningen, älskat att åka tunnelbanan in till stan och ÄLSKAT Boston. Jag är så tacksam att jag hamnade just här, världens finaste stad som jag för alltid kommer kalla hem och som jag vill åka tillbaka till många många gånger.

Men än är det inte slut, först: Florida —> Houston —> Boston. Sitter på flyget just nu och om bara några timmar möts jag och Oscar på flygplatsen, can’t wait!! Ett halvår ifrån varandra och nästan 1 1/2 år på distans, slut på väntandet och dags att skåla.
Sverige, vi ses om en månad!

Resor

Har fortfarande inte visat er bilderna från alla resor jag gjort under året, så försöker successivt lägga upp dem när jag hinner.
Här kommer från Chicago , där jag och Yvonne hälsade på Hilda i augusti. Staden kom att bli en av de finaste jag har besökt, jag blev verkligen så positivt överraskad av hur REN staden är, alla fina byggnader och bra shopping!

Två höjdpunkter var självklart att kolla in The Bean och hänga på toppen av Willis Tower.

Efter tornet gick vi till en bar som serverade livets veggo burgare, på riktigt aldrig ätit något godare i hela mitt liv. Vattnas i munnen bara jag ser bilden haha..

Hade en fin lördag med promenad och middag på Max Brenner i stan med fina vänner. Åts god mat och deras berömda chokladfondue, vi njöt verkligen! Sedan gick jag och Megan genom parkerna och tog tunnelbanan hem.

Vilket gäng, två danskar, två svenskar och de två andra från Nya Zeeland och Australien.

Jag kan verkligen inte förstå hur fort tiden har gått, om en vecka(!!) är jag i Miami och håller hand med Oscar igen.

I måndags åkte jag och Elin in till Boston och brunchade, hennes sista gång där inne och vi sa hejdå till varandra. Vi ses dock snart igen, men Boston livet börjar gå mot sitt slut även för mig.

Jag försöker spendera så mycket tid som möjligt med familjen, hänga i stan och idag tog jag en kaffe med Nadia innan jobb. Igår bjöd jag på svenska köttbullar här hemma, poppis.

För två veckor sedan hade jag en så bra helg, var ledig och ensam hemma från fredag-söndag vilket var så skönt, få lite egentid och hänga med vänner. På fredagen hämtade jag upp Amanda, vi åt lite mat innan Elin kom och vi fixade oss ihop och taggade igång för utgång på Boston Collage.

Upp tidigt på lördagen för en promenad, scones frukost och sedan åkte vi till Wrentham Outlet och spenderade dagen där. På kvällen blev det dags för ännu en tjejkväll och god mat.

Eftersom min värdfamilj var i huset på Marthas Vineyard så åkte jag dit på på söndagen och spenderade ett sista dygn där. Så sorgligt att säga hejdå till huset och ön, jag älskar verkligen den platsen. Är så tacksam att fått spendera alla holidays och sommaren där!

Förra helgen låg jag inne och var sjuk och inte alls pigg, men på söndagen blev jag piggare och mötte upp Louise för frukost. Har suktat efter blåbärspannkakor jättelänge, så nu fick jag dem äntligen serverade på Rox Diner och ett toppensällskap till det. På kvällen var det dags för Jonnas hejdåmiddag, så vi lagade Tacos en sista gång, kollade på bilder och njöt av en sista kväll ihop.

Igår åkte jag och Elin in till Boston tidigt, gick in på Public Library och sedan köpte vi med oss frukost och satte oss på ett helt fantastiskt ställe. Hittat min nya favoritplats såhär ett år senare, precis mellan bibliotekets byggnader.

Strollade senare igenom parken och gick bort till Nero innan vi åkte vidare hem och jobbade. Flera bilder är tagna med Elins nya iPhone, är helt kär i kameran och porträttfunktionen(!!)

Efter min semestervecka på Bahamas i somras så flög vi vidare till Miami Beach för 2 nätter innan vi åkte hem till Boston igen. Så värt!! Vi hade så kul på vårt hostel precis vid Ocean Drive, åt god mat och drack drinkar mest vi kollade på alla människor, det var så mycket folk överrallt och ingen var den andra lik, så coolt ställe!

Vi hann bli stammisar på ett drömmigt glassställe, ”Mamma Mia”, där vi fick rabatt på rabatt. Var så himla gott, riktig gelato med alla smaker du någonsin drömt om. Kitkat, kinderägg, Ferraro Rocher, nutella , massa sorbeter osv osv.

Vi passade även på att åka till Everglades National Park på lördagen där vi åkte airboat bland krokodiler, var på show med en från animal planet och... Höll & KYSSTE en ALLIGATOR. Goals ändå

Sedan på söndagen satte vi oss på planet igen, något trötta men fortfarande skrattandes och världens bästa dagar i bagaget.

Roligaste när vi photbombade en fransk som
Var där själv haha!

Bilden till vänster är är så rolig haha! Franca började skrika och hoppa på flygplatsen och tydligen var en av tjejerna en superkänd tysk modell. Jag skrattade så mycket åt situationen och självklart tog vi bilder och pratade med dem. Vet fortfarande inte vilka det är dock(?!)

Något vi hat taggat för hela veckan var lördagens mixfest nere vid Esplanade/vattnet i stan. I line upen fanns Andy Grammer (som jag förövrigt kramade när han sprang ut i publiken!) , Blondie och Kelly Clarkson. Det var så fint väder, alla fina vänner och vi hade så kul.

Avslutade med middag på MET bar med godaste veggieburgaren och sedan gick vi vidare till Lawn on D och hängde på gungorna.

Här är alltså enda bilden på mig och Grammer haha!

I måndags åkte jag in till stan och fixade håret, så skönt med egentid och ha någon som tar hand om en. Man saknar ju allt det där som mammas massage, någon som kliar en på ryggen eller pillar i håret, så det är verkligen extra kul/
skönt att gå till frisören här.

Före/ efter

Älskar söndagar här, i livet på andra sidan. Nästan alltid min dag off och idag hämtade Elin mig imorse, vi åt avocadomacka på tunnelbanan och väl i Boston strollade vi runt på Newbury street. Perfekt idag för hela gatan var avstängd för bilar, det var event hela vägen och vi njöt av kaffe, lång sushilunch och parkhäng.

Är så trött ikväll, lite tom vilket är konstigt när man lever 110%. Lustigt att man inte har så mycket tid kvar, att kompisar åker och att saknaden för alla hemma är så stor. Hänger i min stora fåtölj ikväll med Greys Anatomy, imorgon morgonjobb och sedan Boston och Hair appointment!

Som jag njutit av den här veckan, har catchat upp med så många av mina vänner här och det har gjort mig så glad.

Tränat varierat varje dag, simmat, spinning, två löprundor, hemmaträning och idag tog Yvonne med mig till hennes boxningsklubb(!). Var så kul då det verkligen var på riktigt med lindade händer och coacher, svinjobbigt men som sagt jättekul.

Igår sprang jag och hunden till Reservoir och mötte Elin för promenix runt sjön, sprang hem och sen åt vi frukost på en filt i Newton.
Mötte sedan upp Megan från Nya Zeeland och catchade upp all missad tid över en kaffe.

Efter jobb hoppade jag på tunnelbanan in till stan och mötte upp älskade Franca. Middag på Wagamama och så mycket skratt, väl unnad kväll. Kände tydligen oss väldigt hardrock haha

Matglädjen fortsatte idag, efter boxning och shopping på Natick mall mötte jag upp Louise för att testa ett coolt pizzaställe! Sedan hamnade vi på starbucks i Brookline och bara satt o pratade, älskar att mannen bakom oss kunde identifiera svenskan och sa "sov så gott" till oss, fint med alla konversationer man har med främlingar här.