Godmorgon på er, sitter nu och väntar på tåget. I onsdag kom Saga över till mig väldigt spontant, men det var riktigt mysigt. Vi drack te och åt mat tillsammans. Igår morse stod larmet på 06.00 vilket var mindre roligt, men vi åkte iallafall till Stockholm med skolan för att gå på en mässa. Så nu känns det som att jag har bättre koll på vad jag vill göra efter gymnasiet iallafall. När vi var klara där tog jag pendeln till Mall of Scandinavia, satte mig på ett café, tog en fika och pluggade fysik i väntan på att Liz skulle komma. Vi gick runt i butikerna och jag fick med mig lite grejer hem. Sedan avslutade vi med att äta på Vigårda. Nu sitter jag som sagt och väntar på att tåget ska rulla in, så att jag kan åka hem och få mitt fysikprov skrivet.

Har varit frånvarande härifrån ett tag nu, hunnit fylla 18, tatuerat mig och varit i London. I onsdags förra veckan var det äntligen min tur att fylla år. Hade sovmorgon, fick frukost på sängen, var i skolan några timmar. Sedan var det dags för det som jag länge väntat på, det som gjorde mig en aning spänd och nervös, min tatuering. Är riktigt nöjd över den. På kvällen åt jag och mamma middag på texas longhorn, riktigt gott och mysigt. Efter 9 tiden kom Saga över vi gjorde oss iordning och gick ut, tyvärr var det knappt några ute den kvällen, hade väl egentligen inte förväntat mig det, men trodde att det skulle vara lite mer folk iallafall. Vi tog oss varsin drink innan vid tog en taxi hem vid halv 1. I fredags bar det iväg till London, jag och Elin spenderade några dagar där med shopping och sevärdheter. Köpt lite för mycket för mitt eget bästa, men det var riktigt kul där. Tänkte berätta mer om London resan senare, men nu ska jag ta och sova

​Hej på er allesammans! ​Första skoldagen för den här veckan är genomförd, bara 3 skoldagar till och sen har jag höstlov, galet skönt faktiskt. Det känns även väldigt läskigt hur snabbt tiden går, har redan gått 2 månader av mitt sista skolår. I fredags morse spelade jag squash och sedan vid 12 tiden hade jag matteprov, var iväg och handlade efteråt innan jag åkte hem. Väl hemma städade jag mitt rum och åt middag, innan Emma kom över. Åt riktigt god exotisk frukt, tror ingen är förvånad att jag åt frukt, typ det jag lever för. På lördagskvällen kom släkten över och firade mamma, fullt hus hela kvällen. Igår eftermiddag spelade jag match, säsongens första vinst vilket var väldigt skönt. Tyvärr så har jag fått ont i axeln, extremt oklart hur, men plötsligt högg det till i axeln under uppvärmningen igår och det har inte släppt, väldigt tråkigt. Var väldigt trött och sliten efter helgen, så jag tog en sovmorgon till 10 imorse. Var i skolan några timmar efter lunch och begav mig sedan till gymmet, körde 1 timme innan jag åkte hem. Nu sitter jag i soffan och väntar på att min mat ska bli färdig, tyvärr blir det ingen handboll ikväll pga axeln, känner att det är bäst att vila den någon dag. Förhoppningsvis kan jag träna som vanligt på onsdag igen.

​Torsdag idag, vilket betyder att det snart är helg. ​Efter skolan i måndags begav jag mig till gymmet, för att sedan avsluta kvällen med att handbollspass. Tisdagen bestod först av skola och sen åkte jag mig hem till Elin, vi åt frukt och satt och snackade en stund innan jag åkte hem för att plugga. Gårdagen började med det sista fystestet till gymnaisearbetet, sedan några timmars skola och pluggande inför dagens religionsprov, kvällen avslutades med ett handbollspass.

Godmorgon på er, är allt bra? Måndag morgon, sitter i soffan och äter frukost, efter en välbehövlig sovmorgon. I lördags mötte jag upp Saga och Jerker på stan, kollade runt lite, fick med mig 2 galet mysiga sjalar hem. Jag och Jerker åkte hem till mig, åt middag och gick till Ica, innan Saga kom över. Självklart var det givet med frukt, blev en bra kväll. Igår åt jag och Jerker lunch på jensens innan jag följde med honom till tåget. Kvällen bestod av att plugga på gymnasiearbetet och göra iordning en chiapuddning som jag alldeles strax ska äta.

Godmorgon på er, hoppas att allt är bra. Igår morse tog jag sovmorgon, inget larm, bara sova tills jag vakna, galet skönt. Åt frukost och tog sedan en PW, resten av dagen var lugn, fixade mest lite hemma. Efter middagen tog jag mig till Ica och köpte med mig en del frukt, då Saga kom över vid 9 tiden. Himla mysig kväll, med snack och god frukt.

Godkväll på er, har precis gått av tåget nu. Igår 16.30 blåstes signalen igång för säsongens första hemmamatch. Trots förlust var det riktigt roligt att spela och vi gjorde det mycket bra emellanåt, men jag tror att vi tappade eftersom att vi hade få spelare.. Men mitt namn fick iallafall skrivas in i matchprotokollet 3 gånger. Ser framemot denna säsong väldigt mycket... En comeback, helt nytt lag och en hel del att jobba på, men det ska bli fruktansvärt roligt. Efter matchen igår kom Liz hem till mig (fin besök från Stockholm) vi gjorde iordning hamburgare och sedan tog vi en promenad till Ica och köpte med oss en del gott. Avslutade kvällen med att vi kröp ner i sängen och kollade på film. Imorse följde Liz med mig till skolan då jag enbart hade en lektion, vi åkte sedan in till stan för att fixa en sak. Sedan njöt vi av varsin sallad på kajens, enormt gott. Därefter följde jag med henne till tåget för att sedan ta bussen hem, lämna av mina grejer, fixa något att äta... För att sedan åka till Eskilstuna. Träffade Jerker på stationen vi åkte ut till Skjulsta och kollade på herrarna där, kanske inte den roligaste matchen men men.. Satte mig sedan på tåget hem och nu är jag alldeles strax hemma.