Ja som sagt er det sidste dag på Bornholm. Men altså i dag kl 11 blev vi kørt ned til Svaneke og det var VORES tur til at fremlægge, det gik rigtig godt. Vi startede med at fortælle noget om havnen, fortalte om hvornår den blev bygget og hvad der skete der. Derefter fortsatte vi mod Svanekegården som er et kulturhus, dernæst Utzons vandtårn og så sluttede vi af ved Svaneke kirken. Ved Kirken fortalte vi om hvornår den blev bygget og at den var for flot til at blive revet ned. Som afslutning på dagen fik vi pause/fritid, hvor vi kunne gå rundt og kigge på nogle soveniers eller hvad man nu havde lyst til.

På billede 1

Ankomst til Svaneke Havn ( der blev fortalt om havnen der)

På billede 2

Det er det gamle vandtårn som der er mange historier om. Der er mulighed for at  komme op i tårnet og tage billeder, men det kom vi ikke.

På billede 3-4

Det er Svaneke kirke, som var for flot til at blive revet ned.

Der blev også fortalt om Svaneke gården, men det er lidt irriterende at vi glemte at tage et billede af det :(

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

Turen gik til Hammeren, der blev fremlagt af drenge gruppe, det gik godt. Derefter kørte vi videre til Helligdomsklipper, også besøgte vi en grotte som edderkopper åbenbart bor i , men nogle af os så ikke særlig mange edderkopper. På grund af der var mørk derinde, det lå nede ved kanten af havet, for hver gang der kom en bølge lavede den et kæmp " sprøjt" det var som om det står foran livet på os.... det var det også😂 Da vi så var ankommet til Døndalen gik vi ind i skoven for at se et vandfald, jeg (Namo) kan ikke helt huske om der lå en historien bag det. Slutningen af dagen tog vi til Gudhjem, der blev fremlagt af pige gruppen om fx. Kirken osv

På billedet 1
Helligdomsklipperne

Opalsøen

På billede 3
Hammershus

Som I nok kan se på overskriften, så ja der er kun gået 2 dage, og indtil videre har det været godt.
I dag var vi ude ved Natur-bornholm og er blevet guidet rundt af vores vennernes grupper pga. de skulle fremlægge, der var blandt andet et museum hvor der var MANGE bornholmske ure, og efter det havde vi på en måde pause, hvor der blandt andet mange fra vores årgang som var blandet sammen og gik, og shoppede i de butikker der var I Rønne. Det var hyggeligt!

På billede 1

På vejen hjem mødte vi mange af dem fra militæret. De samledes ved den P-plads, hvor vores bus skulle hente os. De var vildt venlige og vinkede tilbage.

På billede 2

Vi var på natur Bornholm og "rejste tilbage i tiden" hvor der bliver fortalt om dinosaur

På billede 3

Der blev fortalt om en "tapper" vandmand om hvordan den døde, man kan se hvor vandmangel har lugget hvis du kigger godt efter

På billede 4

Det var første dag på ankomst til Bornholm til vores lejre

På billede 5

Namo syntes lige at nu skal lave et "duck face" med springles (også første dag på Bornholm)

På billede 6

Her står vi... Mai foran en butik der hedder Kjærstrup chokoladeglæde, vi mødte en rigtig sød kvinde som har en flot Bornholmsk accent

På billede 7

Her står Freja på et slags sten bro, vi var på stranden tæt ved lejren som lå ca 4,4 km væk og ja vi gik heeeele vejen selv uden bus eller noget som helst! Men det var fint nok da vi kom hjem til lejren igen :)

På billede 8

Her er vores gruppe billede som viser tegn på...... ja, vi hyggede os bare nede ved stranden:)

Ikke mere for i dag, tirsdag d. 5 september!!

Vi er 4 piger som har fået en opgave om at lave en blog mens vi er på Bornholm.
Her får i en idé om vores tanker og forventninger om turen til Bornholm.

Freja: Jeg har ikke ikke særlig store forventninger til lejrskolen, fordi at så næsten lige meget hvad bliver det en god oplevelse. Min tanker om lejrskolen er at vi nok skal få det sjovt og hygge os. Vi skal jo også lave en turguide, og jeg har en lille idé om at vi nok fare vild. Men alt i alt bliver det nok en sjov og hyggelig tur.

Fiona: Ligesom Freja, har jeg ikke de helt store forventninger, men det bliver min første gang på Bornholm, og det er jo meget fint. Plus at vi har fået en forholdsvis god sovegruppe, så det bliver nok meget hyggeligt :3

Namo: Min forventing er nok at vi også kan have det sjovt i mens vi lære noget nyt, det jeg har i tankerne er nok at hvor vi skal sove henne, og hvordan kommer det til at gå både det med at vi skal guide det andre i vores klasser hen til den rigtig sted som vi planlagr.. ... sååå Ja håber bare vi kommer godt af sted.

Line: Jeg glæder mig meget til at komme til Bornholm, jeg har hørt at dueøjet er fantastisk!! !!!!🙆