Nu sitter jag i min sköna säng och tänkte skriva ut lite om resan och börja med att berätta om min praktik!

Jag hamnade i ett bageri med supertrevliga människor och med bra humor. Jag har haft det superkul under dessa 5 veckor som praktikant i Konditor and Cook. Jag har lärt mig massa nya tekniker och metoder att göra saker och ting på, nya recept och jag har fått nya tankar och idéer inom yrket. Kul att se och skilja Sveriges och Londons bageri kultur. Dem hade det inte så jätte stressigt i bageriet och det tyckte jag mindre om eftersom att jag är en person som gillar att ha många bollar i luften haha alltid när jag är klar med en sak så vill jag ha något annat att göra direkt, ingen vila här inte och det tyckte dem var jätte bra men dem ville att jag alltid skulle ta det lugnt för att jag var för snabb för dem Hahah.. Klickade så bra med tjejerna på praktiken, vi hade mycket gemensamt och pratade massor haha! Kommer sakna alla härliga människor och kommer sakna rutinen som jag fått här! Känns som hemma när jag går på gatan!

Under dem här veckorna måste jag säga att jag har lärt mig så mycket! Inte bara från praktiken. Jag har växt som människa! Jag har lärt mig ta ansvar på en helt ny nivå. Här var inte mamma och pappa som kunde hjälpa mig med minsta lilla. Jag fick chansen att visa mina föräldrar hur bra dem uppfostrat mig och redan som 17 åring fått resa ensam och ta ansvar som jag gjort! Resan har absolut inte bara varit jobb utan vi har verkligen varit aktiva var och varannan dag, shoppat massor, gått på sevärdheter och utforskat London! Vi hade alltid något att göra och försökte verkligen göra den här resan till en resa vi aldrig kommer att glömma, o det kommer vi nog inte att göra❤️
Under dessa 5 veckor har jag haft en rumskamrat, men inte vilken rumskamrat som helst. Bästa Julia! Vi har haft så kul tillsammans och jag har sagt detta till dig Julia men jag skriver det här också haha. Jag är så himla glad att jag fått åka med just henne! Vi är så himla lika och det gjorde att vi inte kom i någon konflikt EN enda gång under dessa veckor! Tack för att jag fått lära känna dig mer än vad jag gjorde innan. Tack för dessa sjuka veckor med dig! En vän som du borde alla ha ❤️

Har sagt det flera gånger o jag säger det igen, tack mamma och pappa för att ni lät mig åka på denna fantastiska, roliga och lärorika resa! Tack för att ni litar och tror på mig! Ni är bäst❤️❤️

Och nu ett sista och största tack till min Mentor Maggan!! Tack, tack för att jag fått prova på det verkliga livet, bo ensam, ta hand om ett hushåll och verkligen ta tag i livet. Tack för att du trott på mig och skickat iväg mig på denna resa, jag har lärt mig mycket och det är tack vare dig! Jag kan inte vara mer tacksam än vad jag är just nu att jag fått denna chans att åka! Jag ångrar inte en sekund att jag sökte, Maggan du har precis uppfyllt en av mina drömmar i livet! Att bo i ett annat land, jobba och få så mycket erfarenhet som helst! Och som jag skrev på mitt Personliga Brev så kan jag nu säga att jag är ett steg närmare mitt mål! Allt tack vare dig!❤️

Nu säger jag hejdå och tack ännu en gång för denna fantastiska resa och tack för att ni följt oss under dessa veckor! 😊😊

Här får ni lite bilder som ni kanske redan har sätt men ni får nöja er med dem hahaha

Julia tyckte att hon såg ut som en prinsessa med hennes nya trosor från Primark ✌🏼️

Nothing hill marknaden

✌🏼️✌🏼💪🏼💪🏼

Julia har varit min PT under dessa 5 veckor! Bästaa🙌🏼

Besök på det Svenska bageriet "Bageriet" som Maggan tipsade oss om! Super mysigt!

Middag i China Town!

Maggan tipsade oss också om detta ställe där allt är gjort av choklad!! Sjukt coolt!!

Köpte lite svenskt snacks som jag ska ta med till praktikplatsen imorgon😝😝

På lördag åker vi heeeem :( Lite blandade känslor faktiskt haha😟😱😁

- P

Tjena, ska börja med att säga att den dåliga uppdateringen från min sida fortsätter... Tråkigt men jaja så blir de ibland. Tänkte iaf skriva lite om hur min förra helg var. Som rubriken lyder så va mina päron här, och min lillebror Leon såklart 😍 Det var super mysigt och vi gjorde en massa kul. Några familjevänner var också här i sällskap med mina föräldrar. Eftersom min familj och jag redan besökt London 2 gånger innan så slösade vi inge mera tid på typiska turist attraktioner. Vi valde att åka lite utanför centrala London och gick i lite vintage butiker, besökte marknader och promenerade i notting hill. På söndagen åt vi frukost där jag och Simon käkade på alla hjärtans dag och oreo shaken uppfyllde alla förväntningar hos familjen (även Patricia blev galen i den). Vi åt typiska engelska frukostar, besökte många klassiska Old school pubar (det var bara mamma och pappa som drack öl, så Maggan du kan andas ut) och hann även med en afternoon Tea. Att se Notting Hill under lördags marknaden va ju en stress i sig men väldigt väldigt mysigt. Trots att jag och Leon bråkar (väldigt) ofta så saknar man ju någon som alltid är jobbig och gullig på samma gång. Det var skönt att få träffa både han och mina föräldrar och det blev en slags bekräftelse på att jag kommer komma hem snart.

Aa för idag är det ju trots bara 6 dagar kvar. Känslorna är verkligen sååå blandade. Ena dagen räknar jag ner timmarna tills jag får komma hem för att sen dagen efter vara deppig över att vi bara har en helg kvar här. Så himla glad över att jag fick åka och enormt tacksam för att jag verkligen tog tag i det och sökte platsen. Att ha fått åka med just Patricia är också något jag är himla lycklig över. Mest eftersom jag anser att hon och jag kommer väldigt bra överens, vi tycker lika kring mycket och prioriterar lika vad gäller det mesta. Båda är ambitiösa och nyfikna vilket leder till att vi har upplevt och gjort väldigt väldigt mycket här borta.

Idag ska vi iaf ta det lite lugnt. Vi planerar att packa lite smått, handla mat inför sista veckan och kolla in Buckingham palace. Ska bli en super mysig söndag och jag hoppas att ni alla har det bra där hemma!!

/ J 😼

Dekoration är verkligen inte min grej haha!! Jag tar tillbaka det jag skrev innan. Jag klarar inte av att stå och pilla med saker och ting i timmar, det funkar bara inte! Dem ville att jag skulle dekorera pepparkakor så började jag göra det såklart men det tar sån tiiiid! Flera plåtar måste göras och allt måste vara perfekt och det är verkligen inte min grej att bara stå på samma ställe och göra samma rörelser😂😂 Min handledare skrattar alltid när hon ser mig i dekorations sidan för hon märker att jag inte kan stå still hahaha! Jag måste alltid ha något att göra och det ska gå snabbt och inte behöva pilla hela tiden. Men det positiva är att jag jobbar på mitt tålamod för det måste jag verkligen jobba på. Men annars att göra tårtor och sånt är jätte kul men det andra är inte min grej hahah!

Hade bra så länge! Kommer snart ett inlägg om vår sista helg här i London!

Det här är kul!

Tråkigt hahah

Har precis lagat mat och väntar på att Julia ska komma hem så att vi kan äta och sedan gå ut en sväng!

Glömde berätta att vi fick en rolig present var från Julias föräldrar hahah ni som känner oss vet nog vems som är vems ✌🏼️😂😂

😂❤️

Äääääntligen var dem här, mamma och pappa dem jag saknat mest av allt❤️ Fredagen började med att jag mötte upp dem i Oxford street där deras buss skulle stanna. En stor fet kram fick dem från mig haha (överlycklig)! Jag tog dem till ett ställe där vi kunde äta lite frukost och därefter spendera dagen i Oxford för att shoppa eftersom att mamma längtat efter det haha💕 Vi shoppade och åt en snabb lunch tillsammans innan jag skulle möta upp Julia för att handla lite grejer till Sushi kvällen vi hade för våra föräldrar i fredags! Vi gick hem och påbörjade sushin och städade rent lite hemma! För att vara första gången både för mig och Julia att laga sushi kan jag säga att det blev väldigt lyckat! Vi är dreamteam i köket måste jag säga 😉 Klockan började närma sig och våra föräldrar och Leon, Julias bror kom hem till vår mysiga (trånga) lägenhet😁 Sushin serverades och lite öl till dem vuxna blev det också! Jätte trevligt var det och roligt att våra föräldrar kommer överens så pass bra!🙈

Lördag och dags för London Eye, Big ben, British Museum, China Town, Borough market aa ni ser ju massa turist grejer gjorde vi i lördags! Dagen började med att vi åkte in till London bridge för att äta frukos i The Breakfast Club men den planen gick åt skogen, kön var bokstavligt talat ut till gatan så vi satte oss i en spansk restaurang som serverade spansk frukost. Gott var det så vi ska inte klaga haha ✌🏼️ Efter frukosten hälsade vi på min praktikplats eftersom att mamma och pappa var väldigt nyfikna och ville se hur jag jobbade och vem den spralliga Maria var haha! Maria blev överlycklig och visade runt i bageriet, efter det gick vi till marknaden precis mittemot bageriet! Tog med dem dit eftersom att jag visste att pappa skulle tycka det var intressant för att hela marknaden är full med mat, vin, ostar och bakverk. Både han och jag har stort intresse för sånt och allt jag kan har jag lärt mig av honom, han tyckte det var super intressant haha✌🏼️😁 Vi fortsatte äventyret mot London Eye, Big ben, musseumet och Chinatown! Framåt kvällen åkte vi in till Marble Arch, shoppade det allra sista och satte oss i en restaurang/pub för att äta lite! Vi promenerade mot min lägenhet för att hämta lite skor och jackor som jag köpt härifrån som dem tog med sig hem, jag var orolig över om det inte ska skulle få plats i min resväska hahah 10 par skor... Behöver jag verkligen alla par? Crazzzy🙄🙄 Åkte till dem, hjälpte dem att packa ner deras/mina grejer i väskan och efter det tog vi en liten promenad runt området och sedan sa vi hejdå eftersom att dem skulle åka hem på söndag morgon😟❤️
Jätte rolig och mysig helg hade jag, känns rätt så tomt nu när mamma o pappa har åkt? Saknar syskonen lite nu också haha men livet här är toppen😻 och som mamma o pappa sa "Njut och fortsätt med att göra ditt bästa nu dem sista 2 veckorna" och njuta ska jag definitivt göra🙈 Shiiiit bara 2 veckor kvar? Det har gått såååå snabbt!!😱

Söndagen spenderade jag morgonen med Julia och hennes familj och åt på ett amerikanskt ställe som tror jag kallas för "The diner" där åt vi frukost! Riktigt stora portioner och mycket riktig kaloribomb, typiskt amerikanskt! Men gott var det! Efter det åkte jag till Karro och var med henne några timmar sen åkte hon hem och jag och Julia möttes hemma, vi handlade lite smått och sedan satte vi oss med hennes föräldrar i en pub och åt middag!

Idag åkte jag till praktiken var där i några timmar men känner mig inte så jätte pigg och frisk så dem ville att jag skulle hem och vila så nu sitter jag hemma och dricker lite te och ska snart upp och börja plocka och göra rent lite 😊

- P🌸

Såhär kul hade vi igår kväll! Skrattade så mycket att jag tillslut började gråta 😂

Jullan fixade mys frukost, bääästa

Vaknade upp till en solig och varm dag i London, överlyckliga!

Solbrillorna på såklart!☀️

Och såklart blev det en mysig cykeltur i Hyde park när det äntligen var soligt och skönt!

Här måste det nog vara SKIT god mat 😉

Ett måste när man är här! Kändes som att man var med i filmen Grease, 80-talet rakt igenom!

Fick bli lunch på pizza hut! Super gott och Mätta är vi fortfarande så ingen middag blev det för oss idag🙌🏼

Imorgon kommer våra föräldrar och vi ska bjuda på lite hemlagat sushi (önska oss lycka till🙏🏼) hemma i vår mysiga lilla lägenhet! Super taggade 😊😊

I Måndags började jag på dekorations sidan och det var superkul! Första dagen var hon som har hand om decor sidan ledig men då var jag med en tjej som heter Lucina som brukar jobba hos oss då och då. När jag hälsade på henne började hon prata svenska och frågade hur jag mådde haha jätte förvånad blev jag och det visade sig att hon har bott i Sverige i några månader för att hon jobbade som städerska i ett café inne i stan. Det konstiga var att hon bodde i Södertälje och inte nog med det så bodde hon i Geneta där jag bor?! Världen är liten haha, hon blev super glad och nu är vi "basically like sisters" 😂
Fick en fråga idag på jobbet om vad jag tycker mest om bageri eller dekoration, en väldigt svår fråga eftersom att deras upplägg är helt tvärt emot vårt i Sverige. Hemma är bageri sidan också en del av dekoration och vår kondis sida är som deras bageri och dekoration. Jag tror nog att här i England gillar jag dekoration mest men i Sverige är det både och, kan just nu inte bestämma mig om vad jag tycker mest om haha😝

Idag efter praktiken möttes jag och Julia i gymmet som vanligt och efter det direkt hem, åt middag och nu är vi helt slut så vi skippade att gå ut ikväll och istället tänkte vi bädda ner oss i sängen och mysa framför några avsnitt av Grey's Anatomy!

Hallå där 😝

I fredags gymmade jag efter praktiken och sedan mötte jag upp Karro och hennes vänner för att äta middag på en restaurang! Vi åt och hade det trevligt och därefter tog vi en mysig promenad i Oxford! Karro bestämde sig för att sova över hos mig så vi åkte och köpte lite godsaker och skulle precis sätta på en film då Julia ringde och sa att vi skulle ner för att möta upp dem och ta en liten mysig fika efter att dem hade ätit på restaurangen som Julia pratade om tidigare! Mysigt hade vi och när vi kom hem så bäddade vi ner oss i sängen för att kolla på ett avsnitt av serien One Thee hill men karro somnade direkt hahah så jag kollade själv istället😄
På lördagen åt jag och karro frukost nere i caféet och därefter mötte jag och karro upp Julia och Simon vid Big ben som Julia tidigare berättat!
Igår vaknade jag och tog en mysig promenad i Hyde park med min kaffe i handen och promenerade lite runt i gator som jag inte varit i tidigare! Köpte lite grejer och sen åkte jag hem för att förbereda lite mat för måndagen (idag) så att vi inte behövde tänka på det idag! Efter det mötte jag upp karro och hennes vänner i stan och vi åt Rolling Sushi sedan satte vi oss för en fika, myste och pratade en massa!

Btw 3 dagar kvar tills Mamma och Pappa kommer!! Läängtaar❤️
Ses när vi ses😝

- P🌸

Pappa - Vad är det för Merlot flaska på bilden Patricia? Alkoholfri förhoppningsvis 🤔😉 (bilden på pastan)

Så skickade jag denna bild tillbaka på vår alkoholfria ljusstake hahahaha

​❤️

Rolling sushi var spännande hahah

Måndag och dags för en ny vecka. Men först en lite tillbaka blick på min (OCH SIMONS!!!!!) helg.

Simons plan skulle landa vid 12.00 på fredagen och eftersom att jag inte slutar praktiken förens 15.30 på dagarna kändes det ganska tråkigt att behöva vänta. Därför pratade jag med min handledare och under veckan innan jobbade jag en extra timme varje dag så att jag på fredagen fick gå redan vid 11.00 för att sedan åka till Gatwick och överraska Simon! Resan tog ca 1h och som tur va behövde jag inte stressa eftersom Simons plan var försenat nästan en halv timme.

På fredagen hann vi inte med så himla mycket... Vrålhungriga som vi var efter flygplatsen så delade vi på en pizza på Pizza Hut. Efter det checkade vi in på London House Hotel som ligger precis vid queensway och efter det tog vi en liten shopping promenad längst Oxford. Simon fick med sig lite kläder från både primark och addidas. Och på kvällen blev det lasagne på en liten restaurang vid min och pattys lägenhet.

Lördag och dags för London Eye och Big Ben. Eftersom jag redan varit här och sett båda dessa saker var det ingen big deal för mig men för dom andra som är här för första gången är det såklart ett måste! Så Patty, Karro (patricias kompis), jag och Simon tog ett mysigt varv i London Eye och något som vi alla ville pröva på till lunch var såklart KFC. Enligt mig är det enormt överskattat och smaklöst... Tycker i sånt fall mycket bättre om Donken. På kvällen gick jag och Simon ett tag vid Oxford circus och vi införskaffade nya Nikes till oss båda, fick även med mig en svart bomberjacka. Bella Italia bjöd på middag och Patricia var också med vilket var supermysigt! Tycker verkligen om när mina kompisar och min kille får chansen att prata och komma nära. Jag och Simon tog en långpromenad tillbaka till hotellet där vi båda somnade på typ 5sek.

Söndag och alla ❤️ dag. Är inte världens torsk på just alla hjärtans dag men det klart att det är lite speciellt. Och kanske främst när man har en parter att dela dagen med. I julas fick Simon biljetter till Arsenal vs Liecester av mig och idag var det dags för dagen han så länge längtat efter. Matchen skulle blåsas igång vid 12.00 så vi tog en SUPERMYSIG frukost på ett amerikanskt ställe som heter Diner! Är man här så rekommenderar jag VERKLIGEN detta ställe. Vi delade på red velvet pannkakor (passande till alla hjärtans dag nog) och en oreo milkshake som btw kan ha varit det bästa jag druckit i mitt liv. Efter frukosten tog vi bussen till emirates stadium och matchen var riktigt spännande. Roligt att Arsenal vann och ett mål i slutsekunderna toppade matchen.

Bord för två var bokat på Jamie Olivers restaurang precis vid st. Pauls katedralen så utsikten va helt otrolig. Även om jag njöt aningen mer av utsikten på Simon hehe... Middagen va supergod avslutades med en Valentines efterrätt.

Vi var tillbaka på rummet vid 21.00 och då fick lilla jag en Chanel parfym som luktar amazing. Av mig fick Simon en väska han velat ha. Och sen åt vi jordgubbar och myste hela kvällen. Blev såklart även en del packning och många pussar eftersom älsklingen åkte hem idag 😞 Kändes jävligt jobbigt men nu på fredag kommer min familj hit så har redan något annat att längta efter!

Idag har det inte hänt så mycket, haft praktik 8-15 och efter det va det gym och under kvällen har vi käkat, handlat och jag har tagit ett bad. Just nu ligger vi i sängen och jag skypar det sista ned Simon innan läggdags! Ha det bäst tills nästa gång!