Hej alla fina!

Nu är det juni, vi har klarat det vidriga vintern och nu kan man äntligen börja njuta av sommaren. Mina förväntningar är skyhöga och och jag sjukt pepp på varma sommarkvällar men fina vänner.

Jag har skrivit ihop en liten lista, som fylls på med jämna mellanrum, med några saker som jag har som mål att göra denna sommar. Det pirrar i hela min kropp när jag sitter och skriver ner punkter på listan och den bär jag med mig hela tiden tillsammans med min kalender(Supertips!).

Här har ni iaf min bucketlist för sommaren 2017, tillåts att bli inspirerade:

* Dricka ett iskallt glas rosévin på en varm uteservering, tillsammans med vänner, skratt och kanske en cigg?(okej att unna sig va?)



*Bada i ett lite för kallt hav.

*Kyssas

*Visa upp min vackra kropp med stolthet i en sexig bikini.


*Läsa en bra bok

*Skratta tills det värker i magen, tårarna rinner och alla runt om stirrar

*Åka karuseller

*Grilla

*Åka ut och vandra eller paddla kanot med mina vänner, grilla i en öppen eld och sen tälta.


*Bo på hotell

*Gå på konserter

*Dunka sommarens nya låtar, när man är nyduschad och nyinsmord med varm hy som har bränt sig lite under dagen i solen. Med en iskall, fräsch sommardrink i handen och en rolig utekväll framför sig.

*Ligga med en drömmig främlig, som man aldrig kommer prata med igen.


*Flyga till ett annat land

* Åka på roadtrip med mina bästa vänner

*Lära känna nya männiksor

*Lyssna på en bra historia

*Nattbada/nakenbada

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Nu är sommaren här! Huden kommer att bli solkysst, fräknar kommer täcka kinder och håret kommer blekas. Som vi har väntat!

Personligen h a t a r jag att bära smink under de varma sommarmånaderna, så därför har jag massa knep för att bygga upp min naturliga skönhet. Jag vill understryka att alla är vackra precis som de är, men jag tror vi alla kan skriva under på att man gärna peakar sitt utseende om det finns möjlighet.

Nu har jag Tagit fram mina absolut bästa skönhetstips för att nå denna naturliga skönhet som vi alla vill åt.

Och stjärnan i detta inlägg kommer vara huden. Den gör att vi ser friska och vackra ut. Nu spelar det ingen roll om du har acne eller ärr, det är inte den typ av hud som jag pratar om, den ska bara se frisk och mjuk ut, hela kroppen! Hälsosam och härlig, det gör dig vacker.

Nog med babbel, here we go:

1. M O I S T U R I S E

Fukt, fukt, fukt. Om det är något som totalt kan förstöra en look är det torr hud. Inte ens Gigi Hadid kan pull off ett par fnöskiga läppar. Så mitt tips är att köpa en fet bodylotion, en härlig läppsalva och en najs ansiktskräm. (och drick vatten, annars kommer inte ens den dyraste krämen hjälpa.)

Mina tips på bra, återfuktande produkter:

FACEMIST: Mario Badescu och ACO rescue mist. Du kan återfukta ansiktet hela tiden, hela dagen.

KOKOS OLJA: Det bästa jag äger. Jag smörjer in mig i duschen, hela kroppen, varje dag. Min hy älskar det.

Dr LIPP: du kommer aldrig ha torra läppar någonsin igen.


2. S K R U B B A !

Skrubba bort din skit, skrubba bort celluliter, skrubba din hy spänstig. Detta funkar. Jag skrubbar mig med frank Body varje dag och min kropp mår så bra av det. Det är en kaffeskrubb och gör att blodcirkulationen i kroppen kommer igång och huden gynnas. Ett till plus är att din bränns kommer sätta sig mycket bättre och jämnare när du skrubbar dig.

3. VÅRDA HÅRET.

Glansigt och välvårdat hår. Var inte rädd för att gå till frisören, ditt hår kommer växa bättre och snabbare med regelbundna frisörbesök. Även här behövs återfuktning, så varför inte slänga i lite av den där kokos oljan du smörjer in dig med? fungerar superbra!

4. Färga ögonbryn och ögonfransar.

Detta gör jag 1 gång i månaden. Hemma, själv. Det är så enkelt och kostar ca 70kr i halvåret,. Finns färg att köpa på H&M, Åhlens, på mataffären etc. Och var inte rädd för färg, det ser mörk ut precis när man tvättar bort det men det värsta försvinner snabbt.

5. MÅ BRA, SKRATTA OCH ÄLSKA DIG SJÄLV.

Inte den lättaste tipset. Men umgås med vänner som gör dig glad, unna dig saker som får dig att skratta. Det ger dig det vackraste glowet och ingenting kommer göra dig vackrare.

Likes

Comments

Säg aldrig till dig själv att du inte är vacker. Alla kroppar är vackra och se till att visa upp den med stolthet och så får vi sluta vara så elaka mot oss själva!

Likes

Comments

Nu när våren sköljer över hela Sverige, som den mest efterlängtande varma bris vi alla väntat på hela vintern, kommer längtan till sommaren och den riktiga värmen. Jag ska försöka göra mitt bästa för att njuta av varje dag och ta vara på den. Allas motto under sommaren bör vara att säga "Ja" till allt, fan vad jag ska hitta på roliga saker.

Jag ska visa upp min underbara kropp med stolthet och äta massa god mat, dricka härliga drinkar på varma uteserveringar, ta hundratals bilder och umgås med härliga vänner.

Håll utkik på bloggen för jag kommer lägga upp massa superhärliga inlägg om sommarprepp. Hur man boostar sin hy, hemmagjorda skrubbar, hårinpackningar, recept, shopping och bodylove och massa mer. Fattar ni hur härligt? <3

Puss alla fina

Likes

Comments

Godmorgon!

Idag tänkte jag prata lite om ångest. Eller jag tänker inte prata så mycket om det eller varför jag har det, min ångest kommer i samband med min PMS, så 1 vecka innan min mens lägger sig ett tjockt mörker över mig i form av ångest. Men jag har några saker som jag alltid gör för att dämpa den, hoppas att ni också kan ta hjälp av dessa. sen så kommer ju faktiskt sommaren snart och då tycker jag att ångesten lättar lite.

Okay, here we go

1. M U S I K.

Tillåt dig inte att lyssna på depp-musik, det är så lätt att bara dra ner sig själv djupare i mörkret. Absolut kan det vara en lättnad att lyssna på lite sorglig musik, tycka synd om sig själv och gråta lite, men sen måste du upp igen och dansa. Jag har några låtar som alltid får mig att må bra och sjunga med, under de tre minuterna blir jag helt ångestfri och känner mig starkare efteråt.

Här är favoriten:

2. Vänner och familj.

När jag har ångest är det lätt hänt att jag stänger in mig på mitt rum. Jag vill bara vara själv och må dåligt ifred. Men jag tvingar mig alltid att umgås med kompisar, boka in luncher eller häng. Viktigt att umgås med rätt personer också, undvik de negativa vännerna och träffe de kompisar som ger dig energi och som du mår bra av att hänga med.

3. Dagbok

I en värld fylld med bloggar och instagramkonton kanske detta låter som någonting väldigt omodernt MEN det är min största källa till ventilation. Jag har skrivit dagbok i flera år och älskar att ha någonting att se tillbaka på, hur man har mått och saker som har hänt. När man har ångest är det lätt att man förstorar upp sina (obefintliga) problem och känner att de nästan kväver en, men om du bara tar lite tid till att skriva ner dina tankar så kommer du få lite perspektiv på det. Det är nästan som att spy ut sina problem och sin ångest. Det känns mycket lättare efteråt. Så gå till närmaste bokhandel och köp en riktigt snygg dagbok eller varför inte starta en privat blogg kanske.

4. T R Ä N I N G

Detta är det absolut bästa tipset jag kan ge er. Du måste tvinga dig ut och träna. Låt kroppen få jobba lite och få tankarna på annat. Du kommer sova, äta och må bättre efteråt. Efter ett träningspass belönar kroppen dig med massa härliga endorfiner som kommer dämpa din ångest på en gång. Du kommer känna dig stolt efteråt och må bättre psykiskt och fysiskt. Sen finns det människor vars ångest är förknippad med just träning, tillåt dig också att vila och återhämta dig.

5. Planer/Drömmar/Unna dig

Jag är en tvättäkta dagdrömmare. Jag gör hela tiden upp planer för min framtid och planerar nästa steg mot mina drömmar. Resor och shopping kan vara ett sätt att få mig att må bättre. Alltså att unna sig, ta hand om dig själv. Shoppa lite nya fina kläder eller kosta på dig den där superhärliga ansiktsmasken som du stått och fingrat på. Eller kanske bara köpa en stor godispåse och slå på en film? Ta bilen till närmaste storstad och ät en god middag. Våga vara spontan och bryta dig ur vardagens rutiner. Skriv en lista på saker du drömmer om att testa och boka in det! Det finns så mycket saker att hitta på för att kväva ångesten förgått.


Så med det sagt, tillåt dig att må dåligt ibland, det är mänskligt, men tillåt aldrig ångesten att ta över ditt liv. Det är du som styr hur ditt liv ska leva och det är viktigt att du tar kontrollen över det. Njut av det liv du har, och ingenting är omöjligt.


puss och kram

Likes

Comments

Återhämtar du dig tillräckligt? och vad innebär egentligen återhämtning?

Återhämtning innebär egentligen vila, vila för både kropp och sinne. Det är lätt tro att återhämtning endast innebär sömn och fysiskvila, men det kan egentligen vara vad som helst, den är extremt personlig och unik. Sömn och en sund livsstil är den primära källan till kroppens återhämtning. Under sömnen slappnar kroppen av och hjärnan kalibreras och får tid att bearbeta dagens alla händelser. De viktigaste "grundtimmarna" där du får den bästa sömnen är mellan 23-03 så se till att få med de timmarna.

Men annat än sömn innebär också återhämtning regelbundna pauser och variation i det vi gör. Alltså om du har ett jobb där du sitter mycket stilla, måste du röra på kroppen för att få återhämtning. Om du däremot har ett mer fysiskt arbete så behöver kroppen få vila för att återhämta sig. Det gäller även med ljud, om du har ett arbete med mycket buller så behöver din kropp få ro i form av tystnad, sen om du har ett jobb där det är väldigt tyst så kan musik eller andra ljud(naturljud exempelvis) göra dig lugn.

Naturen och naturljud har en bevisad återhämtande effekt, ta en promenad i skogen, bort från allt buller och lyssna bara till vinden, fåglarna och dina egna fotsteg. Detta tips är en av mina personliga favoriter då jag märker att jag ofta drar mig till skogen när jag har ångest eller är stressad.

Sen finns även den självklara återhämtningen, den efter ett träningspass. Jag ser många unga människor som är väldigt duktiga på att träna och röra på sig, men om du inte låter kroppen återhämta sig kommer du inte få önskat resultat. Återhämtning från träning får du genom kost, vatten och vila. Minst 1 dag i veckan bör du bara vila upp dig och vara stolt över hur mycket din kropp klarar av. Kanske ta ett bad och sedan smörja in kroppen med härliga, mjukgörande lotion?

För den psykiska återhämtningen kan man vända sig till meditationen. Ett superbra tips är att börja varje dag med att meditera en kortare stund, det blir som ett samtal med sig själv och en verklig egentid.

Den psykiska återhämtningen sker primärt under natten då vi sover men återhämta sig mentalt kan man göra under dagen också. Försök tänka på något annat en stund, eller sluta tänka på något. Det är viktigt att man är närvarande och fokuserad på nuet. Har ni någonsin känt att ett samtal med en vän kan vara lugnande och återhämtande på något sätt? Det kan vara ett bra tips.

Här är mina personliga favorittips för min återhämtning:

-Skriva dagbok

-Gå ut och springa

-Ligga på spikmattan

-Yoga

-Smörja in min kropp, bada, ansiktsmask etc

- Sova

- Vara med vänner

-Gå ensamma promenader (minst 1gång/veckan)

Så hoppas ni verkligen tar in det här. Återhämtning kan hjälpa dig om du inte mår bra eller om du inte ser ett resultat i din träning. Det är så viktigt med egentid och att vi tar hand om oss själva. Om du belönar din kropp kommer din kropp att belöna dig.


Likes

Comments

Snart är sommaren här och då vill man vara sitt bästa jag. Visa upp sin kropp med stolthet och Confident, äga stranden. Här har ni 4 enkla steg till att må bättre, fysiskt och psykiskt, på bara 4 veckor.

Nu kör vi!



1. Gör en plan!

Sätt ett mål. Det kan vara ett viktmål, även fast jag inte rekommenderar att hela tiden hålla på att väga sig så funkar det för vissa. Andra mål kan vara att må bättre fysiskt, att man ska klara att lyfta en tyngre vikt, att man ska springa 1 mil, kunna gå ner i split, ja det kan vara precis vad som helst. Men det är ett superbra tips, för man blir mer pepp när man känner att man kommer närmare sitt mål. Så innan du sätter igång kan du forma en plan. Vilken träningsform, hur många gånger i veckan, matscheman och dylikt. Ta nästa söndagskväll och skriv ner på ett papper och kanske sätt upp det på väggen för att få inspiration.


2. Överse din kost.

Kosten är nyckeln till allt. Om du äter för mycket dåligt kommer du inte se ett resultat, om du äter för lite kommer du inte heller se ett resultat. Hitta din balans. Jag förespråkar inte för någon diet men jag är inte heller emot dieter, om det funkar för dig, det viktiga är att du hittar nått som du faktiskt kan leva med. Jag ser så många människor som påbörjar en diet som är alldeles för strikt, det funkar jättebra i nån vecka men slutar alltid med att man kommer tillbaka till sina gamla rutiner.

Jag äter allt, förutom kött och fisk, och det mår jag väldigt bra av. Kroppen behöver lite av allt, kolhydrater, fett och protein (och choklad, alltid lite choklad) det finns massa härliga matkonton där man kan få inspiration till olika nyttiga rätter, va inte rätt att testa något nytt!


3. Rör på dig varje dag!

Nej du ska inte köra värsta spinning passet varje dag men du kan faktiskt tänka på din vardagsmotion! Välj trappan istället för hissen, ta en promenad till gymmet, cykla till jobbet. Detta ger resultat, nu blir det varmare också så finns knappt några ursäkter för att inte vara ute lite mer.

Sen absolut kommer jag säga till dig nu att du ska också träna. Det behöver inte kosta någonting, det kan göras på 20min, och du kommer må så bra av det. Jag själv tränar minst 4ggr/veckan men det räcker med 2gånger eller lite varje dag. Variera dina träningsformer, googla eller sök på youtube, det finns massor med olika superroliga träningsformer. Yoga, löpning, dansa, rocka rockring, cirkelträning, powerwalk ja massor. Gör ett träningsschema för veckan på söndagkväll eller till vid måndagsfrukosten och bocka av när du klarat det!

4. Håll uppe motivationen!

Den svåraste punkten kanske, men det finns mycket man kan göra för att underhålla sin motivation. Shoppa snygga träningskläder, börja prenumerera på en inspirerande tidning, göra en fet träningsspellista, följa peppande (och realistiska) konton på Instagram. Men min favorit är att hitta kompisar att träna med. Jag har två vänner som jag alltid tränar med, vi lagar mat, diskuterar olika tips och inspiration vi har fått, vi lyfter varandra när man inte känner sig på topp. Dom är superviktiga för min motivation, och nu har jag hållit min motivation uppe i 4 månader och den sprudlar fortfarande.

En annan källa till min träningsmotivation är (som nämt i tidigare inlägg) Kourtney Kardashian och Khloé Kardashian. Deras snapchat videos på hur de tränar för mig alltid att vilja upp och röra på mig. De är väldigt bjussiga med att visa hur de håller sig i form och visar ofta hela tröningspass från deras dyra PT.

Adda dem på snapchat: @Khloekardashian @kourtneykardashian

lycka till alla, ses på beachen

Likes

Comments

(Innan jag börjar skriva detta inlägg vill jag påpeka att jag inte ska normalisera eller förenkla psykiskohälsa då det är jätteviktigt att vi tar det seriöst. Jag vill alltså understryka att jag inte på nått sätt menar att man kan bota en depression med en fullkornstoast..)

MEN med det sagt, du kan faktiskt påverka ditt humör genom kosten. Det är en häftig värld att träda in i när man börjar läsa på om detta och det finns massa intressanta studier och exempel. Och man förstår mer och mer hur viktig kosten är. Jag är ingen förespråkare för dieter och står för en varierad kost, men här är 3 exempel på hur du kan påverka ditt humör genom kosten (till en viss del)

Om du känner dig lite låg...

Har du kanske ätit för mycket mättat fett och natrium? (fett kött, smör, ost, feta mejeriprodukter) Det har kommit studier som visar att efter 2 dagar med ätandet av mycket mat som innehåller mättade fetter och natrium, kan påverka humöret och leda till att man känner sig låg, negativ och nere. Ät istället lite kolhydrater som inte är fyllda med så mycket protein och fett, det kommer hjälpa aminosyror som kallas Tryptofan att flöda din hjärna. Tryptofan producerar serotonin vilket hjälper till att boosta ditt humör.

Så toasta ett fullkornsbröd och bred över lite honung(Jag lovar, det är såå gott), eller kanske poppa lite popcorn? Unna dig lite kolhydrater UTAN ATT FÅ ÅNGEST.

Om du känner dig lite trött..

Låt. Kaffet. Vara.

Kaffe och koffein ger dig en Buzz, absolut, men det håller bara ett litet tag och sedan kommer tröttheten. Håll dig till max 3 koppar om dagen(om du måste). Jag t.ex. dricker 1 kopp om dagen, på morgonen för att starta upp dagen med ett sving men sedan försöker jag hålla mig borta så gott det går.

Men om du äter rätt mat kommer du märka den största skillnaden! Gröt, fullkorn, nötter, rotsaker. Ja jag säger åt dig att äta det som skrämmer oss mest, kolhydrater... Men i detta lchf- och proteingalna samhälle får vi inte glömma att kolhydrater ät kroppens primära energikälla.

Om småsaker irriterar dig...

Undvik kaffet! Koffein kan få människor irriterade, speciellt om du har socker tillsammans med det.

Read my lips (eller ja, det jag skriver)

: låt kaffet vara.

Om du känner att du är en person som blir lätt irriterad på småsaker och går runt och stör dig på folk, testa att gå 1 månad utan koffein och socker. Du kommer märka ett resultat! 1 månad klarar alla!

Likes

Comments

1. Zendaya

Med ett slående vackert utseende och en stor skara följare använder zendaya hennes instagram till att inspirera och tar ofta upp viktiga från som feminism, kroppskomplex, rasism. Man får följa hennes glamorösa liv. Det är med en gnutta avund man skrollar genom hennes flöde, men det förvandlas snabbt till en kraft att leva med samma glädje och förnuft som Zendaya.

https://www.instagram.com/zendaya/


2. Cassandra Klatzkow

En svensk tjej som är sååå fkn cool och vacker. En kroppsaktivist som visar tydligt att alla kroppar är vackra och sexiga. Med snygga bilder i ett snyggt flöde sprider hon ett bra budskap och bör följas av fler tjejer.

https://www.instagram.com/cassklatzkow/

3. Laverne Cox

Tror inte jag behöver presentera denna underbara skådespelerska då hon är en av huvudkaraktärerna i succéserien Orange is the new black. Otroligt vacker och medveten kvinna, en riktig och viktig förebild. Hennes hjärtefråga är transpersoner och deras rättigheter utifrån hennes egna erfarenheter, och är en viktig förbild med hashtagen #transisbeautiful

https://www.instagram.com/lavernecox/

4. Cleaneatz

Två tjejer från Toronto som driver detta konto. Massa bilder på god, hälsosam mat och träningspepp. Otroligt vackert flöde och perfekt att kika in på när man behöver lite inspiration. Looove it

https://www.instagram.com/cleaneatz/


5. Winnie Harlow

Behöver jag ens säga nått? Det borde räcka med en bild på denna otroligt vackra kvinna. Winnie blev mobbad när hon var mindre för hennes pigmentförändringar, men nu är hon instagramdrottning och visar stolt upp sin vackra kropp. Följ hennes vardag som topmodell.

6. Megan Jayne Crabbe (bodyposipanda)

ALLTSÅÅÅ så viktigt koonto och så vacker kvinna. Ni bara måste, måste, måste följa detta konto. Megan visar och sprider budskapet om hur den kvinnliga kroppen ska framstå, utan retuschering och äkta. Alla unga tjejer bör följa detta konto för att skydda sig (en del) från den felaktiga bilden över hur en "perfekt kropp" ska se ut. You go Megan

https://www.instagram.com/bodyposipanda/

Likes

Comments

Hannah Widell och Amanda Schulman, behöver jag ens presentera dem. För mig är dessa kvinnor mina största förebilder. Starka, coola, roliga, smarta, drivna, medvetna och viktiga kvinnor. I deras podd Fredaspodden tar de upp frågor som psykisk ohälsa, feminism, girl power och så massa lite mer oviktiga, men roliga, saker som händer i deras liv.

Poddrottningar, författare, modeskapare, entreprenörer, mediaprofiler, programledare, mammor, jag skulle kunna fortsätta länge. De berättar för kvinnor runt om i Sverige att vi duger, att vi ska våga prata om viktiga ämnen, att vi ska älska vår tid, oss själva, att vi kan.


En sak som jag älskar med dem är att de är så öppna för nya saker och nytt tänk. Förespråkare för den medvetna, moderna kvinnan.

Deras böcker.

De har nyligen släppt ett kosttillskott som är gjort i samarbete med Better you. Denna succéprodukt har snabbt blivit extremt populär och många kvinnor vittnar till en positiv effekt nästan på en gång. Tanken bakom produkten är att genom ett kosttillskott kunna få i sig de bästa för den aktiva och medvetna kvinnan. Tillsammans med Bidrottninggele, pulvisserad rå kakao, vitamin D och magnesium.


Älskar också att HERS kommer i en riktigt snygg oh lyxig förpackning, passar perfekt att ha stå bredvid sängen eller i badrumsskåpet. Jag ska köpa HERS i hopp om att min PMS kan bli mer kontrollerad, håller tummarna. Kan återkomma senare med vad jag tycker!

G


Glömde kanske säga att de även har ett helt eget klädmärke, Daisy Grace, som har svinsnygga kläder till alla kroppsstorlekar.


Här är länkar till några av deras olika forum:

HERS

instagram.com/mandyschulman

instagram.com/hannahwidell

Fredagspodden

daisygrace.se


Likes

Comments