Vardag

En vecka har passerat och ikväll går flyget tillbaka mot Sverige igen, men före det så väntar det tre timmars bussresa mot Geneves flygplats. Det är skrämmande hur snabbt en vecka går, har verkligen trivts här nere, men samtidigt så ska det bli skönt att komma hem!

Innan det var dags för avfärd så gick jag och min syster Lisette på en promenad där vi stannade till på ett Cafe för att ta något snabbt att äta. Jag drack en latte och så delade på en nutellafylld crepe och en double chocolate cookie. Älskar att fika, och det om något är ju typiskt svenskt!

Texter

En dryck har tillförts till din kropp. En dryck som bär på ett ämne som stör dina nervsignaler och rubbar dina signalsubstanser. Pulsen ökar, reaktionsförmågan minskar och dina hämningar släpps på samma sätt som dina känslor förstärks. Men när ämnet runnit ur, så tar din kärlek på samma gång slut.

Foto, Vardag

Första dagen ut i backen var i söndags och vi vaknade upp till strålande sol. Var dessvärre inte så taggad efter att endast ha sovit fem timmar den tidigare natten, men efter lite hotellfrukost och en snygg skidgudie så kändes det ändå helt okej. Den första dagen brukar vi nämligen åka i grupp med tillhörande guide anordnat av hotellet för att lära känna området. Perfekt tillfälle för att förbättra sin skidåkning då det sätter större "press" på sig att åka bra samt att man lättare knyter nya kontakter och lär känna resterande gäster som också bor i området. Klockan tolv började energin att avta så då var det dags för lunch som vi åt på Le signal. Atmosfären och allt i sin helhet var väldigt härlig, det var målningar ritade längst väggarna och riktigt bra utsikt. Är så glad över att vi kan äta lunch ute i solen utan att frysa, det är ju så himla mysigt!

Felicia, Vardag

Vaknade till min förvåning av mig själv denna lördagsmorgon. Tror att det kan bero på resfeber, det är nämligen så att jag ska till val d'isere med min familj för att åka skidor i en vecka. Wiho!

När klockan slog tio så åt jag frukost samtidigt som jag lyssnade på fredagspodden och läste en gammal utgåva av Elle.

Mmmm.

Innan det var dags att åka så kämpade jag in i det sista med att få stängt min resväska, fick sitta på den i säkert tio minuter innan jag lyckades.

Mot flygplatsen!

Tog ett snabbt stop på vägen och drack billigt kaffe från McDonalds

Väl på flygplatsen stannade vi på Joe and the juice för att få i oss något innan flighten.

Jag åt en avokado & mozzarella macka med en juice gjord på banan,vaniljmjölk och citron. Så god!

Boarding!

Så fantastiskt fint när solen börjar gå ner. Avslutar min dag här och hoppas ni haft en jättebra lördag <3

I onsdags promenerade jag bort till det lokala museumet för att konsumera lite lättillgänglig konst. De bjöds på tre olika utställningar, och den som föll mig mest i smaken var en utställning som hette "Face the collection" gjord av två olika konstnärer. Bilderna nedanför är från en utav konstnärerna vid namn Trish Morrissey, hennes verk presenterar sig i fotografi och video utplacerade i olika tidsformer. Morrissey medverkar ofta på hennes egna fotografier, vilket är en stor faktor varför hennes utställning blev till min favorit. Måste konsumera konst mer frekvent, älskar det.

Dikt

Jag ser flickor som trånar efter pojkar som får flickor att gråta, och flickorna torkar tårar mot pojkar som aldrig får flickor.

Att lämna ut sig själv i en introduktion, är ett förspel på en början som blir en öppning till mitt liv. Att få ner detta i skrift är dessvärre svårt, därför ger jag er en lansering på förorden som representerar nyckelorden till hur jag är.