livet, skolan

Ja det stämmer! jag började 9an igår den 15/8

I måndags kväll va de ganska jobbigt att förstår att i mon ska jag börja skolan. Det gick liksom inte riktigt in i huvudet. Inte heller fattade jag det när jag vaknade på morgonen och gjorde iordning mig. Inte heller när jag cyklade till skolan och inte heller när jag satt på samlingen. Jag fattade inte att skolan hade börjat på riktigt innan jag fick min första läxa som jag faktiskt fick igår på min första lektion. Jag är inte alls taggad på skola och hade iallafall behövt 2 veckor mer sommarlov och tanken på att mina vänner i andra städer börjar nästa vecka gör mig inte mer taggad direkt.

Jag har haft 4 lektioner under dessa 2 dagarna. vilket är ganska chill enligt mig men grejen är att arbetet slutar inte efter lektionen. Jag hade min andra av tredje mattelektion denna vackan idag och i min skola har vi mattetempo schema. kort och gott ska vi ha gjort sidorna 9-19 tills på fredag och vi har än så länge haft 2 matte lektioner en timme var där vi både haft genomgångar och gått igenom när vi ska ha prov mm. Alltså tippar jag på att vi kanske har jobbat ca 1 timme i matteboken under dessa lektionerna. Tro ni att vi hinner göra 10 sidor matte på en timme? det kan jag säga med en gång att det kan man inte. Men det är så det är. Det är inte min lärares fel eller skolans fel utan det är så vi måste göra för att hinna lära oss allting innan nationella i matte. Är inte det lite sjukt? Att man ska behöva jobba så mycket hemma? och detta är bara ett ämne jag pratar om. Aja det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Jag kan ju inte dirket ringa up skolministern och kalga även fast det hade behövts. jag vet att 9an inte kommer bli enkel men jag vet oxå att jag kommer klara det.

ha en bra kväll!

livet, Min dag

Hej alla fina!

Jag börjar skolan om 8 dagar. 9 veckor har blivit till 8 dagar.

I skrivande stund är klockan 5 över 1 den 7 augusti och jag kan inte sova. Av nån anledning så skriver jag oftast dem enligt mig själv bästa blogginläggen mitt i natten när jag inte kan somna.Jag vet att det inte är så bra att ta upp datorn eller telefonen mittinatten pga av ljuset gör något med hjärnan men om jag ska vara helt ärlig vet jag inte vad ljuset gör eller om det ens är sant. I vilket fall som helst så börjar jag 9 an nästa tisdag asså om typ 1 vecka vilket är väldigt sjukt och läskigt och oroande och ångestfyllt.

8an va ett väldigt jobbigt år för mig psykiskt och jag kan väl säga att jag är ganska rädd för att detta läsåret ska bli lika jobbigt som det förra. Som jag skrivit i några inlägg innan ska jag byta klass vilket oxå är lite läskigt. Inte för att människorna i den klassen jag ska börja i är läskiga på nåt vis, jag har några av mina bästa vänner i den klassen så det finns inget jag behöver oroa mig för med den är en förändring och det är lite läskigt.

Jag är säker på att 9an kommer bli jobbig men jag är oxå säker på att det kommer hända en massa roliga saker under 9an så som klassresa och kläd parad. Vi kommer få åka på gymnasiemässor och välja vägen till vår framtid. Även det lite läskigt men jag är inte så nervös inför det då jag är ganska säker på vad jag vill gå för linje.

Jag vill oxå passa på att säga att det kanske inte blir så mycket uppdatering nu innan skolan börjar just för att jag tycker det är ganska jobbigt att gå tillbaka till skolan pga vissa saker som hände förra läsåret. Jag behöver samla energi och förbereda mig lite mentalt och då kommer bloggen tyvärr inte hamna så högt upp på prioriteringslistan men jag ska försöka uppdatera så mycket jag orkar och vill.

Ha en riktigt fin dag!

Hej alla fina!
Sista dagen i London började med en lite senare frukost på ett mysigt litet café nära vårt hotel. Jag drack en latte & åt en baguette med mozzarella & tomat på. Sen blev det shopping innan vi begav oss mot hotellet för stt hämta våra väskor & checka ut. Efter utcheckningen tog vi tuben till tågstationen & tåget till flygplatsen. När vi väl kommit fram till Flygplatsen gick vi & åt & kollade lite taxfree & nu ska vi snart gå på flyget & bege oss mot Köpenhamn.
Hoppas ni haft en bra dag!

resa, Min dag

Hej alla fina!
Sista kvällen i London har varit suverän! Den började med ett besök på en mysig resturang ute vid Victoria street innan det blev musikal! Vi kollade på Wicked & wow så bra den va! Rekommenderas verkligen! Vi tog tuben hem & nu har vi gjort oss iordning & packat inför hemförd imorgon kväll. Godnatt & hoppas ni haft en riktigt bra dag!

Min dag, resa

Hej alla fina!
Dagen började med en fin frukost med underbar utsikt. Vi hade bokat bord på sky garden. Det va väldigt fin utsikt eftersom att restaurangen ligger 35 våningar upp & bra frukost va det oxå( se bild längre ner )
Sen tog VII tuben till stan vi shoppade. Vi åt sen lunch på ett litet café innan det blev mer shopping. Det har regnat lite idag vilket har varit tråkigt men det har ändå varit en bra dag! Nu ska vi äta kvällsmat & gå på musikal!
Ha en bra kväll <3

Hej alla fina!
Efter en väldigt lång & bra dag med shopping och god mat är vi äntligen tillbaka på hotellrummet.
Efter lunch gick vi & shoppade lite & det blev några köp på bland annat Victoria secret & urban outfitters.
Vill ni att jag ska visa er vad jag köpt? Lämna gärna en like eller kommentar under detta inlägg isåfall. Efter några timmars shopping gick vi tillbacks till hotellrummet för att vila lite innan det va dax att gå ut igen. Denna gång hamnade vi i soho & på en jättemysig resturang med fantastisk mat.
Dagen har varit väldigt bra om man bortser från mitt blodsocker som har spökat en del med mig! Det har antingen varit på 2 eller på 17 typ hela dagen. Det är inte innan nu på kvällen som det har balanserat sig lite men jag tror det beror på de konstiga mattiderna vi haft idag.
Hoppas ni oxå har haft en väldigt fin dag!
Instagram @Felziah<3

Hej alla fina!
Förmiddagen har varit väldigt lång.
Vi gick upp vid 3 för att åka till flygplatsen i Köpenhamn där vi åt frukost. 07.15 gick vårt flyg & jag sov princip hela resan.
Vi tagit in oss till stan & checkat in på hotellet och nu är det dax för lite lunch innan shopping! Det ska bli så gott dör vi alla är jätte hungriga!
Jag åt en jättegod halloumiburgare med avokado. Mums!

livet, resa

Hej alla fina!

Inatt åker jag till London! Kan inte fatta det, har längtat så länge och nu är det äntligen dax. Är lite nervös inför tunnelbana osv med tanke på vad som hände sist men det kommer gå bra det är jag säker på!

Hela kvällen har gått till att förbereda inför resan och nu är et bara några timmar kvar tills vi drar oss på Köpenhamn för att sen flyga till London!

Lovar inte mycket uppdatering dessa dagar men ska göra så gott jag kan!