Separationsångesten är enorm just nu!!
Vi har träffat så många fina människor i Nya Zeeland och nu lämnar vi allihopa. Om vi har tur kanske vi stöter på någon på vägen igen men nu när vi väl lämnar känns det så sorgligt..
Vi sitter på flygplatsen nu och klockan är 4.30 här och vi sa nyss hejdå till vår roomie Jack som vi har bott tillsammans med sen Queenstown. Vi har bott med honom i kanske en vecka men man kommer ändå väldigt snabbt nära folk när man bor och lever ihop på detta viset.
Våra nyfunna svenska vänner är jag säker på att vi kommer träffa när vi kommer tillbaka så det känns okej.

River Walley ligger mitt ute i ingenstans och ser ut precis som det låter, en river genom walleys. Ett fint litet hostel utan någon service vilket gjorde att alla samlades i baren och umgicks långt in på nattimmarna! Kanske inte det optimala att vara sist från baren när hästridning stod på schemat morgonen efter. Även här skaffade vi nya brittiska vänner som var störtsköna och vårt lilla 4 bäddsrum blev snabbt fullsmockat!

Ridningen dagen efter var precis lika bra som förväntat om inte bättre! Det var så fantastiskt och bland det bästa jag gjort här i Nya Zeeland! River Walley var underbart vackert och att trava runt på de fina hästarna var som en dröm!

Rotorua - Taupo
Liz lämnade av oss på bussen imorse som tog oss till Taupo med lite stop på vägen!
Tyvärr regnade det när vi gick genom The Redwoods Whakarewarewa Forest men en gratis chans att få se en fin skog missade vi inte! Jag är ju ett fan av vattenfall så Huka Falls var jättefint med sitt klarblå vatten!
Tongario Crossing där vi skulle gjort en vandring i en nationalpark hade blivit inställd på grund av vädret och då bestämde vi oss för att gå ut en sväng istället! Met några fler vänner och upplevelser i bagaget somnade vi gott i vårt rum med eget badrum! (Lyx)

Vi spenderar helgen hos mammas gamla kompis Liz och hennes barn Jeremy och Holly. Det första som händer när hon hämtar oss är att hon ställer sig i en bussturs och bussen framför backar in i henne...
I alla fall, Jeremy tog med oss till ett vattenfall och idag har vi varit i en Māori by kallad Whakarewarewa. Där fick vi majskolvar rätt ur en gejser och se traditionella danser. Rotorua är fullt av gejsrar som bara kommer upp här och var och i byn var det en liten sjö som bara ångade av värmen.
Vi åkte även till Rainbow Springs där vi bland annat fick se Nya Zeelands nationalfågel, Kiwi, som är utrotningshotad.
Familjen tog jättebra hand om oss ovh vi levde en helg i lyx till skillnad från budgetlivet vi annars lever här!

Aukland - Hot Water Beach
På vägen till Hot water beach stannade vi på vägen för vad vi trodde var en fika, vi tog med all mat och alla dricksflaskor och började leta efter en plats att sitta. Istället hamnar vi på en 45 min enkel väg ner till en Chatedrel Cove med all packning..! Som tur var var stranden fantastiskt fin och vandringen var helt klart värd!
Framme i Hot Water Beach fick vi ett mysigt litet rum som vi delade med två härliga skåningar, Joel & Albin. Vädret var dock inte så bra men det stoppade ingen från att gräva våra pooler nere på stranden! Bikini, regnjacka och flippflopp fick bli outfiten för kvällen. Att sen gräva poolerna gick sådär, den ena blev för varm och den andra för kall men eftersom det blåste så mycket var det ganska stora vågor vilket förvandlade oss till små barn som hoppade genom vågorna och hade jätteroligt! Senare fick vi reda på att det är en av de farligaste stränderna att bada på eftersom strömmarna är starka..
Morgonen där på skulle vi lämnat Hot Water Beach men det hade regnat så mycket att vägar hade översvämmats och vi kom inte därifrån. Stället ligger mitt ute i ingenstans så vi köpte vin och stannade inne på rummet hela dagen och lärde känna våra roomies istället!

Idag var det dags att byta hostel så vi packade ihop oss, gjorde äggmackor till frukost och även matsäck inför ytterligare en dagstur. Denna gången till Waiheke Island. Det ska vara en av väldens vackraste öar och det kan jag verkligen förstå. Vi har varit i eufori hela dagen över att allt är så vackert! För min del blev första doppet på den vackraste stranden jag varit på, ..........? Vi var även på Palm Beach och Rocky Bay som också va otroligt fina! Vi tog oss runt på ön med dom lokala bussarna och förvånades över hur trevliga, respektfulla och hjälpsamma alla människor är.

Igår tog vi färjan ut till ön Devonport, vi hade gjort en liten matsäck och gjorde det till en dagsutflykt. Vädret skiftar snabbt så ena stunden gick vi med hoddie och nästa låg vi på stranden i bikini. Vi besten ett "berg" där vi hade en fantastisk utsikt över dalar och toppar, en vulkan och över ett distanserat Auckland. En lördagkväll är alltid en lördagkväll vart du än är så vi köpte vin och chips, satt oss på rummet och spelade kort innan vi fixade till oss och gick ner till en bar några våningar ner. Billiga drinkar och ett dansgolv med välkänd musik fick avsluta vår lördag innan vi kröp ner i våra sidenlakan!

Efter 22 h i luften och ytterligare några timmars väntande mellan flygen landade vi i Aukland. Vi flög med Finnair och Air New Zeeland vilket vi är jättenöjda med! Årstiderna är tvärt om mot hemma men jag hade förväntat mig ett kyligare klimat, som en dålig svensk sommar ungefär. Istället möts vi av ca 20 grader och underbart väder!
Första dagen checkade vi in på Aukland Base hostel där vi kommer spendera 2 nätter innan vi byter till nästa. Vi spenderade resten av dagen åt att försöka hålla oss vakna för att anpassa tidsskillnaderna och att sakta men säkert utforska staden.