Godkväll kära vänner!

Idag ringde väckarklockan 10:00 och trots en tio-timmars lång sömn, var jag så trött! Men det var bara att ta sig upp och äta frukost och göra sig iordning. Halv tolv åkte vi iväg och tåg tåget in till Stockholm och ABBA the museum. Var superbra tyckte jag - och mycket intressant! Tips!
När vi kände oss klara där åt vi på McDonalds för att sen åka hem till mormor och morfar igen.
Kollade på tv större delen av kvällen (Parneviks och Ung och bortskämd) och låg sen och läste ett tag i sängen. Men ska jag sova och så hörs vi imorgon!
Kram

Ja och då var snön tillbaka igen då!

Allmänt, Lov, Semester

Hej måndag, och välkommen nya vecka!

Denna vecka är det somsagt sportlov för våran del och vi har en hel del saker inplanerade.
Idag ringde väckarklockan 9:00 och då gick jag upp och åt frukost + kollade Gossip Girl. Pluggade sen ett bra tag innan jag och Emil packade och gjorde oss iordning för att ta bussen ner till centrum. Handlade där lite färdkost (godis såklart!) och tog sen tåget till Stockholm. Mötte där upp mormor och morfar, och det är alltså här vi ska spendera kommande tre dagar.
Hängde i soffan, tog en dusch och ska nu sova.
Imorgon blir det en heldags tur till huvudstaden.
Kram

Allmänt, Semester, Framtid

Under lördagens besök på Gränby centrum gick vi in på Ticket och bokade en resa. Menorca, en ö tillhörande Spanien, bär det av till i slutet av sommaren. Vi kommer att bo i en trerumslägenhet och ha nära till hav och centrum. Tror det kommer bli jättebra! Är dessutom så himla vacker natur, och super att man får träna lite spanska!

Här är några bilder av ön. Bilderna är tagna från Google

Allmänt, Helg, Lov

Tjo!

Idag blev det som sagt en dag i soffan. Gick upp vid tio och kollade då Gossip Girl. Kollade några avsnitt innan jag gjorde mig iordning och sen pluggade jag lite.
Imorgon bär det av till mormor och morfar, men kommer tyvärr spendera mycket tid till plugg, men men.
Kram på er och ha en fin måndag!

Lyxade till det med en ordentlig efterrätt efter middagen. Chokladmousse och chokladdoppade jordgubbar

Allmänt, Helg, Lov

Godkväll kära vänner!
Vad har ni gjort idag?
Här hemma ringde väckarklockan 10:30 oh då gick jag upp för att göra mig iordning. Gick sen och hälsade på en familj här i närheten som jag ska vara barnvakt till inom det närmsta. När "intervjun" där var klargick jag hem en snabbis innan vi åkte till Gränby och gjorde några ärenden. Hem sen igen och hänga ett tag innan vi åkte iväg på middag. Kollade Mello och umgicks, och vid elva bar det av hem.
Nu ska vi sova, och imorgon blir det bara soffhäng!
Kramar

Allmänt, Lov, Semester

...Blev himla händelserik alltså!
Väckarklockan ringde redan vid 8:30 och då var det upp och göra sig iordning som gällde. Mötte upp Ammy och gick därifrån tillsammans hem till Eric. Hängde där och spelade Xbox, brädspel och bara pratade. Hade jättekul! Vid tretton drog jag och Ammy till pizzerian och åt lunch och senare kom även Cicci dit. Gick runt och pratade lite och skiljdes så småningom åt vid halv fem. Väl hemma dammsög jag igenom huset och vek tvätt, och sen pluggade jag ett tag innan vi åt middag.
Till kvällen kollade vi Fångarna på fortet och bara mös i soffan och nu ska jag strax gå och sova.
Kram på er och ha en fortsatt trevlig helg!

Det var så OTROLIGT fint väder idag!! Solen sken och det var riktigt varmt! Vi kunde till och med sitta utomhus och äta vår lunch! Helt underbart ☀️

Allmänt, Lov, Skola, Kärlek, Semester

Hej fina!
Nu är det loooooooooov!
Så himla skönt!
Kommer dock inte ha det allt för lång tråkigt då jag har mycket plugg att jobba med + lite annat (däremot roligt) inplanerat.
Idag var det torsdag och skola. Hade spanska som första lektion, följt av svenska och sen engelska. Ammy var äntligen i skolan idag, så dagen bjöd på många skratt. Hade en jätte trevlig lunch och hade sen bild, för att sen sluta och därmed ta sportlov.
Hem och kolla Gossip Girl och äta mellis, och landade sen i soffan för att kolla mer GG och måla naglarna.
Nu ska jag sova och imorgon blir det umgänge med ett gäng trevliga.
Kram på DIG!

Fick en sen alla hjärtans dag present av bästa Ammy idag!

Allmänt, Skola, Kärlek

Vad e det för en da'
E de en vanlig' da'
Nej det är ingen vanlig da'
För det är Emils födelseda'
Hurra hurra hurra!
Grattis Emil!!

Yes idag blir min "lilla" lillebror hela 13 år gammal. Nu är han officiellt en tonåring. Shit alltså! Vad fort tiden går! Uttrycket "de växer upp så fort" har aldrig stämt bättre!
Imorse sjöng vi för Emil för att sen göra vanlig morgon. Sen gick jag till sport hallen för att samlas med resten. Idag var det nämligen friluftsdag för alla sjuor, åttor och nior, och då kunde man välja att antingen åka till Romme, eller att stanna kvar på skolan för olika vinteraktiviteter. Jag, tråkig som jag är, valde att stanna kvar i skolan, då jag åkt skidor typ två gånger senaste 10 åren, och jag verkligen inte KAN åka. Skulle dessutom börja dagen super tidigt (de som åkte dit behövde gå upp runt 5:00 imorse) och komma hem super sent + att det kostade en del att åka dit + hyra utrustning osv. Så jag stannade hemma. Ammy var tyvärr sjuk idag också, men jag fick hänga på Lovis m fler. Första delen av förmiddagen åkte vi skridskor (på en mycket dålig is) för att sedan få en 30-minuters rast och sen gå en promenad. Fick sen lunch, och möttes vid halv ett upp igen för att köra vinterkamp. När den var klar blev vi överraskade med saft och bullar av lärarna och sen slutade vi. Jag stannade dock kvar i skolan i en timme (!!) och hängde med några härliga människor! Skyndade mig hem och bytte om, för att sedan gå till bussen som tog min in till Uppsala. Mötte upp mamma, och gick till restaurangen där kvällens middag blev serverad: Villa Romana. När vi ätit klart tog vi en prommis till café Linné (nä vaddå favorit café?) där vi köpte med oss fika hem. Åkte hem och fikade och hoppade sen in i duschen.
Nu ska jag hoppa till sängs och imorgon är det "fredag".
Kram på er!

Det var så himla fint väder idag!

Next: Uppsala

Började läsa denna bok på bussen, verkar superbra!

Det var så himla fint inne på restaurangen

Och så några härliga bilder från Romme