Allmänt, Helg, Lov, Semester, Familj, Resa

Godkväll!

Idag ringde väckarklockan vid 8:00. Upp och göra sig iordning och sen gå ner och käka hotellfrukost. Hängde lite på rummet innan vi gick ner på stan och tog en varsin glass. Tog sen bilen till Mölndal för att se på farsen "Spanska flugan" - som var så sjukt bra! Det bästa var dessutom att några av skådespelarna på scen tappade bort dina repliker vid ett tillfälle pga skrattanfall, och sen blev det himla flummigt. Man visste liksom inte om de talade från manus eller fritt! Men det var sjukt härligt! Man blev så himla glad (skratt smittar ju verkligen!) och kände att man verkligen sett något "originellt" i teatern. Själva föreställningen var också galet bra och skådespelarna helt fantastiska! Awesome!
Vid halv fem var det slut och då åkte vi tillbaka till hotellet. Hängde på rummet ett tag innan vi gick ner på stan för att äta middag. Blev O'Learys idag. Tillbaka hem sen, spela lite kort i lobbyn och nu sova!

Allmänt, Lov, Semester, Familj, Resa, Sommar

Hej fina ni!

Idag ringde klockan vid nio. Upp och äta frukost, göra sig iordning och packa, och sen påbörjade vi vår resa mot Göteborg. Bilturen tog runt fem timmar med ett uppehåll på Donken för lunch! Hann även kolla på två filmer, Divergent och Insurgent, under timmarna, och på hemresan väntar Allegiant.
När vi väl anlände till staden checkade vi in på hotellet och bar upp våra grejer på rummet. Hängde sen där ett tag innan vi gick ut på stan. Strosade lite på Avenyn innan vi gick in på Pinchos för middag!
Tillbaka till hotellet efter det, spelade lite kort i lobbyn, och nu ska vi sova!

Allmänt, Helg, Kärlek, Lov, Semester, Sommar

Godkväll kära vänner!

Idag blev jag väckt av mamma vid elva, då hon tyckte att det var dags för oss att stiga upp då! Hängde i soffan ett tag och kollade sen Glee + åt frukost. Var himla knasigt väder och var stundvis varmt, stundvis molnigt, och stundvis regn. Planen var att vi skulle åka till stranden idag, men vädret ville uppenbarligen annat!
Istället drog vi iväg till Andreas och Lina vid tre och badade där i deras pool - under tak, så det vart iallafall bad!
Till kvällen kollade vi Pretty Little Liars och nu ska vi sova.
Imorgon påbörjar vi vårt äventyr mot Göteborg!

Hej finisar!

Idag var det sovmorgon och jag vaknade så sent som vid tolv. Chillade i soffan ett tag innan jag åt frukost och kollade Glee. Dammsög igenom hela huset och sen hjälptes jag och mamma åt att rensa ur, och göra lite ordning i skafferiet. Och det blev himla bra!
När pappa kom hem gjorde vi oss iordning och sen åkte vi till Andreas och Lina - för att fira Andreas som idag fyllde år!
Hängde helt enkelt där hela kvällen och lekte, spelade spel, hoppade studsmatta, åt god middag, supergott fika osvosv. Farmor och farfar kom även förbi en sväng, men kunde tyvärr inte stanna kvar någon längre stund.
Kom hem vid halv elva och nu ska jag sova!
Kram på er!

Och Lina hade som vanligt gjort en så himla fin och god tårta!

Allmänt, Lov, Semester, Resa, Sommar

Tjo!

Idag väcktes jag redan vid åtta för att vi skulle hinna göra oss klara och åka iväg till Gröna Lund. Tillsammans med Andreas och Lina och barnen hängde vi där från halv elva till halv nio. Åkte en massa karuseller, åt, sprang runt, åt lite till osvosv.
Hade en toppendag och vädret var verkligen på topp också!
Nu är jag helt slut och ska äntligen få krypa ner i sängen!
Kram och godnatt på er!

Heei!

Vaknade dig vid tio för att bara ligga och hålla på med telefonen ett tag innan jag åt frukost och gjorde mig iordning. Packade ihop lite och sen tog jag och Emil bussen till Andreas och Lina. Kom dit vid ett och hängde sen där resten av eftermiddagen. Lekte, spelade spel, hoppade studsmatta, mös, badade etc.
En mysig dag!
Till kvällen kollade vi bara serie hela familjen och nu natt!
Kram

Allmänt, Helg, Kärlek, Lov, Semester, Sommar

Hej fina!

Hur har er helg varit?
Bra hoppas jag!
Jag vakande imorse vid tio och gick då ner och åt frukost. Gjorde oss sen iordning och åkte ner till centrum. Kände på vattnet vid badet och spelade minigolf. När vi var klara åkte vi en snabbis till Willys och sen hem.
Efter middagen åkte mormor och morfar hem och då satte vi oss i soffan och kollade Pretty Little Liars hela familjen - har ju lite att ta igen nu efter en veckas uppehåll!
Nu ska vi iallafall sova och imorgon blir det några ärenden gjorda.

Allmänt, Helg, Lov, Semester, Sommar

Tjolo!

Idag blev vi väckta av mormor vid 10:30 för att då äta frukost och göra oss iordning, packa och sen börja vår väg hemåt. Kom fram vid ett och packade då om lite innan vi påbörjade ännu ett äventyr. Tog bussen ner till centrum och tog därifrån pendeln in till Stockholm. Käkade middag på Jensens Böfhus och gick tig sen en långpromenad till Djurgården och Skansen. Gick in där, tog lite att dricka och gick sen till scenen för att se Laleh! Tog ett tag tills hon slutligen kom upp och körde, men väl där var hon jättebra! Vi behövde dock gå redan vid 22, för att hinna med det sista tåget hem, och då hade hon bara kört ett par låtar, så vi missade nog tyvärr en hel del.
Tog oss iallafall hem, jag tog en dusch, hann landa lite i soffan och nu ska vi sova!

Godkväll fina!

Denna dag fick inte den bästa början, då jag vaknade yr och svimfärdig, medan Nadja mådde så pass dåligt att hon behövde åka hem med en gång. Så idag himla tråkigt!
Jag blev bättre med tiden, men henne fick vi sakna resten av dagen.
Vid tio åkte vi andra här hemifrån till Mälarhamnen för att ta ångbåten över till Birka (vikinga-ön).
Resan blev cirka 1,5 timmar lång, och när vi kom fram gick runt och kollade oss omkring. Hade med oss lunch + en massa annat gott som vi åt sen och efter det gick vi med på en guidad tur runtom ön. Båten tillbaka till hamnen och sen åkte vi och käkade pizza.
Väl tillbaka hemma landade vi i soffan och dr spenderades resten av kvällen.
Godnatt på er nu!
Puss

Båten var så himla fin och välbevarad!

Åkte förbi Sandviken, och vårt gamla hem innan vi blev Uppsalabor, och blev aningen nostalgisk

Allmänt, Kärlek, Lov, Semester, Skönhet, Resa

Hej vänner!

Inatt skulle vi som sagt dygna - men misslyckades! Runt fem somnade vi allihopa, för att sen vakna vid nio i ren panik då frukosten stängde 10. Men vi gjorde oss iordning och hann ner i tid att äta gott. När vi sen var klara gick vi tillbaka upp på rummen och packade iordning, för att sen bege oss hemåt. Resan hem tog idag cirka fem timmar, då vi tog en längre väg inåt landet, och inte bara motorväg hela biten. Väl hemma igen tog vi det bara lugnt inne, då vädret verkligen inte var nå kul idag. Åt så småningom middag, körde en omgång kubb (och jag och Nadja var som vanligt det vinnande laget!) och spelade kort.
Nu ska jag ta tidig kväll och imorgon ringer klockan vid nio!