Allmänt, Helg, Kärlek, Semester, Skola, Tankar

Hej finisar!

Idag ringde klockan 8:00 uppe i Umeå, och då gjorde vi oss alla iordning, åt frukost och packade ihop innan vi satte oss på tåget tillbaka hem. Har haft en så himla fin helg och kommer sakna dessa människor så mycket! Men det får göras om snarast! En cirka sex timmars lång resa väntade och gjorde allt från att kolla på film, läsa, äta godis, sova och prata. Framme i Uppsala sa vi hejdå till Thilde och sen tog vi tåget hem till oss. Gick in på Willys en snabbis också och handlade en bukett rosor till mamma så här på morsdag. Blev upphämtade av Anders och när jag kom hem hann jag nästan bara säga hej till familjen och byta om innan vi åkte in till stan och åt middag på resturang. Efter det åkte vi och köpte glass som vi åt ute i det fina vädret och sen tillbaka hem.
Nu ska sova och imorgon är det back to basic.
Fredagen går dock bort då vi ska ha "mentorsdag" då och hitta på något med klassen.
Kram och godnatt

Allmänt, Helg, Kärlek, Semester, Lov

Hej vänner!

Idag vaknade vi vid tio här hemma hos Sofia och tog vi det lugnt och åt frukost innan vi tog oss in till stan. Var på "Fortet" (ett sorts fångarna på fortet) i två timmar och körde en massa olika celler och vi blev faktiskt etta på dagstoppen - och därmed laget med flest poäng. När vår tid där var slut gick vi hem och duschade och bytte sen om till lite finare kläder för kvällen. Jag och Sofia åkte sen till Lager 157 där jag köpte ett par efterlängtade skor, och sen körde vi ner till stan och gjorde Ammy och Thilde sällskap.
Vid 18:00 hade vi bokat bord på Pinchos resturang och det var ju bara så bra! De hade så god mat, så smart system och så fint! Verkligen en ny favorit! När vi kände oss klara gick vi förbi Hemmakväll och köpte lite godis inför morgondagens tågresa och sen drog vi hem. Kollade på film och mös, och gick sen en snabbis till Ica och köpte lite mer "matigt" till frukosten imorgon.
Nu ska vi nog krypa till sängs och imorgon ringer klockorna redan 8:00.
Kram på er och hoppas ni haft en bra dag!

Och drinkarna vi drack var SÅ galet goda!!

Och allt var i miniatyr! Bestick, maträtter

Allmänt, Helg, Kärlek, Semester, Tankar, Lov

Godkväll kära vänner!

Idag ringde väckarklockan 5:00 (!!). Gick då upp och åt frukost och gjorde mig iordning innan jag och mamma åkte och hämtade upp Ammy och Thilde för att sen åka till tåget. Tog det in till stan och bytte sedan till tåget som tog oss till Umeå. Bara 5 h och 45 min lång färd!
Under resan gjorde vi allt från att spela spel, kolla på film, läsa, och dricka gott, sova och bara vara. När vi kom fram vid 12:45 mötte Sofia upp oss och så gick vi hem till henne. Gjorde oss lite hemmastadda och blev sen skjutsade in till ett köpcentrum. Gick runt där lite + åt lunch för att sedan åka vidare ner till stan. Köpte varsin mjukglass och satte och i parken och åt (det var dock riktigt kyliga vindar tyvärr).
När vi kände oss klara gick vi hel till Sofia igen, och där hängde vi resten av kvällen. Kollade film, åt middag och bara umgicks!
Men nu ska vi sova och imorgon blir det ännu en dag på stan!
Puss och kram

Allmänt, Helg, Kärlek, Semester, Tankar, Lov

Åh så skönt med ledigt idag!
Vet att jag tjatar som tusan, men det är så, så gött!
Men sovmorgon blev det tyvärr inte och väckarklockan ringde redan 8:30 då jag och mamma åkte in till centrum och hade "möte" med Thomas, som ska vara konferencier på balen på torsdag. Berättade lite vad han göra under kvällen osv under en fika. Vi åkte sen och storhandlade (och innan det övningskörde jag lite på en parkering! Testade lite med koppling, gas och broms - och det var så kul!) och när vi kom hem igen la jag mig i hammocken och läste - så himla mysigt!
Vid sexton åkte vi in till stan för bio, och det var Pirates of the Caribbean som gällde. Den var SÅÅ bra alltså!
Hem och packade inför helgen, tog en dusch, och nu ska jag sova.
Kram på er och ha en fin ledighet nu!

❤❤

Allmänt, Semester, Skola, Tankar, Jobb, Lov

Hallåååå!

Nu är det äntligen ledigt igen och denna vecka behövde verkligen vara kort! Det enda som gjorde att jag kom ut ur sängen i morse, var vetskapen om att det var den sista skoldagen för veckan!
Det var iallafall en sjukt skön dag och vis började skolan 8:50 med studietid, där vi jobbade lite engelska. Vid 10 gick vi sen och käkade lunch och sen gick tog vi, alla nior, bussen ner till centrum för att kolla på teater. Och den var till min förvåning faktiskt riktigt bra! När den var slut, vid 13, slutade vi, och det var det! Jag och Ammy gick då till Willys och handlade lite inför vår weekend-resa och tog sen bussen tillbaka hem. Chillade i soffan, kollade Glee, åt lite godis...
Sen vid 18:30 trampade jag iväg och jobbade (barnvakt) och hade en mysig stund. Hade även ett supermysigt litet "prat" med mamman i familjen om allt och ingenting och det var verkligen guld! Hem och ta en snabb dusch - det var ju så otroligt varmt idag! - och nu ska jag sova! Imorgon blir det ärenden gjorda och fredag morgon bär det av på äventyr!
Puss och kram

Allmänt, Semester, Skola, Tankar, Skönhet

I skolan iallafall!
Nä, inte riktigt! Men det känns mest som att vi gör ingenting nu om dagarna - vi bara väntar i slutet. Vilket i och för sig är väldigt skönt, men det känns som sagt lite onödigt!
Dagens i stort sett enda "riktiga" lektion var SO, som dagen började med, då vi fortsatte jobba med en uppgift för att sedan redovisa den inför en miste grupp. Hade sen matte, men då teknikläraren var sjuk idag (vi skulle ha teknik efter matten) fick man välja att göra teknik istället om man ville, eller eventuellt något annat som tex fysik (ni hör ju; det är kaos). Jag körde då fysik med en grupp och sen redovisade vi det grupparbete vi jobbat med. Gjorde sen Ammy sällskap på tekniken och när hon sen var klar med sitt, gick vi (medan vi egentligen skulle ha original-teknik-lektionen, men vi fick gå när vi var klara) och åt lunch och tog sen en promenad och köpte glass. Och vädret var faktiskt helt behagligt trots en avsaknad av solen. Efter lunchen hade vi spanska då vi bara tränade muntligt innan jag och en annan tjej gjorde prov på det (vi missade när det var egentligen), och sen slutade vi. Gick hem och åt mellis + kollade Glee, städade igenom huset och tog sen en lååång, avslappnande dusch. Landade i soffan vid fem och målade då mina naglar.

Till kvällen kollade vi The 100 och nu ska jag sova. Imorgon sista dagen i skolan denna vecka (yes!!) så nu kör vi!
Kram

Details

Allmänt, Skola, Tankar, Framtid, Jobb

Godkväll finisar!

Skola idag och dagen började med engelska. Hade efter det SO följt av bild, lunch, matte och svenska. Gick hem och kollade Glee + åt och gick sen till en familj här på gatan och var barnvakt. Kom hem vid nio och åt då middag och sen kollade vi lite serie. Nu natt!
Förlåt för så tråkiga inlägg, men inspirationen är verkligen noll just nu, men till sommarlovet kommer det nog tillbaka!
Kram

Allmänt, Helg, Kärlek, Skola, Tankar, Framtid

Godkväll kära vänner!

Söndag idag och nu börjar det närma sig läggdags. Kommande vecka kommer bestå av endas två och en halv skoldag och helgen bjuder en massa roligheter! Längtar galet mycket!

Idag åkte vi in en sväng till stan och utförde några ärenden och jag blev bland annat ett par balskor rikare! De är så snygga! (Visar sen)

Det var i stort sett den dagen och nu väntar vi som sagt med spänning på kommande vecka och dess äventyr!

Kram på er och ha en fin vecka!

Allmänt, Helg, Kärlek, Semester, Tankar

Hej mina fina!

Idag var det lördag och jag gick upp så sent som tolv, vilket resulterade i en 12-timmars (!!) lång natts sömn. När jag väl gick var det Glee som gällde och sen hängde jag i stort sett i soffan hela dagen. Men imorgon blir det lite mer rörelse!
Till kvällen kollade vi The 100 hela familjen och jag bara ÄLSKAR denna serie så mycket!
Men nu natt!
Kram på er

Allmänt, Helg, Kärlek, Skola, Tankar, Semester

Hej bästa ni!
Äntligen fredag igen och helg!
Började dagen med fysik följt av idrott ute i det underbara vädret (sommar nu eller?!) och efter det hade vi SO. Gick sen till Närlivs tillsammans med tjejerna och köpte glass och njöt ytterligare av vädret och sen var det teknik följt av spanska. Cyklade hem och ordnade med lite saker innan jag mötte upp Alice vid skolan, och sen cyklade vi ner till centrum. Köpte lite godis och fikabröd och begav oss sen hem till Ammy för att överraska henne med fika! Hon var nämligen hemma idag på grund av sin stukade fot - och vad hjälper inte mer då än en fika ute i solen, med en massa gotta och mycket skratt! Sen blev det hem för middag och sen kollade vi Talang finalen. Jag var dock så GALET trött så jag somnade till i soffan vid flera tillfällen. Värmen ute tar verkligen på krafterna dagar som dessa.
Men nu ska jag äntligen få sova, och imorgon blir det eventuellt en sväng ner till marknaden i centrum.