Hej på er! Nu var det ett tag sedan sist igen. Skyller faktiskt på att vi haft jätte dåligt wifi. Känner inte för att slösa 3G på att blogga heller! Men nu befinner vi oss i Brisbane på ett AS fräscht hostel med bra wifi. Vilket känns jätte skönt då vi precis lämnade ett riktigt sunkigt hostel i surfers.

Vad händer då? Vi lämnade Sydney för lite mer än en vecka sedan. Det var lite konstigt och jobbigt att lämna då vi spenderade 5 hela veckor där vilket för mig är helt galet! Var tog tiden vägen? Men jag är iallafall jätte glad att vi stannade där så länge som vi gjorde för alltså vi hade det SÅ kul och hann verkligen med allt vi ville göra.

Den sista februari åkte vi 14 timmar i en buss som skulle ta oss upp till ännu ett favoritställe, nämligen Byron Bay. Ett mysigt och lugnt ställe. Där spenderade vi 5 nätter och vi hann blandannat med: En dagsutflykt till Nimbin. En väldigt speciell upplevelse haha. Våran guide var så rolig, satt och skrattade åt han hela utflykten. Vi fick även mat där vilket var jätte uppskattat. En kajak tur som också var så kul!! Sjuka vyer och bara allmänt kul. 2 utekvällar och en liten utflykt upp till fyren där vi hamnade i det sjukaste ovädret. Det började ösa ner regn och åska. Inte as kul att befinna sig högt upp på ett berg vid havet då det åskar. Det har faktiskt regnat och åskat en hel del på denna resa. Sedan hittade vi även några mat ställen som vi älskade. Bl.a. ett ställe som heter combi där vi beställde in varsin smoothie bowl. Väldigt gott och samtidigt instavänligt ;)

Tiden verkligen bara flyger iväg! Om 5 dagar lämnar vi Sydney för östkusten. Som jag skrev innan så kommer det vara jobbigt men eftersom jag med stor sannolikhet redan kommer tillbaka efter sommaren så känns det inte lika jobbigt längre. Är riktigt taggad på östkusten.

I måndags besökte vi ett ställe här som heter watsons bay! Var jätte fint men inte riktigt något som föll oss i smaken så vi åkte hem rätt tidigt därifrån och gick och la oss på våran strand istället. Kan inte förstå att jag för cirkus 3 veckor sedan inte var så förtjust i bondi men har ändrat mig så hårt. Favvo stället.

I tisdags åkte vi upp i Sydney tower eye! Alltså WOW vilken utsikt och slutar aldrig förvånas över hur otroligt vacker denna stad är. Var så häftigt att vara uppe i tornet på kvällen med allt ljus. Helt magiskt!

Igår tog vi färjan över till Manly! Älskar verkligen det stället. Helt underbart. Så synd att vi bara varit där två gånger men vi känner ändå att vi hunnit med att se mycket av det. Dessvärre har jag gått och blivit sjuk. Låg och svettades i natt och vaknade upp med feber idag. Har varit på apoteket och fick tabletter som skulle hjälpa så håller verkligen tummarna på att jag blir frisk snart. Pallar inte vara sjuk här. Ska försöka gå och lägga mig nu då det faktiskt väntar en dag imorgon också. Vi har planerat att åka till coogee så hoppas jag är frisk. Kram på er. Vi hörs snart igen❤

Östkusten är bokad! Så ni finner en riktigt glad och taggad Felicia. Kommer självklart berätta mer om varje ställe då vi befinner oss där. Så kommer bara berätta kort nu om vilka ställen vi bokat.

BYRON BAY

Först ut är Byron Bay. Här kommer vi spendera några dagar så vi har planerat in delfin kajak (hur kul? Vi ska alltså paddla kajak med delfiner). Sedan har vi bokat en dagsutflykt till en by som heter Nimbin. Sen har vi lämnat öppet dom andra dagarna för att utforska, kommer nog finnas hur mycket som helst att göra där. Är riktigt taggad på byron då vi hört så mycket bra om det.

SURFERS PARADISE

Efter Byron blir det Surfers Paradise. Här har vi inte planerat så mycket förutom att gå på dom sjuka nöjesparkerna. Ahh älskar sånt haha, kommer vara som ett litet barn och bara springa omkring och åka allt som går att åka. Denna stad har vi hört är liknande Miami så kommer bli riktigt kul!

BRISBANE

Nästa stopp-brisbane. Inget speciellt planerat. Hela staden verkar så sjukt häftig så vi kommer nog ha fullt upp hela tiden ändå. Hört att dom har bästa restaurangerna här vilket vi ser framemot mycket hehe.

NOOSA

Next stop blir alltså Noosa. Här har vi blandannat planerat in everglades. Som sägs vara jätte häftigt! Det är bara i Noosa och Florida man kan göra detta så det är ju ett måste då man väl är där att göra det. Noosa verkar ha en sån vacker miljö! Här är även Denices sista stopp med oss. Tråkigt :(

FRASER ISLAND

Nästa stopp blir alltså FRASER!! Kan vara det jag är mest taggad på. Världens största Sandö. Aktiviteter hela dagarna och sjuka miljöer!! Här kommer vi dessutom spendera nätterna i tält. Vilken upplevelse!

WHITSUNDAYS

Näst sist- whitsundays! Här kommer vi snorkla!! Ser ni hur underbart det ser ut? Såå taggad!

AIRLIE BEACH

Okej detta är nog det jag är mest taggad över men också mest nervös över. Vi har bokat skydive på airlie beach! Alltså dööör på riktigt. Kommer nog vara det häftigaste på hela resan.

CAIRNS

Vårt sista stopp på denna underbara resa är Cairns! Här har vi bokat en dykarkurs på barriärrevet! Är sjukt rädd för att dyka osv men kommer bli en häftigt upplevelse. Sedan har vi även bokat in vattenfallsturer. Ser framemot Cairns men inte det som väntar efter=hemgång.

Så här ser alltså planen för våran resa längs östkusten ut. Kan ha skrivit fel osv men ni kommer få bättre bilder och beskrivning om varje ställe när vi är där. Jag är sjukt nöjd över våran planering och cred till Peter pan här i bondi som hjälpte oss med allt.

Ser ni hur fint det är? Denna promenad försöker vi hinna med varje dag. Idag kom vi ut rätt sent så det var sjukt varmt. Men helt underbart ändå. Nu: stranden.

Hej på er! Tiden verkligen springer iväg, vi har snart redan varit här i en månad vilket känns galet. Ska jag vara helt ärlig så vill jag inte hem. Visst att vi har en månad till på östkusten (som jag kommer skriva om i ett annat inlägg) men det kommer verkligen vara jobbigt att lämna Sydney. Har blivit helt fast i människorna och staden. Men ju fler dagar jag spenderar här desto mer intalar jag mig själv om att jag verkligen ska tillbaka hit. Är 90% säker på att jag ska tillbaka efter sommaren hemma. Kolla bara på bilderna ovan som är tagna förra veckan då vi besökte Palm Beach. Ett helt underbart ställe som ligger 1h från Sydney. Vi tog bussen hit och det första vi gjorde var att gå upp för ett berg och se den otroliga utsikten som ni kan se på både den första och 3e bilden. Det var inte lätt att ta sig upp då det var så galet varmt. Många vattenpauser fick det bli men ack så värt det var.

Idag besökte vi Manly Beach som jag kommer skriva om i ett annat inlägg. Nu ska jag sova, klockan börjar närma sig 1 här. Imorgon står klockan ställd på 8. Frukost, powerwalk och sedan watsons bay står på schemat. Kram på er.

Hej på er! Var verkligen ett tag sedan jag skrev och det har hänt så mycket sedan dess. Ska försöka dra allt kort haha. Först och främst så är vi fortfarande kvar i Sydney och anledningen till det är helt enkelt att vi älskar staden så mycket och det finns alltid nya saker att upptäcka. Kommer på riktigt bli ledsen då vi ska lämna denna underbara stad. Jag och Ida flyttade in på ett hostel som vi trivs jätte bra på och här stannar vi enda till den 28 februari. I lördags kom även Denice och oj vad glad jag är över det. Vi är ifrån samma stad men har aldrig riktigt umgåtts förutom på fester osv. Men det är verkligen en enorm trygghet att ha både Denice och Ida här nu. Vi klickar verkligen och hon ska även följa oss en bit på östkusten.

Dagarna bara springer förbi här och vi försöker verkligen ta vara på varenda dag. Även då det är dåligt väder. Som idag vädret kasst så vi åkte in till Sydney för en shopping dag på westfield. Fick dessvärre inte med mig något hem men var nöjd ändå. Nu på kvällen köpte vi med oss lite smått och gott och spenderade vår alla hjärtans dag vid stranden med skitsnack och kortspel. Helt underbart om ni frågar mig.

Klockan börjar närma sig 2 här och är nog läge för att släcka lampan. Väntar roligheter imorgon som jag kommer skriva om i ett annat inlägg. Ska verkligen försöka blogga mer nu!  kram på er, vi hörs snart igen.

Hej på er! Nu har vi spenderat 1 vecka i Australien, på bondi beach! Vi har haft det bra men allt känns fortfarande konstigt. Har haft hemlängtan i mängder (är så sjukt hemmakär) men så är det nog första veckan haha. Imorgon byter jag och Ida boende, vi ska bo på hostel vilket faktiskt känns jätte kul. Vi ska spendera 1 månad här i Sydney innan vi reser östkusten. Finns så mycket jag vill hinna göra här. Första veckan har vi somsagt bara varit och landat. Nu kan allt bara bli bättre. Kram på er!

Idag startade jag dagen som alla andra dagar med en kopp kaffe. Känner att jag behöver ett par koppar till idag. Har mycket som ska hinnas med innan klockan blir 7 då det är dags för hockey. Blir nog förhoppningsvis den sista matchen jag ser på väldigt länge. På måndag lyfter vi mot Australien och kan fortfarande inte riktigt förstå det.

Snart är vi äntligen framme i Hemavan där vi ska fira in det nya året. Det har tagit mycket längre tid att köra än vad vi räknat med. Det är glashalt på vägarna så vi rör oss sakta framåt. Längtar tills vi är framme! Vi kommer ha så kul. Uppdaterar er såklart senare. Kram så länge<3

​Hade ni en fin jul i år? Min var så mysig och så lugn! Vi var hemma hos oss i år vilket jag tyckte var jätte mysigt! Massor med mat, alltså vi har haft rester nu några dagar efter jul och jag är så LESS på julmat nu. Haha tur det bara är jul en gång per år.  Blev jätte nöjd över mina julklappar som vanligt. Fick precis det jag önskade =endast pengar. För jag behöver verkligen inget annat än det inför resan. Fick även 6st iittala kaffemuggar som jag är jätte nöjd över. Har nu 12st av dom. Men känner att jag börjar tycka det är mycket roligare att ge bort saker än att få nu typ? Kanske var för att jag redan visste vad jag skulle få. Men var så kul att se allas reaktioner då dom öppnade klapparna. Är jätte nöjd med klapparna jag gav bort i år. Har iallafall haft en underbar jul! Hoppas ni också haft det. Kram på er.

Den sista bilden är sån typisk bild som mamma alltid tar på mig och Philip (min bror). Hon säger alltid "men gör något kul då" och phille har ingen aning om vad han ska göra så han gömmer sig typ och jag står där och tror jag är as rolig. Ser merit som jag försöker döda honom. Haha..