Åh vad skönt det är med semester och dagarna bjuder verkligen på härligt väder. Det enda jag önskar är att Milo kunde sova lite lite längre på mornarna.. imorse vaknade han 04:20 (!!), men somnade om till strax innan 08.. pjhuu.

Idag har vi och min mormor vandrat vid marmorbruket. Först gick vi fel vandringsled och hamnade i igenvuxen skog med stora stenar och branta backar.. mormor gjorde en vurpa och jösses sådan tur att det gick väl. Till slut kom vi äntligen på rätt spår och promenerade längs Bråviken och tittade på stenbrott.

Vi avslutade dagens utflykt med fika på Färgargården. Mysig dag..

Våran första semesterutflykt blev till Getåravinen idag. Det var perfekt väder för vandring i skogen, molnigt men ändå varmt. Är så impad av båda barnen som orkade gå hela vägen, över stockar och sten och upp för branta backar. På vägen plockade vi även blåbär och smultron, njöt av den vackra omgivningen och lugnet. Vi avslutade våran vandring med fika högt upp på ett berg med Bråviken som utsikt, så mysigt.

Alltid hand i hand..

Då var det två veckor sedan jag skrev här och vad har hänt sedan dess? Jo vi har jobbat varje dag, barnen har varit på sommarförskola på ett annat dagis och eftermiddagarna har vi spenderat utomhus, varit och badat och ätit glass.

Milos första bad i sjön..

Glass i stora lass..

Pappa rakade ju Milos hår för några månader sedan och nu äntligen har det kommit små lockar igen.. så sött..

Igår var pappan iväg och fiskade halva dagen, så jag och pojkarna myste hemma, var ute och lekte och på eftermiddagen åkte vi till skärgården..

Vilken superhelg. Igår firade vi min syster som fyllt hela 20 år. Vi började dagen med kalas, fika och vädret bjöd på strålande sol. Så härligt. På kvällen överraskade jag och två vänner syster med middag på Pinchos, mycket gott och trevligt. Vi avrundade sedan kvällen med några drinkar..

Idag har vi hämtat Hugo hos mormor och medan vädret även bjöd på sol idag passade vi på att grilla till lunch..

Hej och hå, då var jag tillbaka igen. Det blir inte många inlägg just nu men det är mycket, förskola, jobb, vardagssysslor och så vill vi såklart ta vara på dagarna när vädret bjuder på sol.

Annars så blev det en lugn midsommar för oss med sjuka barn. Hugo var med min familj halva dagen, dansade runt midsommarstång och hade det skoj. Sen hämtade vi upp honom och åt väldigt god mat och fika hos min mormor ..

I måndags var vi lediga och då cyklade vi hela familjen till folkparken. Vi köpte med oss fika och lekte i några timmar..

Peppar peppar så har barnen varit på förskolan tre (!!) dagar denna vecka, wihoo. Igår var det full rulle här hemma så jag och Hugo tog en cykeltur på kvällen och Milo däckade som en stock här hemma med pappa.. avnjöt ett fruktfat på balkongen med sambon innan även vi slog ihop..

Godmorgon. Milo har fortfarande 40 graders feber och är helt utmattad, lilla hjärtat. Så imorgon blir det inget midsommarfirande för oss direkt, men lite god mat ska vi ändå få i oss.. Hugo får spendera sin midsommar med mormor och ha skoj, men det känns sådär att vara splittrade på favorit högtiden.. vet dock att han kommer få det mycket roligare än att vara hemma med en sjuk lillebror.. Idag ska jag iallafall försöka mig på denna underbara cheesecake till imorgon 🍓

Vi har fyra veckor semester tillsammans i sommar och det ska blå så härligt! ☀️

Den 25/7 åker jag, min mormor och syster till Krakow för 3 dagars minisemester. Längtar verkligen..

Förra året var vi på Gröna Lund med barnen (Milo var lite bebis då), men i sommar funderar vi på att åka till Liseberg med bara Hugo. Milo har ingen glädje av karuseller ännu så han får stanna hemma med sin gammelmormor..

Vadstena besökte vi för två år sedan och det var så mysigt. Blir nog en tripp tillbaka i sommar och strosa runt, äta god mat och bara njuta av omgivningen..

Söderköping, så himla fint där på sommaren och bara 15 min bilresa från oss. Perfekt dagsutflykt och det brukar alltid bli några vändor dit på somrarna..

Kolmården och bamses värld ligger ca 20 min från oss och detta är en perfekt dagsutflykt med barnen, man är helt klart där en heldag..

Då var jag tillbaka igen. Dagarna rullar på, det har varit några dagar med strålande väder, vi har varit ute mycket och i lördags var jag och mamma iväg med lillasyster och Hugo på barnens dag i Vasaparken. Barnen åkte skateboard, lekte gladiatorer och så fikade vi ananaspaj. Härlig dag med andra ord.

Det mindre roligare är att Milo fortfarande är sjuk. Nu har han alltså varit sjuk i över 1 månad (!!) från och till. Igår bröt det ut ordentligt igen och han fick en febertopp på 39,2.. vi hade önskat att febern stannat där, men icke. Inatt måste han ha haft över 40 grader i temp och idag på eftermiddagen blev det ett akut besök till barnakuten. Lilla hjärtat hade 40,2 i temp med Ipren i kroppen, hög puls och sänka.. väldigt påverkad och medtagen. Vi blev där några timmar och diagnosen blev ännu en virusinfektion i kroppen.

Mormor fick hämta Hugo på förskolan eftersom vi blev kvar så länge på barnakuten och han sover över där inatt. Saknar min stora kille, men imorgon ses vi <3

Jordgubbar med grädde på balkongen för några dagar sedan..

I söndags var Hugo iväg med mormor och moster och tog första doppet i sjön..

Igår var vi ute på morgonkvisten, hälsade på pappa som jobbade i huset bredvid och lekte i lekparken..

Måndag och ny vecka. Förra veckan bestod av jobb, förskola och vardagssysslor. Började arbeta igen förra onsdagen efter 1 månad hemma med två sjuka barn. Det var typ semester att komma tillbaka till jobbet..

Nu i helgen åkte jag och min mormor till Ikea. Det blev en del nödvändigt så som lakan, gardiner, småförvaring och en gymnastikmatta till pojkarna. Vi var i iväg i några timmar och jag sov över hos min kära mormor till söndag. Pojkarna hade en riktig grabbhelg hemma med pappa.

Igår åkte jag och mormor till min syster. Vi pratade igenom våran resa till Krakow i juli och planerade lite småsaker. Längtar tills vi flyger. Vi blir borta sammanlagt 4 dagar och det känns alldeles lagom. Ska bli så kul verkligen!

Ledig måndag och vi hade barnens gammelmormor på besök i förmiddags. Det blev lek, middag och en sväng till abborrebergs veranda för en fika, mycket mysigt.

Jag och barnen ska sova hos min familj inatt för att sambon ska iväg jätte tidigt och fiska imorgon bitti. Roligare för barnen att vara här än att sitta hemma i en lägenhet. Som jag längtar till ett eget hus och trädgård.. så mycket!