Backpacking 2017

Igår åt vi finmiddag bestående av pasta och ett glas vin till! Var otroligt gott och mysigt att bara sitta där och prata i någon timme. Var också meningen att vi skulle gå till någon bar och ta en drink eller två men slutade med en McFlurry och sängen, ångrade inte det beslutet!

Idag åt vi lunch på ett mexikanskt ställe då vi inte åt någon ordentlig frukost. Som ni ser på bilden så var det otroligt mycket och matkoman välkomnade jag med öppna armar! Har annars legat vid poolen en hel del idag, har varit nästan strålande sol så har tagit vara på det till fullo. Vid fyra tiden började regnet falla men har klarat oss rätt bra ändå då det bara varit skurar fram och tillbaka!

För någon timme sedan så gick vi till havet för att ta ett kvällsdopp. Gick inte så jättebra då vågorna var otroligt starka och vi sögs med direkt, men ett litet dopp blev det iaf! Har också kört styrka på rummet där vi blev dränkta i svett som vanligt, men nu har man duschat och är redo för natten. Imorgon åker vi vidare och denna gång till Ubud.

Backpacking 2017

Sista kvällen i Singapore så åt vi mexikanskt. Jag tog en nachoskål med kyckling som var helt otroligt god! Dagen efter tog vi flyget till Bali och bodde första natten på ett fräscht hotell i Seminyak.

Imorse vakande vi vid åtta tiden och tog oss någon timme senare till poolen. Packade sedan ihop våra väskor och begav oss till det nuvarande boende som ligger mer civiliserat om man säger som så haha! Det andra hotellet hade bara en massa möbelbutiker omkring sig och EN restaurang så långt vi kunde gå.. Här är det fullt med butiker och restaurang, dessutom är stranden ca 2 minuters promenad från hotellet, stortrivs! Kommer antagligen stanna här några dagar innan vi tar oss vidare. Bali levererar solsken vilket är toppen då vi haft ganska otur med vädret annars.

Ikväll ska vi ut och äta middag någonstans och strosa runt bland alla små butiker, kanske även tar en drink eller två!

Backpacking 2017

Åkte upp i Singapore Flyer vilket var en riktigt mäktig känsla! Tyvärr så är bilderna lite åt det "grönblåa" hållet, ber om ursäkt för det..

Backpacking 2017

Tog flyget som gick 10:40 och en timme och femtio minuter senare så landade vi i Singapore. Är så himla roligt att få besöka något nytt och känns så konstigt att hamna här efter Thailand då allt här är så modernt, haha!

Idag har vi strosat runt lite, ätit middag och gått flera varv i Chinatown. Hotellet är fräscht och billigt för att vara här men i jämförelse med Thailand så är det ganska dyrt faktiskt. Stannar dock inte här så länge då vi egentligen bara "mellanlandar" i två dagar innan vi beger oss till Bali!

Imorgon ska vi göra utflykter och se oss omkring lite mera. Hoppas solen visar sig en stund iaf!

Backpacking 2017

Idag har vi tagit oss till Koh Samui för att sen flyga till Singapore. Har inte hunnit göra så mycket idag mer än att checka in, vila lite och äta middag. Har varit mulet och regn inväntas så får se hur morgondagen ser ut!

Backpacking 2017

Hade klockan på ringning vid sju och vid nio begav vi oss iväg på en nästan tre timmars lång hiking. (Bilderna från det ser ni i det tidigare inlägget.) Påväg hem igen så mötte vi en så himla söt hund som ni ser på bilden, ville bara ta med den hem!

När vi kom tillbaka åt vi lunch, då vi inte hade ätit någon frukost, och jag tog en kycklingsallad som var sjukt god och till det drack jag min standard ananas-shake. Låg en stund vid poolen men annars har vi mest tagit det lugnt i bungalowen.

Vi lämnar imorgon så har packat och bokat boende på Koh Samui som vi tar båten till. Tråkigt att lämna detta boende då det är så fint men snart blir det att åka till Singapore och Bali! Så taggad!!

Backpacking 2017

Idag är det Idas dag då hon fyller 20 år! Så glad att jag är här med henne!

Jag började dagen med en joggingrunda vid sju tiden. Gick bättre än väntar men blir så varmt snabbt så var helt genomblöt när jag var klar! Vi gick och åt frukost vid tio och denna gång inte på hotellet utan hittade ett fint café och oj vad gott det var med en avokadosmörgås!! Som ni ser var det pommes till vilket också satt riktigt fint, haha!

Gick ut till poolen lite senare än vanligt då vi var ganska trötta och visste inte om vi skulle bege oss till ett vattenfall eller inte. Valde att inte åka då det var en otrolig hetta och vi skulle antagligen kollapsat.

Vid fyra åt vi lite pommes och tog en cider innan vi lade oss i sängarna en stund för att prata och ta det lugnt. Vi åtta begav vi oss ut för att hitta en restaurang. Ni ser även jumpsuiten jag har på mig, köpte den igår och är så nöjd! Fräscht med vitt då jag nästan inte har något vitt i garderoben hemma..

Vi valde ett ställe vid vattnet som var sjukt fint! Åt en Caesassallad som var stark då kycklingen var kryddad men otroligt god ändå! Blev ett glas vitt till och hade en mysig middag!

Nu är det dags att gå och lägga sig så får vi se vad vi hittar på under morgondagen!

Backpacking 2017

Ikväll har vi varit till "stan" och ätit middag. Åt en mycket god pasta innan vi strosade runt där i någon timme. Så himla mysigt och skönt att spendera en kväll utanför bungalowen, haha!

Nu sitter vi vid poolen och myser med musik och Pepsi. Imorgon, så tidigt som möjligt, ska jag ta mig ut på en springtur. Önska mig lycka till haha!