Vänner/familj, Vardag

Idag har det inte hänt så mycket, jag har mest varit hemma och tagit det lugnt, vilket är skönt. Kvällen avslutades med god middag och sedan godis och tv med familjen.

Imorgon har jag mer planerat så förhoppningsvis har jag mer att skriva och visa då!

Hoppas ni haft en bra lördag!

Foto, Vänner/familj, Vardag

Hej!!

På våran skola har man alltid några dagar när vi precis börjat där vi inte har några riktiga lektioner, utan istället för man olika aktiviteter med klassen. Vi började dagen med ett besök på Göteborgs stadsmuseum och fortsatte sedan mot Kulturkalaset. Det är verkligen så mysigt med alla foodtrucks med mat från olika länder och olika montrar. Till lunch köpte jag och Vera sushi (de andra hade med sig egen mat) och till efterrätt gick vi och köpte churros med nutella i exakt samma foodtruck som vi köpte i förra året, vilket var lite kul. Det var super gott men jag blev super mätt, fick hjälp av andra i klassen att äta upp dem iallafall.

Galet goda churros.

Vera, Linn och jag kollar artistiskt på teckningarna på väggen som tre plågade konstnärer, haha.

Kolla hur SNYGG Ellen är!!!!

Lunch längs kanalen.

Linkan<3

Om ni vill veta mer om de målningar vi fått i ansiktet och på händerna så kan ni gå in på @freethemse på instagram!! Om ni kollar deras instastory så ser ni att vi hamnade där haha.

Hoppas alla haft en fin dag!

Vänner/familj, Sommar 2017

Igår var min allra sista sommarlovsdag för denna gången, sorgligt men sant. Jag ville iallafall utnyttja det allra sista av sommaren och därför samlades hela tjejligan på "utsiktspunkten". Vi grillade korv och gjorde s'mores, eller ja, vi lyckades klämma in ätbiten mellan allt prat. För, när vi inte träffats allihopa tillsammans på en hel sommar så är det OMÖJLIGT att få tyst på oss, precis som det ska va! Det är så fint där vi satt, ett av mina favoritställen precis där jag bor, både i strålande sol, solnedgång och mörker är det så mysigt.

Handling inför kvällens picknick/grillning.

Sofia<3

Girls, Girls, Girls

Såå gott med s'mores!!

Beata och Ellen!!<3

Kvällens middag blev grillad korv och för vegetarianen och veganen vegetarisk korv, smaskens!

Sofia, Mikaela och ett korvpaket!

Vellan!! (Aka Vera)

Huuuur gott!?

Linn, Vera o jag!

Vi är alla överens om att detta var en så himla lyckad kväll, kan inte tänka på ett mer perfekt sätt att avsluta sommaren! Så mycket kärlek till mina tjejor<3

Hoppas alla haft en bra sommar!

Vänner/familj, Sommar 2017

När det är varmt, soligt och massa människor ute är man i Göteborg at it's best enligt mig, det är så mysigt!

Bilderna och texten ovan skrev jag för ett par dagar sedan, men av någon anledning så skrev jag inte klart och publicerade inlägget. Hittade det nu under sparade inlägg, oops.

Nu ska jag skriva på det inlägget som jag egentligen är tänkt publicera, innan jag hittade detta.

Ha det bra, Kramar F.

Recept, Mat

Jag har härmed bestämt att detta från och med nu ska bli en bakningsblogg på heltid, skämt åsido, men det börjar nästan kännas som en bakblogg. Jag som nästan aldrig bakar, och så blir det två inlägg på raken haha. Idag var det iallafall kanelbullesnittar som stod på menyn, och WOW va gott det blev, för att inte tala om hur gott det luktade i hela huset av kanelen efteråt.

Här är alla ingredienser som man behöver, förutom kardemumma som jag inte hade hemma och inte heller är så förtjust i, men det blev jättegott utan också!

Receptet hittar ni HÄR, jag rekommenderar det verkligen! Jag älskar både kanelbullar och kolasnittar så dessa är perfekta kombinationen.

Sååå gott! Som ni ser på de sista bilderna blev jag, mamma och pappa så ivriga att smaka så tre av kantbitarna försvann innan några bilder hann tas haha.

Ha en fortsatt bra söndag, och till er som börjar i skolan någon gång under denna veckan (jag börjar tordag), stay strong haha.

Recept, Mat, Vänner/familj

Sent igår kväll insåg vi att allt bröd är slut, troligtvis ett resultat av att vi inte varit hemma så mycket. Att baka scones var därför ett gott och roligt förslag, dessutom slapp någon av oss att åka och handla. Direkt när jag vakna drog jag därför med mig min lillebror ner till köket där vi snabbt slängde ihop en deg, rullade ihop den till bollar och skjuts in i ugnen! Det gick väldigt snabbt och blev otroligt gott, som pricken över i:et hade vi lemoncurd hemma.

Receptet vi använde är ett från ICAs hemsida, ni hittar det här.

Hoppas du får en fin fredag!

Sommar 2017, Vänner/familj, Resor

Hej!!

Vi kom fram till Mölle runt 3 tiden och möttes av strålande varm sol och blå himmel. Så jag växlade mellan att sola och att springa in och kolla på VM finalerna i simning, Sarah Sjöström tog ännu ett guld!! Efter ett tag gick jag in och bara tog det lugnt ett tag innan middagen, åt bland annat vattenmelon som ni ser. Efter middagen satte jag på mig fotbollsskorna och gick till en liten fotbollsplan bara 50 meter bort tillsammans med pappa och lillebror. Vi övade skott, passningar mm och sedan avslutade jag med ruscher i backen vilket var VÄLDIGT jobbigt! Resten av kvällen njöt jag av den fantastiska solnedgången och har även kollat lite Netflix.

Ha en fortsatt mysig kväll!!

Resor, Sommar 2017, Vänner/familj, Foto

En svettig lunch på en strandbar med 35 graders värme och 100% luftfuktighet, vatten var ett måste.

Kyckling wraps med "curly fries", väldigt gott!

En åskoväder drog in över Cape Coral under en av kvällarna, cheesy citat som jag kom på: "När livet ger dig oväder, ta coola bilder". Okej det lät ännu värre när jag skrev det haha. Bi låtsas som att jag aldrig skrev det;)

Såklart måste jag shoppa i USA, är det ens lagligt att åka dit utan att shoppa haha? Nejdå, men iallafall så var vi först på en outlet och sedan, några dagar senare, lyckades jag tvinga med hela familjen till en stor mall. Jag är väldigt nöjd med att allt jag köpt och blir nästan stressad av att jag vill ha på mig allt på samma gång haha.

Vi besökte en snäckstrand i Sanibel och det fanns massor med snäckor där (vad konstigt:)) och även delfiner (!!).

Bild på halva poolen som hörde till villan vi hyrde.

De bästa ribsen hittar man nog i USA!

I Everglades (ett stort träskområde som sträcker sig ända ner till Miami) åkte vi på en krokodiljakt med en airboat. Det kändes verkligen som att vi flög över vattnet i den båten och vi hade turen att se hela tre krokodiler och två tvättbjörnar!! Den största krokodilen vi såg var ungefär 10 feet (3,5 meter)!!

Jag, pappa och några familjekompisar som också hyrde en villa i närheten av oss åkte till ett shooting center. Något väldigt osvenskt och väldigt amerikanskt. Det var till en början väldigt läskigt att gå in i en stor affär och omges av väggar fyllda med vapen, att hålla i ett vapen för första gången var även det en konstig känsla. Jag visste ju inte vad jag hade att förvänta mig av känslan att avfyra vapnet, första intrycket var att trycket var lite större än jag trodde och det lät mycket högre, vi hade ändå hörselkåpor. Sjukt ändå att vem som helst i stort sätt kan gå in och köpa ett vapen, de är inte särskilt dyra heller.

Jag och Moa (en av de vänner vi umgicks med under resan)!

Sista kvällen:(

Maten var otroligt god. Jag tog en skaldjurspasta med räkor, kräftor, pilgrimsmusslor och blåmusslor, huuuur god som helst!

Om maten var god så var efterrätten om möjligt ännu godare, detta var utan tvekan den godaste efterrätt jag ätit. Det är alltså en chokladkaka som har den perfekta konsistensen och chokladsmaken, inte för mörk och besk och inte för ljus och söt. Om inte det var nog så fick man salt karamellsås till vilket är något av det godaste jag vet och passade perfekt till chokladen!

Har ätit väldigt gott men måste säga att det här nog måste vara den onyttigaste resa jag varit på haha.

La familia<3

Vi avslutade med lunch på Five guys på vägen till flygplatsen. Vi insåg dock att hela restaurangen var fylld med jordnötter och jordnötsolja, så min lillebror som är väldigt allergisk fick äta något annat och vi andra fick tvätta händerna ordentligt efteråt. Oops.

Anledningen till att detta inlägget kommer så sent är för att vi gjorde så mycket sista veckan i Florida så jag ville inte stressa med detta också! De två dagarna efter vi kom hem var jag väääldigt jetlaggad och orkade inte lägga energi på något typ. Sedan tvättade vi allt och packade igen för att åka till min bästa kompis landställe. Nu kom vi nyss hem därifrån och ska ännu en gång tvätta och packa om för att åka till Mölle i ca 5 dagar, för att sedan åka direkt till Helsingborg där jag ska spela Eskilscupen under hela den helgen. Som ni ser, det har varit intensivt och kommer fortsätta så.

Ha det braaa!

Resor, Vänner/familj, Sommar 2017

Gårdagens frukost på IHOP, jag tog scrambled eggs, bacon, hash brown, crepes och juice.

Efter frukosten och lite badande i hotellets pool tog vi hyrbilen och åkte söder i ungefär 3,5 h till Cape Coral.

I Cape Coral hyr vi en villa och jag blev såå lycklig när vi kom hit! Det är verkligen ett typiskt amerikanskt "beach house" och all inredning går i den andan med snäckor, pasteller och vitmålat trä.

Poolen och poolområdet år så fint och mysigt. Dessutom har vi har egen brygga och kanot eftersom en kanal går precis utanför huset, tar kort och visar allt i ett annat inlägg! Det finns tre sovrum och totalt 6 sängplatser, och min dröm - en Walk-in-closet i varje rum! Jag har redan lagt in alla mina kläder och skor där, så jag är mer än nöjd.

Gårdagens middag blev resans andra pizza, ännu en gång pepperoni.

Bild från frukosten imorse, vi åt bland annat bagels, frukt och bär.

Nu ska vi åka till en strand i närheten som tydligen ska vara jättefin, så hoppas det stämmer! Vi ska även äta lunch där i hamnen.

Hoppas ni har en fin sommar!