Sista dagarna på resan var superbra. Dem spenderades i kalla Miami. Vi var helt chockade när vi fick reda på att det skulle vara ungefär femton grader under de tre dagarna vi skulle vara där, så när vi kom fram begav vi oss nästan direkt för att shoppa lite varmare kläder.

De tre dagarna bestod mest av shopping. Mamma och pappa åkte en av dagarna och spelade golf medan vi andra myste runt i butiker. Det blev varmare och varmare med dagarna och satt man i solen var det faktiskt riktigt skönt.

Pappa fyllde även 52 år i Miami och då åt vi på en helt fantastiskt restaurang, Drunken Dragon. Fick grilla maten själv vid bordet, galet gott och galet roligt, rekommenderar verkligen om man är i Miami.

Sen begav vi oss hem, mot ett ännu kallare Sverige. Flygresan gick bra, inga förseningar alls (förvånansvärt), jätteskönt. Absolut skönt att vara hemma, men längtar redan tillbaka.

Igår var vår sista dag i Punta Cana och idag beger vi oss tillbaka till Miami innan vi åker hemåt. Dagen igår var planerad att bli så kallad pressar dag för att få den sista brännan innan vi åker hem. Dessvärre blev vädret inte lika fint som vi hoppats men vi spenderade ändå hela dagen på stranden.

På kvällen var vi som vanligt ute och åt. Vi hade bokat bord på en annan av våra favorit restauranger (så här kommer lite mer bilder på mat).

Igår var vi ute på båtutflykt och snorklade. Vi låg på stranden på förmiddagen och åkte lite efter lunch. Det var jättebra snorkling, har nog aldrig sett så mycket fiskar när jag snorklat tidigare. Det var en riktigt lyckad utflykt helt enkelt.

På kvällen åt vi igen på våran favorit restaurang, det blev en riktigt lyckad näst sista dag.

Nu har vi lämnat vårt gamla hotell och åkt till en annan lägenhet här i Punta Cana. De sista dagarna var super, vädret var jättebra och vi åt även på den japanska restaurangen där maten var grym.

De första dagarna här har varit super. Vi bor i en jättefin lägenhet några minuter från stranden. Det ligger super mycket mysiga restauranger här runt omkring och vi har redan ätit otroligt mycket god mat.

Nyårsafton var extremt rolig. Jag, mamma, pappa & Isak åkte iväg och åkte ziplines några timmar under dagen. Det fanns 9 stycken olika ziplines och vi var helt ensamma på anläggningen vilket var super. Vi åkte även med två extremt roliga guider, det var en väldigt väldigt lyckad utflykt.

Under kvällen begav vi oss till vår favorit restaurang här i Punta Cana där vi åt otroligt god mat (åt t.ex. fantastiskt god hummer för första gången). Våra absoluta favorit mojitos finns även här, det var helt enkelt en otroligt rolig och mysig nyårsafton.

Nu e vi på nytt hotell, fantastiskt fint! Vi har mest legat på stranden på dagarna. Vi bor precis vid en jättefin strand med ett underbart vackert och klart vatten.

I förrgår var det julafton. Vi startade julaftonsmorgonen med en promenad på stranden och hade sedan lite julklappsöppning. Resten av dagen spenderades på stranden, jag och mamma gick till gymmet på eftermiddagen och sen var det en grym middagsbuffé på kvällen. Det vad uppdukat på stranden vilket var supermysigt (lite svårt dock när man envisades om att ha klackar).

Idag bar det av på utflykt. Det var fantastiskt roligt, över förväntan. Vi åkte dune buggies vilket verkligen kan rekommenderas, skulle lätt göra om det. Vi åkte först till en strand där vi fick rida, vi åkte därefter till ett kaffe och choklad plantage och avslutade med att bada i en cenote (vilket behövdes, så leriga som vi var).

Den 18 december var vår sista dag i Miami. Jag, mamma, pappa & Isak började dagen med att springa till ett gym vi hittade på stranden. Resten av dagen bestod av lite shopping innan vi begav oss till flygplatsen.

Redan imorgon checkar vi ut från vårt detta hotell och in på ett nytt. De första nätterna på Dominikanska Republiken har varit helt fantastiskt. Vi har bott i en jättefin lägenhet som ligger precis på stranden.

Vi har under dessa dagar också ätit otroligt god mat och druckit en mängd goda mojitos.

Igår låg vi på stranden hela dagen, super härligt att äntligen få lite sol. På kvällen åt vi tidig men super god mexikansk middag för att senare åka och kolla på basket.

Idag startade jag, mamma och pappa dagen med en löprunda, riktigt skönt faktiskt. Vi spenderade som igår dagen på stranden. Idag är det även mamma och pappas bröllopsdag, det firades med lite kortspel, shopping och en mysig middag.

Hej,
För er som inte redan känner mig, Felicia Heed heter jag, arton år från Göteborg.

Här kommer ni kunna följa vad jag & min familj hittar på under vår resa. Vi är borta ungefär tre och en halv vecka. Vi börjar vår resa i Miami & tar oss sedan vidare till Dominikanska Republiken.

Vi flög från Landvetter igår den 15:de december 06.55 och kom fram till Miami runt 03.00 svensk tid. Resan gick förvånansvärt fort, jag sov nästan hela flygresan vilket var otroligt skönt.