Förra måndagen, efter PU:n kom tentaresultaten. Hade, som vanligt, inte tänkt titta på resultaten, men när många kursare (som också befann sig på MB dit jag begav mig efter PU:n) började hoppa upp och ner för att de hade klarat tentan så kunde jag inte låta bli. Med tanke på det så var det väl tur att också jag klarade tentan!

Resten av veckan var kämpig, med långa dagar och en extremt trött Felicia. Snön rasade ner i några dagar, men byttes sedan ut mot ösregn på torsdagen. Det urusla vädret spädde på min hemlängtan så...

... sagt och gjort hoppade jag på tåget på fredag morgon. Var faktiskt framme i tid, utan några förseningar. Gjorde en hel del under dagarna jag var hemma; bakade, gick någon runda på stan, var på stallet hos Mathildas sköthäst Kjarkur och främst av allt, hängde med la familia. Det var även en liten julmarknad på hembygdsområdet, där vi köpte lokalproducerad blåbärsglögg samt kaffeost - mys!

Vistelsen blev väldigt kort och intensiv och igår var det dags att åka tillbaka till Umeå. Även det tåget var i tid och jag ramlade in i läggan vid 23. Dagen startade med caseredovisning, varefter jag körde ett intensivt ryggpass på IKSU innan det blev dags för första delen av laboration 5 vilket för övrigt är näst sista labben (och även sista labben på de kommande två veckorna). Imorgon är det andra delen av laborationen som ska göras samt ytterligare en caseredovisning.

Nej, nu ska jag och min trötta hjärna försöka förbereda inför morgondagen. 👋👋

Två bilder som egentligen inte har något med det här inlägget att göra, men vad gör det?

Tänkte bara kika in och berätta om helgen. Fredagkväll spenderades i soffan med att titta Idol och försöka ladda batterierna. Sov ut rejält till lördagen, vilket visade sig vara ett smart drag eftersom att jag kände mig betydligt mer utvilad och även friskare än jag gjort på länge! Dagen spenderade jag med att kolla en hel del skidor från Gällivarepremiären och en promenad. Kvällen startade hos Widad med lite förhäng med henne, Pernilla, Ullis och Elin. Efter det hoppade jag, Pernilla och Widad på cyklarna (Ullis och Elin tog buss) och cyklade till 100 där vi spenderade resten av kvällen och en del av natten. Kraschade sedan i sängen vid två där jag somnade gott.

Idag har jag inte heller gjort mycket faktiskt; tittat skidor och pluggat en del. På eftermiddagen kom min kusin förbi med sin fästmö för kaffe då de var på besök från Luleå. Riktigt roligt med lite besök och jag fick dessutom chans att använda min lilla mjölkkanna (som jag älskar men inte har haft chans att använda sedan jag flyttade hit, haha).

Nu ska jag gå och hänga sista tvättmaskinen innan det är dags att dejta kudden igen. PU med fokus på konsultation väntar imorgon, samt möte med casegrupp. Tänkte faktiskt testa gå på gymmet och köra ett riktigt träningspass på över TRE veckor också, för att se hur kroppen reagerar på det. Godnatt!

Senast jag skrev satt jag på flygplatsen och väntade på mitt flyg mot Stockholm. Väl på Arlanda väntade resten av la familia på mig. Vi slängde i oss lite mat innan vi hoppade på Arlanda Express till centralen och därifrån gick vi den korta sträckan till vårt hotell, Downtown Camper! Ett riktigt bra hotell för övrigt, superfräscht med rymliga rum och supergod frukost. Rekommenderas verkligen!

Efter att ha vilat lite på rummet då samtliga av oss hade vaknat tidigt, gav vi oss ut för att gå till Gamla Stan. Främst för att jag skulle köpa en bok på Science Fiction Bokhandeln, men den fanns såklart inte där. Dessutom var det SÅ mycket folk, vilket gjorde att jag inte heller kunde titta runt på annat :-(. Därefter gick vi runt en sväng, innan vi åt på Texas Longhorn där jag beställde in en högrevschili, vilket var väldigt gott! Innan vi däckade i hotellsängarna handlade vi godis och läsk, hehe.

Söndag började med frukost på hotellet, där jag åt extremt mycket eftersom att det fanns SÅ mycket gott. Efter frukosten blev det en vända på stan och diverse affärer. Blev en del inköp, bl.a. på Sephora samt John Greens senaste bok från Akademibokhandeln. Men mitt i allt detta hann vi även med en fika på Mr Cake! En av sakerna jag mest sett framemot under denna resa och det var jättemysigt, och gott såklart :-)!

Middag åt vi på Phil's Burger på Drottninggatan innan vi ännu en gång begav oss till hotellet för en liten paus innan det var dags att röra oss mot Fryshuset för konserten.

Då var det äntligen dags för Harry Styles!! Jag och @mathildagramner lyckades få bra platser, trots att vi bara kom 1h innan förbandet började. Konserten var verkligen superbra! Älskade den mer intima känslan i och med att Fryshuset bara har plats för x antal personer (några få tusen) i jämförelse med Friends (där jag tidigare sett One Direction). Det var till och med betydligt mindre folk än när jag var på Brännbollsyran tidigare i juni, vilket jag inte riktigt hade förväntat mig. Men, tillbaka till konserten. SÅ bra, den där Harry är verkligen duktig måste jag säga. Tror faktiskt att det är bästa konserten jag har varit på hittills! Slår faktiskt Coldplay och de andra med hästlängder!

I måndags åkte vi ut till Mall of Scandinavia efter ytterligare en brakfrukost och utcheckning från hotellet. Kikade i en del affärer och fikade på Starbucks, samt handlade lite choklad från Lindt. Sedan var vi på röntgen med mamma innan vi åkte ut till Arlanda för flyg tillbaka. Jag och mamma flög till Umeå medan pappa och Mathilda tog flyget hem.

Mamma har nämligen varit på introduktionen för hennes nya kurs, och imorse åkte hon hem med tåget :-(. Igår handlade vi, hämtade mat från pizzerian här bredvid och bara myste och tittade Hela Sverige Bakar. Idag har det varit föreläsningar och imorgon väntar en lång dag, med föreläsningar samt första caset och laborationen för kursen.

Hursomhelst, Stockholmsresan var fantastisk! Var dock extremt trött pga min förkylning, men på något sätt så orkade vi alla pusha oss genom dagarna och ha det riktigt mysigt, trots en del värkande fötter hos oss alla haha (eftersom att vi bodde så centralt så valde gick vi i princip överallt). Tack till bästa familjen för en superfin helg!!

Igår skrev jag (och resten av klassen) OSoF-tentan i, för min del, ca 5,5 h. Tur som jag har haft så fick jag mig en släng av en förkylning i tisdags, som har uttryckt sig i halsont, feber och idag även extrem nästäppa och slemmiga luftvägar. Har med andra ord inte haft världens bästa pluggperiod denna vecka, men har kämpat på och förhoppningsvis räckte det.

Efter tentan cyklade jag hem och ramlade ner i soffan där jag halvtittade något avsnitt Grey's Anatomy. Kl. 19.15 hade Pernilla bokat bord på Invito, där jag, Emma, Pernilla, Widad och Astrid avnjöt en mysmiddag. Åt stenugnsbakad pizza och unnade mig en efterrätt samtidigt som vi pratade om allt möjligt.

Nu sitter jag här på flygplatsen och väntar på att boarda. Möter upp familjen i Stockholm för två dygn där, och planerar att bara mysa och ha det bra. Imorgon är det även (äntligen) dags för Harry Styles med syrran, bästa!!

Avslutar med en bild från morgonen igår, innan tentan. Summerade känslan ganska bra måste jag säga, haha.

Wheeey, jag överlevde ytterligare en tenta-p! Jag blir lika förvånad varje gång, för det är alltid lika svårt att se ljuset i tunneln när man är inne i plugget (känns som att det aldrig tar slut). Förra onsdagen gjorde jag första tentan för denna tenta-p, histologitentan! Var lite nervös inför den och trodde att att det skulle vara mycket svårare än vad det var, och det finns väl en liten möjlighet att jag kunde mer än vad jag trodde. Vilket inte skulle vara ovanligt, haha. Slutade i alla fall med att jag lämnade tillbaka nyckeln till mitt mikroskopskåp med full pott i ryggen, bästa känslan!

På torsdag kväll kom familjen ner, eftersom att mamma hade skulle på läkarbesök här. Vi hämtade pizza från Vezzo, vilket jag hade längtat såå mycket efter.

På fredag hände jag en sväng på mb medan familjen åkte runt på lite affärer. Därefter blev det lunch innan det var dags för mig och @mathildagramner ​ att gå på bio. Vi skulle nämligen på Thor: Ragnarök som var SÅÅ bra! Älskade den och ser redan fram emot när den kommer ut på DVD/Blu-Ray så vi kan se den igen, hehe. Därefter åt vi mat hemma i läggan och kollade Idol, mys!

På lördag åkte vi ut till Avion och gick på bl.a. IKEA där jag köpte ytterligare en blomma och lite julgrejer, snart är det dags igen. Gick även på en hel del affärer och fick med mig bl.a. en Nike-tröja från Stadium. Blev även en fika på Finas hembageri innan det var dags att åka till stan för middag på Pinchos! Yuuuum.

På söndag blev det veckohandling på ICA Maxi (man ska passa på när man har skjuts, hehe) och lunch på IKEA innan det var dags för familjen att börja rulla hemåt. Och jag spenderade resten av dagen med plugg innan jag gick på basket på IKSU med Widad.

Idag har jag skrivit tenta, men mer om det senare! Nu ska jag börja städa ihop och göra mig ordning för middag med mina damer på Invito 💃

Fyllde år på söndagen (13/8), men spenderade fredagen och lördagen, samt halva söndagen, i stugan.

Lördag kväll ägnades åt fiske i Diribäcken, riktigt mysigt och härligt! Grillade korv, åt hembakta bullar och metade utav bara den. Blev bara liiiite frustrerad när det inte blev någon fisk denna gången heller, trots att det nappade flera gånger. I och för sig är det faktiskt inte det viktigaste, men ändå ;-).

Myste såklart även en hel del med hundarna, gick på promenader och så vidare. Var ju tvungen att passa på eftersom det var sista gången i stugan på ganska länge för min del :-(

På söndagen väcktes jag med sång, paketöppning och den (i vår familj) obligatoriska gräddtårtan till tårtfrukost. Det är lätt bland det absolut godaste som finns i denna värld!! 😍 Bakade även en cheesecake åt mamma (som inte gillar grädde), som även den är väldigt god - för såklart var jag tvungen att prova även den. Man fyller ju bara om en gång om året, hehe ;-).

Åkte hem och till middag åt vi på Vassara Steakhouse. Har tyvärr inga bilder, men åt en hamburgare och hade en riktigt mysig måltid med la familia!

Fick bland annat en s.k. "letterboard" i födelsedagspresent, som är så fin! (Som ni kan se i bilden ovan). Passade såklart på att ta en bild till instagram, men ska nu byta till något annat citat (har bara lite svårt att bestämma mig för vilket). Den kommer verkligen vara så fin i lägenheten! Fick även en superfin bok av min lillasyster, dör nästan varje gång jag öppnar den, älskar den! Är bortskämd, och fick flera andra presenter, men tänkte inte radda upp dem här :-).

Tackar världens bästa familj för en superfin 20-årsdag! ❤

Efter att ha lämnat Västerås blev nästa stopp Gränna. Det blev inte ett jättelångt stopp i och med att vi endast stannade en natt, men hann med råge se och göra det vi ville!

Vi handlade bland annat en hel del polkagrisar, tittade på polkagristillverkning/kokning och kikade in i många mysiga småbutiker med allt från (som sagt) polkagrisar till knäckebröd och egenproducerad gelato som verkligen var såååå god. Åt glass här hela TVÅ gånger och kan verkligen rekommendera det, stället heter Gelato Factory (och är inte svårt att hitta!).

Vi bodde superfint på Gränna Camping och på första kvällen gick vi på en liten promenad/upptäcksfärd runt omkring. Fotade en hel del fina bilder, varav de fyra ovanför!

Men på torsdagen efter glass- och godisshopping i Gränna packade vi in oss i bilen och körde vidare mot...

... Ullared! Vi checkade in på campingen innan vi tog Shoppingbussen (yes den hette så) till Gekås. Fotade inte speciellt mycket själv (bara bilden på inspelningsskylten, hehe) så har tagit de resterande av min kära lillasyster @mathildagramner, tack! Vi både åt och handlade en del, men det blev inte speciellt mycket för någon av oss. För mig bestod inköpet av mobilskal, godis och kakor samt hundgodis och hundhalsband.

Var överlag inte jätteimponerad helt enkelt. Definitivt roligt att ha varit där, men måste säga att allt inte var så billigt som många påstår. Visst gick det att göra en hel del fynd, som t.ex. mitt mobilskal som jag fyndade för nästan 200:- billigare än från internet, men mycket hade liknande priser som på andra butiker. Så man får vara lite på sin vakt och inte luras "bara för att det är Ullared".

Vi sov en natt på Ullareds camping innan vi på fredagen åkte mot Göteborg, med stopp för bl.a. Tjolöholms slott, så nu vet ni vad ni har att se framemot i mitt sista inlägg om vår lilla road trip!

Efter dryga veckan i stugan är jag återigen hemma och imorgon är det dags för första jobbdagen. Känns inte jätteroligt, men ska trots allt bara jobba fyra veckor så får hoppas att det går fort!

I stugan har jag mest hängt med Tuva (höger) samt busat med valpen Smulan en del. Har blivit en hel del promenader med familjen och en del träning. Blev dock ett abrupt stopp för mina joggingturer när jag lyckades dra på mig s.k. löparknä. Men med några dagars vila lär det gå över snabbt!

I fredags eftermiddag åkte vi mot mammas hemtrakter för fiske. Hälsade även på hos en av mina morbröder när vi ändå var i krokarna. Skulle egentligen fiska i Elma, men tog oss inte till rätt ställe med husbilen, så vi hamnade tillslut i Årkuts.

Jag och syrran tog selfies och till middag blev det både Bullens pilsnerkorv och grillad falukorv, precis som det ska vara när man är i skogen. Självklart blev det lite fika också, och gott var det!

Ibland kan jag bara slås utav hur fint det är här uppe. Det är lätt att bli hemmablind, men det är å andra sidan inte svårt att påminna sig själv när man befinner sig på ställen som dessa 💓

Min fina, fina familj ❤ Vad skulle jag göra utan er?

Idag blev det en promenad med Tuva runt byn innan jag och Mathilda lagade pizza. Därefter lastade vi husbilen och styrde kosan mot Gällivare. Nu är jag som sagt hemma och ska försöka packa upp lite kläder innan jag ska försöka fixa färdigt inför morgondagen och kanske titta ett avsnitt Shadowhunters. Godnatt!

Eftersom att mamma och pappa köpte husbil innan Piteå Summer Games planerade vi ihop en liten husbilssemester. Eller liten och liten, från norr till rätt mycket söderut skulle jag säga. Delar dock upp resan i tre delar, varav detta är den första, enjoy!

Startade alltså vår roadtrip med en helg full med fotboll på Piteå Summer Games. Pappa agerade tränare och jag skötte uppvärmningen för lillasyrrans lag. Ser alltid framemot PSG-helgerna lika mycket, dels eftersom att jag varit här varje år sedan jag var 9-10 år gammal och dels för att det alltid är lika mysigt och härligt, trots att man oftast blir helt slut innan det hela är över.

Därefter mellanlandade vi Umeå i två nätter innan vi på tisdagsmorgonen rullade vidare mot...

... VÄSTERÅS! Tog sin lilla tid att ta sig dit, men fint var det längs vägen, så det gjorde oss ingenting. Första stopp var hos min kusins tillfälliga boende, då han och frun bor hos hennes föräldrar tills deras hus blir klart. Fikade, myste med deras hund Aiko och hade det allmänt trevligt i flera timmar innan vi åkte och tittade på kusinens enorma tomt. Kommer bli så fint när det är färdigt!

På onsdagen var egentligen planen att direkt på morgonen åka vidare till nästa destination, men vi hade lyckats pricka in Västerås-besöket på i princip den enda vardagen Widad var ledig flera veckor framåt. Så det slutade med att vi stannade och åt en supergod lunch på Kajen!

Var verkligen så kul att träffa Widad och ha en catch up om alla saker som hänt sedan sist till när vi ses igen. Allt från att vi båda hade klarat tentan till att vi nästa termin är gammelfaddrar!? Sjukaste. Men som sagt, det var verkligen så mysigt och roligt!!!

Därefter rullade vi vidare mot nästa destination, vilket är Gränna! Det kommer dock i nästa inlägg, so keep an eye out! ;-) xx

Nu är vi hemma efter vår lilla Sverige-road trip, eller för att vara exakt kom vi hem för några dagar sedan. Håll utkik, det kommer att komma upp tre inlägg om resan! Men kan redan nu säga att jag hade två fantastiska samt väldigt roliga och mysiga veckor med min familj, all kärlek till dem ❤❤

Sedan hemkomsten har jag trots allt hunnit med en hel del, har t.ex. varit på Överkalix marknad där jag inhandlade det viktigaste enligt mig, munkar! Både "nygräddade" donuts (aka sockermunkar som jag och Mathilda alltid säger) och vaniljmunkar rullade i socker, helt och hållet bakade av Olofssons Bageri, goda! Testade även churros som jag och mamma även har bestämt oss för att testa baka hemma. Har dessutom hunnit med en del promenader med hundarna, samt tränat en del.

Idag började jag slänga ihop en smet till rån och med (rätt mycket) hjälp av mamma med konsistens på smeten och gräddningen så fick vi ihop en del. Är så gott och så somrigt att äta rån! Krävs så lite ingredienser, men är såååå gott. Jag och resten av familjen har redan bestämt oss för att det får bli ytterligare en sats senare i veckan.

Vi har även varit ute med hundarna och ätit supergod, grillad ryggbiff med potatisgratäng, rödvinssås och sallad. Gud vad jag älskar grillat så här på sommaren, bland det bästa som finns!! Mindre kul är det med alla mygg som härjade i skogen och nästan bet ihjäl en. Nu ligger jag och Mathilda och tittar Harry Potter och De Vises Sten, så mysigt! Återstår att se om vi orkar se hela dock, tvivlar lite på det haha. Godnatt!