Fyllde år på söndagen (13/8), men spenderade fredagen och lördagen, samt halva söndagen, i stugan.

Lördag kväll ägnades åt fiske i Diribäcken, riktigt mysigt och härligt! Grillade korv, åt hembakta bullar och metade utav bara den. Blev bara liiiite frustrerad när det inte blev någon fisk denna gången heller, trots att det nappade flera gånger. I och för sig är det faktiskt inte det viktigaste, men ändå ;-).

Myste såklart även en hel del med hundarna, gick på promenader och så vidare. Var ju tvungen att passa på eftersom det var sista gången i stugan på ganska länge för min del :-(

På söndagen väcktes jag med sång, paketöppning och den (i vår familj) obligatoriska gräddtårtan till tårtfrukost. Det är lätt bland det absolut godaste som finns i denna värld!! 😍 Bakade även en cheesecake åt mamma (som inte gillar grädde), som även den är väldigt god - för såklart var jag tvungen att prova även den. Man fyller ju bara om en gång om året, hehe ;-).

Åkte hem och till middag åt vi på Vassara Steakhouse. Har tyvärr inga bilder, men åt en hamburgare och hade en riktigt mysig måltid med la familia!

Fick bland annat en s.k. "letterboard" i födelsedagspresent, som är så fin! (Som ni kan se i bilden ovan). Passade såklart på att ta en bild till instagram, men ska nu byta till något annat citat (har bara lite svårt att bestämma mig för vilket). Den kommer verkligen vara så fin i lägenheten! Fick även en superfin bok av min lillasyster, dör nästan varje gång jag öppnar den, älskar den! Är bortskämd, och fick flera andra presenter, men tänkte inte radda upp dem här :-).

Tackar världens bästa familj för en superfin 20-årsdag! ❤

Efter att ha lämnat Västerås blev nästa stopp Gränna. Det blev inte ett jättelångt stopp i och med att vi endast stannade en natt, men hann med råge se och göra det vi ville!

Vi handlade bland annat en hel del polkagrisar, tittade på polkagristillverkning/kokning och kikade in i många mysiga småbutiker med allt från (som sagt) polkagrisar till knäckebröd och egenproducerad gelato som verkligen var såååå god. Åt glass här hela TVÅ gånger och kan verkligen rekommendera det, stället heter Gelato Factory (och är inte svårt att hitta!).

Vi bodde superfint på Gränna Camping och på första kvällen gick vi på en liten promenad/upptäcksfärd runt omkring. Fotade en hel del fina bilder, varav de fyra ovanför!

Men på torsdagen efter glass- och godisshopping i Gränna packade vi in oss i bilen och körde vidare mot...

... Ullared! Vi checkade in på campingen innan vi tog Shoppingbussen (yes den hette så) till Gekås. Fotade inte speciellt mycket själv (bara bilden på inspelningsskylten, hehe) så har tagit de resterande av min kära lillasyster @mathildagramner, tack! Vi både åt och handlade en del, men det blev inte speciellt mycket för någon av oss. För mig bestod inköpet av mobilskal, godis och kakor samt hundgodis och hundhalsband.

Var överlag inte jätteimponerad helt enkelt. Definitivt roligt att ha varit där, men måste säga att allt inte var så billigt som många påstår. Visst gick det att göra en hel del fynd, som t.ex. mitt mobilskal som jag fyndade för nästan 200:- billigare än från internet, men mycket hade liknande priser som på andra butiker. Så man får vara lite på sin vakt och inte luras "bara för att det är Ullared".

Vi sov en natt på Ullareds camping innan vi på fredagen åkte mot Göteborg, med stopp för bl.a. Tjolöholms slott, så nu vet ni vad ni har att se framemot i mitt sista inlägg om vår lilla road trip!

Efter dryga veckan i stugan är jag återigen hemma och imorgon är det dags för första jobbdagen. Känns inte jätteroligt, men ska trots allt bara jobba fyra veckor så får hoppas att det går fort!

I stugan har jag mest hängt med Tuva (höger) samt busat med valpen Smulan en del. Har blivit en hel del promenader med familjen och en del träning. Blev dock ett abrupt stopp för mina joggingturer när jag lyckades dra på mig s.k. löparknä. Men med några dagars vila lär det gå över snabbt!

I fredags eftermiddag åkte vi mot mammas hemtrakter för fiske. Hälsade även på hos en av mina morbröder när vi ändå var i krokarna. Skulle egentligen fiska i Elma, men tog oss inte till rätt ställe med husbilen, så vi hamnade tillslut i Årkuts.

Jag och syrran tog selfies och till middag blev det både Bullens pilsnerkorv och grillad falukorv, precis som det ska vara när man är i skogen. Självklart blev det lite fika också, och gott var det!

Ibland kan jag bara slås utav hur fint det är här uppe. Det är lätt att bli hemmablind, men det är å andra sidan inte svårt att påminna sig själv när man befinner sig på ställen som dessa 💓

Min fina, fina familj ❤ Vad skulle jag göra utan er?

Idag blev det en promenad med Tuva runt byn innan jag och Mathilda lagade pizza. Därefter lastade vi husbilen och styrde kosan mot Gällivare. Nu är jag som sagt hemma och ska försöka packa upp lite kläder innan jag ska försöka fixa färdigt inför morgondagen och kanske titta ett avsnitt Shadowhunters. Godnatt!

Eftersom att mamma och pappa köpte husbil innan Piteå Summer Games planerade vi ihop en liten husbilssemester. Eller liten och liten, från norr till rätt mycket söderut skulle jag säga. Delar dock upp resan i tre delar, varav detta är den första, enjoy!

Startade alltså vår roadtrip med en helg full med fotboll på Piteå Summer Games. Pappa agerade tränare och jag skötte uppvärmningen för lillasyrrans lag. Ser alltid framemot PSG-helgerna lika mycket, dels eftersom att jag varit här varje år sedan jag var 9-10 år gammal och dels för att det alltid är lika mysigt och härligt, trots att man oftast blir helt slut innan det hela är över.

Därefter mellanlandade vi Umeå i två nätter innan vi på tisdagsmorgonen rullade vidare mot...

... VÄSTERÅS! Tog sin lilla tid att ta sig dit, men fint var det längs vägen, så det gjorde oss ingenting. Första stopp var hos min kusins tillfälliga boende, då han och frun bor hos hennes föräldrar tills deras hus blir klart. Fikade, myste med deras hund Aiko och hade det allmänt trevligt i flera timmar innan vi åkte och tittade på kusinens enorma tomt. Kommer bli så fint när det är färdigt!

På onsdagen var egentligen planen att direkt på morgonen åka vidare till nästa destination, men vi hade lyckats pricka in Västerås-besöket på i princip den enda vardagen Widad var ledig flera veckor framåt. Så det slutade med att vi stannade och åt en supergod lunch på Kajen!

Var verkligen så kul att träffa Widad och ha en catch up om alla saker som hänt sedan sist till när vi ses igen. Allt från att vi båda hade klarat tentan till att vi nästa termin är gammelfaddrar!? Sjukaste. Men som sagt, det var verkligen så mysigt och roligt!!!

Därefter rullade vi vidare mot nästa destination, vilket är Gränna! Det kommer dock i nästa inlägg, so keep an eye out! ;-) xx

Nu är vi hemma efter vår lilla Sverige-road trip, eller för att vara exakt kom vi hem för några dagar sedan. Håll utkik, det kommer att komma upp tre inlägg om resan! Men kan redan nu säga att jag hade två fantastiska samt väldigt roliga och mysiga veckor med min familj, all kärlek till dem ❤❤

Sedan hemkomsten har jag trots allt hunnit med en hel del, har t.ex. varit på Överkalix marknad där jag inhandlade det viktigaste enligt mig, munkar! Både "nygräddade" donuts (aka sockermunkar som jag och Mathilda alltid säger) och vaniljmunkar rullade i socker, helt och hållet bakade av Olofssons Bageri, goda! Testade även churros som jag och mamma även har bestämt oss för att testa baka hemma. Har dessutom hunnit med en del promenader med hundarna, samt tränat en del.

Idag började jag slänga ihop en smet till rån och med (rätt mycket) hjälp av mamma med konsistens på smeten och gräddningen så fick vi ihop en del. Är så gott och så somrigt att äta rån! Krävs så lite ingredienser, men är såååå gott. Jag och resten av familjen har redan bestämt oss för att det får bli ytterligare en sats senare i veckan.

Vi har även varit ute med hundarna och ätit supergod, grillad ryggbiff med potatisgratäng, rödvinssås och sallad. Gud vad jag älskar grillat så här på sommaren, bland det bästa som finns!! Mindre kul är det med alla mygg som härjade i skogen och nästan bet ihjäl en. Nu ligger jag och Mathilda och tittar Harry Potter och De Vises Sten, så mysigt! Återstår att se om vi orkar se hela dock, tvivlar lite på det haha. Godnatt!

Började midsommarafton med besök på Midsummer Meet i Överkalix. Tittade på bilutställningen, åt hamburgare och handlade det sista som behövdes till stugan. Därefter åkte vi till stugan där jag och Mathilda bl.a. gjorde en midsommarkrans och gick ut och promenerade med hundarna innan vi åt middag och myste resten av kvällen.

Lördag och söndag har det blivit både springtur och promenad, samt en hel del mys med hundarna. I övrigt har vi inte gjort så himla mycket, precis som det ska vara på midsommar, och speciellt när den spenderas i stugan!

Nu är vi hemma igen och ska försöka hinna med något gympass och antingen backhopparn eller ett springpass, men det får vänta tills senare i veckan så ljumskarna hinner repa sig lite efter helgen, kanske måste träna rehab också, haha :-). Nu är det dock dags att dejta kudden, godnatt!

Igår vankades det kalas hemma hos oss, för då fyllde nämligen mamma hela 50 år! Jag och Mathilda har med hjälp av pappa och mamma bakat och stökat under veckan inför gårdagen. När jag räknade det vi bakat kom vi upp i 11-12 sorters kakor/fikabröd samt Västerbottenspaj och två olika smörgåstårtor :-)

Vi hade en sorts "öppet hus" under dagen dit vi bjudit in mammas/våra närmaste släktingar och några vänner osv. De kom förbi under dagen och fikade och bara umgicks! Det hela blev faktiskt riktigt bra och jag tyckte det var en riktigt trevlig dag med alla morbröder, kusiner osv som kom förbi! (Förhoppningsvis håller mamma med ;-))

En av presenterna mamma fick på morgonen var en polaroidkamera som gick varm under dagen, som ni kan se på översta bilden, precis som det var tänkt. Kan verkligen tipsa om det till liknande tillställningar, superroligt verkligen!

Glad midsommar allesammans!

(Gammal bild från tacksittningen, men tema "mitt alter ego")

Kan dagen bli bättre när man får reda på att man klarade tentan from hell????? Skulle inte kunna tro det va. Känn på den T2!! (aka sista inlägget i min T2-kategori, on to the next one)

Som present från mig själv till mig själv för att jag klarade tentan beställde jag hem ett par böcker (som jag ska försöka läsa nu under sommaren så man inte bara läser kurslit) och lite kläder från Chiquelle.

Nej nu ska jag njuta av dagen och av att jag faktiskt är rätt grym ibland. Och glöm inte, man kan ofta mer än vad man tror!

Inspireras av min lillasyster (aka snor hennes idé) och kör en liten sammanfattning av vad jag gjort sedan sist. Shoutout till @mathildagramner för idén!

Helgen innan tentan (kring 26-28 maj): samlades hela gänget en sista gång för att laga tapas hemma hos Emma. Avslutade med charader och cyklade hem efter midnatt. Riktigt mysig/härlig/rolig kväll, som alltid med de här tjejerna!

Några dagar efter det fick jag hem världens finaste bukett av mamma, pappa och Mathilda. Pioner ❤❤❤

Lördag 3/6: Tentadags!! Tog mig till Östra Paviljongen (i god tid till och med!! mvh kommer ihåg när jag fick springa till Cellen-tentan) och skrev tentan och hoppades på det bästa. När jag var färdig hade delar av klassen samlats på presenningen utanför, så där hängde vi ett tag innan vi drog på egna äventyr (aka köpa glass på Ålidhem haha).

På kvällen kom resten av familjen ned, jag beställde kebabtallrik från Umeå Pizzeria & Grill som ligger ett stenkast från mig (tips på goda pizzor och kebab för bra pris!!!), därefter var det dags för...

... BRÄNNBOLLSYRAN tillsammans med Pernilla och Ullis. Dansade (och knuffades halvt ihjäl) till Zara Larsson, kollade lite Movits! och Astrid S samt var på silent disco innan vi avslutade med Kygo. Riktigt kul kväll trots att det mot slutet blev riktigt kallt om händerna, men värre har man varit med om! ;-)

Söndag 4/6: Pappa fyllde år, vilket firades med tårta och kladdkaka på morgonen! Samt middag på Allstar. Självklart blev det även några presenter och annat roligt, en riktig mysdag helt enkelt! Sådant som är extra skönt efter att ha varit borta från familjen ett längre tag 💓

Vi stannade i Umeå några extra dagar innan vi rullade hem på tisdagen.

Sedan jag kom hem till Gällivare: har jag hunnit vara och fika med Thildan, firat mammas och pappas bröllopsdag, tittat en hel del fotboll, varit på två stycken födelsedagsfiranden (Sanna och Ida), fikat med vänner, tittat på bal och varit på studentutspring för att nämna några saker!

I fredags 16/6: har jag mer specifikt hjälpt till att locka Mathildas hår och köra henne till/från sommaravslutningen bl.a. Tänk att min lilla böna har gått ut 8:an (????!!!!!) det är ta-mig-tusan helt sjukt vad fort tiden går!

Igår 18/6: tittade vi Mathildas match, storhandlade på Coop inför mammas 50-årsfirande på torsdag också var jag även och fikade med Anna innan det var middagsdags. På kvällen tog jag och mamma en promenad i det, till största del, fina vädret. Hade varit lite skönt med mindre blåst, men man ska ju inte klaga.

Avslutar detta inlägg med två superfina bilder på mig och lillasyrran. Tur att vi är charmiga haha. Vi hörs!

Idag fyller världens bästa pappa år! Och det har vi såklart firat med bl.a. tårta, god mat och presenter :-)

Så grattis pappa! Du är världens bästa, vi älskar dig ❤️❤️