Tja babes! Yes, ett ganska sent inlägg men jag är mer utav en kvällsmänniska och därför kan inläggen bli lite sena, sorry!!! Har inte gjort några speciella saker alls de senaste dagarna. Känner att jag måste ta mig in till gymmet så snart som möjligt. Innan London-resan så hade jag en bra rytm när det kom till gymmet osv. Men ja, blir man inte lite lat utav resor? Ska satsa på att försöka komma in i min "gym rutin" nästa vecka!

Men dessa biobiljetter jag pratade om i förra inlägget.. De har redan kommit hem till mig! Haha, vet redan att jag vill lägga någon biljett på en skräckfilm. Vet dock inte vilken eftersom att det kommer ut såå många bra efter varandra. Aja, we'll see! Hoppas ni mår bra, det gör jag! KRAM.

Hej finisar! Sorry för att det har varit lite tyst på bloggen i några dagar. Kom hem ifrån London i torsdag! Vårat flyg gick 19:45 så vi hade nästan en hel dag på oss att göra saker & ting. Som jag skrev så drog vi en snabb sightseeing och shoppade några saker som vi sett dagen innan på Oxford Street! På flygplatsen blev det lite krångel då vi först möts av att vårat flyg inte ens står med på den där stora tavlan med alla avgångar osv.. Sen pep det om mig i säkerhetskontrollen (no idea why) så jag fick ta av mig skorna och gå igenom en till säkerhetskontroll. När det var klart så såg jag att mitt handbagage hade rullat ner på bandet bakom glaset och då betyder det att de vill kolla i väskan. Jag ba "jahapp, toppen???". Men dom hittade ingenting speciellt i väskan, haha. Efter säkerhetskontrollen så rullade iallafall allting på och vi kom hem i gott skick.

Jag tog det lugnt fredagen efter jag kommit hem. Men på lördagen åkte jag hem till min vän Emma på kvällen. Det var nämligen hennes födelsedag så ett schysst gäng var där och åt middag osv. Kom hem någongång efter tolv-tiden och satte igång filmen Room!

Idag har jag varit inne i vid ett av våra många universiteter här i Uppsala. Jag var med i en undersökning om ung hälsa för något år sedan och nu var detta en uppföljning. Man svarar på några frågor och sedan tar dom ett blodprov. Och för detta kommer jag få 5st biobiljetter !!!!! Tycker det är värt då jag älskar att gå på bio, haha. Men nu ska jag fika med familjen. KRAM!!!

Dagen börjades på Oxford Street! Jag var beredd på mycket shopping men det blev bara några produkter från Lush för mig. Får se om jag köper något plagg imorgon innan vi ska till flygplatsen! Vi åt iallafall lunch på Chipotle och strosade runt på Oxford Street att tag till. När vi kände oss färdiga så drog vi tillbaka till hotellet och chillade innan vi åt middag på stället som vi tog några drinkar på igår! Verkligen ett sjuuuukt mysigt ställe men god mat & trevlig personal. Dessutom har de Happy Hour mellan 21:30-23:00 (varje dag) så drinkarna var billiga, haha!!

Nu ligger vi på hotellrummet & ska strax sova. Imorgon ska vi köra snabb sightseeing och shoppa något innan vi åker hem. KRAM!!

Resan hit igår gick hur bra som helst. Sov i ungefär 30min på slutet så sov mig igenom landningen typ, haha! Att ta sig till hotellet gick fint, lite komplicerat i början bara men vi klarade oss bra. Efter vi stadgat oss på rummet så drog vi ut för att köpa biljetter till Duck Tours & sedan satte vi oss på Fridays för middag. Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet och runt 10 somnade vi. Haha, jag hade endast sovit de där 30 minuterna på över 24h så jag var väldigt sluuuut!!

Idag invigdes dagen med Duck Tours. Man fick se lite sevärdheter men det speciella med denna tur är att det är som en liten buss och sista 10min av turen så åker man ner i vattnet och så blir det som en båt istället. Pretty cool! Men trafiken var hemsk så turen tog 1h längre än vad den skulle göra. Efter detta tog vi tunnelbanan till Camden Market. Ett väldigt mysigt ställe där vi åt lunch & strosade runt litegrann! Nu ska vi ta det lugnt ett litet tag och sen blir det middag och så får vi se vad kvällen har att erbjuda!

Tja babes! Just nu sitter jag & Sarah vid vår gate och väntar på att få gå ombord på planet. Är så himla taggad, wopwop!

Hej allesammans! Hoppas ni hade en bra gårdag! Min gårdag startades i Vattholma med Sarah där det var ett "typical midsommarfirande". Stången kläddes och ställdes upp, det var dans runt stången och musik. Sedan fanns det chokladhjul, andra spel, sockervadd m.m. Senare fick vi skjuts till Storvreta där vi handlade middag på Konsum och vandrade sedan hem till mig. Vi åt middag med min storasyster. Och sedan blev det vi tre hela kvällen. Vi drack gott, spelade Wii samt olika sällskapsspel osv. Hade en väldigt trevlig gårdag om man säger så!

Idag har jag inte gjort mycket alls. Vaknade runt klockan ett, åt frukost och la mig ute i det varma vädret en stund. Har också kollat på Schweiz-Polen och börjat skriva en packlista. Japp, you heard me! Jag och Sarah åker nämligen till London på måndag och jag är såååå himla taggad. KRAM!!!

Kan inte förstå att idag är det ett helt år sedan jag åkte iväg på min språkresa. Blir varm i hjärtat när jag tänker tillbaka på resan. På den här resan lärde jag känna sååå många godhjärtade människor, bodde hos en helt amazing värdfamilj, upplevde nya saker & fick se nya ställen! Jag ångrar verkligen inte enda sekund utav min tid i Orlando! Här får ni några bilder som väcker många fina minnen:

Tja snyggingar! Runt klockan fem idag så tog jag bussen mot stan och promenerade sedan sista biten till gymmet. Jag känner redan nu att jag kommer känna av en del träningsvärk imorgon, haha. Men det är väl bra, då vet man att man körde på bra! När jag kom hem ifrån gymmet så åt jag middag och efter det hoppade jag in i duschen. Och klockan 21:00 drog matchen mellan Sverige & Belgien igång. Tyckte att det var en jämn match men Sverige förlorade tyvärr..

Nu ska jag väl läsa några bloggar och sen dra igång en film (om jag hittar någon som verkar bra). KRAM PÅ ER! Snart helg och midsommar, woho!!

​Från my storyyy / Himlen var otroligt fin ikväll!

Tyvärr har jag inga "före"-bilder på hur rummet. Men innan så hade jag en säng från serien Malm och den var typ brun-ish. Meeeen iallafall.. här är min nya sängstomme! Tycker så himla mycket om den och älskar hur bra den passar in i mitt rum. Jag = NÖJD! Funderar på att skaffa en huvudgavel till stommen but we'll see about that!
(Inte världens bästa bilder, sorry!!)

Tja snyggingar! Blir ett sent inlägg idag igen. Haha, lär bli några sånna eftersom att jag lever på natten och sover på dagen. Ja ja, är helt inne i OITNB och jag glömmer bort tiden när jag ser avsnitt efter avsnitt. Nu har jag bara tre avsnitt kvar utav den nya säsongen och sen måste jag vänta ett helt år till..

Idag har jag inte gjort mycket alls. Jag gick upp nångång på eftermiddagen och fixade lunch till mig själv. Och när klockan blev fem så åkte till gymmet med Sarah. Vi tränade i ca en & en halv timme och sedan åkte vi hem igen. När jag kom hem så åt jag middag. På måndagar brukar familjen oftast äta plocksallad, det har blivit som en liten tradition. Haha, så jag åt min sallad och sedan hoppade jag in i duschen. Just nu sitter jag på rummet och ja, jag bloggar! Ska nog sätta igång OITNB strax och kanske äta nååå gott till, hihi!!

Imorgon ska jag iväg på ansiktsbehandling inne i stan. Fick det som en födelsedagspresent! Och sedan tänkte jag visa er hur mitt rum blev med den nya sängen! KRAM!!!