Fick ett par nya löparskor av mamma i födelsedagspresent. Det är ett par asics gel-nimbus 19. Längtar efter att få prova dom, men får ta och bli helt frisk först bara.

Likes

Comments

Ibland kan den kännas svårt att gå iväg till gymmet eller ut på den där löprundan. Extremt många känner sig omotiverade. jag tycker att det har blivit lättare att hitta motivation desto längre jag har tränat, detta tror jag beror på att jag har hittat vad jag tycker är roligt, vilket även är min första punkt/ tips.

LISTA UT VAD DU TYCKER ÄR ROLIGT. Om du har roligt när du tränar så kommer du vilja göra om det, med andra ord blir du motiverad till att träna. Det enklaste sättet att ta reda på detta är genom att prova så mycket olika träningsformat som möjligt, vem vet du kanske kommer älska något som du aldrig trodde du skulle göra.

KOM IHÅG DEN HÄRLIGA KÄNSLAN I KROPPEN. Du vet den där härliga endorfinkicken man får efter träning, kom ihåg den. Om du vill kan du skriva ner vad du känner efter träning och gå tillbaka för att läsa och bli taggad, eller så tänker du bara tillbaka på den känslan.

TRÄNINGSDAGBOK. På tal om det här med att skriva och att dokumentera. För en träningsdagbok. Inte bara är det bra för att hålla koll på sin utveckling, utan man kan även bli motiverad genom att se att man har kört kanske ett extra pass gentemot veckan innan, det blir som en tävling mot sig själv. Var bara försiktig med att inte ta det till en extrem nivå ifall ni är väldigt tävlingsinriktade som mig, jag får ibland bromsa mig själv hehe.

UMGÅS MED FOLK. Jag har ett intresse för träning och sport, då är det naturligt för mig att umgås med människor som delar detta intresse. Om man pratar om träning, och peppar varandra utanför träningen så kommer man bli mer motiverad att faktiskt genomföra passen.

SOCIALA MEDIER. Vad skulle jag vara för bloggare om jag inte tog med just sociala medier. Jag föredrar att kolla på övningar på tex youtube, intagare och bloggar. Jag anpassar också vad jag ser på beroende på vad jag ska träna, om jag ska köra ett vanligt styrkepass på gymmet så väljer jag att kolla på någon sjukt stråk person, medan om jag ska segla så kollar jag på segling. Det enda jag skulle vara försiktig med när det kommer till sociala medier och motivation, är att inte kolla på personer som tydligt bara tränar för att se bra ut, försök att fokusera på övningarna personerna utför så att man inte utvecklar ett skadebeteende.

Detta är bara några av mina sätt att bli motiverad, jag kan hitta motivation i massa andra småsaker i vardagen också, men dessa är de stora källorna för mig. Hur motiverar ni er själva? skriv gärna, tycker det är otroligt spännande att höra hur andra gör.

Likes

Comments

Ett akutbesök och en kamera upp genom näsan och ner genom strupen senare, så fick jag beskedet att jag inte behöver vara orolig, utan att det bara var en virusinfektion i halsen. Det känns skönt att veta att det inte var struplocksinflammation som kan vara dödligt. Å andra sidan så måste jag hantera denna extrema smärta på egen hand. Därför har jag druckit så ofantligt mycket te, då det är det ända som lindrar min hals lite iallafall. Idag åker jag i vilket fall hem till Motala för att återgå till skolan, men det kommer ta emot att få se alla andra träna medan jag inte åns kan andas på en promenad utomhus.

Likes

Comments

De senaste dagarna så har jag fått ta ett steg tillbaka med min träning, då jag har haft ont i halsen. Jag har då vilat för att inte skada min kropp, men det konstiga är att jag aldrig blir sjuk. Istället så har smärtan bara blivit värre, och nu är den så illa att jag inte kan prata eller svälja. Vi försöker få tag i 11-77, så får uppdatera er imorgon om hur det gick.

Likes

Comments

När man hör någon prata om konditionsträning, så är det många som associerar det med något negativt, som en lång hemskt tråkig och jobbig löprunda. Visst konditionsträning är inte alltid roligt, men det blir bara så roligt som man gör det. Precis som med all annan träning så gäller det att hitta det man själv tycker är roligt. För att hjälpa er lite så har jag skrivit ner några tips på lika varianter av konditionsträning.

LÖPNING. Detta är personligen min favorit, då den går att variera så otroligt mycket, och man behöver ingen utrustning. När Jag är ute och springer, så får jag en frihetskänsla som gör att jag slappnar av och glömmer all stress för ett tag. Mina favorit varianter är att antingen ta en lång ganska lågintensiv runda med en kompis eller verkligen köra slut på mig själv under ett backintervallspass.

SPINNING. Om man känner att man har svårt att motivera sig till att gå ut och springa, så rekommenderar jag spinning starkt. Man går på ett uppstyrt pass där man lyssnar på peppande musik, medan man har en ledare som peppar en under tiden. man kan även spinna själv, men då måste man motivera sig själv på samma sätt som när man går ut och löper.

RODD. Om jag skall vara helt ärlig så är inte rodd något jag gör särskilt ofta, mest på grund av att jag föredrar att köra min konditionsträning utomhus och jag inte har tillgång till någon roddbåt haha. Oavsett så är det väldigt kul när man väl gör det och man kommer enkelt in i en rytm som gör att tiden bara flyger förbi. Det är även bra för att aktivera ryggen och axlarna.

SIMNING. Detta är superbra ifall man precis har börjat träna eller ifall man är skadad. Simmning är extremt skonsamt mot kroppen, vilket ger än möjlighet att träna kondition ifall man är skadad eller inte vill överanstränga kroppen.

GÅNG. Återigen väldigt skonsamt för kroppen och är superbra om man vill gå ned i vikt, då man kan bränna många kalorier på en lång promenad utan att man tar ut sig för mycket. En promenad är även bra för den mentala hälsan eftersom man får i sig bra med syre och har tid att reflektera över allt som händer runt om en.

BOXNING. En perfekt typ av träning om man vill glömma bort att man tränar för att man har så roligt, och jag lovar att du kommer vara helt slut efteråt.

HOPPREP. Jag brukar själv använda hopprep till min uppvärmning eller under kortare perioder för att bara få upp flåset lite. Det är en superrolig variant på konditionsträning.

CROSSTRAINER. Återigen något jag gör som uppvärmning och nedvarvning. Man aktiverar hela kroppen, och får upp pulsen samtidigt.

DANS. Gillar du musik ska du köra på detta. Dans kommer ha samma effekt som boxning, du kommer glömma bort att du tränar förens passet är slut och du är helt utkörd.

SPORTER. Ganska specifikt jag vet haha, men nästan alla bollsporter och andra idrotter innehåller kondition. Gå och spela volleyboll på stranden med några kompisar, eller åk och spela tennis. Du kommer få ett grymt pass. Min personliga favorit är såklart segling.

SKIDOR. Det är inte för inte längdåkare ser ut som de gör. Det är en konditionsidrott. Om ni har tillgång till snö så är det som en utomhus crosstrainer.

Hoppas ni fick någon form av inspiration. Självklart finns det en miljard olika saker man kan göra för att träna kondition, men här fick ni några konkreta förslag som ni kan vända er åt ifall ni kanske vill prova något nytt men inte vet vad.

Likes

Comments

Jag fick ett på nya tights av min far och hans flickvän. Man skulle kunna säga att de är magiska. Först och främst för att mönstret ser ut som om det är hämtad ut ur en sagoskog. Nummer två, dom är på något magiskt sett helt ogenomskinliga, jag har annars märkt av att de första mönstrade och färgglada tights har en tändes att bli genomskinliga. Utöver det så är de extremt sköna, så ett hett tips.

Likes

Comments

Alkoholhaltiga drycker används för det mesta som en social dryck, detta för att alkohol är ett gift som gör att vi människor blir berusade och kan därför slappna av mer. En konstant pågående debatt är hur vidare man skall konsumera alkohol när man tränar och kämpar med att uppnå sina mål.

Alla människor kommer att ha olika åsikter angående detta och så tycker jag att det skall vara. Det ska finnas lika många åsikter som det finns människor, eftersom alla människor ska kunna bestämma själva över sin alkoholkonsumtion, så länge personen i fråga är över 18 år.

Jag skulle inte säga att jag dricker mycket. Jag har inga problem att följa med vänner ut till en bar utan att dricka, men jag har heller inget emot att ta nått glas vin eller nån cider. Jag anser att det handlar om att bedöma den situationen du är i. Om jag är på skolan och tränar och tävlar så dricker jag inte, får det känns moraliskt fel. Jag dricker inte heller när jag vet att jag skall tävla eller gå in i en intensiv träningsperiod inom närmare tid. Detta är hur jag ser på alkohol just nu, men jag har varit helt och hållet nykter förut och jag har ingen aning om hur jag kommer att se på detta i framtiden.

Det viktigaste för mig när det kommer till denna debatt är som sagt att man aldrig ska se ner på någon som tänker annorlunda än en själv, man skall till exempel inte pressa någon som inte vill dricka, och man skall inte heller smutskasta någon för att man anser att den personen dricker för mycket. Tänk bara på att alkohol är ett gift som är skadligt för människor och att det inte är bra ur hälsosynpunkt, var försiktiga ifall ni väljer att dricka. det är helt upp till er själva.

Likes

Comments

Som ni ser ovan så blev det inte supermycket shopping för min del i Paris. Fick iallafall ihop tre saker. En superfin stickad grå tröja från native youth. Jag köpte den i storlek large, för att den skulle sitta så pass löst som jag vill att mina tröjor ska göra. I vilket fall så tyckte jag att den var lite annorlunda med den flätade halslinningen.

Jag införskaffade mig även en blå tröja med stjärnor på från Levis.

Tillsist blev det ett par sjukt coola skor från puma. Älskar dem, dock så ser mina fötter extra små ut i dem, men det får vara så helt enkelt.

Det var som sagt inte så mycket, men allt som jag köpte var helt fantastiskt.

Likes

Comments

Efter en härlig vistelse i Paris är vi nu hemma i Malmö. Vi åkte till flygplatsen igår tidigt, så vi var hemma vid lunch ungefär. Väl hemma satte vi igång och bakade kakor som vi skulle ta med till en av Olivers kompisar som fyllde år medan vi var borta, men tyvärr så brände vi första satsen så vi fick helt enkelt göra om det hela från början.

Vi gick senare på kvällen över till den här killen och hade en supermysig kväll med honom och hans kompis då vi satt och åt kakor och drack te.

Likes

Comments

Igår var den sista dagen i Paris för våran del. Vi började dagen med att åka upp i Eiffeltornet, för att sedan åka vidare mot Louvren där vi delade på oss så att Oliver och Victor fick gå in och kolla på konsten medan vi andra gick och shoppade. Jag fick med mig två tröjor och ett par skor hem.

Idag skall vi bara åka hem till Malmö för att sedan se vad dagen har att erbjuda.

Likes

Comments