View tracker

Hej på er här kommer 3 superbra övningar du kan göra på gymmet för rooooompan!!!

Hoppas ni gillar dessa, kommentera vad ni tycker om dom ifall ni testar att köra dom😍 ha en bra dag.

Denna övning är jag i ca 90 grader med överkroppen när jag "sparkar" iväg benet vilket gör att du använder lite mer ben!

Här står jag mer med rak överkropp vilket gör att det bli mer fokus på rumpan och du "sparkar" lägre!

Dessa övningar är grymma och du kan även köra utan vikter bara för att känna kontakten med musklerna!

Här är sista övningen, denna går även att köra på "fast" stång men jag körde denna idag! Här blir det baksida lår med men den tar som fasen på rumpis🙌

Sen kan man även köra denna utan vikter på golvet om man inte har tillgång till ett gym😘

Likes

Comments

Hej tänkte bara säga att imorgon börjar min träning igen, kommer köra ett lätt rygg-pass🙌👏

Likes

Comments

Heej på er hoppas ni mår bra för det gör verkligen jag!!! Jag älskar att vara i stugan, jag blir så glad och får massa ny energi, det är så sjukt mycket snö här men tyvärr är jag ju fortfarande sjuk så kan inte riktigt träna än så därför blir det inte så mycket träningsinlägg men jag hoppas ni är ok med det!

Idag vaknade jag halv 8 av mig själv det är sjukt dock la jag mig tidigt igår så det kan ju bero på det... Min mamma fyller år idag så vi sjöng för henne och sen åkte vi till backen och åkte skidor. Det var super super kul att åka igen :))

Nu ska vi börja förbereda middagen och bara ta det lugnt. Jag hoppas alla har haft en trevlig helg och att det fortsätter så:) Jag blir så glad för alla fina kommentarer tack tack verkligen det är sånt som får mig att fortsätta med det jag gör så tack så mycket!

En sak till ni får gärna skiva nedan vad ni vill se för olika övningar samt muskelgrupper. Jag ska visa mina 3 bästa rumpövningar som man kan göra på gymmet samt 3 st som man kan göra hemma om man inte har tillgång till ett gym... puss och kram vi hörs imorgon då det är 2 advent!:)


Min syster hennes kille och Evin!

Fina pappa!

Födelsedagsbarnet;)

Jag älskar min familj dock saknas det en och det är min bror som är hemma och jobbar.

Likes

Comments

Hej och förlåt! Igår var jag så trött så jag somnade kl 6 och sov i 14 timmar!!!!! Helt sjukt men det är bra för nu har jag ny energi. Jag hade tänkt visa vad vi gjorde på PT-passet igår eller dom jag satt bredvid och "peppade"

Uppvärmning i 10 minuter sedan var det "maxtest" i armhävningar. Dom va 2 st i varje par och skulle göra så många dom orkade på varje pip i "musiken"

Dom är sjukt duktiga och jag trivs superbra i min klass!!!

Testa dessa sjukt härliga stretchövningarna! Cecilia va så snäll och hjälpte mig:)))

Snart åker jag och min familj till fjällen och det ska bli supermysigt vänta bara på alla härliga bilder;) Ha en bra dag alla.

Likes

Comments

Nu är det bara 23 dagar kvar tills julafton!!!!! Jag har sovit i ca 2 timmar inatt pga att jag är sjuk... När jag kliver upp river jag självklart ner min lykta också!

OOO HAPPY DAY  

Likes

Comments

Hej igen tänkte slänga upp ett sista inlägg för idag och det kommer handla om benmuskulatur. Jag kommer inte kunna lägga upp såhär ofta när jag blir frisk ingen för då har jag skola och jag tänker att det är bättre att lägga tid och mer engagemang på 1 inlägg än att lägga upp fler slarviga låter det bra? Ni får gärna kommentera förbättringar som jag kan göra samt det jag gör bra ;)

Till ämnet för kvällen BEN!!! Ben är något jag brinner för och tycker är super kul, jag kör själv ben 2 gånger i veckan och det är på måndagar samt fredagar. När jag började gymma körde jag absolut inte 2 gånger i veckan med samma muskelgrupp utan efter att jag har byggt upp mina ben och vill utvecklas mer så bestämde jag mig för att öka till 2 pass. Det är så sjuk olika från person till person vilka övningar och hur musklerna växer på just din kropp men jag vet att min kropp utvecklas snabbast när det kommer till ben och rumpa.

Jag får ofta höra hur jag kan tycka det är så kul med att köra ben och rumpa hela tiden...

1 Jag har lätt till att bygga benmuskler och jag har aldrig haft "små" ben.

2 Det finns så sjukt mycket olika övningar när det kommer till ben, jag ser nya övningar varje dag och då blir jag inspirerad till att testa nya.

3 Vem vill inte ha stora muskulösa ben och rumpa???;)

Tänkte även snacka lite om vad folk oftast gör för fel när det kommer till träning generellt och nu syftar jag inte på alla utan jag vill bara tipsa om småsaker. Det första folk gör för fel när det inte tränat på ett tag eller testar en ny övning är att

1 Vi säger att du aldrig gjort en knäböj förut alltså en vanlig squat. Du testar övningen och den känns bra så du lastar på med lite extra vikt för du känner att du klarar av det... Men eftersom din kropp inte är van vid det så kan du bli väldigt trött och orkar bara göra få repetitioner (reps). Där har vi första felet! Mycket vikt men man orkar få reps. Det är annat om man ska maxa till exempel men, nu pratar jag om nybörjare. Dagen efter kan du känna att kroppen är supertrött och att du är otaggad på nästa pass när du tagit ut dig för hårt första gången.

2 Som jag skev innan. Tar man ut sig för hårt för fort blir man lätt trött och inte så peppad på nästa pass. Jag menar absolut inte att man inte ska ta ut sig, för det ska man. Jag kör så hårt så att jag haltar från gymmet efter ett ben-pass hehe. Nu pratar jag om folk som kanske är ovana att träna eller ska testa en ny övning. Kör ist på lättare vikter med fler (reps) ibörjan.

Sen tycker jag att man kan börja med varannan dag eller var tredje om man inte tränat förut, så man inte tar ut sig för fort och tycker träningen blir tråkig. Men vad vet jag? Alla har olika kroppar.

Jag jobbar på och målet är 80 kg ligger nu på 60 kg med repetitioner. Ska ge mig på en singel på 70 kg ngn dag framöver :))


Likes

Comments

Hej på er och godmorgon hopps ni sovit gott för det har inte jag😞 Vaknar upp och känner att vänstra halsmandeln är svullen IGEN fan att jag inte kan lyssna på min kropp FAN ursäkta men blir så sjukt less och arg😓

Till en lite roligare sak #tyngre började följa mig igår på min instagram och vissa kanske tycker att jag skryter vissa kanske inte ens vet vilka #tyngre är... Jag blev bara så glad när jag såg att en sån stor träningsIG började följa mig så jag sprang runt i huset och skrek😂 jag bor ju i Östersund och är bara 16 år och att dom vill följa mig känns så sjukt!!! Hopps ni får en bra dag, jag tar vila idag för att återhämta kroppen och bygga muskler🙌 Dethär är ett bevis på att alla kan lyckas! Jag är så stolt och jag ska fortsätta kämpa som jag gör💎

JAG ÄR SÅ SJUKT GLAD!!!

Likes

Comments

Härligt julbak med Momma, Moffa, Emma, Johan, Evin och Zack😍 Nu ska vi fika och sen blir det plugg😁

Jag gjorde nog den snyggaste😉😍

Likes

Comments

Min träning idag var slarvig, jag är trött och har ingen energi!

Idag var det bröst och armar på schemat! Jag tänkte ju skippa träningen idag men tog mig iväg ändå. Passet var inte bra och då menar jag inte att jag inte tog i och så utan att jag va som så trött i hela min kropp hade knappt energi osv tror det beror på att jag inte ätit tillräckligt idag...

Men fick till 1 timma iaf😝👇
ARMAR OCH BRÖST
Triceps ner 12*3
Biceps upp 12*3
Bänk 8*3
Bröst drag fram 10*3
Bröstpress fram 8*3
Hantlar 12*3
Triceps upp ner 10*3
Stretch i 20 min

Likes

Comments

Godmorgon!!! Idag är det en skön dag 1 lektion sen åker jag hem... det var tänkt att jag skulle gymma idag men behöver en vilodag känner jag 😝 Det var bröst, biceps och triceps på schemat! Ikväll blir det julbak och bilder kommer😋

Likes

Comments