Fredagsstoryn

När första slaget kommer blir jag inte ens förvånad, jag är så himla van att jag bara fokuserar på att inte låta känslorna styra.
Jag biter mig i läppen när andra slaget kommer och jag känner blodsmaken i munnen efter bettet.
Jag försöker andas och inte bry mig om hans svarta och obehagliga ögon. Jag vet att han ska iväg ikväll och jag vet att det här är sista slagen jag behöver ta emot från honom.

Han slår mig extra länge ikväll och när han gått sin väg tillåter jag mig att bryta ihop i fem minuter. Tårarna rinner och kroppen skakar av både ilska och förtvivlan. Men jag har bestämt mig, idag ger jag mig av för gott. Jag samlar mig snabbt och packat ihop lite nödvändiga kläder, hygienartiklar, två böcker, pengar och mitt pass. Jag går ut i hallen och tar på mig mina tennisskor och min jacka. Jag tar några djupa andetag innan jag öppnar ytterdörren och går, jag lämnar min ungdomskärlek och mitt hem som jag trodde skulle bli min framtid men som istället bröt ner mig i små beståndsdelar.

Resor

Igår startade våran lilla Roadtrip vid halvsex på morgonen (!!!). Vi körde ner till Vimmerby där vi skulle gå på Astrid Lindgrens värld trots att jag är 21 år gammal och min lillasyster är 17 år haha. Hur som helst så kom vi fram till Vimmerby vid cirka 10.40 så då bestämde vi oss för att åka till campingen och sätta upp tältet först så det gjorde vi innan vi åkte till Astrid Lindgrens värld runt klockan tolv. Vi hade det hur mysigt som helst, såg lite shower, åt pannkaksbuffe och bara strosade runt i solen.

Efter Astrid Lindgrens värld åkte vi till campingen, tog ett dopp i sjön, lagade middag och somnade sedan ovaggat. Imorse vaknade vi till spöregn, mindre kul när vi skulle packa ihop tältet men det gick bra till slut. Sedan tog vi bilen och åkte över till Öland där vi är just nu, vi bor precis vid havet och det är sjukt härligt här. Bjuder på lite bilder från gårdagen.

Träning

Den här veckan kommer innehålla totalt sex stycken träningspass vilket kommer bli underbart svettigt och härligt.

Mån: 40 min cykling

Tis: 3 km jogg

Ons: 30 min jogg och benstyrka

Tors: 6,5 km jogg

Fre: vila

Lör: 30 min jogg och benstyrka

Sön: 6,5 km jogg

Vardag

Hej, ny vecka och jag har äntligen lite semester innan skolan börjar igen. Nästa vecka tänker jag återgå till rutinerna helt och hållet men den här veckan är det fortfarande semesterfeeling. Idag kom mitt nya minneskort till min kamera hem också så kommer kunna bjuda på fantastiska bilder från våran lilla minisemester vi ska på imorgon.

Mån: städa, fixa trädgården och packa det sista till semestern

Tis: Jag och mina systrar åker på roadtrip ner till Vimmerby och sedan Öland

Ons: semester

Tors: semester

Fre: hemma från semestern, kommer ta det lugnt och uppdatera bloggen med alla fina bilder

Fredagsstoryn

Det är den 15 oktober och du ber mig att sluta gråta.
''Snälla, försök vara glad'' säger du.
Men jag kan inte. Jag låter tårarna forsa medan jag med darrig stämma hulkar fram att jag inte orkar med det här längre. Du tröstar men jag fortsätter ändå, precis som det senaste halvåret.
Jag googlar hur botar man ångest, vet att jag inte kommer få något svar men hoppet består. Samtidigt som jag googlar ringer jag dig med gråten nära. Du frågar om jag mår bra, jag svarar inte, du suckar och ber mig vara glad.
Jag försöker verkligen men vad ska jag göra när ångesten tar över? Vad ska jag göra när jag känner att jag inte är värd allt jag har? Vad ska jag göra när jag gråter mig till sömns för fjortonde kvällen i rad?

Klockan ringer på morgonen och jag vet inte ens hur jag kommer upp ur sängen men plötsligt är jag på jobbet. Sen är jag i sängen igen och klockan är strax efter sju på kvällen. Jag tappar bort mig där på natten när jag försöker bekämpa ångesten. Jag tappar bort mig och du är med dina vänner. Du ringer, jag orkar inte svara trots att telefonen är i min hand. Jag orkar inte ens på mig i sängen för att jag är så psykiskt utmattad.
Jag orkar heller inte säga sanningen när någon frågar hur jag mår, ''bara bra'' är mitt standardsvar.
Jag är rädd för livet, livet som jag längtat efter men inte vågar leva. Vännerna har för länge sedan försvunnit och du fortsätter trösta mig.

Vardag

Äntligen fredag hurni, vilket betyder att det är helg. Min helg är faktiskt ganska planerad, idag ska jag umgås med mina vänner, vi ska laga tacos och sedan åka och bada i denna härliga sommarvärme som kom idag. Imorgon är det dags för mitt sista jobbpass innan lite semester väntar för mig så det kommer nog gå ganska lätt att gå till jobbet imorgon eftersom jag vet att det väntas semester sen. Efter jobbet imorgon ska jag och Kricke åka och gratta hans mamma som fyller år.
På söndag ska vi till Ikea och inhandla lite nödvändigheter till radhuset, t.ex. soffbord, taklampor och en tevemöbel som vi spanat in ett tag. Dessutom ska jag försöka börja packa till minisemester som sker nästa vecka tillsammans med mina systrar.
Hoppas ni får en underbar helg!!

Träning

Idag hade jag ett underbart träningspass, skulle springa fem kilometer som jag inte gjort på cirka två år och jag fullkomligt flög fram, det gick så lätt att springa. Träningspasset idag gjorde att jag kommer lite närmare mitt träningsmål som kommer ske nästa år, en svensk tjejklassiker. En svensk tjejklassiker innehåller 3 mil skidor, 10 mil cykling, 1 km simning och 1 mil löpning och allt ska ske inom ett år. Planen är att starta med skidorna under tjejvasan nästa år vilket redan är sista helgen i februari vilket i sin tur är om ett halvår.

Jag är så grymt taggad då det inte känns helt omöjligt att genomföra nästa år då jag redan börjat träna hårt inför det, genomför cirka fem träningspass per vecka och den här veckans träningsschema såg ut såhär:

Mån: vila
Tis: 3 km jogg
Ons: cykling 40 min
Tors: 5 km jogg
Fre: vila
Lör: 5 km jogg
Sön: jogg och benstyrka i 30 min

Min plan är dessutom att uppdatera er här varje vecka med mitt träningschema samt en summering varje söndag om hur träningen har gått.

Vardag

Godkväll, idag var jag som sagt ledig och oj vad det behövdes. Startade dagen med frukost vid cirka tiotiden innan min svärmor och krickes lillasyster kom över och hjälpte oss med våra gardiner vilket blev väldigt fint och bra!
Efter det sååkte jag och Kricke till min kusin som fyllde år för cirka två veckor sedan så vi grattade henne i efterskott vilket var trevligt och mysigt. När vi sedan kom hem igen så blev det en sen lunch och serietittande innan dagens motion skulle avklaras, en cykeltur på cirka fyrtio minuter.
En bra ledig dag med andra ord och nu ligger jag i sängen och ska slå på en bra film och försöka beställa hem ett nytt minneskort till min kamera då mitt gamla har försvunnit, det är därför det inte blir så bra bilder här i bloggen men ska försöka bättra mig. Imorgon väntar ytterliggare en ledig dag och imorgon tänkte jag knopa ihop ett inlägg om mitt träningsmål, hoppas ni sover gott!!

Vardag

Hej på er, har precis landat hemma efter att ha jobbat kostant sedan i måndags. Jobbade näligen från 10-21.30 igår och 10-18.30 idag, men nu är jag ledig imorgon, på torsdag och på fredag innan en sista jobbdag innan semestern väntar.
Veckans planer är ganska oklara än så länge men det blir mycket fix inför nästa veckas semester med mina systrar till Vimmerby och Öland.

Men nu undrar jag vad ni vill läsa om här i bloggen egentligen, Hit me!!

Vardag

Imorse vaknade jag klockan nio och var helt utvilad, sedan dess har jag gjort exakt ingenting, har endast legat i sängen och kollat på film. Definitionen av ledig söndag helt enkelt. Har haft en trevlig helg, i fredags så bjöd vi hem våra vänner på grillmiddag vilket var sjukt gott och sjukt roligt, vi spelade sällskapsspel och satt och pratade om allt möjligt.

Igår så jobbade jag för att efter jobbet åka och fira Krickes lillasyster som fyllde sju år, blev lite fika och pizza till middag. När vi kom hem därifrån så kollade vi på lite serie (orange is the new black) innan iaf jag somnade sött.
Dagens planer är att göra ingenting vilket passar mig bra då jag imorgon kör sista jobbveckan innan lite semester väntar, längtar!!!
Nu ska jag återgå till att titta på film och eventuellt beställa hem lite mat, vad jag vill ha vet jag dock inte.