Glad Påsk 🐣🐥🐤🐔

En fantaskit resa och äventyr med familjen  . Fint väder , sol , god mat , vackra solnedgångar, vänliga människor , fina stränder och bada i massor. Barnen har varit helt otroligt snälla och haft en bra humör. Kunde aldrig tro att denna långa flygresa skulle gå så bra. Ola har fyllt 50 år och vi har fina minnen resten av våra liv tillsammans . Nu är det dags att göra lite nytta här hemma .

vet inte alls vilka som har följt vår resa här på bloggen. Men vore kul att veta vilka ni är ? skriv gärna en kommentar så men får veta vem 😉.

Vaknade strax för kl 06 svensk tid. Men i våra huvuden var ju kl 12 thaitid . Gissa om jag var hungrig .... åt ägg , kaviar och mjölk så gott. Sen packa ihop och dra till Arlanda igen för att ta tåget hem till Sundsvall. Resan gick bra och Elva sysselsatte sig bra med platta och titta ut. När vi hoppade av tåget stod mamma pappa Pontus Lisa OC H Penny där , Farfar kom strax efter  oj vad Elva och Penny blev glad över att se varandra igen . Alla åkte sen hem till oss för att surra lite och Små tjejerna lekte och hade så kul. Vi började packa upp alla väskor. Ola är helt jetlag och har lagt sig nu vid 19 tiden med Elva som också va trött. Vi andra håller oss vaken ett tag till. Jag ska plocka ihop lite saker. Skönt att göra det när Elva inte drar ut allt.

Det blev en lång dag på lördag som startade på ett hotell rum i Krabi. Extremt lite sömn och en lång resa väntade. Köer för att komma genom alla kontroller i Krabi för att sen flyga 1 timme och 10 min till Bangkoks flygplats som är bland dom 5 störta i världen ( om jag inte har fel ) . På BBK flygplats blev det lite shopping för att göra av med dom sista pengarna .  För att sen hoppa på planet i 11 timmar för att ta oss till Arlanda. Vid den tiden då planet lyfte var Elva trött och somnade innan det han lyfta. Sova ca 1,5 Tim lagom till maten kom in. Efter maten började hennes föräldrar bli trötta men Elva var pigg så sova var det inte tal om. Filip och Julia sov i omgångar hela resan hem.  Men när det var ca 2 timmar kvar till landning då somnade hon . Så jag ( Elin ) passade på att sova 30 min.  3 fantastiska barn att resa med inte mycket gnäll och även Elva fixade resan toppen . Kom till hotellet vid 20.30 tiden och då var alla skit trötta blev en snabb dusch sen sov vi alla kl 22.... Ny dag och sista resan innan vi är hemma på Lördagsvägen .

Åkte från Koh Lånta strax för kl 12 en resa på ca 2 timmar för att ta sig till Krabi. Vi hade tur färjan stod inne och det var bara att  rulla på med taxin. Elva somnade sista biten på väg till hotellet i Krabi.

ingen favorit stad , fanns inte mycket att shoppa så efter en snabb titt som vi gjorde nära hotellet då Elva inte kunde ta med sig vagnen slutade i att vi handlade massa onyttiga saker på 7 Eleven och gick till rummet. Det ös regnade när vi kom tillbaka så vi var blöta alla utom Filip som valde att stanna kvar på rummet. Det blev roomsevice till middag och en tidigt kväll i en mycket liten säng för mig Ola och Elva. där av mkt lite sömn för min del då kl är 04.47 nu här i Thailand och jag bloggar om 2 timmar ringer väckarklockan och resan hem till Sverige börjar .

Sista kvällen  på Koh Lanta ännu en bra dag på andra sidan . Varmt och skönt har badat i poolen  i dag och slappar på rummet. Ola och Julia har varit ute på äventyr själv i dag en stund och hem kom Julia med flätor . När dom var borta var vi andra på rummet och jag hämtade hem pizza till lunch som vi åt på rummet . Vi åt god mat hos Rickey förstås och så hejdå . Sen blev det hem på rummet och packa ihop alla saker . I morgon runt lunch kommer mini bussen och hämtar oss för en lång bilresa till Krabi där vi sover sista natten för att ha nära till flygplatsen på lördag då vi reser dom ca 800 mil hem till Sverige .  3 veckor har gått fort  har varit ett fantastiskt äventyr för hela familjen . Vilka otroligt snälla barn vi har haft med oss är en fröjd att ha med dom.  Men nu längtar alla barnen hem Filip längtar efter sin dator , kompisar , sin säng Och Mjölk . Julia längtar till skola , kompisar , ostkrokar. Elva längtar efter sina leksaker , mormor , morfar och Kusin Penny . Själv hade jag kunnat stanna ett tag till 😉 och jag tror även att Ola känner så.  Men nu får vi se fram emot en vår och sommar ......

Vi har haft ännu en lugn skön dag här på Koh Lanta men inte vilken dag som helst utan Olas 50 årsdag en snyggare och fräschare kille får man leta efter . Det blev stranden en pytte lite stund då vågorna var för höga att bada i. Elva och Ola provade och troligast så blev Elva lite bränd av någon i vattnet . Så det vart slut badat och rummet i stället . Jag Filip och Julia badade i poolen  medan Elva och Ola låg på rummet och surfade . Sen badade Ola själv och simmade lite medan jag tog med alla barn på lunch.  Vila på rummet blev det sen och hoppades på att Elva skulle somna då vi skulle äta lite senare , men det gjorde hon förstås inte fast hon var var super trött.  Det blev sen sen middag hos Rickey bestående av bbq grillade räkor , majs, bakpotatis , ribbs. Julia var så mätt att hon fick knäppa upp byxorna 😂. Ola fick givetvis en lite present som vi hade släpat hela vägen hemifrån . Jag tror han var nöjd över dagen . Nu är det inte många dagar innan vi åker hem. Dess tre veckor han gått så otroligt fort...... kommer sakna värmen , maten och dessa slappar dag.

Nu på morgonen drog Hank och jag iväg för att ta farväl en gång för alla. Vi hade bestämt att han ville sitta på en klippa och titta ut över havet tills någon hittar honom och kan ta med han på lite röj. Hank och jag har rest tillsammans under massa år och denna gång behöver han inte följa med hem. Nog om detta nu ska vi övriga mysa på riktigt då jag ochså denna dag fyller 50..

Stort Grattis på Din 50 årsdag 🎂🎈❤ Vi älskar Dig massor : Filip Julia Elva & Elin

Dagen började med lite mulet men varmt väder och blåste lite. Även några droppar regn kom det så vi tog en lugnt start på dagen. Vi sov länge enda till kl 10. Vid lunch tid tog jag Ola och Elva en promenad längst stranden och letade upp ett bra mat ställe Filip och Julia valde att fortsätta slappa på rummet. När vi kom hem blev det dopp i poolen. Vår AC som pajade i går gick tydligen inte att laga så vi blir kvar i detta lyxiga rum vilket inte gör oss något alls 😊. Blev middag hos Rickey i kväll , Elva har levt på glass mer eller mindre hela dagen och välling morgon o kväll. Efter maten blev det lite shopping och fylla kylen på 7 Eleven. Nu slappar vi på rummet och dricker något gott . I morgon blir det kalas för min älskade Ola som fyller jämt . 🎂🎈❤