View tracker

Hej!

Tryck på videon för att komma till Youtube för att se på filmen.

Istället för ett långt inlägg så droppar jag en video, den är lite mittemellan-lång på ca 2minuter. Vad skulle vara roligt att se på kommande klipp? Längre träningsklipp, voice-over på träningen eller något speciellt? Kom gärna med förslag i kommentarsfältet.

För att vara uppdaterad direkt när videoklipp läggs ut då inte alla kommer att länkas här så PRENUMERERA/SUBSCRIBE gärna på Youtube-kanalen och om videosen vi lägger upp uppskattas så tumma gärna också upp - och som vanligt, istället för att tumma ner, berätta vad som kan förbättras till nästa gång så löser vi det!

-Marcus.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Men hejsanhoppsan! Då är dagen äntligen kommen... det är CHEATDAY! Även om det är cheat-day så har jag faktiskt en del måltider som jag äter på mina dietdagar som jag även inkluderar på mina cheatdays. Och det är frukosten(Kokt havregrynsgröt m. Tyngre Kaseinprotein blandat med lättmjölk som en pudding sen blanda allt, så sjukt gott) och mitt största mål för dagen - Kycklingfilé och potatis.

Så, vad kallar man egentligen THOSE? Inte är det weinerbrods iallafall... Men som ni ser så blev det lite bak idag med min kära mamma när jag kom hem från dagens träningspass. Vi bakade "weinerbrods" eller chokladbollar(eller?) och vanilj/kanel-bullar, fyfan va gott säger jag bara!

Chokladbollarna är gjorde fitness-style och fyllda med protein, man vill ju inte råka komma in ett katabolskt tillstånd! Kan kanske droppa receptet en vacker dag, där är ju en del specialingredienser i dem här godingarna.


Vanilj/kanel-bullarna är ju bara magiska... Tusan.

Min standard måltid oavsett om det är cheatday eller vanlig dietdag... Dock så läggs det ju till lite magi på fuskdagarna såklart - d.v.s. bea-sås och vitlökssbröd.

Kombinationen med ljuvligt kryddad kycklingfilé, grillkrydda-chili potatis skivade som pommes, vitlökssbröd och bea-sås toppat med en Monster-Zero är något utöver det vanliga.

Dagens träningspass bestod utav rygg och biceps:

Latsdrag -SS- Cable lat-pulldowns

Sittande closegrip-rodd -SS- Stångrodd

Shrugs 

Hammercurls

Scottcurl -SS- Hantelcurls


Som ni ser så blev det mycket supersets idag eftersom vi var tvungna att dra ett snabbt men intensivt pass.

Efter passet stack vi och handlade lite godis och sen dess har vi bara snackat skype och spelat tillsammans - helt enkelt tagit det lugnt.

Snart bär det av mot ICA Kvantum för att handla mer gott, funderar på chips, glass och ahlgrens bilar.

såja, vi ses.

-Marcus.

Likes

Comments

View tracker

Sist jag tittade på vågen och den visade 94 kg hade jag precis fyllt 18 år och jag är nu nere på samma vikt igen. Jag har alltså i två år vägt allt från 98 till 100 kg och ätit som en gris i hopp om gainzzzz. Nu i efterhand var det kanske inte det smartaste draget då jag blev onödigt fet och det kostade onödigt mycket pengar.

Jag har tack och lov under dessa åren blivit visare och idag vet jag bättre än att äta 500 gram havregryn fördelat på tre måltider på en dag med tron att jag bygger muskler. Jag har istället de senaste 18 månaderna försökt räkna på hur många kcal jag behöver för att ligga på ett rimligt överskott och försökt uppnå den kalorimängden med bra kolhydrater, fetter och proteiner. Sen även försökt sträva efter att mina exempelvis 3200 kcal ska bestå av cirka 40% kolhydrater, 30% protein och 30% fett. Så det kvittar om du har som mål att bygga muskler eller gå ner i vikt. Det första steget måste vara att ta reda på ditt kaloribehov och därefter ansvar och kontroll på vad du stoppar i dig.

Målet fram till sommaren är att nå en vikt där jag känner mig i bra form och gissningsvis så behöver jag gå ner 2-3 kilo till, så I dagsläget ligger jag på ett minimalt underskott eftersom det är gott om tid och inte behövs skyndas det minsta.

Vi ses

Emil

Likes

Comments

<-90kg Nio dagar med ett dagligt kalori-intag på 2000-2400kalorier. 87.8kg ->

Hej!

Då var det dags att sätta igång årets Summer-Shredding projekt på riktigt. Det är inte svårare än det låter, man ska helt enkelt bli av med så mycket kroppsfett som det bara går och behålla så mycket muskler som är möjligt. Jag har sedan den 24e November gått på underskotts-diet och därav redan tappat ca 7kg.

Under senaste halvåret så har jag gått från 82kg relativt deffad, skulle väl tippa på cirkus 8-9% kroppsfett som allra lägst till min högsta vikt någonsin, vilket är 96kg. Jag hade egentligen som mål att ta mig till 100-sträcket, då jag tyckte det lät coolt, men valde att börja gå ner igen redan på 96kg då jag märkte att jag började lägga på mig onödigt fett.

Vill man verkligen uppnå bra resultat(vilket alla kan göra med rätt inställning, kunskap och disciplin) så får man inte vara rädd för att lägga på sig extra-kilon, då det är ett måste om man vill bli bättre. Det svåraste är faktiskt att äta så in i helvetes mycket mat som man måste göra för att ta sig framåt... Visst, alla kan alltid förbättra sig genom att äta "lite" bättre och träna "lite" mer. Men frågan jag i princip alltid får är "Hur ska jag göra för att gå upp och bygga muskler? Jag äter SÅ mycket mat, men inget händer." Eller frågan "Jag går ALDRIG ner i vikt, vad gör jag för fel?".

För det första, inte för att vara negativ på något sätt, men dem som säger så har ingen aning om vad "Mycket mat" innebär, och inte heller vad RÄTT mat är. Varenda gång jag frågat tillbaka "Ja men vad äter du på en dag då ungefär?". Då får man alltid ett svar tillbaka som man utan problem kan räkna till max 2500 kalorier per dag, om ens det. När jag hade min "viktuppgångs-period" så låg jag dagligen på ett minimum av 4800 rena kalorier, d.v.s. endast räknat på mat och inte såser eller sådant.

När man äter så mycket så får man äta minst 7 gånger på en dag och när man haft en sådan period och sedan går över till "deff-perioden" då förstår man hur lätt det egentligen är med att deffa.

När man "aldrig går ner i vikt fast man deffar" handlar om att man inte har kunskap om vad man stoppar i sig och hur mycket ens kropp gör av med på en dag, det är jättesimpelt - kalorier in vs kalorier ut. Om man bara tar sig 5 minuter av sig fritid och googlar så kan man hur lätt som helst läsa och få kunskapen man behöver för att nå sitt mål.

Eller, så anlitar man helt enkelt någon man litar på eller tycker har gjort bra framsteg till att göra ett upplägg åt en och sedan följer det. Vilket är det simplaste, det gjorde jag också i början av min "tränings-karriär" och ända sen dess så har jag läst på själv och testat olika metoder på mig själv och sett vad min kropp svarar bäst på. En spark i röven är oftast det man behöver i början.

Nu till själva projektet Summer-Shredding;

Jag kommer inte ha någon speciell målvikt då jag alltid förespråkar de visuella resultat i spegeln än vad som står på en våg, men jag skulle väl kunna gissa på att när jag nått mitt mål så kommer jag väga runt 82kg. Vad har jag haft för prioriteringar senaste halvår för att förbättra min fysik?

Jag har enligt mig alltid haft lätt för att få axlar, bröst och ben och min verkligen sämsta muskelgrupp har varit ryggen, vilket är en väldigt stor muskelgrupp också. Så det jag har fokuserat mest på är ryggen helt enkelt, mer tjocklek och detaljer har varit prio. Jag slutade nästan helt träna ben för 2 månader sedan, har nog bara gjort 5 benpass sedan dess och underhåller istället bara dem eftersom jag inte vill att de ska bli mycket större än vad de redan är.

-Kortare sagt, en bättre version av mig själv.

Det blev ett ganska långt inlägg idag, samt lite seriösare. Men lite variation är väl alltid bra? Hur som helst så hoppas jag att det var värt läsningen och fler av er som faktiskt läser våra inlägg kanske tar sig i kragen och toppar formen till sommaren 2016? Om inte, beställ en pizza, med pommes givetvis, kör och köp lite godis och bara ta det lugnt med vänner och familj, åtminstone för en dag.

Vi sesssssssssss.

-Marcus.


Likes

Comments

​Då är videon helt klar efter många timmars slit, vi hoppas att det var värt väntan åtminstone. Tryck gärna på videon så att ni kommer vidare till Youtube och kollar där, ge oss en tumme upp om det var lite entertaining iallafall och kanske smäll till med att prenumenera på kanalen också(det är ju ändå lördag) - då skulle vi bli glada och få ett hum om hur många som faktiskt kollar och gillar det vi gör, samt motiverar oss till att fortsätta skapa videos. Istället för att tumma ner videoklippet, så kommentera gärna vad vi kan förbättra och kom med idéer till nya utmaningar eller frågor på kommande Q&A som vi kommer att göra.

Som vi skrev igår så är dagens cheat-day redan igång och vi kommer att ladda upp fler inlägg under dagen så kom in och kolla lite då och då, för vi kommer mest troligt inte länka så många inlägg på en och samma dag på vår Facebook-sida.

Vi hoppas att helgen hittils varit grym och att den fortsätter vara så.

Nu ska vi gå och dubbelkolla så att Beasåsen ligger kvar i kylskåpet och inte någon listig räv snott den.


Vi ses.

Likes

Comments

Det är äntligen helg och vi tar en välbehövlig paus ifrån arbetslivet för en stund. Jag kommer aldrig bli riktigt bekväm med att jobba från 7.30 till 16.30 med ett arbete som man kanske egentligen inte har en aning om varför man gör, förutom för pengarna. Ingen tycker det är roligt att stå och göra samma sak dag ut och dag in.

Så det stora målet för mig i livet, förutom att få stora armar, en riktigt fin stor familj, fina vänner och att få gifta sig med sin flickvän och kunna kalla henne sin fru. Det är att i framtiden skaffa mig ett jobb som jag verkligen trivs med och tycker om.

Men under tiden får jag arbeta mot mina mål och verkligen försöka njuta av sakerna som är så fint här i livet. Som till exempel en "äta-10000kcal-vad-jag-vill" dag som kommer gå av stapeln imorgon, där det säkert kommer spåra. Eller varför inte njuta av lite träning en fredagskväll som också är så fint.


VI ses. MVH Empa_95


Likes

Comments

​Nu sitter man här med den kokta morgongröten kombinerat med det blandade kaseinet i stor skål. Med en stor sked i höger näve som bara skyfflar in maten så sitter man och bläddrar lite på Youtube.

Kommer då förbi en video från Kenny Dahlström som faktiskt träffar mitt i prick, speciellt om gårdagens träningspass.

Det var ett par välsvarvade meningar i den videon, som nog alla känner igen när man hör dem.

Ett bra tips på slippa stress, speciellt när man jobbar, så är det att faktiskt gå upp i tid, göra sig klar direkt och sen bara ta det lugnt och göra något underhållande tills det är dags att ge sig av i sina Skoggshuggar-skor från Skopunkten eller Uggs från Zalando... Eller Gucci om man äger ett par sådana.

Hur som helst, ta en titt, lyssna och känn efter själv... Jag kan åtminstone relatera till videon med att jag igår verkligen kände mig sliten och relativt utbränd, men drog mig ändå ner till Skyddsrummet från 1800-talet(eller Gruvan som det kallas i folkmun) och fick ett av de bästa passen på länge - trots INGEN känsla för träning innan passet.

VI SES.

Likes

Comments

​Vi stoppade ner tröjorna i byxorna, satte på oss det slitna bältet från Eleiko och gjorde klart för oss att det inte gör något om man ser ut som en gris i ansiktet, åtminstone inte för en kvart framåt. För 100kg ska upp 100 gånger och dör vi nu så dör vi i alla fall med pump i benen och med 100kg på ryggen. Som riktiga män. " Sen började böjfesten... 

Men vem vann? Det får ni se inom några dagar... Oh the cliffhanger!

När man vaknade imorse, dagen efter den intensiva duellen, kunde man knappt komma ur sängen. Benen var stelare än de slitnaste paret styltor som Vedby Skola hade under sin primetime - givetvis när vi båda gick där och härjade. Men nu sitter vi här och trycker i oss kolhydrater av all dess form för att kunna ta oss vidare i livet och dagens ryggslakt.

VI SES.

Likes

Comments

Det är kanske den kallaste dagen på hela 2016 och en utmärkt kväll för att dra sig ner till skyddsrummet från 40-talet för att avverka lite knäböj. För att krydda tillvaron så har vi bestämt oss för att inleda passet med en duell på liv och död - 100 repetitioner knäböj på 100kg. Den som tar sig levande ur detta uppdrag med bäst tid är vinnaren och blir krönt till knäböjs-kungen. Reglerna är simpla; bra form och så snabbt som möjligt.

Vi personligen tror att detta kan bli det bästa eventet i Klippans Kommun sedan självaste Ace of Base hade konsert på vår lokala fotbollsplan 2006. Men det återstår att se...

-Vi ses.

Likes

Comments