Hej allesammen👋

Vi sidder nu begge under vores dyner, mens det regner, havler og tordner og tænkte vi ville skrive et lille indlæg(Nu hvor der er hyggestemning for det)

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Hej allesammen☘️

Vi sidder lige nu begge to under vores dyner, mens det regner, havler og tordner og så tænkte vi at vi ville skrive et lille indlæg⛈🌫(Nu hvor der er hyggestemning for det)

Vi ville i dag skrive om hvad vi hver især laver i vores fritid👭

Sofie: Jeg laver mange forskellige ting i min fritid, men nu vil jeg nævne nogen af dem, så i kan lære mig lidt bedre at kende🍋
•Jeg går til:
- FDF og Makeup

•Hvad jeg laver:
- Sammen med venner og veninder
- Går i skole
- Laver youtube( Sofie Olesen)
-......LEKTIER

Salma: Jeg laver også en del i min fritid, såsom....☘️
•Jeg går til:
- Dans og Yoga

•Hvad jeg laver:
- Arbejder i Vero Moda
- Går i skole
-...... LEKTIER
- Sammen med venner/veninder og familie
- Netflix❤️❤️❤️

Dette var egentlig bare et lille hurtigt indlæg, som vi synes var på tide at lave👍🏻
Håber i lærte os bare en lille bitte smule bedre at kende.

XOXO Salma og Sofie - Fashionfoodblog

Hej Allesammen.
Velkommen tilbage - vi er nu tilbage med endnu et indlæg😆

Vi har ikke været så aktive på det seneste, men det er fordi vi begge har haft meget travlt med både skolestart og fritid😁

Men vi synes lige vi skulle give en lille Update på hvad der sker i vores liv😘

Det er et godt stykke tid siden vi har skrevet et indlæg så vi synes at det var på tide nu. Vi er begge lige startet i skole igen, Salma er startet i 9 kl. Og Sofie i 8 kl.
Vi har fokuseret på vores skolestart og derfra har vi simpelthen ikke fundet tid til at skrive et indlæg!
Salma har lige været på lejrskole i 4 dage og Sofie er på FDF lejr lige i den her weekend🍋

Vi ville fra nu af, når vi jo nu er faldet på plads efter skolestart osv være mere aktiv her på bloggen, men hvis i derude har noget i især gerne vil vide, så skriv endelig i kommentarfeltet og så kan det jo være der kommer et indlæg om noget i gerne vil vide❤️

Der skal nu hygges med weekend og Guldtuben i morgen! Det kommer til at vrimle med indlæg i næste uge - PROMISE🙏

Hav en skøn weekend i alle dejlige læsere derude🙈

XOXO Salma og Sofie - Fashionfoodblog.

Hej allesammen.
Nu er vi tilbage på bloggen efter et stykke tid.
Vi har begge været ude og rejse, og har begge haft mildest talt lorte net.😑
Men vi er som sagt tilbage i Danmark og er klar med endnu et indlæg, og denne gang skal dette indlæg omhandle vores ferier🌴
Vi deler det op, så Sofie har sin del hvor hun fortæller hvordan hendes ferie var og det samme gør Salma😀

Salma:
Hej. Jeg har været på en ø der hedder Lefkas. Den ligger i det græske ø-hav, så jeg har været i Grækenland🇬🇷

- Selve rejsen:
Vi tog fra vores hjem natten til tirs d. 11, og skulle flyve kl. 07:05 så vi var ude og vente i lufthavnen i 2 timer, hvor vi også spiste morgenmad😊
Vi landede i Preveza lufthavn 3,5 time efter og var godt og vel trætte!
Vi kørte så i taxa fra lufthavnen til vores ø vi skulle være på.
Når man kommer fra 19 graders varme, så er 36 grader meget varmt. Så da vi ankom til vores(meget lille) hotel, var det første vi gjorde var at tage badetøj på og indtage poolen med et køligt hop💦
Samme dag som vi ankom tog vi også lige en lille tur til den lokale strand🏝
På andendagen var vi bare ved poolen og pakkede ud, men senere på aften skulle vi ud og spise da hotellet ikke havde aftensmad, kun morgenmad!
Maden var okay, jeg fik en mousaka(Græsk lasagne) og en græsk salat🥗
Næste dag tog vi til den nok største strand på hele øen, en strand ved navn "Kathisma Beach"
Vi skulle køre 1,5 time i en bus op og ned af en masse bjerge....
Næste dag skulle vi på boattrip rundt i det græske ø-hav, til 7 forskellige øer, allesammen med et specielt navn🌴
Min søsters veninde var også på øen så hun kom med på boattrip. Vi allesammen blev dog lidt søsyge da der ikke var helt vindstille🛳
Hver aften tog vi ned til den nærmeste by og spise aftensmad!
Næst sidste dag tog vi til "hovedstaden" på øen nemlig Lefkada😀
Vi fik shoppet souvenirs og spist god mad. 30 min efter begyndte det at storme og regne, så vi søgte læ.
De sidste dage slappede vi bare af ved poolen.💕
D. 18/7 kl. 08:00 fik vi en besked fra Norwegian at vores fly var forsinket i fem timer. Vi skulle have været kørt til lufthavnen kl. 09:20! Vi fik så lov til at være ved poolen indtil vores taxa kom kl. 14😂
Da vi kom til preveza var vores "boardingkortet tid" forsinket så vi skulle vente en hel time mere...
Vi kom så hjem tirsdag d. 18 kl. 21:30❤️
Alt i alt har det været en super god ferie, og i får lige nogle billeder herunder - kys.

Min ferie~ Sofie

Hej allesammen
Jeg har været så heldig at komme til Italien i år! Jeg har boet et sted ved Gardasøen som hedder Cisano. I Cisano er der en camping plads som jeg har boet ved, ligesom jeg gjorder sidste år. Jeg tænkte jeg ville fortælle, lidt om hvordan min ferie har været der. Mig, min far, og min faster kørte der ned i bil, hvor min mor og søster fløj✈️. Bilturen synes jeg altid er meget hård da man skal køre ekstremt langt😐🚗! På vejen der ned tog det ca. 17 timer, men på vejen hjem var vi heldige at det kun tog ca. 13 timer. Men selvom at bilturen var lang så var det jo det hele værd i sidste ende! Min ferie var 14 dage lang og kom hjem i går. Men nu til hvad jeg har lavet dernede. Jeg har besøgt en masse skønne byer blandtandet: Bardolino, Lazise, Garda, Malcesine, Sirmione, Venedig, Verona, og mange flere skønne byer. Jeg har fået badet en hel del både i pool og i en kæmpe sø (Gardasøen). Gardasøen kunne man gå op til som lå lige ved siden af den campingplads hvor jeg var, hvilket jo var skønt🌊. Men som sagt fik jeg også badet en hel del i poolen, der var to pools på min camping plads, en stor og en lille. Vi brugte mest den lille da den var tættest på os😂. Jeg var så heldig at en af mine bedste veninder som jeg og andre kalder for Franne kom ved den camping plads og besøgte mig i ca. 2 dage, hvor vi ogs fik badet lidt det var sgu hygge 👯! Som nogen af jer nok ved er Italien virkelig kendt for deres mad, og man kan da godt nok ogs sige at vi spiste ude næsten hver dag, for mums deres mad smagte godt især deres is var helt fantastiske!!😋🍨 Noget vi brugte meget at tiden på var at spille en masse spil, vi havde en lækker terrasse ved vores mobilehome som man kalder det vi boede i, hvor vi elskede at spille en masse. Jeg vandt 3 ud af 4 gange i matador hvilket var første gang jeg vandt over min familie😂. Jeg lærte ogs at ligge en masse kabaler blandt andet 7 kabalen, dog gik den aldrig op😂, men det var stadigvæk hyggeligt. Jeg fik ogs shoppet en hel del især i Verona, da der var en kæmpe Primark, som var første gang jeg besøgte! Det var vildt så mange flotte og billige ting der var, så ja to poser helt fyldt fra Primark med hjem til mig😂🛍 Det her var bare en lille del af det jeg har lavet nede på min ferie, som slut er der lige nogen billeder fra min ferie, PS tak for at i læste med, fortsat god sommer til alle!!☀️❤️

Tusinde tak for i læste med, håber i synes det lød spændende❤️

XOXO Salma og Sofie - Fashionfoodblog💕

Hej allesammen.

Vi ville i dag komme med nogle gode tips og tricks til en god flyvetur, da mange af jer nok skal ud og rejse her i sommerferien.✈️🌴

Ondt i ørene?
Mange har nok prøvet at få ondt i ørene når man lander eller letter! Det gør rigtig ondt og det er ubehageligt.
Hvis du vil modvirke dette, så er Tyggegummi altid løsningen!
Hvis du hele tiden stimulerer dine kæber til at tygge så mærker du næsten ikke trykket når du lander eller for den sags skyld letter🛫🛬Så sørg endelig for at have masser af tyggegummi med😝

Keder du dig?
Det er ikke altid lige sjovt at flyve, og man kan hurtigt komme til at kede sig.
Der er jo i de fleste flyvemaskiner tv, men læs i stedet en god og fængende bog eller et magasin(fx. Costume, ELLE, Skøn osv.)
Ellers så er musik også altid en ting man kan få tiden til at gå med...👍🏻Gå evt ind på vores indlæg(Sommersød musik til ørene) og få lidt Ideer til en flyveplayliste❤️

Dårlig flymad?
Det er sku ikke altid at flymad smager helt vildt godt. Hvis man skal flyve langt er det ikke særlig fedt uden mad. Det er jo ikke alle der lige er til det mad de servere på et fly, så er det altid en god ide at pakke nogen gode snacks hjemmefra som mætter og som man bedre kan lide end flymad✈️🍛
Ideer: Bananchips, tørrede mango, pistacienødder, mandler, æblechips.....

Håber i fik lidt inspiration og tips❤️Og at i kunne lide dette indlæg...

XOXO Salma og Sofie - Fashionfoodblog😘

Hej allesammen🌸

I dag har vi samlet fire forskellige outfits til lune sommerdage, som vi vil vise jer og måske give jer lidt inspiration. Outfitsene kommer længere nede med hvor de forskellige items er fra!

- Sort top: Saint tropez, 100 kr.
- Shorts: H & M, 129 kr.
- Sko: Birkenstok, 1200 kr.

Dette sommer outfit er enkelt og sødt, og passer stortset til enhver lejelighed.👍🏻🌸

- Skjorte: Moss Copenhagen, 250 kr.
- Nederdel: Man Collection, 200 kr.
- Støvletter: Madam My - 500 kr.

Dette sommer outfit er lyst og sommerligt og har en god udstråling☀️

- Oversize bluse: TRN1961, 125kr
- Hårbånd: Matas, 50kr
- Sko: Adidas, 550kr

Dette sommer outfit er en god løsning, hvis du skal en tur på stranden, da den er meget nem at tage over bikinien.😉

- Kjole: H & M, 300 kr.
- Støvletter: Madam My, 500 kr.

Dette sommer outfit er en klassiker, en sød fin kjole og et par klassiske sko. Det kan gå til alle arrangementer fx. fødselsdag, konfirmation osv. ❤️

Vi håber i kunne lide dette indlæg, og at i fik lidt inspiration til nye sommeroutfits👍🏻❤️

XOXO Salma og Sofie - Fashionfoodblog

Hej allesammen,. Vi har ikke været så aktive på den seneste tid, og der er der en masse gode grunde til. Vi har skulle tænke på vores skole, og så har vi bare haft meget at se til, men nu er vi tilbage med et nyt indlæg.

I dag ville vi skrive om alt det terror der er sket rundt i verden inden for det seneste stykke tid.😔

Som de fleste af nok ved har der været terror i Manchester mandag d. 22 maj til en Ariana Grande koncert. Det var et selvmordsangreb der fik alle fansene til at gå i panik. 22 blev dræbt og ca. 59 personer blev såret. I blandt dem der blev dræbt var der en 8 årig pige der havde mødt sit idol(Ariana Grande). Hvor er det bare vildt at der er nogen der kan finde på at gøre noget så forfærdeligt. Vores tanker omkring alt det her eksplodere vores hoveder, vi tænker ikke på andet end hvordan folk kan få sig selv til at gøre det til andre mennesker, nu var det jo også et selvmordsangreb så gerningsmanden døde også selv.

Når sådan noget sker ved man bare hvor sindsyg denne verden egentlig er, og at alt kan ske!🙏Vi bliver så kede af at sådan noget kan ske i vores verden, den vi lever i hver dag af vores liv.

I går var der en støttekoncert for Manchester, hvor blandt andet Ariana Grande, Miley Cyrus, Justin bieber, Litlle mix, Coldplay og andre kunsterne optrådte for at vise deres støtte til Manchester. Showet hed "One love Manchester" og hele koncerten går viralt på internettet.📺

Billedresultat for one love manchester

Billedet er fra koncerten hvor Arina Grande optrådte...

Så var der sgu terror igen i lørdags, men denne gang I London igen igen. En hvid lastbil kørte ind i en menneskemængde på London Bridge. 7 personer er dræbt og mindst 48 såret. De tre gerningsmænd blev dræbt på stedet af Londons politi, og de mener at der ikke er flere gerningsmænd på fri fod. Helt seriøst, HVAD SKER DER FOR FOLK????

Det var alt vi havde på hjertet i dag, alle vores frustrationer kom ud. Og hvis det nogensinde sker i Danmark igen, skal vi allesammen støtte hinanden🌺

God aften til jer alle derude...

XOXO Fshionfoodblog - Salma og Sofie

Godmorgen allesammen☀

Det er endelig weekend og det er lige hvad man har brug for😍 Vi kender alle de dage, hvor man bare ikke ved hvad man skal lave og man gider ikke sidde indedøre hele dagen🌺Så derfor har vi et par idéer til hvad man egentlig kan lave på en dejlig weekend🙏

Idé 1.(Fredag)

- Har du ikke planer en fredag aften? Så kunne det måske være en idé at inviterer en eller flere veninder/venner over til filmaften og hygge.😝 I kunne gå ned blande noget slik og chips og så købe noget nemt og lækkert mad. Sørg endelig for at have masser af mad, da man måske godt kan blive lidt sulten i løbet af aftenen🍔 Find en film ingen af jer har set før, og hvis det skal være rigtig sjovt så se en gyserfilm👽

Billedresultat for filmaften med netflix

Idé 2.(Lørdag)

- Ser du altid nogen på indtagram tage billeder af deres brunch der altid bare ser mega lækker ud?👀 Tag din bedste veninde i armen og gå ud og spis en lækker brunch på en af Københavns lækre brunchsteder🍓Og hvis man har lyst og penge til det💎 så tag i biografen og se en romantisk film.😘

Billedresultat for brunch

Idé 3.(Søndag)

- Hvis man for eksemel har lavet noget hele weekenden og bare ikke orker at lave mere, og som de fleste skal i nok i skole om mandagen, så tag en dejlig fridag, hvor du kun tænker på dig selv.😍Forkæl dig selv med en lækker ansigtsmaske og se en tøsefilm, men du spiser mængder af lækre sommerfrugter(Jordbær, blåbær, nektarin, æble osv.) Hvis du nu kommer til at kede dig så ryd op i alle dine ting, sorter dit tøj og ryk måske lidt rundt på dit værelse. Vi ved det lyder kedeligt, men når det er gjort, er det den bedste følelse verden👏

Håber i fik lidt inspiration til jeres weekend😊Og at i kunne bruge dette indlæg til noget.

XOXO Salma og Sofie - Fshionfoodblog 😍😍

Godaften allesammen.
Vi ville her til aften skrive et indlæg om de såkaldte ord "Room decor". For at være hel præcis er det bare inspiration til værelset, til at få et personligt og hjemligt værelse. Man kan selvfølgelig altid lave om på sit værelse hvis det lyster, og det gør det for os rigtig tit, vi rykker altid vores møbler frem og tilbage for at finde det perfekte spot til vores møbel.
Vores stile er meget forskellige. Sofie har meget piget stil, lidt sådan drømmeværelse for en pige, hvor Salma har lidt mere nordisk og rå stil på sit værelse. Men det vigtigste for os er selvfølgelig at vores værelse udstråler os, og hvem vi er!

Det billede i ser ovenover er sofies smukke makeupbord. Det er sådan et bord man altid så i disneyfilm som prinsesserne havde, med spejle i hver side osv. Sofie har selvfølgelig opstillet al sin makeup på bordet inkl. børster, det er også rigtig flot med nogle farver og det har Sofie i hvertfald formået at få ind på sit fine makeupbord🌷

Og dette billede er så Salmas komode, hvorpå der står en plante, som faktisk kan blive rigtig rigtig stor og være en pæn gulvplante. Ved siden af, er der en bunke magasiner af forskellige slags, fx. Elle, Costume og Eurowomen. Det er enkelt og lyst, og så giver planten lidt mere liv i den ellers helt hvide-ikea komode.
Det kunne være en god ide at hvis man for eksempel har mørke vægge på sit værelse, og så sætte en flot hvid komode op og stille en masse planter og ting der gør dig glad. For Sofies vedkomne gør makeup hende glad og for Salmas giver planterne en "livsglæde".
Og sørg endelig for at der IKKE er for mange møbler og ting på sit værelse, da det hurtigt kan komme til at blive indeklemt.

Det var egentlig alt vi havde på sinde i aften, som vi gerne ville komme ud med. Håber i fik inspiration og måske skal flytte lidt rundt på jeres ting her i weekenden😜
God weekend til jer allesammen.
XOXO Salma og Sofie - Fashiobfoodblog

Hey allesammen.

Trist og halv koldt, er hvad man kan kalde det danske forårs vejr i dag. Dog har vejret ikke stoppet os for at gå ud og spise en lækker frokost. Vi gik lidt rundt og kiggede på forskellige cafeer vi synes så hyggelige ud, og til sidst fandt vi så den vi spiste frokost på. Caféen hedder "The Living Room" som ligger på hjørnet af Larsbjørnstræde og Studiestræde i København K, en af sidegaderne til strøget.

Vi fik en lækker rugbrøds sandwich med avocado, tun og tomat med en kølig jordbærsmoothie, og til dessert delte vi en rigtig god brownie.

Dog var betjeningen ikke helt i top, og medarbejderne gav et dårligt indtryk på os.

De har virkelig formået at gøre cafeen hyggelig og med hjemlige omgivelser. Der manglede i hvert fald ikke siddepladser.

Vi synes personligt at cafeen er et engangsbesøg for os, da vi heller ikke synes at det var pengene værd.😌

Vi ville gerne give den "kaffer" fra 1-5, og vi giver den ☕☕☕ kaffer.

Hvis i havde tænkt her at besøge den, så gør det og bedøm selv, husk dette er KUN vores mening!

Håber i kunne lide dette indlæg, der kommer flere indlæg i denne serie "Café udforsk"😍

XOXO Salma og Sofie - Fashionfoodblog.