I dag spiste vi brunch på Cafè Habana - skikkelig klassisk amerikansk diner med et hint av Cuba! Jeg spiste klassisk frokost med egg, toast og frukt, men angrer på at jeg ikke testet deres kjente maiskolbe... Får kanskje ta en tur innom igjen før flyet går i morgen!

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Som vi koser oss i New York! Vi startet torsdagen med en tur til toppen av Rockefeller Center - fantastisk utsikt! Vi spiste lunsj på Boat House i Central Park og middag på nyc-klassikeren Balthazar.
Det som er viktig for meg på en storbyferie er å spise og drikke godt, se severdigheter, oppleve de ulike områdene i byen, titte i fine butikker og gå på museum. Skal få postet en skikkelig New York guide når jeg kommer hjem, for jeg har masse fine tips til dere!
Nå venter nok en ny dag og vi skal ut på jakt etter et koslig brunch-sted.
Ha en nydelig lørdag!

• Reise

Om bare noen dager er desember her, årets beste måned! Jeg har så mye å se fram til de neste ukene og gleder meg til å bruke tiden sammen med nære og kjære, med masse god mat og hyggelig stemning. Her er mine planer for desember:

- Først skal jeg tilbringe noen dager i New York med mannen i mitt liv. Vi reiser allerede i morgen og SOM jeg gleder meg!

- Julelunsj med alle fine kolleger på Theatercefeen.

- Hyttetur med pinnekjøtt, gløgg og pepperkakebaking.

- Kurt Nilsen julekonsert, dette tror jeg blir sååå koslig!

- Hvert år drar jeg og min kjære på Nobels fredspriskonsert, og det skal vi selvsagt i år også.

- Julebord på Grand Hotel.

- Julefeiring i Trondheim, det blir så bra - ingenting er som å komme hjem til mamma og pappa! Jeg gleder meg spesielt mye til å gå i kirka på julaften og til farmors kalkun 1. juledag!

- Nyttårsfeiring på hytta i Sverige med verdens beste svigerfamilie og verdens søteste lille niese!

Endelig er tid for å pynte til jul igjen! Har gledet meg helt siden jeg tok ned julepynten i januar heheh. På hytta kjører jeg skikkelig tradisjonell jul, med masse rødt, nisser og alt som hører med! Nå er juletreet tatt frem, adventstakene er satt i vinduskarmen og det dufter fantastisk av julelys.
Ha en riktig fin førjulstid alle sammen ❤️

11. august neste år skal jeg gifte meg med drømmemannen! I dag ble invitasjoner bestilt og jeg er i full gang med planlegging av dekorasjoner, blomster, musikk og alt annet som hører med en slik dag. Vigsel vil finne sted i verdens fineste kirke og vi skal ha middag og bryllupsfest i Trondheims fineste selskapslokale - bare se bilde over! Det føles som vi har kontroll på de viktigste delene av bryllupet, men mangler fortsatt en sanger som kan synge under vigsel og mingel før middag. Kanskje noen av dere kan tipse om en flink sanger?

Jeg elsker Deitas mange fine og lange silkekjoler og silkepysjamaser. Kanskje noe å sette opp på årets ønskeliste?

Vincci i Oslo fører Deitas, ellers er det også å få kjøpt på nett.

• Mote

Vi har hatt verdens beste helg i London! Været var fantastisk - så deilig å få noen ekstra dager med sol og sommerfeeling, vi har spist godt og ruslet rundt i fine gater og store parker.

Vi bodde på magiske Hotel Mondrian, definitivt det beste hotellet jeg har bodd på i London! Hele hotellet er designet av Tom Dixon og har eget spa, flere restauranter og Londons fineste sky bar.

Jeg elsker å planlegge ferier og det er alltid viktig for meg å booke gode restauranter på forhånd. Fredag kveld hadde vi bord på Sketch - der snakker vi restaurantopplevelse! Er så glad jeg hadde booket bord i "The Gallery", innredningen er fantastisk og her finner du byens mest fotograferte toalett (hehe, google it!). Hit skal jeg tilbake!

Lørdag spiste vi brunch på Berners Tavern, ligger supersentralt på London Edition hotellet like ved Oxford Street og maten og atmosfæren var helt fantastisk! På søndag spiste vi brunch på The Ivy Chelsea Garden, denne restauranten er sååå fin og et must når man er i London! Maten er også amazing, men dessverre var vi litt uheldige med servicen da vi var der...

Er du like glad i asian fusion som meg kan jeg anbefale både Hakkasan som jeg tidligere har vært på og Buddha Bar som vi nå spiste middag på. Perfekt sted for gode drinker, bra musikk og digg mat (du MÅ bestille salmon tiradito og hovedretten med sort hvitløk og trøffel saus!)

Ellers ruslet vi rundt i Covent Garden, besøkte Harrods, shoppet på Liberty (juleavdelingen hadde åpnet for sesongen, yeeey!) og hilste på ekorn i St James' Park.

Verdens beste mann fyller år i morgen og hva er vel da bedre enn å feire bursdag i London? Vi skal bo på fantastiske Mondrian Hotel og i kveld skal vi spise middag på Sketch. Det er meld helt sommervær, så planen for helgen er bare å rusle rundt, spise godt og drikke godt!

Skal lage en liten mini-guide når jeg er hjemme igjen!