Header

Om min dag, Träning & hälsa

Hejsan! Nu är man tillbaka till verkligheten och rutinerna. Skola från 10-12.30 (skönaste haha) och efter det en promenad till gymmet i ösregn. Körde iallafall axlar, armar och sedan en timme PW mot slutet. Det gick sjukt bra faktist!! Så nu har jag kickstartat denna veckan på ett väldigt bra sätt.

Jag står faktist i skrivande stund på bandet, har gått 41 min, så det är bara 19 kvar. När jag kommer hem ska jag käka och duscha, som vanligt.
Imorgon är det tisdag och jag går i skolan följt av ett pass på gymmet, vad vet jag inte än men det ser väl ut att bli rygg/cardio/mage. Jag ser fram emot denna veckan, är på väldigt bra humör!! Men vi hörs imorgon, nu måste jag gå klart här, min mage säger emot. Puss.

Stående militärpress - x3
Enarmsflyes i cable - x4/arm
X i cable - x4
Drag mot hakan i cable - x4

Hantelpress - 12,5 2x8, 15 kg 1x6, 17,5 kg 3x4, 15 kg 2x8

Sittande militärpress baksida - 20-30 kg x4
Superset
Enarmsflyes - 8 kg x4

Flyft med platta framför - 10 kg x4


Enarmsbicepscurl (biceps) - 2x10 kg 4x14
Superset
Drag bakom nacken med hantel (triceps) - 15 kg 4x8

Hammercurls - 2x10 kg 4x14
Superset
Skullcrusches - 17 kg 4x8

Bicepscurl i cable armbågar på knä - 30 kg 6x8
Superset
Tricepspushdown med stång - 30 kg 6x12

PW - incline 6 hastighet 7.0 km/h 60 min

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Om min dag, Träning & hälsa

Ett bra benpass är gjort vilket känns så skönt. Ibland är det nog bättre att vila en dag än att åka till gymmet mot sin vilja. Som vanligt ser ni mitt upplägg längst ner, det var jobbigt men kul! Imorgon är det måndag och skolan kickar igång, efter har jag planerat att köra ett axelpass inklusive någon annan muskelgrupp. Ser fram emot det redan nu.

Idag ska jag inte göra så många mer knop, tanken är att bädda rent i sängen och ta en dusch men sedan slappa i soffan, en repris från gårdagen dvs. Men helgen är väll till för att samla energi till den kommande veckan? ;-) Ibland är det så iallafall.

Linn väckte mig idag med att Håkan Hellström ska till Bråvalla (!!) den människan är ju helt underbar i mina ögon så det förvandlades helt plötsligt till en väldigt bra dag. Jag, Linn och mamma var på hans konsert i höstas och ååh, det var så grymt. Ser fram emot att se honom igen. På tal om Bråvalla så är det ändå väldigt snart, sommarlovet är ju här om bara två månader. Det har gått galet fort, men jag har hunnit med mycket under detta året också. Hur som helst, skickar med en video från dagens pass, sumomark i hyfsat lätt vikt, dock de sista setet och jag ber till mig själv att dra bak axlarna mer. Det går ju inte att göra annat än att rätta till nästa gång. Men ha en superfin söndag everyone.

Böj - 50 kg 2x10, 60 kg 2x5, 70 kg 2x2, 75 kg 2x1, 70 kg 1x2, 50 kg 1x6

Sumomark - 50 kg 1x6, 80 kg 1x6, 90 kg 1x5, 95 kg 3x3, 90 kg 2x5, 80 kg 4x6

Höftlyft - 110 kg 5x10
Superset
Raka mark med hantlar - 2x20 kg 5x10

Kickbacks i smith - 20 kg 4x10/ben
Superset
Liggande legcurl - 30-40 kg 4x7

Benspark dropset - 50, 40, 30 x4

Trappan 4 min 20 sek 500 steg, 2 min 200 steg

PW incline 7 hastighet 5-7 km/h 10 min

Likes

Comments

Småprat, Träning & hälsa

Om jag skulle beskriva mig själv skulle jag säga att jag är en väldigt målinriktad tjej med flera tankar och ideér om framtiden. Jag vill göra SÅ mycket när jag gått klart skolan och har flera vägar jag vill gå. I detta inlägget tänkte jag dela med mig utav dom till er, men också för mig själv eftersom ni vet att jag har en kass dag idag känns det behövligt och nyttigt framförallt med en påminnelse till mig själv varför jag faktist gör det jag gör.

Först och främst, styrketräningen, eller all träning egentligen, spelar en stor roll i mitt liv. Jag älskar att röra på mig, att prestera till max, göra något jag vet att jag är bra på och att se mig själv utvecklas både psykiskt och fysiskt. Om vi ska dra lite kort om min bakgrund har jag varit en väldigt osäker tjej, för ca två år sedan vågade ens ha på mig keps i skolan, jag vågade inte räcka upp handen ifall att det skulle vara fel, jag sa inte vad jag tyckte och tänkte och jag hade inte det självförtroendet att jag kunde vara mig själv i samhället överhuvudtaget. Under denna perioden hände det en hel del saker som påverkade mig negativt och jag mådde väldigt dåligt. Om jag ska vara ärlig så är det träningen som har byggt upp mig, klyschigt jag vet, men jag har hittat något jag är bra på och något jag gillar, en hobby som jag älskar. Hade jag inte funnit denna sysselsättningen vet jag inte vad jag hade gjort idag, förmodligen varit fast i det svarta hålet jag befann mig i för två år sedan. För äntligen var det något jag kunde kalla mig själv bra på, något som höjde min självkänsla och mitt självförtroende. Så här står jag idag, med en bra fysik (ge er själva en självförtroende-boost någon gång ibland, eller en klapp på axeln för det behövs) och en bra självkänsla. Jag känner mig själv, jag vet vad jag tycker och jag vet vem jag är.

Med detta vill jag säga att för två år sedan skulle jag aldrig vilja tävla i fitness/body fitness men idag kan jag säga att det är något som absolut står på min lista. Att få möjligheten att visa upp det man jobbar med varje dag, det man har åstadkommit under flera år och att vara STOLT. Självklart är detta blickar framåt, inte nu och inte om ett år, men efter det någon gång vill jag vara där. En annan plan för framtiden är att göra värnplikten och det har jag velat ett bra tag nu. Det känns som en nyttig period i ens liv, men framförallt får man ett stärkt psyke. Jag tror, eller vill tro att jag klarar det och att jag kan vidareutbilda mig inom militäryrket och efter det satsa på att jobba som säkerhetspolis. Dock ska jag innan detta ha hunnit med att resa en hel del, jag vill leva simpelt utomlands ett bra tag, utforska världen och se andra destinationer.

Som ni märker, många bollar i luften. Men jag som person älskar träning och utmaningar och vill därför ha en framtid på mina villkor. Jag längtar tills att jag har möjligheten att uppfylla dessa mål. Men tills dess ska jag studera klart, ta vara på gymnasietiden och göra det absolut bästa utav den. Ta hand om er.

Likes

Comments

Om min dag, Småprat, Träning & hälsa

Hej på er. Hoppas att ni har en bättre dag än vad jag har. Jag vaknade ändå på bra humör, sovit x antal timmar för lite nu under en period men jag var ändå glad och sjukt laddad för ett benpass dagen till ära. I början gick det bra, eller asså det flöt på och jag var motiverad till att köra hårt, dock försvann det med tiden som ni kan se på passet längst ner. Motivationen, styrkan och energin bara rann ur mig så jag bestämde mig för att avbryta passet vid sumomarken. För varför ska jag träna om jag inte mår bra utav det? Om jag inte finner det roligt utan bara är där för att vara där? Istället åkte jag till maxi och köpte med en stor godispåse hem för att lägga mig i sängen, glo på serier och frossa i godis resten utav dagen. Så det är mina planer, det är en sån dag jag bara vill ligga och gråta ut och det är okej att ha sådana dagar. Hoppas att jag kan köra ben imorgon istället, men om inte, så vilar jag då med. För det är okej att inte träna konstant och att inte äta hälsosamt var och varannan dag. Man är ju ändå inte mer än bara människa.

Men nu ska slänga mig under täcket och så hörs vi förmodligen imorgon. Ha det bäst nu!

Trappan - 5 min


Böj - 40 kg 1x10, 50 kg 1x10, 60 kg 1x6, 70 kg 2x2, 60 kg 1x5, 50 kg 1x8

Sumomark - 50 kg 1x8, 70 kg 2x8

Utsida lår - x5

Stretch

Trappan - 5 min

Likes

Comments

Om min dag, Träning & hälsa

Hejsan!! Idag är jag på bra humör, dels för jag hade en väldigt bra kväll igår men också för att jag är klar med dagens träning. Det blev rygg och cardio, ett lagom pass alltså. Är iallafall väldigt nöjd över mig själv att jag körde intervaller i backe idag igen (!!) men också för att jag sammanlagt klarade av 40 min cardio.

Jag har hur eller hur kommit hem och ätit lite mat. Igår var det sämre kring kosten, åt inte alls särskilt mycket på hela dagen, så det får jag väl ta igen idag (eller nåt).
Senare ikväll ska jag ut med Lydia och jag hoppas att det kommer bli kul! Men tills dess har jag inga speciella planer, solen skiner ute så jag ska väl försöka att vara utomhus lite också. Ha en superfin dag friendos, p&k.

Latsdrag med T - 30-55 kg x9
Smala latsdrag - 40-55 kg x4
Rodd i smith - 20-40 x6
"Jesus" - 2x25 kg x8
Lat pushdown (30 kg) superset smala rodd (45 kg) - x6
Rygglyft - kroppsvikt + 15 kg 4x15

PW - incline 9, hastighet 7.0 km/h 5 min

Intervaller - 15 sek 14.0 km/h vila 15 sek incline 6 2x5 min

PW - incline 6 hastighet 7 km/h 25 min

Likes

Comments

Om min dag, Träning & hälsa

Är med Emma nu efter att ha tränat ett tag. Ska spendera resten utav kvällen här. Så mysigt. Hoppas ni har det bra!


Stående militärpress - x4
Hantelpress - 12,5 1x10, 15 kg 1x8, 17,5 3x4-5, 20 kg 2x3, 12,5 kg 1x8
Flyes framåt superset sidan - 2x6 kg x4
Drag mot hakan i cable - x6
Lyft med viktplatta fram - x3 10 kg

Enarmsbicepscurl - 2x10 kg 4x12
Hammercurl - 2x10 4x14
21:an - 15 kg 14 reps 10 kg 7 reps x3
Bicepscurl i cable armbågar på knäna - 25 kg 4x10
Bicepscurl med rep i cable - 25 kg 4x8

Tricepspushdown med V - 30 kg 4x15
-||- med stång superset drag bakom nacken i cable - 30/20 kg 4x10/6

Likes

Comments

Om min dag, Träning & hälsa

Men godmorgon! Glömde helt bort att publicera mitt pass igår, men bättre sent än aldrig, eller hur? Hur som helst gick det superbra och hade grym kontakt rakt igenom hela passet, det älskas!! Ni finner det längst ner i inlägget.
Efter gymmet igår träffade jag Emma på 12:an där hon satt och åt, sedan gick vi hem till henne och bara tog det lugnt. Kvalitetstid med min favorittjej <3. Ska även till henne senare idag och vi ska mysa under kvällen. Längtar så mycket!
Och hur det går med matlådorna då? Lovade att uppdatera er och alltså jag som person är riktigt kräsen kring mat, vilket är ett problem. Så till min nästa matlåda, om jag skulle göra någon, skulle det nog bara innehålla potatis/ris & kyckling + någon grönsak då. Visst, jag äter dessa jag har lagat nu, det gör jag, men det är ju inte någon höjdare för mina smaklökar om man säger så. Så just ingredienserna skulle jag behöva byta ut kanske, men dock gillar jag fortfarande konceptet & det gynnar bara mig att ha min mat redo när jag känner att jag behöver påfyllning. Okey, tror ni har förstått lite nu haha.

Jag sitter i soffan och äter frukost, ska snart bege mig till gymmet för ett axel- och armpass. Ska bli kul att träna lite, min favvo-sak att göra. Men nu ska jag äta upp och kika på tv lite.
PUSS.

Böj - 50 kg 1x8, 60 kg 2x6, 50 3x8, 60 kg 1x4, 65 kg 1x3, 70 kg 1x3, 75 kg 1x1, 80 kg 1 fail, 70 kg 2x3 1x2, 50 kg 2x6

Sumomark - 50 kg 1x8, 70 kg 1x8, 80 kg 1x8, 90 kg 1x6, 95 kg 1x3, 100 kg 4x3, 80 kg 2x8

Raka mark - 50 kg 7x10
Superset
Sumoböj - 35 kg 7x10

Höftlyft - 100 kg 5x10
Superset
Raka mark med hantlar - 2x20 kg 5x10

Goodmornings - 100 kg 1x10, 130 kg 4x10

Utsida lår - 40-60 kg 6xfailure

Likes

Comments

Foodie = goodie? , NEW IN, Om min dag, Träning & hälsa

Hur kan man vara så besatt av en dryck? Jag var nämligen igår kväll och köpte ett flak nocco innan jag gick och la mig, det var extra pris så fick 24 st för 379:- ca. Denna nya smaken är ju så fruktansvärt god så jag kunde inte bärga mig. Plus att jag dricker detta så pass ofta var det bara lättare att köpa hem några nu så jag slipper göra det varje dag istället. Dock är detta väldigt onödigt egentligen, men jag tycker det är så gott (egentligen inte värt summan av pengarna) men jag är ju beroende asså.

Detta är iallafall ett tidsinställt inlägg, är på jobbet nu och sen ska jag bege mig till gymmet för ett benpass, uppdaterar er då. PUSS!

Likes

Comments