träning, Dagen

Godmorgon, hur är det?

Med mig är det superbra, jag har precis gymmat & det blev legday (as usual) nu på morgonen. Älskar verkligen att träna ben, är inne i ett sånt bra tränings-flow (?). Så jag får tvinga mig själv att ta vilodagar & träna andra muskelgrupper haha.

Men sitter på bussen påväg mot skolan & jag har en lång dag framför mig. Går till 16:30 & jag kommer förmodligen komma hem & somna som en stock. Är verkligen trött idag & försov mig igår så helgen kan få komma nu tack.
Ska ha föreläsning direkt på morgonen & tyvärr kommer jag nog vara så himla sömnig då vilket leder till att det blir en jobbig föreläsning. Följt av prov efter, wish me luck..

Men snart är det faktist helg & det ska bli superskönt! Förresten, köpte add icecream igår vilket gav en väldigt positiv intryck, tycker den va så god & verkligen värd pengarna. Plus att man kan äta den närsomhelst liksom, utan att det är dåligt för kroppen.

Ska jag berätta snabbt vad jag gjorde igår kanske? Skolan slutade 15:10, huvudvärk, plugg, promenad = bättre, A kom & sedan såg vi ett avsnitt av gåsmamman innan vi sa godnatt. Kort & gott om min tisdag.

Utöver detta så är det snart sportlov & då ska ju jag & Linn åka till Italien och åka skidor hela veckan. Kommer bli väldigt kul & skönt framförallt.
I allmänhet så mår jag så bra. Var längesen jag kände mig såhär glad & positiv. Det känns verkligen skönt att inte behöva må dåligt var dag & känna en slags ångest över allt. Hoppas detta håller i sig nu!

Men nu så ska jag äta en bar & dricka en drick-kvarg för att ladda upp till skolan. Ha det bäst!

Knäböj - 40 kg 1x10, 50 kg 1x10, 60 kg 1x10, 70 kg 1x8, 80 kg 2x4, 70 kg 1x4, 50 kg 1x10

Sumoböj - 70 kg 3x8, 60 kg 2x8

Höftlyft i smith - 110 kg 1x10, 130 kg 2x10, 120 kg 2x10,
Superset
Kickbacks i cable - 25 kg 3x8, 22,5 kg 2x10,

Sumoböj med hantel - 32 kg 5x10
Superset
"Rump-lyft" med pilatesboll - 5x10

Likes

Comments

träning

Hur ofta tränar du?

- Mellan 5-7 dagar/vecka. Varierar väldigt mycket, som denna veckan tränade jag varje dag och andra veckor tar jag mer vila. Lyssnar mycket på kroppen!

Vad & var tränar du?

- Gymmar på big, styrketräning, alla kroppsdelar såklart.

Bästa motivationstipset?

- Det måste nog vara att inte tävla mot någon annan förutom sig själv. För det går inte att jämföra sin kropp med någon annans eftersom vi alla är olika byggda. Jag tror att man lätt kan bli besviken om man strävar efter att se ut som någon annan gör.

Favoritövning och favoritmuskel att träna?

- Ben och axlar! Favvoövningarna varierar mycket men i nuläget så är det sumomark och höftlyft i smithen som är på topplistan för benen. Och för axlarna är det flyes av alla slag!

När tränar du helst?

- På morgonen, helst innan skolan så jag har mycket energi och verkligen vaknar till. Plus att det knappt är några där så som tränar vilket alltid är skönt så man kan gå till vilken maskin/ställning man föredrar.

Tränar du ensam?

- Ja det gör jag. Tycker om det eftersom jag är inne i min egna lilla bubbla då och kommer verkligen framåt med träningen. Dvs lite vila och mycket pump! Såklart superkul att träna med andra men det kan bli lite flamsigt och/eller oseriös träning vilket jag inte alls föredrar. Så jag får ut mer av passet och är mer motiverad om jag tränar själv men det är ju från person till person.


Likes

Comments

Dagen, träning

Hejsan! Jag är nu hemma efter att ha gymmat & checkat av skolan.

Hade sovmorgon till 10 & slutade 12.30. Väldigt skön måndag. Har en del plugg nu för tiden, dels två böcker att läsa & skriva bokrecensioner på. Puh, jag som aldrig läser böcker.

På gymmet så körde jag överkropp, hela överkroppen & det blev ett bra pass. Var där hela två timmar & det brukar inte ta så lång tid för mig när det är överkropp. Men idag kändes det ändå väldigt bra!

Snart ska jag & familjen åka in till Oskarshamn för att äta på Cecil till Linns ära. Kommer bli så gott & mysigt såklart. Sedan blir det att sova tidigt eftersom jag ska till simhallen imorgon med klassen.
Så jag får ta bussen 6:27 för att hinna, men skönt att få simhallen avklarad efter detta. Även fast det kan vara jobbigt för en del.

Nu måste jag klä på mig lite kläder för snart ska vi åka. Hoppas ni har en bra dag!

Marklyft - 50 kg 2x8, 60 kg 2x8, 70 kg 3x5, 50 kg 2x10
Breda latsdrag - 50 kg 2x8-10, 45 kg 3x10
Enhands hantelrodd - 15 kg 1x10, 17,5 kg 2x10

Hantelpress (12,5-17,5 kg) superset flyes rakt ut (6-7 kg) - 4x8-12
Face pulls (20 kg) superset flyes rakt fram (6 kg) - 5x7-10

Bicepscurl i cable (25 kg) - 5x10
Hammercurl (8-12,5 kg) - 5x8-12

Bröst flyes (12,5 kg) - 5x8
Bröstpress - 5x12

Hantel bakom huvudet (15 kg) - 5x10
Triceps pushdown med stång (30 kg) - 5x12

Likes

Comments

Dagen, träning

Hej på er goingar!

Nu var det ett tag sedan (igen) tyvärr. Har ingen bra förklaring till varför, endast att jag inte riktigt haft någon motivation till att blogga. Men ska väl försöka på det igen & om det inte går denna gången så betyder det nog att jag får ge upp haha.

Skolan har ju börjat, det flyter på bra & jag känner mig ändå laddad på något sätt. Tar tag i mina uppgifter as always & gör det jag kan helt enkelt.
Utöver skolan så tränar jag än & det är en väldigt bra tränings-period för mig just nu. Så jag vill gärna spendera all min tid på gymmet & se mer förändring. Såklart går inte det eftersom det är när man vilar & äter man faktist bygger muskler. Så det är bara att bita ihop & tänka långsiktigt.

(Mitt pass idag ser ni längst ner & om jag inte har träningsvärk imorgon så vet jag inte vart jag tar vägen asså haha. Skakade mig igenom slutet & var där två timmar, time to grow booty)

Men eftersom det går bra nu gällande gymmet så är det nog lätt att jag stannar vid dessa vikter & övningar. Just eftersom dom har gett mig resultat!
Men detta får inte hända, för att musklerna vänjer sig vid övningar & vikter efter ett tag. Detta bidrar med att man inte får några resultat. Och jag vet hur besviken jag kommer bli & hur dåligt psykiskt jag kommer må. Så en tränings-svacka vill jag inte få! (Rimmar?)

Kanske ska berätta i ett annat inlägg varför jag har fått mer resultat nu på senaste tiden? För er som är intresserade. Vi får se. Skulle vara kul att skriva om iallafall eftersom jag älskar träning!

Men igår firade vi Linn med släkten eftersom hon fyller 18 imorgon (inte alls avis, nej) så kanske kan publicera något om det? Så jag kommer på spåren med bloggningen igen hehe.
Ha det bäst!


Sumomark - 50 kg 1x10, 70 kg 1x8, 90 kg 2x1-2, 80 kg 3x4, 70 kg 2x6

Deadlifts - 60 kg 4x6, 50 kg 2x8 

Liggande legcurl (45-40 kg) superset kickbacks i cable (25 kg) - 4x8

Sumoböj med kettlebell (32 kg) - 7x12 snabba byten

Hip raises i smith - 110 kg 2x10, 140 kg 4x8, 110 kg 3x10

Utfall i smith (50 kg) - 4x10/ben

Likes

Comments

träning

Sittande rodd - 5 set
Marklyft - 5 set
Smala latsdrag - 5 set

Sittande militärpress - 4 set
Hantelpress - 4 set
Flyes - 4 set

Bröst flyes i cable - 4 set
Bröstpress - 4 set

Bicepscurl i cable - 6 set

Triceps pushdown med V - 6 set

Inprincip alla delar i kroppen (förutom ben) fick sig en omgång tidigare idag. Men det var skönt & jag kände ändå att kontakten fanns där även fast det var få övningar på varje muskelgrupp.

Imorgon är det tisdag & skolan kör igång då. Blandade känslor men mest bra. Skönt att få checka av lite plugg som har gnagt bakom en under lovet. & även träffa alla vänner! Så kul.

Känns också bra med rutiner, eftersom det är lätt att småäta när man inte gör något under dagarna. Så det ska bli skönt!
Men nu ska jag läsa lite så hörs vi? Klockan är ställd på 5.30 så gäller att somna tidigt, puss.

Inte ens ett år mellan dessa, känns bra!

Likes

Comments

träning

Breds latsdrag 6 set
Smala latsdrag i cable m paus 6 set
Pulldown i cable 6 set
Stående rodd 4 set

Sittande militärpress framför 5 set
-||- bakom 5 set
Hantelpress 5 set
Sittande flyes baksida superset drag mot hakan 4 set

Gång på bandet i 10% lutning

Nu ska jag & A hem till mig. Därefter blir det badtunna & grillad mat. Ska bli mysigt & så gott. Vad ska ni hitta på?

Jag älskar verkligen mitt gym, trivs så bra här. I början var det lite läskigt eftersom det mest bara är personer som är äldre än mig & överlägset killar. Men idag kan jag inte bry mig mindre. Älskar att träna här & det känns som hemma.
Så det kommer nog dröja innan jag byter gym. Förresten så är det snart ett år som jag gymmat här, med seriös träning & enligt mig själv har jag fått mycket resultat!
Där jag tränade innan, i ca två år, var oseriös & jag kom liksom ingenstans. Fanns inte lika mycket utbud.

Aja, hörni hoppas ni får en fin kväll!

Likes

Comments

träning

Knäböj - 40 kg 1x10, 50 kg 1x8, 70 kg 1x4, 75 kg 1x4, 80 kg 2x4, 85 kg 2x4, 70 kg 4x6, 50 kg 2x8

Sumomark - 50 kg 1x8, 70 kg 1x6, 80 kg 2x3, 75 kg 2x4, 70 kg 1x5, 60 kg 2x6

Benspark - 50 kg dropset 30 kg 5x8-10

Utfall superset raka mark med hantlar - 5x10


Check på dagens pass! Blev superbra faktist, dåligt med kosten bara men i helhet var det väldigt skön träning. Startade ca 6.30 & var klar vid 8:20. Gick till stan i typ -10 så frös ihjäl lite, men köpte några bars & en drickkvarg i väntan på att sedan ta bussen hem & äta frukost. Det blev havregrynsgröt & en shake, får börja tänka lite mer på kosten detta året hade ja tänkt.
Efter att jag duschat ska jag åka till stan igen fast med farmor ett tag. Ska bli mysigt.

Hoppas ni får en fin dag!


Likes

Comments

Dagen, FOTON

Hemma från en promenad då gymmet är stängt 2-4 januari pga renovering. Men det finns ju andra sätt att träna på så det är inte att hänga läpp för. Har precis duschat & ätit lunch, nu får jag se vad denna dagen har att erbjuda.

Väldigt off här, har inte varit på humör för att skriva och dela med mig riktigt. Men jag kikar väl in här då & då. Livet flyter på iallafall, snart börjar skolan, om endast en vecka. Hur sjukt? Men har ingen ångest över det, än iallafall.

Oavsett vad så mår jag väldigt bra. Är i en bra period och umgås med människor som får mig glad. Hoppas ni mår minst lika bra. Det var nyår i helgen också, hade det så kul verkligen. Med bra människor & åh, kunde inte begära mer.

Men nu ska jag kolla på "outsiders" så får ni ha en fin dag!

Likes

Comments

Godmorgon! Morgon-åket är färdigt & det var segare än vanligt. Snö blandat regn vräkte ned så den nypistade backen var så gott som borta. Man kom liksom inte framåt för det blev som klister på skidorna &  tunga lager snö på. Blev iallafall ett åk. 

Hemma nu & ska äta frukost, sedan ska vi nog spela lite spel & att åka ut senare igen. Hela dagen kommer väl bestå av sällskapsspel, lite skidåkning & sedan börjar ice age filmerna som hela min familj älskar, så vi måste såklart se dom också nu i mellandagarna.

Har också hunnit träna lite, blev blandade övningar för hela kroppen för att hålla igång musklerna än. Så det känns bra nu efteråt. Men det kryper i fingrarna på mig, längtar tillbaka till gymmet.. 


Igår, julafton, var superbra. Myste, åt god mat & umgicks med bra människor. Fick många fina julklappar & en av dom är mina låga dr.Martens. Fy vad länge jag velat ha dom men aldrig beställt dom. Nu är dom mina! Hur balla?

Aja, hoppas ni får en fin söndag! P&K

Likes

Comments