Heej!

Har inte bloggat på hela veckan :( Men har haft otroligt mycket i skolan och har verkligen inte gjort något intressant, dessutom har jag åkt på världens förkylning. Men i helgen har jag haft lite kul haha.

I fredags efter skolan åkte jag och malin till vår kompis tilde och var där under kvällen. Vi bara satt och pratade, åt chips och godis. Supermysigt. Älskar att bara chilla på kvällarna med kompisar.

På lördagen var jag med Agnes största delar av dagen. Vi lagade lunch, gick en lång promenad och sedan pkte vi och åt middag hemma hos henne. Vi kollade på hockey Vm när sverige åkte ur :( Är inte så insatt, men de var henens familj haha.

Fredag hos tilde med anna och malin

Agens mormor/morfars nya hund, sååå söt.

PUSS

Hej hörrni!

Igår kom jag hem från Mallis, och jag inståg att jag glömde att blogga de sista dagarna så här kommer en liten sammanfattning.

Tisdagen: Jag gick då i skolan under förmiddagen. Åkte dit till halv 10 och sedan plockade pappa upp mig vid halv 2. Jag åkte hem och åt lunch, gaspacho (om det stavas så) men lite bröd typ. Sedan chillade vi bara på terassen typ, solade och spelade spel. Jättemysigt. PÅ kvällen åt vi middag hemma för att sedan gå upp mot en borg som låg ca 10 minuter från lägenheten. Längst up hade man jättefin utsikt över hela palma, så vackert.

Onsdag: Sista dagen i skolan och denna gång gick jag vi rasten, alltså vid halv 12 vilket var väldigt skönt så att jag kom hem lite tidigare. Efter skolan åkte vi in till centrum där vi bara gick runt, köpte glass och min brosha blev avmålad haha. På kvällen åkte vi till mina sysslingar som har ett hus här på mallis, i Es trenc. Vi åt middag, badade och spelade basket typ.

Köpte denna kjol från Pull&Bear

Tordag: Idag kom våra familjekompisar, de som äger lägenhetne. Under dagen gjorde vi inte så mycket, vi åkte till en basketplan och spelade lite. På kvällen var vi bjudna till några familjekompisar så dit gick vi och hade lite försnaks innan vi gick ut på resturang typ. Vi åt på en resturang som heter Art cafe, supergått verkligen. Åt en pizza.

Outfiten för kvällen: Kjol Zara // Blus Zara// Skor superstars

Fredag: Idag började vi dagen med att spela tennis i en timme. Det gick ganska bra med tanke på att jag inte har spelat på ca 2 år. Sedan åkte vi hem och duschade, bytte om och sedan åkte vi till en strand i Illetas. Där åt vi lunch och typ chillade på stranden. PÅ kvällen var vi bjudna på 50 års middag ish hos några kompisar. Så dit åkte vi vilket var väldigt roligt, många från saltis var där. Vi åt på en resturang som heter Mar de Nudos, de hade så god mat. Till förrätt åt jag någon sushi som var väldigt god och sedan till huvudrätt åt jag räkor och gnocci typ. Supergott och rekommenderas varmt.

Lördag: Igår påkte vi bara hem på förmiddagen och jag packade upp. Haha det var de ända jag gjorde och typ kollade ikapp på youtube osv.

Hörs sen!

Härlig dag Hörrni!

Hej, nu ligger jag i sängen för att snart sova. Tror inte jag har nämt det, men jag ska gå en spanska kurs här under typ 4 timmar i tre dagar. Lite trist att att sitta inomhus, men de funkar. Är ändå ganska kul.

Efter skolan, halv två, hämta min familj mig och vi åkte bil ca 1 timme till en strand. Kommer inte ihåg vad de heter haha. Deb va i alla fall väldigt fin, så vi satte oss och fikade där och sedan så badade jag och Gustav. Det va väldigt kallt, men uppfriskande i saltvattneut. Efter de tåg vi bilden i kanske 30 minuter till Ut på en pir. Det va så vackert där, och igen så filade vi haha. Middag åt vi på en resturang jättenära lägenheten, inget speciellt helt enkelt. Men de va lite om dagen. Puss

Heej!

Imorse vaknade jag ganska tidigt, redan vid 7. Men jag gick upp och ut på terassen och såg soluppgången vilket nästan aldrig händer. Men den va så fin, kommer definitivt gå upp och kolla på den imorrn med. Vi käkade lite frukost, åt en grapefrukt, lite jordgubbar med yoghurt och macka med ost. Supergott. Vid typ 2 tog vi vår hyrbil till bergen och vandrade runt lite. Jättekul att vandra i bergen faktist, får gå runt och bara sola och prata med familjen. Vi lagade middag och ny ska vi spela lite poker på skoj haha. Hörs imorrn <3

Nu e vi Entligen framme!

Dagen startade klockan 6 imorse då vi gick upp åt Frulle och satte oss direkt i bilen Till flygplatsen. Väl på flygplatsen hade vi övervikt så vi fick packa om och sen när vi kom på flygplanet fick vi platser vid nödutgången. Eftersom jag om mina syskon är under 18 fick vi inte sitta där så då fick vi sitta utspridda runt hela planet vilket sög. Flygresan gick ändå ganska snabbt.

Vi kom fram vid typ 12 och tog en taxi till lägenheten, sedan gick vi direkt för att äta lunch, vi handlade och åt middag. Det va typ min dag, nu e jag jättetrött så ska sova nu. Bai

Vi köpte 2 liter jordgubbar haha! Så gott

Jag vet inte vad jag ska säga. Helt sjukt vad som hände i eftermiddags i Stockholm. Jag satt i skolan, efter en bra dag i skolan med positiva resultat och taggad känsla inför lov. Klockan 3 tog det en helt annan vändning. Terror har alltid funnits i vår närhet, men såhär nära. Ett litet sms på lektionen och en hel stad är i chock. Just nu går alla mina tankar till de som har förlorat eller är orolig för någon. Vi står upp tillsammans.

Hej kompisar!

Idag har jag haft en väldigt lugn dag i skolan. Bara 2 dagar kvar till lov, så skönt. Efter skolan idag åkte jag direkt till Astrid och vi lagade pankisar och vi satt ute på terassen och åt. Super mysigt. Vi kommer ju inte träffas på ett ganska bra tag då hon åker till Thailand och jag åker ju till Mallis. Så vi passade på att ses lite extra innan vi åker. Efter pankisarna åkte vi direkt till kickboxningen, som idag var spinning + core. Super jobbigt men superskönt att ha tränat. Efter de åkte jag hem och åt middag och testade lite bikinisar som jag hade beställt, tyvärr satt ingen bra så jag skickade tillbaka alla. :( och där slutar inte min dag haha, utan jag hade fotbollsträning vilket verkligen kändes i benen efter spinningen haha. Men nu ska jag duscha och sova. Puss

Äntligen tisdag haha. Har alltid sovmorgon till 1 vilket är väldigt skönt. Passade på att sätta mig i solen och äta min lunch. Lagade en stor skål pasta pesto och lite hallon bredvid, supergott. Efter det drog jag min in till stan, brukar ju ta tåget och sedan tunnelbana men idag testade jag att ta moppen hela vägen vilket var superkul. Tog ca 40 minuter vilket e snabbare än att åka kommunalt, men får se om jag fortsätter någon annan gång att göra det haha. Slutade klockan 5 pga matteprov så kom hem rätt sent och åt direkt innan jag åkte direkt ull fotbollsträningen. Nu har säsongen dragit igång igen vilket betyder att mycket av min tid spenderas på planen haha. Nu ska jag plugga lite och sen sova. Puss

Samma rubrik som för några veckor sen haha.
Nu är det inte långt kvar till lovet vilket ska bli så skönt, verkligen välförtjänt efter några intensiva veckor. Idag har jag haft en kort sovmorgon och sedan spanskaprov.

Här en dagens outfit, jeans Zara och tröja Kenzo x hm (min kompis Tilde haha) inte jättebra bilder, men kanske kommer lite bättre någon annan gång. Nu ska jag fortsätta plugga, Bai.

Hej Hörrni!

Inte uppdaterat på länge, men e inte riktigt van med att blogga så det blir lätt att man glömmer bort i vardagsrushen. Dessutom har mitt liv på sistone varit väldigt monotont, vakna, gå till skolan, plugga och sen sova. Så därför hade jag inte så mycket att skriva om. Men Im back, och snart är det påsklov så då blir uppdateringen nog bättre!

Tänkte börja med en veckoplanering!
Måndag:
Skolan och sedan ska jag träna ett corepass med Agnes och Astrid. Efter det ska jag hem för att plugga inför ett matteprov på tisdagen.

Tisdag:
Sovmorgon, matteprov och sedan fotbollsträning + plugg.

Onsdag:
Skolan, börja packa? Och kanske träna lite?

Torsdag:
Skolan med ekonomi vilket är väldigt roligt. Sedan ska jag hem till Astrid och chilla typ innan kickboxning + fotbollsträning.

Fredag:
Skolan (slutar 4)+ PACKA

Lördag:
På morgonen åker vi till Mallis, så antagligen flyg + bara landa i lägenheten osv.

Söndag:
Ingen aning haha, någon shopping möjligtvis?