- SOON BANGKOK & KOH CHANG -

Imorgon går flyget till Bangkok, där planerna än så länge är att bara mysa vid poolen, shoppa, förhoppningsvis se Fifty shades darker på bio och dricka drinkar - låter som en bra plan va?

Efter tre nätter åker vi till Koh Chang för att njuta några dagar av stranden och havet innan vi återvänder till Bangkok och förbereder oss för... hemresa, gaaah(!!)

Ungefär 1,5 vecka kvar nu och försöker njuta såååå mycket av detta klimatet, att strosa runt i bikini varje dag och käka precis vad man vill till frukost, lunch och middag - ber att någon snart kommer med Thai pannkakor till Sverige!!

Nu ska vi åka till gamla stan för lite middag och strosa runt i butiker, puss & kram!

- HELLO YOU -

Eftersom gårdagens väder inte var på topp så passade vi på att turista lite i Phuket efter en god frukost på Coffeemania - ett så mysigt frukosthak rakt över gatan!

Vi åkte upp i bergen till Big Buddha, alltså WOW. Var otroligt fint och intressant att få reda på så mycket om Buddhismen och träffa munkar. Vi har faktiskt inte sett så mycket kultur, eller rättare sagt den typen av kultur förutom lite i Bali så var kul att byta ut paradisstränder mot detta!

-BALI-
3:e januari landade vi i denpasar, Bali, efter en ganska lång flygning från Sverige. Väl framme på hotellet så blev i stort sett allt fel, inget blev som planerat och rummet var minst sagt vad vi räknat med... i det läget var vi SÅ trötta, slitna och det enda vi tänkte var - 2 månader såhär, fasen också. MEN det var nog tröttheten som spökade, vår vistelse på Bali blev över förväntan - så bra verkligen!

Jag var ju på Bali för lite mindre än ett år sedan och redan då gillade jag ju det, men denna gången fick jag se mer av Bali vilket var kul. Vi åkte även ut till Giliöarna som var minst sagt en överraskning, på Gili T fick man ta sig fram på cykel eller häst och vagn - dock otroligt smutsigt på ön vilket var synd!

Efter två veckor med bad, sol, beachclubs, monkey forest, risfält, vattenfall och solnedgångar var det dags att ta flyget till...

-BORACAY, FILIPPINERNA-
Vår resa har absolut inte blivit som vi tänkt oss, men det har inte varit negativt - snarare tvärtom. Tanken var en vecka på Boracay och sedan åka en vecka till Palawan, så blev det inte. Vi var två veckor på Boracay, haha. Men åh så fint det var, dock en hel del turister då vi lyckades pricka in att vara där under kinesiska nyåret!

Boracay var litet men så mysigt, tro det eller ej men vi var runt 15-16 Boråsare på ön samtidigt - händer inte ofta att man stöter på någon från vår lilla stad!

I Filippinerna blev det mycket sol & bad, olika stränder, lite party och en båtutflykt till öar runt omkring.

-THAILAND-
Vårt sista land denna resa är Thailand, och här ska vi vara en månad innan vi åker hem. Under två veckor har vi hunnit med Phuket, Koh Lanta, Phi Phi och Ao Nang där vi är nu. Vi har gjort en hel del båtutflykter, shoppat och ätit Thai pannkakor med nutella i stort sett varje dag - en favorit!

Just det, vi paddlade kajak igår - SÅ kul! Var första gången för min del och vi paddlade till en jättefin lagoon.

Favoritstället än så länge i Thailand är ön Koh Rok som är ett naturreservat så inga bor där utan bara dagsutflykter. Dit åkte vi och badade, solade, fotade och snorklade (Nemo & Doris - check)
HELT FANTASTISKT!

Nu har vi bara två veckor(!!) kvar. Imorgon åker vi tillbaka till Phuket för att sedan ta oss till Bangkok, Koh Chang och sen tillbaka till Bangkok för hemresa.

Kan inte riktigt fatta att tiden gått så snabbt... lite skrämmande faktiskt! Vill verkligen bara stanna upp tiden och stanna i detta klimatet med världens underbaraste vän! Men ska också bli kul att komma hem till min nyblivna sambo, vår lägenhet, vännerna och familjen - lite blandade känslor men är väl så det ska vara<3

Detta blev bara en liten sammanfattning av några saker vi hunnit med än så länge, nu ska vi ut i solen, äta frukost och ta oss till någon mysig strand - ingen måndagsångest här inte!
Puss&kram

-HELLO BEAUTIES-

& så gick det med min bloggning... december swishade förbi, jul & nyår var helt fantastiskt och sedan åkte ju jag och min bästa vän till Asien. Här sitter vi nu, i Thailand och har bara 2,5 vecka kvar - vart tog tiden vägen?!

Ni som följt mig så instagram har väl hängt med någorlunda men för er som inte har - vi har det fantastiskt! Bali & Filippinerna är redan avklarade och nu har vi bara en kort tid kvar här i Thailand innan vår 2 månaders resa är förbi. Trots att tiden gått så fort så har vi hunnit med så mycket - båtutflykterna till öde öar ligger i topp, för att inte tala om Thai pannkakor med nutella!

Ville bara klicka in och säga att jag finns kvar här, ha en mysig söndag! Puss & kram

fannypersson@instagram

Let the time go faster please, 1 month left - I am getting crazy soon!!!

FRUKOST - Bananpannkakor med bär, toppat med kokos. Kaffe & en halv apelsin.

Godmorgon, precis hemkommen från en promenad i skogen med Tiger och ska nu äta frukost - mumma! Idag börjar jag inte förrän senare så blir en hel del fix hemma innan dess, ska försöka kolla lite på våra destinationer till resan och läsa på lite.

Älskar verkligen att städa garderoben, fixa och trixa med kläderna och göra om sådant jag inte använder. Som tyllkjolen, inte använt den så flitigt (aldrig om jag ska vara ärlig) men nästa sommar så - ska bara slänga på lite fler lager tyll så den inte är så genomskinlig sen så ska den nog kunna bli riktigt fin!!

Godmorgon fina ni, hur mår ni?
Ska alldeles strax gå upp för att äta lite frukost, älskar sovmornar så man kan lägga lite extra energi på frukost och bara mysa runt med en kopp kaffe!

Igår var jag ledig, och ägnade i stort sett hela dagen åt att packa ihop alla småsaker i rummet, rensa garderoben, lägga ner allt som jag inte ska ha fram till att vi flyttar... tänkte att det skulle ta en timme eller två, men nej - det tog ungefär 5/6 timmar och är inte halvvägs än. Men det är nytta blandat med nöje så klagar inte.

Ha en fin dag!

De små detaljerna som gör ett hem SÅ mycket mysigare!

Idag kom mamma hem med två underbara lyktor och urfina kuddar till lägenheten som så himla snart blir min. Vardagsrummet kommer gå i grått, vitt och lite svart. Är så exalterad över att visa er bilder sen när det är klart, tror det kommer bli mysigt!

I tisdagskväll tog jag fram råsaftscentrifugen och gjorde två olika juicer. En med morot som bas och en annan med spenat som bas. De blev faktiskt otroliga goda och SÅ nyttiga, ni borde verkligen testa dessa. Men då det varit en hel del åsikter angående fruktsocker (har i äpple i mina juicer), hur mycket man ska dricka och inte så rekommenderar jag en shot - då kan man inte få för mycket och ändå har man fått i sig så mycket nyttigheter.

RECEPT MOROTSHOT, ca 4-6 shotar:
- 5 morötter, 1 äpple , 1 apelsin

RECEPT SPENATSHOT, ca 4-6 shotar:
- 1 bunt spenat, 1 äpple, 1/2 gurka
(kan vara bra att skala både gurkan och äpplet då man annars kan få lite bitar i)