Nya inlägg

- MORNING SUNSHINES -

Startat morgonen med en god frukost. Avocadoknäcke, yoghurt med kokos och kaffe - en frukost helt i min smak.

Ska om en liten stund gå ut på en promenad. Faktiskt kommit igång rätt bra i veckan med kosten och träningen - eller träning och träning, powerwalkar men det är bra nog för mig. Inte ätit så mycket onyttigt heller, gjorde nyttiga chokladbollar i tisdags som jag ätit när jag känner att sötsuget börjar komma.

Thumbs up from myself to myself👍🏼

Hur fina är inte dessa godingarna jag kom hem med från Barcelona? Hittade dem i en supermysig butik i en gränd. Man kan ju inte riktigt få för mycket skor eller hur? Dessutom kom jag hem till ett stort paket med kläder jag beställt (som jag tyvärr inte fick innan resan) och där i var två par till slippers - wiiie! Ska försöka fota allt nytt de kommande dagarna, så håll utkik här på bloggen!

PUSS

- THE LITTLE BLUE SKIRT OUTFIT-

Skirt - Nelly.com (Asos) // Top - Bershka // Earring - Ginatricot // Sandals - Aldo

Midikjolar är verkligen något jag fallit för under en lång period. Så otroligt skönt men ändå elegant!

Idag ska jag jobba hemifrån med lite grejer, dricka en och annan kaffe så trött som jag är idag och träna. Måste verkligen komma igång med träningen nu och kosten, känner att jag är väldigt trött hela tiden och min blodcirkulation är ju helt otrolig... frös liksom på kvällarna i Spanien när det var över 26 grader. Tror med lite träning och inte allt för mycket socker på kvällarna så ska jag nog bli fit for fight!

FINA MAMMA & LILLASYSTER <3

Detta är nog en utav mina favoritbilder från Barcelona, pricken över i hade varit om pappa och Robert var med - men är ju ändå lite girlpower över bilden så killarna duger bra bakom kameran ;)

Idag ska jag tvätta klart den sista tvätten från resan, efter det åka ut till mamma på lite lunch. Fisk står på menyn, kan inte ens minnas när jag åt det sist - verkligen SÅ dålig på att laga fisk själv.

Ska även hinna med ett ärende i stan, en powerwalk samt lite planering - en riktig fixardag!

- DATENIGHT OUTFIT -

Dress - Ginatricot // Beachbag - Lagerhaus // Scarf - ASOS // Sandals - Aldo

Lite bättre outfitbilder från vår dejt i veckan. Fick frågan om vart klänningen kommer ifrån och svaret är Ginatricot om jag minns rätt! Köpte den dock i slutet av förra året så är ett tag sedan. Men är verkligen fortfarande en favorit i garderoben!

- On are way home -

Sitter nu i taxin påväg mot flygplatsen. Flyget går vid nio så är hemma i Sverige redan vid 12 tiden - skönt att komma hem och packa upp i lugn och ro. Mindre skönt att åka vem överlag dock, hade gärna stannat i någon vecka eller två till! Men jag ska inte klaga, har ju semester ytterligare en vecka till, wiihoo!

Hela kamerarullen är full av bilder och har absolut ingen ordning alls där. Raderade nyss över 1000 bilder som inte blivit bra, och det är typ hälften av alla kort vi tagit. Så ja, lite lagom rörigt med alla bilder men får försöka visa lite i taget och ordna upp detta när jag kommer hem!

Ha en fin dag underbara ni <3

Häromkvällen blev jag utbjuden av min fina pojkvän på lite shopping, middag och drinkar - SÅÅ otroligt mysigt var det! Vi började med lite shopping, strosade runt i butiker och köpte glass. Efter det åt vi en god tapas med utsikt över hamnen, önskar man kunde göra det hemma med - sån härlig känsla!

Sedan var det dags för drinkar, då åkte vi upp till Eclipse som är en cocktailbar på W Hotel i Barcelona. Fantastisk utsikt!

Nu ska vi gå ner till stranden, kan inte förstå hur tiden gått så snabbt... vi åker liksom hem imorgon! Menmen, idag ska jag njuta!

Ha en fin dag!<3

Hej bloggen!
Idag har vi turistat som bara den - bland annat sett Sagrada Familia. Tyckte det var så tråkigt att det var massa lyftkranar överallt runt kyrkan men läste sen att kyrkan ännu inte är färdigbyggd och att de började bygga den för över 100 år sedan. Så är ju väldigt fascinerande!!

Efter kyrkan åt vi lite lunch innan vi åkte upp till Tibidabo som ligger uppe i bergen, också helt amazing utsikt! Där är ett tivoli och en kyrka - kolla bara utsikten därifrån, wooooow! Önskar att jag tog kort på min mamma och syster som i stort sett kröp till toppen för att de var så rädda - var lagom underhållande, haha!

Nu ska vi strax göra iordning oss för kvällen, bokat bord på en mysig restaurang som sägs vara jättebra så ska bli kul att testa!

Har så mycket bilder jag vill visa men inte haft tid till redigera och fixa men kommer lite mer inlägg så småningom!

PUSS & KRAM <3

- HELLO -

& godmorgon får jag väl säga! Precis ätit en god frukost med familjen. Nybakade frallor och frukt, så gott - och den bästa detaljen >> NUTELLA <<

Ska alldeles strax gå upp till takpoolen med mamma, läsa en bra bok och njuta av värmen. Killarna ska ner till stranden en stund och Filippisen ligger tyvärr i sängen med feber...

Ikväll så ska jag och Robert ha en mysig kväll själva, och det är i stort sett det enda jag vet. Resten har han planerat och jag får inget veta. Nyfikna lilla jag har ju lätt frågat 27 gånger men nej han är inte lättflörtad.

Ska bli SÅ mysigt i alla fall och överraskningar är ju aldrig fel😍

Top - Bershka // Kjol - Miss Selfridge // Sandaler - Aldo // Örhängen - Ginatricot // Armband - Lily&Rose

- Gårdagens outfit -
Hur skönt är det inte att kunna gå i kjol och inte frysa på kvällen? Tycker det varit en otroligt kall sommar hemma, inte kunnat sitta ute en enda kväll utan långbyxor och en tröja.
Igår slängde jag på mig en enklare outfit. Gjorde om linnet som från början hade två axelband, tog bort dem så att det blev en bandeautop - tycker den gjorde sig väldigt fin till kjolen som jag alltför sällan använder. Tog sedan ett band från en klänning och knöt en rosett i håret. Egentligen väldigt tråkiga plagg men gillar kombinationen, piffade även upp det med mina nya örhängen från Ginatricot!