Hej! Nu börjar jag äntligen bli frisk igen, hallelujah! Idag är det fredag vilket betyder ledig! Imorse vinkade vi av en tjej som åker hem och avslutar sin säsong. Aldrig roligt att säga hejdå. Planen var att sedan gå till stranden men som alltid när vi är ledig är det inte strandväder. Jag sitter nu och surfar runt efter lite julklappar. Om en liten stund ska jag gå in till Playa Blanca för att käka lunch med några. Ikväll blir det BBQ party :D

I måndags åkte vi in till Puerto del Carmen för att shoppa lite och sedan gå på utomhus bio. Det var verkligen hur mysigt som helst. Det låg upp på taket så utsikten var jättefin! Vi låg i vår stora saccosäckar, åt popcorn och kollade på Finding Dory. Supermysigt verkligen, det måste göras om!

• Lanzarote

Halloj från sjukstugan! Många i teamet har varit sjuka lite till och från, och nu åkte jag på det. Legat hemma igårkväll och hela dagen idag med hög feber, hosta och hängig i hela kroppen. Har även fått problem med mina ögon. Så fort jag öppnar ögonen svider det och det kommer tårar. Någon som vet vad det är? Min dag har alltså varit rätt tråkig eftersom jag knappt kunnat hålla ögonen öppna, har nästan bara sovit.

För ett par dagar sedan var vi på utflykt till Timanfaya, Lanzarotes nationalpark. Vi åkte först till en av Spaniens äldsta vinodlingar. Sedan åkte vi till Timanfaya. Vi fick se lite olika experiment, åka på guidad tur och tillslut äta middag med superfin utsikt över hela parken. De grillade även middagen över ett hål i marken vilket jag tyckte var väldigt coolt.

• Lanzarote

Utsikten från vår balkong är såå fin. Älskar den! Hoppas ni har det bra där hemma i kylan. Själv har jag redan vant mig med värmen och tycker det är kallt när det bara är 20 grader.

I fredags var jag ledig som vanligt och då bestämde jag och 3 andra tjejer oss för att hyra bil och åka på lite roadtrip. Vi åkte bland annat till H&M och IKEA. Så mysigt att få köpa lite inredning till mitt rum. Det blev en massa saker, chockladkalender, pepparkaksdeg, spegel, filt, matta, ljus, galgar, godis osv. Köpte även lite varmare kläder och pyjamas på H&M eftersom jag fryser så värst hela tiden. Vi ska försöka köpa en liten julgran snart också. Åh så mysigt! Kanske kan få lite julstämning här ändå.

• Lanzarote

Äntligen har jag fått upp mina bilder på väggen. Känns mycket mysigare nu! Jag bor ju på hotellet i ett pyttelitet rum, i en lägenhet som jag delar med 5 andra. Eftersom rummet är så litet och opersonligt känns det mycket mysigare nu med lite bilder och doftljus. På fredag hoppas jag att vi ska åka till IKEA så jag kan köpa lite mer prylar till rummet.

• Lanzarote

Måndag idag vilket betyder halvdag :D Såå skönt! Jobbade till 12:30 sen gick jag till Playa Blanca för att köpa nya skor till jobbet. Tydligen måste man ha marinblå sneakers vilket jag inte visste så det var bara att köpa ett par nya. Köpte även lite myssaker till mitt rum på vägen hem. Lite doftljus, tvål osv. Ska även försöka få upp mina foton på väggen snart. Sen hoppas jag på att få tid att åka till Ikea någon dag så jag kan köpa lite mer inredning. Kan visa er hur rummet ser ut då.

Nu sitter jag på vår lägenhets balkong och kollar på solnedgången. Så mysigt!

• Lanzarote

Hej på er! Nu var det några dagar sen jag sist bloggade. Vi har nämligen inget wifi i våra rum så just nu sitter jag i lobyn. Håller tummarna för att vi kanske får det snart.

Idag har jag varit här i exakt en vecka, men det känns mer som 1 månad haha. I måndags flyttade jag som sagt hit till hotellet. Jag bor i en lägenhet ovanför hotellets showlokal med 6 andra personer. Rummet är väldigt litet men har iallafall eget badrum och sen har lägenheten en jättefin balkong med havsutsikt där vi ofta sitter.

Jag tänkte att jag kunde berätta lite kort hur mina dagar här ser ut. Jag har 1.5 dagars ledighet varje vecka. Så fredagar (idag) och halva måndagar är jag ledig. Varje morgon kl 9 går jag ner till buffén och äter frukost innan jag börjar min arbetsdag. Vi får äta gratis frukost, lunch och middag i buffén vilket är väldigt skönt. Dock har jag redan börjat tröttna på maten men det är iallafall gratis.

Jag jobbar varje dag i Baby Club vilket är ett ställe där man kan lämna bebisar 0-3 år gamla i 2-3h 3 gånger om dagen. Vi har även Bamse Club och @611 men där jobbar aldrig jag. Jag jobbar till 21:00 3 dagar i veckan och till 18:oo dom andra dagarna, så vi har ganska långa dagar. Varje onsdag är det Teamshow på hotellet och då är jag med och dansar på scenen. En gång i veckan är jag även med när Bamse kommer ut och hälsar. Min första gång kommer vara imorgon så vi får se om jag ska vara Bamse eller om jag slipper.. Så ser min vecka ut och det kommer förmodligen var samma hela tiden. Luddigt men hoppas ni förstår.

I onsdags gick jag ut för första gången här. Playa Blanca är inte så stort så det finns inte jättemånga ställen att gå till, men några barer finns det där reseledarna här självklart har blivit stammisar. Utgången var jättekul och jag och 2 till stannade längst av alla. Sen var det bara upp vid 8 och jobba dagen efter. Igår gick vi också ut men då var jag så trött så jag åkte hem "tidigt", vid 2 ;)

Idag har jag som sagt varit ledig hela dagen och jag började med att ta en lång sovmorgon innan jag och några andra tjejer gick ner till stranden för att sola. Jag har varit här en vecka men idag var första gången jag verkligen hade möjlighet att sola. Vi börjar jobbet så tidigt och slutar efter det har blivit mörkt. Så det blir inte mycket soltimmar, men det är åtminstone inte snö och kallt :D Nu blev det ett långt inlägg men nu vet ni iallafall vad jag gör här nere. Nu ska jag duscha och sen ska vi gå in till marinan och käka. Puss och kram!

• Lanzarote

Godmorgon! Klockan är precis 8 här och jag sitter färdigpackad i min lilla lägenhet och ska precis gå och checka ut. Ska faktiskt bli lite tråkigt att lämna den här lägenheten, har börjat trivas riktigt bra här. Idag har jag halvdag så slutar nog någon gång på eftermiddagen. Har inte fått mitt schema än så har inte så bra koll. Här kommer två bilder på min nuvarande lägenhet. Hoppas nya rummet är lika fint.

• Lanzarote

Idag har jag varit på Baby Club hela dagen och lärt mig hur det går till. Vid 5 när vi var klara gick vi för att öva in lite danser till onsdagens show. Det var lite svårt för mig att hänga med eftersom jag aldrig gjort det förut men jag lär mig nog snart. Efter det käkade jag på hotellet med dom andra innan jag gick hem för att packa ihop mina saker. Flyttar nämligen till hotellet imorgon. Ska bli skönt att få bo närmare alla andra och kunna packa upp på riktigt. Nu ligger jag i sängen helt slut och käkar ostbågar från Sverige, samtidigt som jag facetimar med Erik. Gud vad tacksam jag är för Internet nu i början här. Det har varit så skönt att kunna snacka med familjen och få lite peppning. Jag har dock hört lite rykten om att det tydligen ska vara rätt dåligt wifi på hotellet just nu, och även dåligt wifi överlag i våra rum, så jag vet inte när jag kommer kunna blogga nästa gång...Men ska försöka. Nu ska jag packa ihop det sista och sen sova. Kram på er!

• Lanzarote

Hej på er! Just nu sitter jag i min lägenhet och käkar lite salami. Ett stort paket salami för endast 1 Euro (!!), himlen!

Gud det känns som en evighet sen jag kom hit, men det var ju bara igår. Själva flygresan gick jättebra men sen när jag skulle hämta ut mitt bagage var det självklart försenat. Efter 2.5h av springandes hit och dit fick jag äntligen min väska. Efter nästan ytterligare 1h var jag på bussen påväg till Playa Blanca. Tydligen hade inte så många stenkoll på att jag skulle komma, så det tog lite tid, men efter ett tag var jag äntligen på hotellet. Igår kväll tog jag det bara lugnt. Tog en promenad för att kolla in området och åt lite middag. Sen däckade jag tidigt i sängen efter en lång dag.

Just nu bor jag i en liten lägenhet på hotellet bredvid, men på måndag flyttar jag till hotellet jag ska jobba på, och där kommer jag bo hela säsongen. Idag har jag gått in till Playa Blanca för att studera staden och skaffa spanskt simkort. Efter det blev det även lite studering av hotellet. Nu sitter jag i min lägenhet helt slut av denna dag med mycket info att ta in. Funderar på att äta upp min salami och gå och duscha och lägga mig. Imorgon ska jag studera Baby Club och Bamse Club. Sen börjar jag nog jobba på riktigt. Har inte riktigt hunnit fota hur det ser ut här, men lovar att göra det snart :)