DAILY LIFE

Hej kompisar, jag lever!!

De har stått ekande tomt här lite för länge nu. Jag mår iallafall bra och lever på efter mitt nya liv i jobbvärlden, även om jag började vid mitt nya jobb förra veckan så känner jag redan att jag trivs så himla bra. Dagarna bara flyger förbi då de alltid finns något att göra vilket gör mig så himla glad eftersom jag inte klarar av att bara gå runt & stirra ut i intet dagarna långa, sen är mina arbetskamrater verkligen jätte härliga. Har egentligen så mycket att dela med mig av så att jag inte ens vet vart jag ska börja.. världens sämsta ursäkt men idag får ni blunda för de.

Hade en ledig dag idag och började dagen med körlektion, sedan en liten tur till stan (HAR GJORT SJUUKASTE INKÖPET!!) och nu har jag precis duschat. Om en stund blir de middag med familjen samt idol i vanlig tur & ordning.

Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen och jobbar då 4 dagar i rad, sen är de personalfest med 70 tals tema på fredag också så jag lär vara lite trött på lördag men de ska nog inte vara några problem efter en kopp kaffe.

Puss & Kram

Världens godaste frukost i min nya fåtölj framför ett avsnitt av Carrie Diaries.

Hej på er!! Är nu hemma efter mina veckor i stugan denna sommar, haft det underbart med familjen även om vädret tyvärr inte vart på topp.

De senaste dagarna har bestått av lite allt möjligt så därför tänkte jag låta bilderna prata för sig själva, puss!!

Gårdagens kläder & frukost

William kom ner till stugan för några helger sedan & lyckades slå mig & familjen i minigolf.. (även om jag tycker jag förtjänade vinst)

Min faster kom ner ifrån Jönköping de sista dagarna innan vi åkte hem, firade henne med tårta och presenter då hon dnart fyller år!!

En middag på pinchos tidigare i veckan.

En av mina nya favvo kombinationer, tyll kjol & kenzo tröja. Detta var även min outfit när vi besökte Ullared i söndags.

Avslutar de hela med väldens godaste middag & en bild på mig ;)

Godmorgon hjärtegryn!! Vaknade upp väldigt trött men med glatt humör och efter lite frukost så kom energin. Vi hade världens skönaste dag igår, solen sken hela dagen så vi passade på att sola, framåt kvällen åkte vi ut till ett italienskt glass café & sen kom grannarna över till oss på kvällskaffe, en perfekt sommar dag.

Idag är vädret lika bra om nästan inte lite bättre vilket gör de lite tråkigt att vi nu ska packa in oss i bilen & åka två timmar söder om Sverige. Vi ska hälsa på min moster & hennes sambo i Sölvesborg över dagen, vad vi ska göra där vet vi inte riktigt men vi tar dagen som den kommer helt enkelt. Blir säkert en promenad ner till vattnet och kanske en sväng i lite affärer.

Nej nu får jag springa efter familjen, puss!! <3

DAILY LIFE

Äntligen på plats i stugan efter två veckor hemma.

Igår satt jag och köade för konsert biljetter hela morgonen & ni som känner mig vet hur stressad sånt får mig, lyckades komma in snabbt på sidan dock och få ståplatser så det var verkligen värt det. Jag och pappa kom ner vid sju tiden igår kväll, hann egentligen bara packa ur bilen, packa upp resväskan, bädda om och handla innan vi båda slocknade för kvällen innan klockan slagit elva.

Idag vaknade jag dock på ett lite annorlunda sätt, eller jag blev rättare sagt utslängd ur min stuga för att pappa & en granne skulle bära ut min bäddsoffa till vardagsrummet och sedan montera ihop mina nya säng, och de var verkligen en upplevelse att se denna sängen bli monterad.. Trodde aldrig att jag skulle skratta så mycket som jag gjorde, allt gick verkligen fel, inget passade till en början och när man väl löst ett problem så hann man knappt blinka innan man hittade ett nytt haha. Tillslut blev vi iallafall klara och de blev svin bra verkligen, så skönt med säng istället för soffa!!!. Nu ska jag kika in i stora stugan och se vad pappsen gör, sen mysa ner mig bland mina täcken och kolla på en film. Puss på er!! <3

Balen var verkligen otrolig, jag som var jätte osäker på min klänning och velade fram & tillbaka kände mig som en prinsessa. Fick så mycket komplimanger för min klänning & mitt hår av alla möjliga personer vilket gjorde mig super glad, hade jag fått hade jag gjort om detta tusen gånger om.

Igår tog jag, Ellen, Jens & William bilen ner till stugan i Halmstad för 24 timmars stugmys, tog cyklarna ner till stranden, handlade middag, grillade & avslutade kvällen med chips & vin i uterummet. Perfekt nu precis innan studentveckorna drar igång.

DAILY LIFE, MODE

Student balen.

Någonting jag längtat efter så himla länge, så länge som jag kan minnas egentligen. & redan på torsdag är de tid för min första bal, inte min egna dock. Min vän William frågade om jag ville vara hans bal dejt och självklart ville jag gå med, kommer bli en jätte rolig kväll. Kommer bära min klänning ifrån Ida Sjöstedt med guldiga detaljer som är sååå fin, den har faktiskt hängt i min garderob i ett & ett halvt år så det känns bra att äntligen använda den.

Min egna bal är inte förrän den 24, alltså om 2 veckor och då kommer jag ha en betydligt större klänning men det får ni se närmare eller efteråt.