Sitter i min mammas badrock i väntan på att gå ner till vattnet för ett dopp. Idag är det fredag och min sista riktiga dag här nere på Gotland, då imorgon faller bort för att packa och städa huset! Men det sköna med att vara borta ett tag är att man faktiskt längtar hem nu mot slutet. Saknar alla vänner. Dock grymt härliga dagar här nere. Tidigare idag gick jag upp och gjorde en riktigt god acai bowl till frukost, och sedan ner till stranden för att sola och lyssna på min SoundCloud lista. Igår hade jag och mina syskon en kul dag på sjön då vi tog båten och gjorde massa vattensporter. Det är verkligen underskattat, så kul och härligt! Ikväll lagar vi vår salsiccia pasta av Per Moberg! (kommer upp på matkontot, @foodbyaandf)

Massa kramar

Jag och min syster startade nyligen ett matkonto på Instagram som heter @foodbyaandf ! Där postar vi dagligen om vad vi lagar för mat och även på mat om vi äter ute. Om ni letar efter lite inspo för mat så tipsar jag om att börja följa! Ett annat tips är min vän Anna som har ett fantastiskt matkonto som heter @foodbykaffekanna. Hon är grymt duktig på mat så in och följ därmed. Alla är vi matälskare!

Massa kramar

Blir så glad när man får en bra dag tillsammans med familjen. Igår hämtade vi mamma som har varit hemma en vecka i Stockholm och gick sedan vidare ut på stan för en middag och umgänge! Vi åt en sådan sinnessjukt god maaaat på Isola Bella. Vi fick maten vid ca kl.20 och då hade jag verkligen den där jobbiga hungerkänslan, men som sedan går så fint bort med god mat - maten som nästan blir ännu godare i hunger! Sedan gick vi runt i Visby för en promenad som vi gjort sedan vi var små. Vi såg solnedgången och gick till hamnen för glass. Som sedan resulterade i massa bilder med @annaragnarsson !

Massa kramar på er

Fantastiskt bra beach day igår! Vi åkte upp till Fårö och besökte våra familjevänner för en trevlig dag tillsammans. Vi åt lunch på stranden vid en uteservering som vi tycker är jättefin, de spelar Hawaii musik och ger verkligen en beach känsla! Resten av dagen spenderades på stranden; sola, bada, läsa och spela en strandsport pappa köpt med från USA. Mot kvällen gick vi via stranden till en restaurang som hette Carlssons, super naaajs. Äkta sommardag!

Instagram: @fanny.ragnarsson

Hej på er!

Nu skriver jag igen efter en jobbvecka på Gateau. Det var dags att börja fylla på kontot efter New York hehe! Jag gillar verkligen att jobba på Gateau, det är en jätte mysig miljö att jobba på ett bageri och jag har jätte trevliga kollegor. Efter att ha varit hemma själv i några dagar, har jag nu joinat min familj här nere på Gotland. Vi har haft vårt landställe här nere sedan pappa var liten, så att vara här på sommaren är en familjetradition. Älskar att komma ner hit. Här får man verkligen leva sommarlivet och koppla av, jag brukar vilja ha en paus från det liv man lever året om i Stockholm och få komma till en annan miljö ett tag. Därav kommer det nu inlägg från härliga Gotland framöver.

Hoppas ni har en grym sommar!

Att gå på en NY Yankees game är en av de bästa sakerna jag någonsin gjort. Det är svårt att beskriva känslan, utsikten och gemenskapen men den är helt fantastisk! Precis som vissa sports games jag har sett på film. Njöt av varje minut!
Amerikaner är verkligen stora fans av sporten vilken man märkte eftersom det är deras national sport. Så kul att få se det och själva sporten vilket jag önskar jag var bra på själv :) Jag har många videos på roliga grejer som skedde, tex vågen runt arenan, olika ljud, grym musik och när alla stod upp och sjöng Amerikas nationalsång! (dock går det inte att visa här...) Det var en grym kväll som jag lätt kommer göra om igen!

Instagram: @fanny.ragnarsson

Hej på er!

Nu har jag kommit hem från en underbar vecka i New York och jag vill börja med att säga förlåt för att jag slutade uppdatera under veckan! Jag bestämde mig för att ta det nu när jag kommit hem, då jag ville njuta av all tid och spendera det på roliga saker där! Som jag nu ska berätta allt om. Kommer göra flera inlägg så det inte blir ett överflöd av bilder ;)

På lördagen var det lite sämre väder, det var lika varmt som alla andra dagar men det regnade en del av dagen. Därav passade jag och Anna på att vara lite kulturella och gå på ett museum. Vi åkte downtown för att se 9/11 memorial museum och ground zero! Det var verkligen värt att se, jag visste inte alls mycket om själva terrorattacken och om hur otroligt hemskt allt var. Man får en annan bild av det hela, och om hur drabbat USA var. En avdelning var speciellt intressant då man fick se videos, röster och dialoger när allt hände. Klockslag efter klockslag. Sedan hade dom en hel avdelning med bilder samt profiler på alla som omkom i tornen, otroligt sorgligt. Kändes overkligt. Man fick inte ta några bilder där inne så det kan jag tyvärr inte visa... men här är några stycken:

Efter museet var det dags för lunch så vi gick vidare till en mall runt hörnet som heter Westfield world trade center. Jätte coolt ställe för mat och shopping. Jag hade en utav de bästa mat upplevelserna någonsin. Våningen hette EATLY och det var en blandning mellan en marknad och restaurang! Det fanns flera avdelningar, men vi gick förstås till Pasta och Pizza (pastamonster som jag är). Det påminde om Vapiano om man gillar det. Maten var helt fantastiskt god, utsikten jättefin, och själva restaurangen var som en marknad! En stark rekommendation. Sen strosade vi runt lite bland butiker och shoppade på Victoria's secret och forever 21. Men mest speciellt, gick jag in på Pandora för att köpa en berlock till mitt armband. Det var på tiden, och ville göra det i New York som en fint minne från min resa. Mer kommer i nästa inlägg!

KRAM

P.S: Följ mig på min Instagram @fanny.ragnarsson, för b.la videos, storys och generella bilder! Jag har även velat börja följa mer bloggare på instagram, så om ni börjar följa mig hittar jag er!