Idag åker jag hem. Helt ofattbart. Att det idag är 6 veckor sedan jag satte mig helt själv på ett plan till andra sidan jorden.

Att resa själv är det bästa jag har gjort. Min tid här har varit den bästa och lärorikaste perioden i mitt liv och jag är så stolt att jag gjort det på egen hand. Jag minns hur jobbigt det var första dagen på hostelet, hur obekväm jag kände mig med att prata med nya människor och att jag bara ville åka hem direkt, på en gång. Men jag är så glad att jag fortsatte. För det är inte samma Fanny som sitter på Sydneys flygplats nu som för 6 veckor sedan. Jag har tvingats kliva ut ur min comfort zone och börjat prata med människor jag aldrig skulle tagit kontakt med om jag rest med någon annan. Vågat göra saker jag aldrig trodde jag skulle göra. Dessutom har jag förälskat mig i ett underbart land som jag bara vill se mer av. Så många fina minnen och vänner för livet. Tack för allt Aussie, jag kommer tillbaka.❤

Long time no see! Befinner mig för tillfället på Magnetic Island och idag är det väldigt väldigt VÄLDIGT varmt men annat kan man väl inte förvänta sig i Australien? Idag har jag vandrat runt i någon slags nationalpark för att få se en koala, lättare sagt än gjort kan jag ju säga. Ska tydligen finnas massor här men det tror jag inte längre på, krävdes många liter svett och många kilo tålamod!

Sedan sist har mycket hunnits med! Campat, ätit wraps och gått vilse på fyllan på fraser island. Hoppat ut från ett flygplan. Bott på en båt, simmat med sköldpaddor, vandrat runt på whitehaven beach under en helt amazing whitsundaystour. Där emellan har jag även jobbat på brännan, träffat massor av fina människor och druckit en del goon. Livet leker och jag vill inte hem!

Är nu framme i Surfers Paradise efter en perfekt helg i Byron Bay! I fredags mötte jag upp mina nyblivna kompanjoner för strandhäng och lite fest på kvällen. Tyvärr var det ganska dåligt drag när vi gick ut men ändå en trevlig kväll!

I lördags åkte vi på en dagstur till Nimbin. Kul att se även om spicecookies kanske inte är så mycket för mig heheh, resan dit i en fallfärdig hippiebuss var dock en kul upplevelse + att vi fick goda hamburgare så är nöjd! Avslutade kvällen med en mysig picknick vid stranden, drömmigt!!

Igår morse promenerade jag, Felicia och Elin upp till Byron bays lighthouse (aka fyr). Svettigt men ganska fin utsikt. Resten av dagen bestod av schteeek på stranden och på kvällskvisten mötte jag upp några tjejer jag träffade i Sydney och lirade kort, himla mysigt!

Nu är jag framme i surfers paradise sen några timmar tillbaka! Gått en liten promenad men vädret har svikit mig så något mer vettigt har jag inte gjort idag. Nu väntar en powernap innan jag ska vandra iväg och laga middag med resten av gänget på deras hostel innan vi ska rocka loss partytassarna, blir nog asnajs!

Fyra flyg och ganska många timmar senare landade jag förra torsdagen kl 07.20 på Sydney flygplats. Sydney var kul och hann med en hel del! Som att vandra runt runt runt i gassande sol och turistfotograferat operahuset från exakt alla möjliga vinklar, försökt bli brun på bondi beach, gått bondis beachwalk (himla fint men himla ont i fötterna gör det också när man tar det mindre smarta beslutet att promenera i ett par fallfärdiga flip-flops), ätit ett x antal nudelkoppar, träffat fina reskompisar, promenerat i dom blåa bergen (denna gång i riktiga skor).

I tisdags anlände jag till Yamba efter en tio(!) timmars nattbussresa. Hittade nästan direkt tre sköna prickar från Uppsala samt Skåne som förgyllt mina dagar❤. Vi har gått på Yambas suuupergulliga lilla biosalong och sett 50 shades darker, suttit och bara surrat om livet samt stigit upp väldigt väldigt tidigt och kollat på soluppgången. I morse övergav de mig för Byron bay så har tillbringat dagen på egen hand, till största del tillbringats på stranden för att bättra på min icke-befintliga bränna. Gick även en mysig kvällspromenad ikväll och fick ÄNTLIGEN se mina första kängurus, på golfbanan, kunde icket slita mig! Lite sådär casual fick jag även se delfiner skutta runt i havet, en helt perfekt kväll med andra ord förutom att jag bränt mig på nosen. Nu börjar det vara bedtime, imorgon bitti är det min tur att åka vidare till Byron bay. Är taggad som tusan men känns samtidigt sorgligt att lämna Yamba för åhhhh vad jag förälskat mig i denna charmiga lilla stad!!!