I fredags rullade jag ut till Arvidsjaurs flygplats efter praktikdagen var slut. Stockholm var min slutdestination men det var knepigare att komma dit än beräknat. Väl på flyget var kvällens enda avgång inställd och efter en bussresa till Luleå och ytterligare en timmes flygförsening så kom jag till Arlanda. Där mötte jag Martin och han skjutsade mig till ett hotell som han bokat åt mig i Kista. Så himla himla snäll.

På lördagsmorgonen solade jag på perrongen i väntan på tunnelbanan. I city mötte jag upp Linnea och vi promenerade runt på Kungsholmen fram till lunch. Egentligen var vi dock i huvudstaden för att gå på ett fackligt helgevent så resten av dagen lyssnade vi på föreläsningar. Mycket spännande!

Linnea var mycket taggad på hotell. Fast ännu mer taggad var hon på att hänga med mig. Bäst.

På söndagen lyssnade vi på ännu mer föreläsningar och pratade ännu mer i pauserna om allt som hänt på den månad vi inte träffats. Och innan vi åkte norrut igen passade vi på att äta middag i stan med Zandra och Robin som snart ska bli stockholmare. Vi alla var överens om att helgen var sjukt värd och inspirerande och allt sånt där. Och det var vår sista klassresa. Så synd!

Hallå i stugorna från Costa del Sol. Jag känner att spanska inte är min vassaste gren, vet inte om jag gjorde rätt i rubriken ens haha. Carpar med mamma i Spanien i några dagar nu i alla fall.

Dricka Sangria med en glad mamma!
Med det här inlägget ville jag mest bara säga att jag hittade min kameraladdare kvällen innan vi åkte hit, så nu är jag med kamera igen, nu blir det betydligt färre halvkassa mobilinlägg! SÅ GLA!
Därför blir det mer om Malaga när jag är på hemmaplan igen.
Ha det bra, tjing!

Eftersom att första maj är en röd dag och alla är lediga passade jag, Stephanie och Maria på att utnyttja det fina vädret till att vandra. Vi tog bussen upp till Ånnaboda och är Örebroarnas favoritplats för cykling, vandring och skidåkning. Någon mil utanför stan.

Vi bestämde oss för att gå till ner till Falkasjön. Vi har hyrt en ö mitt i sjön om några helger och ville kolla läget lite innan. Såg väldigt lovande ut kan jag avslöja hehe. Sedan gick vi mot Suttarboda och sedan tillbaka till startplatsen för att sola lite.

Denna sjö pratar jag alltså om. Jag tycker det är svårt att få till bra bilder på naturvyer, ingen bild fångar någonsin verkligheten. Aja, det var fint i alla fall. Lite mycket myror kanske men annars fem av fem.

Sedan kom jag hem och slängde ihop en Nicecream och började läsa Stängd Kista av Agatha Christie. Är inne i ett sånt deckarstim nu, alla tv-serier jag ser måste vara spännande kriminaldraman och likaså böckerna jag läser tydligen. Men det är sååååååå underhållande.

Sedan brände jag halva ansiktet i den tjugogradiga hettan. Yolo (skoja). Likadant varje himla sommar, att jag inte lär mig?

Hallå där. Under den gångna helgen befann jag mig i Uppsala för att prova på att fira Valborg på riktigt. Jag är fortfarande ingen superbloggare (ja ni märker ju t.ex. vem som uppdaterar mer frekvent) så jag glömde bort att ta bilder på hela lördagen. SMIDIGT.

Nåväl. Jag kom fram till Gustav ganska sent på fredagen så då hann vi inte göra något speciellt.
På lördagen däremot började vi med frukost hos Gustavs brorsa och hans tjej och det följdes av lite sällskapspelande. Senare på eftermiddagen rullade vi vidare ner till Östgöta Nation för där vankades det utomhusfestival. Vi stannade hela kvällen och hängde med Gustavs kompisar, drack öl, frös och tittade på Little Jinder och The Radio Dept.

Dessa bilder tog jag på söndagen, alltså på valborgsmorgonen. Då tittade vi på forsräninngen. Alla båtar var så fina och så välgjorda och studenterna var så peppade! Bra start på dagen.

Sen huxflux dök Nathalie och Jakob upp där vid Fyrisån. Mina bästa kompisar sen gymnasiet. Jakob bor numera i Uppsala och Nathalie hade tagit tillfället i akt att besöka honom just i helgen. Längesen vi sågs. Eller Nathalie och jag är grannar i Umeå så vi träffas rätt ofta ändå men inte vi tre tillsammans.

Sen knallade jag, Gustav och hans kompisar vidare till Ekonomikumparken och hängde där hela dagen. Egentligen hängde vi mest med dom hela helgen även om jag inte har några bilder från det. Under dagen träffade vi också på Linnea och Johanna. Kul att se dom igen, jag har inte träffat dom sen förra sommaren när jag bodde i trakterna.

När det blev kväll och folk droppade av från parken cyklade vi igenom studentområdena, köpte pizza och gick på korrefest precis som sig bör när man är i en studentstad.

Och dagen efter åkte jag hem igen. Buhu.

Igår började jag dagen med att ta Martin under armen och inhandla grillgrejer sedan tog jag med dessa till Tegnérparken där jag grillhängde med Markus och födelsedagsbarnet Stephanie! Så mysigt att det är väder för att vara ute nu!

Sedan mot kvällen mötte jag upp Maria och Josefin för att fortsätta grillturnén hemma hos Kajsa. Mycket smarrigt!

När mörkret föll begav vi oss vidare till Boulebar. Det var så mysigt och roligt! Älskar ställen där man gör aktiviteter mellan ölarna. Lagomt mycket folk, lagomt hög musik och extra plus i kanten för att mitt lag vann!

Idag ska jag storstäda inför att mamma snart kommer på besök samt gå på någon solig promenad och imorgon blir det vandring på Bergslagsleden. Mycket peppad!

Har jobbat mycket extra på senaste så har inte ens hunnit starta datorn typ. Men nu är det långhelg!

Idag har jag hängt med Cykelsteffi som jag kallar henne numera och vi har cyklat ut till Marieberg och hängt på cykelaffären där jag köpte min cykel. Det pga dom har Örebros bästa cykelpersonal och där tjatade vi till oss att få komma och lära oss att repa och serva cyklar tills när vi ska starta upp vår tjejcykelgrupp. Ska bli så spännande!!

Här är en bild på Martin för nästan ett år sedan och han vet fortfarande ej att denna bild finns, då jag smygfotade honom när vi var i Estland. Men men Ikväll ska jag och denna gulliga äta sushi och kolla på tv tills jag somnar i soffan. Så nu ska jag duscha och slösurfa ett tag i väntan på maten! Trevlig valborgshelg på er allesammans! 👏🏻

Jaha, jag får väl inte vara sämre jag då!
Nu är våren här i sydsverige och visar sina tydliga tecken, hittills har jag snappat upp bland annat dessa:
- Örebroare som flockas vid Naturens Hus
- Överfullt på samtliga av Örebros uteserveringar
- Folk är tränar utomhus
- Minibilen som sopar gångvägar har sopat i några veckor nu (mitt bästa vårtecken)
- Torr asfalt (det sedan länge dock)
- Gröna gräsmattor
- Vitsippor
- Vakna till fågelsång
- Doften av regn mot asfalt
- Pollen (idag insåg jag att jag också lider av pollenallergi, rip livet)

Annars då?
Jag har mest jobbat på senaste tror jag? Eller känns inte som att jag har gjort så mycket. Men träffade Marran för någon dag sen och vi åt mysig lunch vid Naturens Hus i solskenet och diskuterade lajf. Och nu ska jag snart ta Martin under armen och flyga uppåt landet, hem till norrbottnisk påsk. Som jag längtar! <3
Och ja, rubriken var ett SKAM-citat, så taggad på säsong fyra!!

Nu har jag varit tyst på bloggen ändå sedan jag återvände från Tyskland. Jag tänkte skylla på att jag har haft mycket att stå i, men en månads tystnad är inte försvarbart så hej och förlåt. Nu är jag i alla fall sedan 3 veckor tillbaka hos mina föräldrar i Arvidsjaur. Jag gör nämligen min apotekspraktik här. Det är så HIMLA kul! Varje dag kommer det in någon tant eller gubbe jag kände när jag var 10 år, en förälder till en gammal klasskompis eller någon som jag gick med på dagis som ska handla medicin till sina barn. Ja ni förstår, kära återseenden av människor jag nästan glömt.

Sen har det blivit vårvinter här. Den bästa av alla årstider. Jag tänkte visa de få bilder jag knäppt av under mina lediga stunder.

Första dagen på väg till apoteket tog jag en bild på den centralaste platsen i hela Arvidsjaur. Rondellen mellan Ica och Konsum som badade i sol, bästa hemkomsten.

Varje helg har jag hängt i vår stuga med mina föräldrar och Viggo. Han ser lite sur ut på bilderna men det är mest för att han ogillar kameror. Han brukar annars mest se ledsen ut :))).
Vi har grillat, hängt med folk som kommit på besök, kört skoter och spelat spel och andra såna typiska stuggrejer.

Förra helgen kom Linnea på besök. Det var riktigt roligt mest för att hon var så imponerad av Arvidsjaur. Jag har aldrig varit med om att någon annan än tyska turister varit det. Hon sa t.ex. att hon var mer imponerad av utsikten från Lillberget (bilden ovan) än utsikten över San Fransisco som hon besökte över nyår. Ändå bra betyg.
Och du Linnea förresten så röstar jag för att du tar Ida och Susen i varsin arm och släpar hit dom också. Tack på förhand!

Nu i helgen kom Gustav på besök. Han ville vara coolare än Linnea och hoppade upp på den största älgen istället. Och nej, det är egentligen ingen grej att man borde fota sig vid dom här älgarna när man är här det bara råkade bli så! Jag har typ aldrig ägnat älgarna en tanke förut men jaja.

Till alla våra bloggfans där ute som blev inspirerade och sugna att komma till Arvidsjaur nu. Om ni skyndar er att komma och plinga på så bjuder jag på bullar som importerats med buss ändå från Jokkmokk, det ni!

Hittade en gammal goding till bild i arkivet, hade samma byxor och samma jacka på mig idag. It's that time of the year! ÄLSKAR våren om ingen gått miste om det.

Men men, idag skulle jag ha hängt med Aila och Fanny, men Fanny hade blivit sjuk och nu har jag lite panik övet att jag inte carpat solen så har tänkt ut och rasta mina rullskidor nu asap. Ville bara passa på att blogga lite innan jag stänger av datorn.

Jag har haft så roliga dagar bakom mig. Förra helgen cyklade jag och Stephanie runt Hjämlaren, det var galet jobbigt och kul. Vi har även hunnit haft fest på jobbet, jag har varit på fest hos Kajsa (mycket bra fest, jag var sååå glad när jag gick och lade mig pga, typ en sån perfekt festkväll ni vet), har hängt massa utomhus med Martin pga bra väder, hunnit sola på balkongen, hunnit vara sjuk och så vidare. Har fotat en del också men tyvärr bara med engångskameran, men det kommer väl upp här så småningom någon gång.

Aja, ville mest bara säga att jag lever. Nu framöver har jag massa saker att se framemot, ska försöka fota en herrans massa på mina äventyr, så att vi kan se det här sen. Till exempel ska jag snart hem till Norrbotten, saknar det så mycket ibland.

Här om helgen åkte jag upp till Sälen för att hänga med Sofia! Vi skulle nämligen åka Vasaloppet. Här är en bild från när vi chilltränar lite dagen innan loppet.

Så himla mysigt det var i Sälen, bodde hos Sofia som säsongar där i vinter, hon bodde med ett gång andra sköna ungdomar som vi hängde med också.

Hela resan gick väl i längdskidans tecken! Jag kom upp sent fredagkväll och på lördagen inhandlade vi mat, hämtade nummerlappar, vallade skidor och provåkte lite.

Sedan på söndagen steg vi upp redan vid femsnåret, när vi kom ner till Berga by en timme senare såg det så här härligt ut! Stämningen var på topp!

Strax före åtta tog vi ett gäng selfies innan startskottet small. Var orimligt taggad men frös också så mycket!

Direkt så fastnade vi i denna mördarbacke i typ en och en halv timme och köade för att få komma upp. Här stod det helt still så jag passade på att ta lite kort. Man ser inte så tydligt här men det var SINNESSJUKT mycket folk. I början var det femtiofem skidspår i bredd. Detta medförde att vi var sena hela vägen. Vid första stoppet hade vi ca tjugo minuter till godo innan repet kom. Fett stressy.

I Oxberg hann vi tyvärr inte mer, men vi åkte i alla fall sextiotvå kilometer tror jag det var, så är ändå nöjd. Tyckte att vi krigade på bra från våra förutsättningar. Vi fick sedan skjuts till Mora där vi åt livets måltid. Inte så mycket att hurra för om man äter med ögonen, men det smakade gudomligt. Sedan duschade vi och hoppade på bussen tillbaka till Sälen.

På måndagsmorgonen rullade jag tillbaka till Örebro igen. Många erfarenheter rikare. Men dödstrött haha. Sov så mycket den kommande veckan.