Hej på er! Sorry för kass uppdatering men jag har verkligen inte haft varken tid eller lust. Vi jobbar HELA tiden känns det som och alla dagar ser i princip likadana ut. Hoppar på bussen vid 8-tiden, förbereder och sedan håller session mellan 10 och 12. Därefter städar vi undan, käkar lunch och förbereder inför nästa session som vi håller mellan 2 och 4. På kvällen har vi endera ett party eller så hjälper vi entertainmentteamet på scenen.

Vi är redan inne på vecka fyra på jobbet. Har hållit hus i @611 i tre veckor och nu är det dags att testa på bamseklubben också för att se vilken klubb vi trivs bättre i! Bamsebarnen är 3-5 år och @611 barnen är 6-11 år så bamseklubben känns lite mer skrämmande eftersom jag inte är lika van vid den åldern. Men nu har jag varit där i två dagar och det känns bra! Blir nog bara najs med lite omväxling och inte behöva köra samma sessions vecka efter vecka i 6 månader.

Annars så, jag trivs! Alla är snälla och trevliga. Lägenheten börjar kännas som hemma och allt bara rullar på. Börjar redan bli lite trött på hotellmat tho. Men det är väl oundvikligt eller?

Btw, vi har 40 barn pre-signade inför morgondagens chocolateparty. Det kommer vara helt crazy!! Men vi gillar crazy, hahah!

​En månad har redan gått sedan jag lämnade Finland och igår var det redan dags för andra lasset av gäster att åka hem. Tiden går så fort! Det känns som att vi varit här hur länge som helst men det känns ändå som typ en vecka sen man kramade om familjen hemma.

Det känns bra! Allting rullar på. Jag börjar känna mig som hemma. Trivs tillsammans med alla kollegor och vänner. Alla sessions börjar också gå bättre och bättre och jag är inte nervös inför varje session längre! It's a nice feeling!

Idag har jag haft min half day off så jag och Ella har legat vid poolen hela eftermiddagen och nu ska vi gå ut och käka middag. På en mexikansk restaurang! Hoppas de har tacos! Tacos är det jag saknar allra mest hemifrån haha

Hej på er kompisar! Det var ett tag sen senast nu, men jag har verkligen inte haft tid. Lämnar lägenheten vid 8 på morgonen och är inte tillbaka förrän mellan 8-11 på kvällen. Vi håller 2 sessions per dag och förbereder och städar emellan + att vi på kvällen endera har party eller så joinar vi underhållningen på scenen. Ikväll höll vi vårt första chocolateparty för denna säsong och det var gaalet roligt! Haha, kidsen älskar verkligen det!

Imårrn är det teamday! Guests vs. guides i massa roliga aktiviteter! Det blir en lång dag då vi har övning inför teamshow innan jobbet och sen har vi showen på kvällen. Men det blir kul! Vår första teamshow! Jag är med i high school musical och kunde inte bli lyckligare. Min högsta dröm sen 2006 är att vara en del av high school musical och närmare än såhär kommer jag inte att komma. Om jag har tur får jag till och med bära en cheerleading dräkt!! Can't wait!

Hej på er! Jag gillar verkligen den grekiska maten! Jag har varit här i snart två veckor nu och hunnit prova på flera olika grekiska rätter, men favoriten hittills är nog pita gyros! Grymt gott! Och förmånligt!

Idag dök våra uniformer äntligen upp så imorgon får vi allihopa med oss dem hem! En dag innan hotellet öppnar haha! Snacka om timing. Har verkligen haft panik över att inte få dem i tid. Vi fick varsin t-skjorta från tidigare år igår dock, men det känns skönt att få en egen, helt ny uniform!

Tre dagar kvar tills hotellet slår upp sina dörrar och tar emot de första gästerna. Har lite smått panik för det är så mycket som fortfarande fattas. Vi har t.ex. inte ens fått våra uniformer ännu haha! Nåja, det löser nog sig på ett eller annat vis! Igår var vi nästan 12 timmar vid hotellet och gjorde i ordning kidsclub och övade inför teamshowen. Idag blir en minst lika lång dag, om inte ännu längre. Men som vår manager sa "När allt är bra planerat är halva jobbet redan gjort"!

Igår samlades vi alla guider, alla kidsreps, alla entertainers och alla sport- och aktivitsetguider från hela Corfu för en dag tillsammans på Theo's boat! Vi dansade, drack drinkar, simmade, grillade på stranden och på väg hem stannade vi i en vik där vi fick hoppa från båten ner i havet också!

En väldigt rolig och solig dag som resulterade i sår och bulor lite här och var och en tomatfanny. Jag är sååå bränd! Det svider överallt. Men hade somsagt skitkul så det är värt det!

Resten av veckan väntar planering, fix och trix, städning och teamshowförberedelser - antagligen serverat med en nypa stress. Men det kommer bli grymt!

Hej på er! Det är så fint här! Området vi bor i är supermysigt och det finns verkligen hur många resturanger, barer och supermarkets som helst här, vilket är bra! Vi har en strand bara några minuter härifrån. Hotellet är också asbra! Just nu är det världens byggarbetsplats men det verkar verkligen bli hur bra som helst, och jag har hört så mycket gott! Allt hittills är bara bra. Så glad och lättad!

Jaa, tänkte bara kika in lite snabbt innan läggdags och visa ett par bilder som jag har knäppt de senaste dagarna! Imorgon kommer ett roligt inlägg upp med massa bilder från dagens lilla äventyr! Stay tuned :)

Hej på er! Det är egentligen läggdags nu men ville bara kika in och berätta att vi nu äntligen har flyttat in i våra lägenheter! Det känns så skönt! Har verkligen varit så orolig över att vi skulle få jättesnuskiga lägenheter i något sunkigt kvarter men detta är verkligen långt över förväntningarna! Vi bor nästan alla kidsreps här i samma byggnad i supergulliga lägenheter. Jag bor tillsammans med en engelsk tjej som heter Zoe. Lite surt att vi inte bor allihopa här men resten bor i en superstor lägenhet med badkar, egen tvättmaskin och hela köret bara ett par minuter härifrån, så det är najs!

Det har varit en riktigt lång dag. Känns som om vi bott här i flera dagar redan. Vi for hit i morse och fick hela resten av dagen ledig så vi har vandrat omkring i området, packat upp och bara varit. Imorgon ska vi åka till vårt hotell där vi ska jobba hela sommaren och kika in stället, börja städa och planera! Vi har massor som skall fixas innan säsongen startar och de först gästerna dyker upp så det är en lång vecka vi har framför oss.

Hej på er! Imorgon har vi en sista dag utbildning och sen är smiles över. Så imorgonkväll är det dags för gala här på hotellet, vilket ska bli jätteroligt! Kul med ett lite 'finare' avslut innan alla skiljs åt och drar vidare till sina hotell. Lyckligtvis är Corfu inte så stort så man har säkert möjlighet att träffa alla men ändå.

Här ovan ser ni bilder från ett par dagar sen. På första bilden ser ni mig och svenska Emma som också ska jobba som kidsrep i sommar på samma hotell som mig. Den är tagen på vår childcare training när vi skulle hitta på en figur och sedan gå in i karaktär. Senare samma dag var vi ett gäng som beställde pizzadelivery till hotellet och hade pizzaparty uppe på hotellrummet. Goals.

På söndag är det äntligen dags för oss att flytta till våra lägenheter! Jag ser verkligen fram emot att packa upp och göra mig lite mer hemmastadd. Hatar att leva i en resväska, vilket vi alla gör at the moment. Sen är det massor av planering och in-resort-training på gång nästa vecka innan vi öppnar hotellet 1 maj! Hotellet jag kommer jobba på hela sommaren heter TUI Family Life Kerkyra Golf ifall det vad någon av er som undrade det.

Nu måste jag lägga mig om jag skall orka med morgondagen! Godnatt på er!

So far so good

Det är verkligen en hel massa information som ska tas in nu i början. Det är intensivt - minst sagt. Speciellt när man inte har engelska som modersmål. Man tror att man kan så bra engelska, actually you don't. Hjärnan är verkligen mos efter några timmar. Jäkla tur jag har Emma som jag kan snacka svenska med och vila hjärnan lite.

Dag 1 är avklarad i alla fall! Slutade redan vid halv 6 så vi åt middag i lugn och ro, drack drinkar med teamet och nu har vi suttit och pratat i timmar. Det börjar bli läggdags så jag är tillbaka på rummet för att göra mig redo för dag 2. Aircondition är på högsta temperatur eftersom det är skitkallt här, speciellt på natten! Det är inte riktigt sommar här ännu så det är nog jeans och hoodie som gäller även dagtid. Hittar du ett vindstilla ställe i solen är det säkert varmt. Men vi spenderar mesta tiden inne nu när vi har skolning och där är det typ minusgrader så. Ingen sommar ännu.

En sak jag lärt mig idag är att britter faktiskt äter bönor till frukost!