Då var det dags att lämna denna underbara stad.
Vi inledde gårdagen med shopping på Orchard road, hittade väl inget speciellt egentligen. Ett par svarta mocka "slip in" sandals och en bikini blev mina, men var roligt att strosa runt där och se den delen av staden också!
Eftermiddagens/kvällens planer var många, fler än vad vi klarade av. Så vi fick skala av lite. Blev en macka på Subway till middag och sedan gick vi över Helix bridge (är med på en av bilderna) för att sedan komma till Gardens by the bay. Waow vilket vackert ställe! En enormt vacker trädgård/djungel mitt i Singapore med otroliga ljussättningar. Där hittade vi oss upp på ytterligare en rooftop bar, i en av ljus"svamparna". Inte dumt alls!
Är lite besviken över att vi inte hann med The Conservatory i Gardens by the bay (inomhus växthus).
Skulle betat av det imorse men det var stängt på måndagar. Miss av oss!
Men!! Ännu en anledning att åka tillbaka ;);)
Och juste, ser ni bilden från tunnelbanan i Singapore? Kliniskt rent!!! Skulle kunna slicka på golvet utan problem haha.
Nu bär det av mot flygplatsen för att bege oss till Hanoi, Vietnam! Vi hörs när vi är framme!

En dag i Singapore och jag är såld!
Så fantastiskt rent, fräscht, varmt och generellt väldigt trevliga människor. De flesta skyltar är på engelska och nästan alla har lätt för språket så går jättebra att kommunicera med folk samt hitta i områderna här.

Idag tillbringade vi större delen av dagen på Universal Studios!!! Vi var SÅ förväntansfulla och såg verkligen fram emot att åka dit. Tror knappast att någon blev besviken, vi fick leka av oss ordentligt vilket var skönt efter allt stillasittande senaste dygnet.
När vi kände oss nöjda och glada åkte vi tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för middag och utgång. Vi bor på "V Hotel Bencoolen", superfräscht och nyrenoverat, aningen dyrt men värt det!

Vi började kvällen med att ta oss ner till hamnen mittemot Marina Bay för lite drinkar och god mat på Onlyeasy! Stället var en fullträff, så skönt häng och super goda burgare.
Rekommenderar starkt.
Vi tog oss sedan en promenad till andra sidan för att ta en drink på 57e våningen i Marina Bay Sands - Skybar (den kända byggnaden med en stor båt på toppen) och wow vilken utsikt det var därifrån. Så himla häftigt!
Baren var aningen för fancy för vår smak så vi åkte in till Clarke Quay för lite ölhäng och det blev rätt sent ändå, härligt var det iallafall. Generellt lite sömn och långa dagar.
Imorgon blir det shopping.

Då har vi äntligen kommit fram till Singapore! Vår första anhalt på resan, så spännande.

Flygresan gick bra och planet lyfte från Arlanda 17.10 svensk tid. Det var beräknat att vi skulle vara framme i Singapore cirkus 15 deras tid dagen därpå (7h före Sverige), men på grund av att flyget från Doha var försenat så kom vi inte fram förrän 18! Men det är sånt som händer, vi fick göra Doha osäkert i några timmar o andra sidan haha.
Nu är vi iallafall här och har hunnit ta oss en titt på China Town där vi precis åt jätte god mat på en av alla små restauranger samt såg oss omkring lite! Jättemysigt verkligen. Därefter satte vi oss bland alla härliga barer på kajen vid Clarke Quay och beställde in en Singapore sling. Ett måste inte sant?!

Imorgon väntar Universal Studios, taggad till tusen!!!
Nu ska jag försöka få några timmars sömn, godnatt!

Oj vad mycket känslor man kan ha i kroppen på en och samma gång såhär dagen innan man ska åka iväg. Lycka, ångest, förväntan, mer ångest, oro, glädje, stress, allt!! Man känner allt! Haha! Men jag är super taggad!
Har precis packat klart och ska nu gå och lägga mig.

På bilden får man en överblick över hur vi tänkt lägga upp rutten, självklart kan lite ändringar ske på vägen men den ramen har vi tänkt att förhålla oss efter iallafall. Ganska hektiskt men SÅ kul, gillar när det är full fart!

Natti

Igår träffades hela girlgang'et över en mysig middag på lilla styrbjörn för att säga hejdå till Alicia som också ska ut på äventyr samtidigt som oss. Hennes rutt inkluderar dock hela världen (!), hon åker redan nu på söndag och blir borta i 6 månader. Så häftigt!
Vi ska försöka sluta upp på bali (då vi beräknat att vi nog kommer vara där samtidigt). Så blev inte ett alltför sorgligt avsked. Skulle vara galet roligt om vi lyckades!
6 dagar kvar.
Börjar bli nervös.
Kramis

​God Jul!
Jag ÄLSKAR julafton, är alltid något magiskt över den dagen. Vi firar jul hemma hos oss i år, så mysigt (och skönt att slippa åka någonstans haha).
Jag fick jätte fina presenter verkligen, är jätte tacksam. Många saker kommer vara användbara på resan, b.la en Gopro kamera (Hero 5 session) som man kan ta jätte bra bilder med under vattnet. Fick också en stor resväska och en bra ryggsäck till nu när vi åker (19 dagar kvar). Sedan lite kläder såklart, underkläder från Angelica Blicks collection för BikBok och lite annat härligt!
Jag hoppas att mor, far och systra mi blev lika nöjda med deras presenter som jag blev med mina, haha.

Jag har världens bästa familj, är så lycklig att jag har dem, alltid.
Det har inte alla.
Jag är så tacksam.

Igår var jag och tatuerade mig, hur galet?
Min allra första tatuering!! Den är placerad på underarmen/handleden och det känns super bra då jag även gjort designen själv, känns väldigt äkta och personligt! Texten lyder "create" och känns klockren då det beskriver mig väldigt bra. Jag hade med mig Jennifer som också gjorde en tatuering och det kändes skönt att vi hade varandra som stöd. Vi är jätte nöjda båda två!
Nu ska den bara läka i några veckor och sedan är jag redo för semester!
Just nu är jag påväg till jobbet, lång dag idag, längtar till värmen.
31 dagar kvar.

Den 12 januari flyr jag Sverige för varmare breddgrader i några månader. Asien, helt galet kul! Jag har med mig fyra av mina allra bästa vänner och längtar så jag spricker. Just nu är vi mitt uppe i allt planerande och försöker organisera rutten, kommer bli livets resa, 46 dagar, 46 dagar kvar.