Min blogg kommer tyvärr nu inte uppdateras på några dagar eller en tid. Behöver paus från bloggen och hinner inte tänka på den just nu. Min hälsa kommer före bloggen så jag återvänder när jag känner att jag mår bättre igen. Hörs när vi hörs och syns när vi syns.

Hej! Nästan alla har börjat skolan idag men jag har ännu denna dag ledig eftersom jag inte har något prov idag. Skönt! Men hela dagen har dock hittills gått ut på att läsa läsa och läsa på religon som jag har prov i imorgon. Känns tungt att sitta och läsa om religionshistoria som jag tyvärr inte är intresserad av eller antagligen kommer behöva till framtida yrken. Men om man försöker se det ur en positiv vinkel så är det ju bra för min allmänbildning!

Igår som var "sista" riktiga jullovsdagen steg jag upp lite tidigare och efter mat åkte jag iväg och umgicks några timmar med en kompis. Kollade film och var utomhus i det fina vädret i någon timme. Riktigt roligt. På kvällen skulle jag läst på prov men kände mig krasslig och låg ner i sängen halv 9 och slog på Netflix som jag inte kollade på utan halvsov till 11 och då stängde jag av Netflix och somnade igen.

Nu resten av dagen skall jag åka iväg på ett hemligt ärende som jag kanske visar om någon dag och lite senare skall jag träffa Angelica en stund före jag igen begraver huvudet i religionsboken.

Fredagen var en ganska slö dag för mig. Var trött efter resan och behövde ta igen några sömntimmar. Lunchade iaf med familjen och mot kvällen träffade jag upp Emma för att skriva en verksamhetsberättelse om sommarens dansläger före alla andra truppledare även kom och vi hade möte samt åt pizza. Resten av kvällen spenderades i Lappfjärd.

Igår var vädret underbart ute så en stor del av dagen spenderades ute på isen. Körde lite och bara njöt av solen. Efter det hände inget annat speciellt än att jag åkte till Lappfjärd.

Gårdagen var relativt lugn. Packade upp lite saker före jag åt lunch med Nikita och pratade ikapp med henne. Sedan var jag hemma hos mamma i någon timme före jag for ut till Lappfjärd. Runt halv 9 blev jag supertrött och fick då sedan besök av en kompis. Vi kollade bara lite sällskapsresan och pratade ikapp i några timmar före jag gick och sova.

Förresten har vi nu hemma hos mamma bytt rum så jag bor på övrevåningen igen. Tänkte försöka att idag eller imorgon ta bilder på mitt nya rum. Förhoppningvis får jag även imorgon upp lite fler bilder från Dubai.

Packade det sista och firade Fammo lite som fyllde år före vi gick ner för att äta sista frukosten. Sedan tog vi ut det sista vi kunde av solen här före vi satte oss på bussen mot flygplatsen. Flyget var ca. en och en halv timme försenat. Flygresan hem tog lite längre men nu är vi äntligen hemma efter en väldigt lyckad resa!

Dubai dag 7. Vädret var underbart och jag började morgon med träning i 45 minuter före jag gick på en promenad med Fammo. Sedan åt vi frukost före vu spenderade massvis med timmar på stranden. Skönt att få ta det lugnt sista hela dagen. På kvällen åt vi middag och packade ihop våra saker så långt som det gick.

Hej! Under dag 6 i Dubai var det lite molnigt så efter lite träning låg vi bara i solstolen en stund före vi började fixa oss för att åka in till Dubai mall. Där gick vi i några timmar före vi kollade fontänshowen och sedan.... åkte upp i Burj Khalifa. Hissen gick snabbt upp men man får inte åka högst upp så vi var på våning 125 tror jag? Lite högre upp en hälften. Det var iallafall riktigt häftigt. Efter det åt vi lite och sedan åkte vi till hotellet och somnade sedan gott.

Tiden går allt för fort. Den femte dagen i Dubai började med att jag skippade frukosten efter att jag sovit allt för lite under natten och varit dålig i magen. Lite senare blev det bättre och jag gick ner till stranden med de andra. Där låg jag i några timmar, simmade, åt lunch och solade . Sedan hoppade jag i duschen före jag, Oscar och pappa åkte iväg till Dubai mall. Kollade även en fontän show vid Burj Khalifa. Tog bilder som jag kommer visa på bloggen kanske nästa vecka. Vi shoppade i några timmar före vi kom hem till hotellet halv 12.

Dagen har varit super. Dubai är en så mäktig stad och man får en wow känsla fler gånger per dag här.

Gårdagskvällen var underbar. Att fira nyår i Dubai var en av de mäktigaste saker jag någonsin gjort! Festen var underbart fin med 1920- talstema de hade verkligen satsat och allt kändes så himla lyxigt. Man gick in på en röd matta och de hade massor med fin och god uppdukad matbuffé. Dekorationerna är de finaste jag någonsin sett och underhållningen var riktigt bra. Krista Siegfrieds och hennes band uppträdde och vi dansade i några timmar. Mitt från ingenstans kom en ca. 7 årig pojke och tog hela dansgolvet med storm. Shit va han var duktig helt otroligt! Vid 12-slaget gick vi alla upp på ett tak och skålade in det nya året med champagne. På festen var det ca. 1100 gäster och jag smakade mat som jag aldrig smakat på förr. Tog massa bilder med systemkameran som ni får se någon dag efter jag kommit hem. Gott nytt år åt er alla och hoppas ni fortsätter läsa min blogg även 2017.

Hoppas ni alla har haft en bra dag hittills. Vi har varit och kollat till hotellets lilla zoo och efter det bara legat i solstolen med paus för lite promenader och att simma. Ute i havet nedanför stranden har dom en äventyrsbana som jag testade idag. Gick inte bra och klarade knappt ett enda hinder haha. Men roligt var det iallafall. Klockan är snart 18:00 här och bara 6 timmar kvar av 2016.

Jag har faktiskt lite blandade känslor inför att byta år. Visst skall det bli skönt att känna lite av en ny start men det känns som jag har så mycket kvar osagt och ogjort av 2016. Men,men nu går det inte att göra något åt det utan det är bara att blicka framåt och så hoppas jag 2017 kommer vara det bästa året hittills och att jag kommer vara lyckligare än någonsin! Hoppas ni alla har haft ett bra år och får en bra kväll. Vi ska fira nyår med 1100 andra här omkring i någotslags festtält som vi bokat bord på där de kommer ha massa uppträdanden.