Här på gili t levs livet ungefär såhär. jag bor på finaste, mysigaste stället le pirate beach club. denna dag har bestått av några timmar vid poolen, en eftermiddags-pn, middag, vin och bio på stranden. det var ett rätt bra upplägg så det kan hända att morgondagen kommer att se ut på liknande sätt. jag hade tänkt hyra cykel för att se lite mer av ön men det verkade som att de alla var uthyrda. får höra igen imorgon! hoppas att ni har det bra där hemma, saknar er

(Detta skulle ha publicerats igår men wifit är lite knackigt)

Sista dagen på lapoint och sista dagen med mina favoritnorskor kaia och helene. den här veckan har verkligen gått så vansinnigt snabbt! hann knappt blinka så var den över. ikväll är det bali-olympics på campet innan en tidig uppstigning och båt till gili trawangan väntar imorgon. där ska jag spendera några av mina sista dagar här på bali. tänk att jag snart varit borta en månad

Några från igår då jag mötte upp josefin och isabell. halva lombok-gänget med andra ord. så mysig dag! åt en god pizza, kollade i butiker och hängde lite vid deras pool.

En liten update om hur livet ser ut för tillfället. bor på surfcamp med 48 andra människor. vi surfar, äter de flesta måltiderna här ovan på shady shack då det är vår granne, poolhänger och mår allmänt bra. idag startade vi dagen med yoga innan några timmar med surf. det gick betydligt bättre än igår (och då går det ändå riktigt dåligt), och jag tog mig iallafall upp de flesta gånger. ikväll väntar beerpongturnering på old man's. det kan ju inte bli mycket annat än grymt

Tryckte i mig några ipren och traskade iväg för frukost/lunch på detta coola place. åt en supergod bowl och drack en iskaffe, det hela förstördes dock lite av att jag mådde kasst och höll på att svettas ihjäl. verkar vara ett virus jag åkt på ändå då både hals, muskler och leder gör ont. sånt som händer, bara stanna i sängen och klunka vatten samt kolla serier resten av dagen i hopp om en bättre morgondag.

Idag har varit en riktig lat dag. sov till 10 och placerade mig sedan i en solsäng vid poolen. på eftermiddagen tog jag en pn och sen beställde jag room-service och kollade sex and the city då regnet började ösa ner. rätt mysigt med en sådan dag, speciellt då jag känt mig lite låg på energi. gissar och hoppas på vätskebrist och inte någon förkylning! imorgon ska jag försöka ta mig upp för en frukost på peloton, ett vego-ställe jag gick förbi för någon dag sedan som verkade riktigt najs.

Här satt jag, drack en dyr men god spenat/banan/någontingannat smoothie på finns beach club och tänkte att jag troligtvis lär dö när jag ska ta mig an de där vågorna om några dagar. jag hoppas verkligen att jag kommer tycka att det är sådär kul som alla säger att det är.

Frukten här är en klass för sig. den smakar inte alls likadant som hemma trots att det är samma frukt. passionsfrukten var typ det godaste jag ätit! idag har det regnat hela förmiddagen så jag har spenderat den på olika caféer och butiker. jag är dock lite ledsen då jag hade tagit en massa fina bilder men mitt minneskort bestämde sig för att lägga av. förhoppningsvis går det att lösa! nu - poolhäng med en isté och en bra bok.

Idag har jag hängt i ett sagoland. det var svårt att fånga på bild men allting, de små stugorna, alla växter, detaljerna och musiken skapade magi. jag säger det ofta men detta ställe var verkligen helt magiskt. när jag var där var jag nästan helt ensam men en i personalen berättade att de har fullt upp när solen går ner. jag kan tänka mig att det är fantastiskt mysigt då de hade ljusslingor överallt. jag beställde bara en cappuccino då jag redan hade ätit frukost och det var rätt dyrt, men till och med den kom med ett fint upplägg. förutom detta har jag hunnit kolla på surfande människor, köpa massa god färsk frukt och hänga vid poolen på takterassen.

Efter en lång dag på flygplatsen med både inställda och försenade flyg var det skönt att komma fram. delade taxi med en härlig tysk tjej och checkade in i ett superfint rum på ett hotell i berewa. jag kan definitivt inte säga att jag börjat backpacka på den fronten ännu haha. däremot på matfronten då det blev nudlar i en kaffekopp tillagade med vattenkokare till middag. nu ligger jag i sängen, kollar jag på house of cards och funderar på morgondagens upplägg. poolhäng på taket, massage, häng på skönt café eller shopping. tuffa beslut