Nu åker vi på safari, hörs på tisdags! 🐸

Idag checkade vi ut från det gamla hotellet och in på ett nytt där vi ska ha ett informationsmöte innan safarin börjar imorgon. Jag blev SÅ himla lycklig när vi kom fram till det nya hotellet!! Dom hade stängsel runt hela stället, vakter vid ingången och en svalkande POOL(!!) Så idag har vi solat och badat för första gången på hela resan!!! OM jag är lycklig ❤🐠☀️

Justeeeeeee. Precis när vi skulle till att äta lunch kom det ett brudpar men hundra släktingar. Då kände man sig fräsch!!!!

Idag har vi mjukstartat innan safarit med att besöka The David Sheldrick Wildlife Trust. Där tar dom hand om elefanter vars mamma har blivit skjuten av tjuvjägare och när dom är tillräckligt gamla släpps dom ut i det vilda! Dom har öppet en timme om dagen då man får se när dom svalkar sig i ett lerbad. SUPERGULLIGA ❤Genom att köpa två fina hattar var vi också med och stöttade elefanterna. 🐘

Efter det åkte vi till ett ställe där dom tog hand om giraffer! Vi tog några kort och hälsade på dom sen fick vi en kort föreläsning om hur giraffens liv ser ut 🌳

Hello!!! Vi har precis kommit hem från en dag på ett stort köpcentrum samt en marknad som låg precis intill. Det blev ganska uppenbart att vi bor på ett lite risigare ställe när man kom upp till dom stora fina husen och universiteten MEN vi har ju överlevt hittills 💃🏼
Nu är klockan snart fem på kvällen och vi får se om vi går ut kikar oss omkring eller om vi stannar på rummet. Två bananer och en liter vatten står iallafall på middagsmeny 🍌🍌

Flygrutten till Nairobi gick smidigt och bra! Det var väl när vi skulle ta taxi till hotellet det tog lite tid då vi hamnade mitt i rusningstrafiken 🚕🚗🚙
Något vi upptäckte när vi stod stilla i bilköerna var att vi var iprincip dom enda turisterna i hela staden?
När vi kom fram till hotellet tänkte vi äta middag men vi kunde inte gå längre än till ett fruktstånd då ALLA stirrade konstigt på oss. SÅ OBEKVÄMT. Vi får se om vi tar oss ut imorgon eller om vi blir på rummet hela dagen.

Nu är vi äntligen påväg! 12.45 tog vi första flyget från Frösön till Stockholm och nu sitter vi på Arlanda och ska snart checka in vårt bagage. Det är så PIRRIGT!!!!! Allt känns lite overkligt och nervöst just nu men det kommer nog bli bra!
Medan vi väntar på flyget till Nairobi ställer vi in ryggsäckar, läser böcker och inhandlar småsaker vi missat.
HÖRS I AFRIKA 🦁

Fjärde advent är här och jag har redan hunnit med att fira en minijul med hela släkten innan mamma och pappa åkte till Australien 🇦🇺
Jag önskade mig en kamera som man kunde föra över bilder direkt till mobilen så jag kan blogga med FINA inlägg när vi är utomlands, och det fick jag!!! Fick även nödvändiga saker till vår resa så nu är vi snart klara för avfärd ✈️

Vi kan även ta en titt på mitt och Viktors fina pepparkakshus som inte har någon tanke bakom sig ✨

Första söndagen på väldigt länge som jag inte är bakis på så jag bestämde mig för att slå in lite paket! Ska nog be mamma och pappa köpa med lite glögg och pepparkakor påväg hem från Åre. Sen är jag nöjd med min första advent!! ❤️

Förra veckan bestämde jag, Emma och Clara oss för att åka upp till Åre och vandra på söndagen. Sagt och gjort stod jag på fjället i Åre efter en hejdundrandes utekväll och fem timmars sömn :))
NÄ men det gick faktiskt bra, min bakfylla kom inte förrän på kvällen!!!