Det är så otroligt fina platser vi får se under vår resa med Kiwi. Även fast det kan vara mycket bussåkande hit och dit så får man ändå se väldigt mycket!! Ja, det är sjukt frustrerande att vara omkring människor 24/7 men Kiwi har gjort det väldigt bekvämt för oss. Vi behöver bara skriva våra namn på en clipboard så fixar dom alla boenden och aktiviteter vi vill göra under denna resa!

Idag har vi åkt från Kaiteriteri som är "loved for its beautiful golden sand beach" synd bara att det bar 10 grader ute och vi satt i våra regnjackor... Sen stannade vi vid en UNDERBART fin sjö mitt i ingenstans omringad av höga berg ⛰

Jag kan väl inte säga att jag har hemlängtan men jag saknar att umgås med mina vänner! Sen att jag sover i dorm varje natt, åker på en oskön buss varannan dag och har okända människor omkring mig HELA TIDEN!!!! Gör det in bättre.

MEN nu är vi iallafall klar med nordön och nu ska vi ta oss an sydön! Hoppas på bättre väder här ☀️

Fina utsikten från färjan mellan nord och sydön.

HEJ! Jag har inte haft wifi på två dagar och det känns som att jag missat SÅ mycket haha. Fick dock ta del av ösd's My Story och som jag skrattade!!! Jag är SÅ avundsjuk på alla er som firade påsk i fjällen 🥂

Vi har väl inte haft det så dåligt vi heller då vi har levt inne i en "tavla" i två dagar 🏞Jag har aldrig sett något liknande! Så imorse begav jag och Viktor oss ut på en två timmar lång morgonpromenad och WOW vad fint det var!!! Hemma brukar jag tröttna efter 45 minuter men där hade jag kunnat vandrat runt hela dagen ❤

I vanlig ordning hade familjen Asplund äggmålarfrukost även om vi är på lite olika ställen i världen, HÄRLIGT VA 💛 Dock finns det bara bruna ägg här så jag köpte ett litet ritblock och en SUPERPENNA med olika färger i och låtsades!

Igår skulle vi ha besökt Hobbiton men då vi olyckligtvis hamnade under ännu en cyklon var vi tvungna att hoppa det och stanna en natt till i Rotorua. Men efter x antal samtal till Kiwi med ombokningar hit och dit så löste sig allt tillslut!!! Så imorse åkte vi iväg till Hobbiton och nu är vi mer än nöja, så FINT och COOLT 🌳

Idag har vi gått längst en fors samt gått genom den längsta gångtunneln jag och Viktor någonsin gått i!!! Måste varit minst en kilometer, super coolt! Sen vid 14.00 kom vi fram till vårt hostel för natten OCH VI KUNDE VÄLJA EGET RUM FÖR BARA TVÅ DOLLAR EXTRA!!! Det är helt sjukt påfrestande det är att sova med minst fem helt främmande personer varje natt i ett litet utrymme så det här var underbart!!

Efter det var det dags för dom omtalade lysmasksgrottorna!! TYVÄRR fick man inte ta några som helst kort där inne då det stör de små djuren. Men jag måste ändå säga att google har gjort ett bra jobb att fixa fram fin fina bilder till er här! Fint va???

Idag kom vi fram till Hot Water Beach ganska tidigt så vi gick först ner till stranden sen tog vi bussen till Cathedral Cove. Eftersom cyklonen Debbie även varit här och röjt var sista biten avstängd så vi skulle inte få komma ner och kolla på det vi kom hit för!!! Men när vi kom ner till den avstängda delen gick vi förbi avspärrningarna och det gick jättebra så nu fick vi se allt ändå!! 🥂

Igårkväll kom vi till Auckland och här ska vi sova i två nätter så imorgonbitti åker vi igen. På vägen hit åkte vi förbi ett knallblått vattenfall och sedan en pruttig pöl som luktade precis som den såg ut!

Idag tog vi buss ut till ett shoppingcenter där vi båda köpte ett par vantar!! Så nu är mössa och vantar check ✅

Som sagt är detta land ett paradis! Jag blir helt euforisk av naturen här, vi stannade några gånger under bussresan för att ta några fina bilder på bland annat "Mount Doom" som är med i Sagan Om Ringen (berget utan snö)!! 💍
Köpte även första bästa mössa igår då det är fortsatt kallt, lite varmare i Toupo där vi var igår dock så när vi kom fram tog vi oss en promenad, så himla fint ☀️

Nu är vi snart framme i Auckland 🚌

Ett museum som ska ta drygt två dagar att kolla genom men som dom flesta röjer undan på fyra timmar tog oss en timme och en kvart. Vi kan väl säga att museum inte riktigt är vår grej!