Idag har jag och J hängt på Sheratons beach club. Det har varit perfekt väder då det varit lite disigt, så det har varit okej att ligga i solen hela dagen vilket betyder lite färg på mina ben! Vi åt även en god lunch på den libanesiska restaurangen som ligger på hotellet.

inlägg i samarbete med nettbuss.se

Då var det snart dags för mig att börja flänga fram och tillbaks till Sverige igen! Nu om två veckor åker jag hem på ett kortare besök för att träffa familjen och redan 1 maj åker jag hem igen för ett par dagar på Dalarnas Högskola. Detta betyder förstås en himla massa resande med även annat än bara flyg. När man kommer hem använder man sig verkligen av en helt annan kollektivtrafik än här. När jag inte åker bil i Dubai åker jag nämligen uteslutande taxi eller metro, vilket inte är genomförbart hemma i Sverige med tanke på taxipriser och obefintlig metro. Hemma blir det ju förstås buss och tåg som gäller.

Något jag verkligen märkte när jag började resa så mycket som jag gjort senaste åren är skillnaderna på buss och tåg. Att åka tåg går visserligen lite snabbare men är dels dyrare än buss (vilket förstås är värt att ta med i beräkningen som student) och det är dessutom inte alls lika säkert att man faktiskt kommer fram i tid. Jag kan räkna upp flertalet gånger jag fått problem pågrund av försenade tåg när jag ska med flyg eller anslutande tåg/buss och blivit rejält försenad till vart jag nu är påväg.

Dessa problem har jag aldrig haft när jag istället bokat buss, vilket nu har blivit standard att göra när jag har en tid att passa. Ett bussbolag jag reser med ibland är Nettbuss. Här finns allt man kan behöva så som eluttag, bra WIFI och bekväma sittplatser. Jag gillar även att man inte riskerar att behöva lägga sitt bagage i en annan vagn utan att man lätt kan ha uppsikt över det när folk går av och på.

Vi har spenderat eftermiddagen/kvällen ute på vattnet tillsammans med kollegor till J. Käkat chips, druckit cider och lyssnat på musik. Tyvärr blev jag äckligt illamående efter ett tag och ena motorn gick sönder på båten så det går väääldigt långsamt hem. I skrivande stund har jag därför intagit sovkabinen och vilar mig lite :) innan vi vände hemåt såg vi även en ovanligt fin solnedgång!

Best café on Bali!

Här kommer några bilder jag inte hunnit visa från en av de sista dagarna på vår Bali resa. Näst sista dagen i Canggu tog vi vespan bort till den större staden Seminyak. Där besökte vi en strand, som inte heller den var speciellt fin tyvärr, och åt sedan lunch på Organic Café. Och det var minst lika gott som första gången vi åt där! Detta var lite större men hade i övrigt exakt samma meny. Älskade hörnan där man satt och väntade på bord, så himla söt!

Ett favoritmärke!

Ett märke jag verkligen börjat gilla de senaste åren är Gant. De har så himla mycket snyggt både vad gäller kläder, skor, accessoarer och heminredning. Tyvärr är det ju även ganska dyrt så att shoppa loss där är ju inget man direkt kan unna sig varje dag. Dock vore drömmen att få köpa textiler till ett sovrum därifrån någon gång!

Såhär trevligt hade jag det igår när jag och J var på Ritz Carltons Beach Club och hängde ett par timmar. Vi tog varsin mocktail, min favorit med passionsfrukt i, och delade även på en pizza till lunch. Dock börjar det bli himla varmt här igen så det är svårt att orka ligga i solen någon längre stund och jag höll nästan på att tuppa av under promenaden dit.

Känner att min blogg verkligen inte har varit på topp sen vi kom hem från Bali men ibland tappar man liksom bara motivationen, ellerhur? Men vi har en hel del trevliga planer de närmaste dagarna så förhoppningsvis kommer det lite mer roliga inlägg framöver! Och om ni har något ni vill läsa mer om, kommentera gärna!

Testa dig själv hemma först.

inlägg i samarbete med quicktest.se

Vi vet ju alla hur svårt det kan vara att komma iväg till doktorn av den ena eller den andra anledningen. Antingen är det jobbet som gör det omöjligt, eller så är det överfulla vårdcentraler som inte har några tillgängliga tider så länge man inte är akut sjuk. Inte allt för sällsynta är heller anledningar som att man helt enkelt måste komma över den där rädslan för att besöka en doktor eller att man tror att man går och inbillar sig och inte vill uppta sjukvårdens tid i onödan. Jag är själv väldigt mån om min hälsa men känner tyvärr ganska många som till varje pris undviker att gå till läkaren.

Nu för tiden finns det dock lösningar som tillåter att du gör tillförlitliga och enkla tester på hemmaplan utan att ens behöva gå till apoteket för att inhandla dem. Om du till exempel vill bli gravid så kan du från Quicktest.se beställa hem ett ägglossningstest som du får hem i brevlådan, där du på egen hand kan ta reda på när du är som mest fertil. Om du går och funderar på ifall du är gravid, antingen önskat eller oönskat, kan du beställa hem ett graviditetstest för att i lugn och ro ta reda på omständigheterna hemma först. Det finns bra och enkla beskrivningar till hur du använder varje test i förpackningarna eller på hemsidan.

De har även diverse hälsotester ifall du går och misstänker att du tillexempel har fel på sköldkörteln eller lider av järnbrist. Om testerna du gör visar avvikelser så tar man efter det kontakt med sjukvården för att få vidare hjälp.

Jag tror, och hoppas, att den här typen av tillgänglighet kommer göra att fler människor håller sin hälsa under bättre uppsikt.

inlägget innehåller annonslänk

Favorite swimsuit .

Heej! Hur är läget? Jag såg precis att min fina baddräkt som ni ser här ovan har kommit tillbaks i lager igen och tänkte att jag passar på att tipsa er, för jag bara älskar den! Ni hittar den HÄR.

Måndag igen, men för mig innebär det inte så mycket då jag är ledig ytterligare en vecka innan skolan drar igång igen. Har varit ledig i fem veckor pågrund av att jag bytte plats på några kurser för att inte behöva åka hem till Sverige och ha praktik. Kände att jag var tvungen att prioritera att få vara tillsammans med J här i Dubai ett tag. Det var även perfekt tajming under resan till Bali men nu börjar jag känna mig ganska så sysslolös. Har spenderat morgonen med att titta på min favoritserie Mentalist och äta popcorn och choklad, haha. Igår fick jag även sista uppgiften godkänd för en kurs som jag läst tidigare vilket kändes såå skönt! Jag läste dubbla kurser för något år sedan och fick då lite rest-uppgifter som jag inte hann med och som varit ganska krångliga att komplettera. Men nu är det bara nytt och fräsct framåt!

White Dubai Night Club .

Igår var jag ute på tjejkväll med L och J. Vi hade bestämt oss för att lämna Marinan för en gångs skull (grabbarna envisas alltid med att hänga här runt) och fick tips om en klubb som heter White Dubai. Så efter lite fördrinkar här hemma satte vi oss i en taxi dit. Det var en liten bit att åka och det låg verkligen mitt i ingenstans men det var inga problem att komma in och vi betalade heller inget i inträde. Det var ett riktigt snyggt, hel-vitt ställe som man kanske kan gissa av namnet, som var helt byggt utomhus uppe på ett tak. Det var liksom alldeles runt med en stor bar och scen i mitten och massa stora LED-skärmar uppsatta längst kanterna. Det var showdansare på scenen ett par gånger vilket jag alltid tycker är rolig när ställen har! Självklart tvingade vi även diverse människor att ta lite kort på oss i sann tjej-anda. Filmande också två filmer på själva stället som ni kan se här nedan. Var dessutom tvungen att visa min frisyr för kvällen som jag var väldigt nöjd med!

Här kommer ett inlägg med lite blandade foton från mina bästa stunder på Bali, enjoy!