Utsikten från The Cheesecake Factory

God kväll, godmorgon för er. Nu har vi äntligen kommit tillbaka till hotellet efter en väldigt mättande middag på The Cheesecake Factory. Det min kära släkt nu kommer häpna över är att jag inte åt någon cheesecake(??) förstår ni detta.. och nej jag är inte sjuk haha. I vilket fall som helst så var detta vår sista middag här och vår sista middag med Emelie innan vi åker härifrån imorgon. Tiden har gått väldigt fort och det känns väldigt tråkigt att lämna kvar henne här. Vi hade ju gärna tagit med henne hem nu. Men som sagt så går tiden väldigt fort och snart är hon hemma i Sverige igen. Lilla Meurlan. Kommer bli en perfekt sommar.
Idag blev det inga speciella planer utan vi gick runt och kollade på byggnader, åkte till Castro och Ashbury Heights. Så himla coolt. Och det är därifrån i stort sett alla bilder är ifrån. Hippieställena är från Ashbury Heights. Blev även sen en stund vid poolen för första gången på denna resan.

Nu ska jag gosa ner mig med Emelie som ligger här bredvid, hoppas ni får en fin dag!

Godmorgon!
Gårdagen bestod av att besöka Golden Gate bron, ta kort på Lombard street och sedan häng hos Emelie. Var så himla fint väder så vi passade på att spendera ett par timmar på Emelies uteterass. Planen var att vi skulle åka till bron igen innan solnedgången MEN vi var ju inte dem enda med den planen. Så vi blev istället fast i världens längsta kö men vi fick iallafall njuta av det från bilen istället.
Efteråt blev det pizzahäng och gotte hos Emelie framför en film (jag somnade som vanligt).
Nu är kl 8 på morgonen och vi försöker göra upp en plan för vår sista heldag här. Imorgon bär det av mot LA!
Puss

/f

Att inleda en text till ett blogg inlägg är inget jag är vidare bra på, så därför kommer inte jag försöka mig på det ikväll. Men som tidigare inlägg så kommer nu ni får reda på vad vi gjort idag.
Sååå.. till att börja med så fyller Sara 20 år idag!! (grattis igen) Vilket vi firade med lite skönsång på morgonen och pancakes till frukost. Efteråt tog Emelie med oss på en turisttur, vi strosade runt på bland annat pier 39, fisherman wharf, China town och tog även en sväng med cable cars. Så himla mysig dag och så himla mysigt att vara vi 4 samlade igen. Något jag uppskattar väldigt mycket. Finns väl inget bättre än när nästan alla de närmsta är samlade på ett och samma ställe. Efter det så åkte vi hem till hotellet och gjorde i ordning oss, drack vin och sedan tog vi en uber till el techo. Vilket är en mexikansk resturang med rooftop som ligger i mission och det var himla trevligt samt härlig stämning där. Det blev varsin drink och lite olika smårätter. Väldigt starka drinkar haha, även stark mat såklart. Klen tjej jag vet. Men man är ju inget fan av tequila...
Nu är vi tillbaka på hotellet och det är dags att sova. Som vanligt är jag den enda som fortfarande är vaken. Så nu tackar jag för mig och säger godnatt! Puss

/f

Godkväll, godnatt, godmorgon eller vad det nu är. Tror ingen av oss har någon koll på tiden, alldeles för jetlaggade haha.. Hos oss slår klockan snart fem och vi kom nyss tillbaka till hotellet efter en dags shopping. Vi startade i gallerian Westfield och strosade sedan runt på gatorna kring Union Square. Det var himla fint och ser nu jättemycket fram emot att åka cable car som man såg lite överallt!
Planerna för kvällen är som vanligt lite oklara.. just nu försöker vi bestämma oss för vad vi är sugna på att äta för middag och sen får vi se.

/f

Vi startade dagen på ett frukostställe i närheten av vårt hotell (Hollywood café), blev så klart pannkakor till frukost det är ju ett måste.
Efteråt åkte vi med Emelie hem till sig i Corte Madera och bara umgicks och åt lunch. Fick även njuta lite av solen, välbehövligt!!
Jetlaggade som vi är så är ingen speciellt pigg idag.. haha.
Nu har vi iallafall varit ute på en hike i det fina vädret! Tyvärr är det väldigt dimmigt ute så vi lyckades inte se det vi ville men det var ändå himla härligt.
Nu ska vi försöka skaffa fram lite energi och försöka göra upp planer för kvällen.

Puss

/f

Då har vi äntligen kommit fram till vår första destination San Francisco!!
Var krabb efter flyglandningen men efter några extra dryga timmar fick vi tillslut springa och krama om våran Emelie. Som vi har längtat!
Just nu ligger alla och sover här på hotellet, även Emelie som hängde med på lite sleepover och mys.
Kl är 03.14 (12:14 svensktid) och det är väl dags för mig att försöka somna om.. lycka till..

Ha det så bra!

/f

Om mindre än en månad så är det dags för mig att lämna lilla Blekinge. Som jag har längtat och nu är det äntligen dags!

Det är endast 27 dagar kvar tills jag och två av mina favorittjejer sitter på planet mot San Fransisco. För att sedan där får träffa en väldigt saknad person (Emelie) som har jobbat som au pair i över ett år.
Men sen hörni, så drar Sara och jag vidare till Australien och där hade vi tänkt stanna i ca 3 månader. Resa runt, upptäcka och skapa nya härliga minnen! Längtar såå

Skapade den här bloggen så att min kära familj, släkt och vänner kan få följa våran resa. Eller ja, för er som vill såklart