Efter 11 timmar på en buss är min bakdel helt avdomnad och jag är helt slut. Men är äntligen framme i Auckland igen!

Mina tre dagar i Wellington var väldigt bra med massa shopping och lunchande, filmmys, bio och lite drinkar med kompisar där. Så himla kul att träffa allihopa igen en sista gång innan jag åker hem! ☺️

Kom som sagt fram till Auckland för cirkus en timme sen (21.00) letade rätt på mitt hostel, vilket är helt ok. Otroligt små rum men galet najs utsikt från köket som är på 7e och högsta våningen med en uteplats och jacuzzi. Sen gick jag och köpte mig en kebeb(såååååå gott) och nu blir det dusch och bums i säng! Hur kan man bli så nedrans trött av att sitta på en buss?
Jaja, bara 2 dagar kvar nu (!!) Natti natti!

Xoxo/ F

Bara 1 dagar kvar på farmen nu, sen bär det av till Wellington!
Senaste veckan har varit sååå rolig. Vi gick på en snabb kaninjakt efter jobbet förra veckan, en av killarna fick en kanin men det var allt. Jag fick istället skjuta på en buske men missade big times... Men jag klagar inte, jag fick ju i allafall skjuta 😃 senare den kvällen var det personalmiddag i cafét med ballonger och morotskaka för att fira Anita som fyllde 20. Himla kul kväll med drinking games, dans framför lägerelden, födelsedags striptease på taket och massa skratt.

Dagen efter åkte jag och Bentley, en kille ur personalen här, på 2-dagars roadtrip upp till hans hemstad Rotorua. Där vi shoppade lite, käkade efterlängtad skräpmat och hälsade på hans föräldrar där vi också stannade över natten. Andra dagen träffade vi Bentelys syster och kompisar och en av dem tog med oss till en drift kart bana. Vilket var GRYMT! Det är som små gokarts ungefär som man kör runt runt på en bana. Galet kul att bara gasa och drifts runt där i en halvtimme! Kraschade några gånger men vann ett av racen i alla fall 💪 allt som allt var det en riktigt kul roadtrip med massa sing-along i bilen.

Idag har jag spenderat dagen med att packa allt hann även hjälpa killarna med att sorters fårull efter att dem rakat fåren.. Inte jättekul så man får sorters ut alla bajsull menmen det är ju driftigt något jag inte skulle gjort hemma :)

Ikväll har vi personal och avskedsmiddag för managern här så det kommer nog bli en riktigt bra kväll med massa hemmagjord pizza!😍

Xoxo/ F

Senaste veckan har vi hittat på massa kul här. Tripp till stan med Donja en ledig dag, cake night då Anita och Rory spenderade hela dagen i köket och bakade massor av kakor och tårtor som vi alla mummsade i oss när vi kom hem från jobbet. Kunde inte röra mig på en timme efter det, men det var såååå värt det 😍
Hade även Pizzakväll och grillkväll, haft hela dagar fulla med vedhuggande och staplande, fick prova att åka zip line över floden vilket var riktigt häftigt.
Sist men inte minst tog Donja med mig ut på en ridtur härromdagen upp till granngården och upp till högsta toppen där vi åt lunch. Det var så jäkla fint, ville nästan inte rida tillbaka efter det. Insåg även att jag är absolut värdelös på att galoppera. Studsade mer eller mindre runt på hästen hela tiden medan Donja gled fram som ett proffs och skrek till mig: just hold the fuck on Fiona!! 😆

Bara en vecka kvar på farmen nu.. Och bara 2 veckor kvar i Nya Zeeland! Såå ledsamt :( vill inte lämna alla härliga människor här! Men samtidigt vet jag ju att det är minst lika många härliga människor som väntar på mig där hemma så ska bli lite kul att komma hem med. ☺️ ska bara se till att ha en förjäkla kul sista vecka här med födelsedagsfirande, roadtrip med en av killarna och mer fest! Sen bär det av till Wellington i några dagar innan jag reser tillbaka upp till auckland och flyger hem den 3 juni!

INTE LÅNGT KVAR NU!!!!

Xoxo/ F

Going to town= fish n chip

Thank you Anita and Rory

Zipline

Zip line

Toby with his new dog Hine

Hine was not amused with our stacking

Wood chopping all day

Bentley crutching the sheepies

Top of Retaruke Station

Perfect day

En lite uppdatering såhär på en ledig lördag. Jobbar på här på farmen; jagar får, yxar upp getter och bygger staket. Igår hade vi personalmiddag och sen "fest" uppe vid lägerelden med några gäster i en av stugorna ! Riktigt kul kvällen men mår ju som man förtjänar idag... Jag och 2 andra jag jobbar med är lediga idag och har spenderat dagen i varsin soffa med massa dåliga filmer. Först nu klockan 4 som vi pallrade oss upp och promenerade till cafét för lite internetanvändning. ☺️

Ja juste har ju helt glömt av att skriva vad för folk jag bor med nu! Vi är 7 volontärer just nu, två brittiska killar, en kille från Wales, en kanadensisk tjej och två nederländskor. En av nederländskorna flyttade faktiskt in så sent som igår men hon verkar helt okej :)

Börjar även bli riktigt kallt här nere nu, eller ja det är ju fortfarande varmare än Sverige men mornarna är galet kalla. Så vi ser alla ut som Michelingubbar med 28 lager kläder på oss men jag klagar inte. Det betyder massa mys framför brasan hemma i huset varje kväll :)

Xoxo F

Efter 5 månader runt om i Nya Zeeland är jag nu tillbaka på farmen (Blue duck station) igen och har varit här de senaste 3 veckorna. Kom hit tillsammans med Donja som jag träffade första gången här.
Och det var lite som att komma "hem" igen. Att träffa alla som var här förra gången vi var här men även alla nya volontärer som vi nu bor tillsammans med.

Internetet är inte alls bra här så därför sen väldigt sena uppdateringen... Men sen senaste inlägget stannadr jag i Wellington i 5 nätter och träffade där världens skönaste kiwi-tjej som jag hängde tillsammans med tills det var dags att åka tillbaka till farmen!
De senaste 3 veckorna har varit såå roliga, vi har firat födelsedagar, dansat på tak, ridit, haft mysiga lägereldar, tömt fällor med halft ruttna kaniner och igelkottar i, lekt med valpar, åkt jetboat, haft toga party och massa annat!

Planen nu är att antingen stanna här till slutet av april eller mitten av maj. Har inga direkta planer så vi får se lite vad som händer 😃

Redo för utekväll i Wllington

Middag i solen med 2 glada brudar

Jetboat

Inte helt hundra på vad som händer på denna bild men fin kväll runt brasan var det i alla fall :)

Paus i allt städande

Sötaste valparna

Trafikstockning i Nya Zeeland... FÅR ÖVERALLT

Bentley och Neil...sköna killar! ​

Ridtur med Eamonn, kocken här :)

Toga party!!

After 6 months of traveling it's time to conclude my time in New Zealand. We've done so many things and created so many unforgettable memories. Just traveling around the country and seeing all these incredible views and visiting so many remote places you'd never normally go to, staying at lots of different hostels and meeting heaps of amazing people from all over the world! Biggest thing for me though has been to get out of home, leave the nest, cut most of the security net and just get a feel for how it is to make a living for myself. (i had Fiona, which was quite comforting at times, so I didn't feel aaaaaall by myself, haha ☺️)

Another big thing has been to do activities I thought I'd never have the courage to do, like jumping out of a plane and off of a bridge. Looking back at them and realising that they were probably two of the biggest highlights from my trip 😄😄

I am now comfortably seated in a chair at Auckland terminal and waiting to board my plane that is supposed to take me to Hong Kong, then London and final destination, Gothenburg ❤️

Although I am abandoning ship I'm sure Fiona will keep the blog afloat (she's the one who has done most of the posts anyways, I'm just way too lazy 😂) just a shame that it won't have my pretty face covering all the pictures anymore, poor readers 💁

30hours in the air and I'll be on Swedish ground again. Goodbye New Zealand and goodbye Fiona, I will miss you booooth! ❤️

xoxo /v

Vi är nu tillbaka i Auckland efter äventyr i the Northland. Som jag skrev förra inlägget hyrde vi en bil med tyskarna i sammanlagt 4 dagar och körda runt lite.
Första dagen var vädret jättefint så vi stannade vid några stränder på vägen och bara chillade, hur härligt som helst. Och efter många kartproblem och icke-existerande campingplatser hittade vi till slut ett rätt okej ställe vi kunde sova första natten. Jag och Marco sov i tältet och Viktor och Max i bilen, mysigt! Kvällen sen spenderades i tältet med massa kortspelande.

Under natten och morgonen började det regna MASSOR och ja som ni kanske vet så hade vi valt att campa exakt dom dagarna som en cyklon drog in över Nya Zeeland... YEAY!

Nemen helt ärligt så var det inte så farligt men regnigt och blåsigt var det så vi var inte allt för taggade på att sova i tält och bil den natten så vi bestämde oss för att åka till en holiday park och spendera natten. Hittade en riktigt bra holiday park i Whatuwhiwhi där vi hyrde en stuga och bara chillade resten av kvällen. Dagen efter var vädret mycket bättre men holiday parken var så bra så vi bestämde oss för att stanna en extra natt där. Hade en riktigt härlig dag på stranden och lekplatsen. På kvällen åkte vi in till byn och köpte på oss lite saker för en äkta Nya Zeeländsk grillkväll. Med korv i toastbröd massa ketchup och lök, fint de 👍

Sista dagen åkte vi tillbaka till Paihia för att lämna in bilen och bo på hostel där en natt. Eftersom det igen regnade massor bestämde vi oss för att ha en film och speldag (med paus för fish n chip såklart).

Allt som allt var våra dagar i Northland awesome! Nu har våra tyskar lämnat oss för att jobba hos en familj där uppe och Viktor och jag är i Auckalnd och ska göra stan idag ☺️
Ikväll ska vi gå ut och käka och skåla lite för vår resa tillsammans här i Nya Zeeland. Sen åker Viktor hem imorgon. Även fast jag har velat strypa honom ett antal gånger under vår resa, så kommer jag sakna honom massor!

Xoxo / F

Våran lilla gula fula bil

Cable bay

Rarawa campsite

Mina små pojkar :)

Grillning

Bat-cat!!!

Whatuwhiwhi

​90 Miles beach

Efter två härliga dagar i Wellington (som Viktor tillbringade på ett internet café och jag med några sköna grabbar från rummet✌️) tog vi i onsdags bussen upp till Auckland igen. Tog cirkus 11 timmar så var rätt slut när vi äntligen kom fram.

I Auckland sen möttes vi upp med två tyskar vi lärde känna på sydön och som vi nu reser tillsammans med tills Viktor åker hem. Så vår kväll i Auckland spenderade vi i hamnen och hade lite resemöte och rökte shisha. Någon slags vattenpipa som dom tydligen röker hela tiden i Tyskland 👍

På torsdagen sen hoppade vi på nästa buss (så mycket bussåkande!) upp till Bay of Islands och närmare bestämt staden Paihia. Vädret var helt underbart när vi kom hit så vi checkade snabbt in på hostelet, slängde på oss badkläderna och gick ner till stranden och hängde där hela eftermiddagen. Så jäkla härligt 😍
Efter några timmar blev alla hungriga så vi pallrade oss iväg till ett supermarket och köpte på oss lite mat.
Senare den kvällen gick vi allihop ner till stranden igen med en högtalare och låg där och tittade på stjärnorna och lyssnade på musik. Fint så! ⭐️

Idag är Viktor och jag på dagsutflykt runt den nordligaste delen av Nya Zeeland. Vädret är inte det bästa menmen lite regn ska vi väl ha också... Var och surfade ner för sanddynor vid 90 miles beach, ganska häftigt. Gick ju galet fort i alla fall!
Var även vid en fyr som är den absolut nordligaste punkten. Var en ganska bra dag allt som allt, nu ska vi snart gå och köpa med oss lite dricka till stranden och sitta där resten av kvällen! 👌

Imorgon ska vi hämta en bil som vi hyrt tillsammans med tyskarna (Marco och Max) och ska resa runt i 4-5 dagar. Tälta där vi hittar plats och ja vi får väl se hur det går :)
Men ska bli jäkligt kul i alla

Vet att uppdateringen här är så otroligt dålig (!!) men vi gör saker hela tiden och försöker i alla fall lägga upp det mesta av vad vi gör i stora drag :)

Efter en vecka hos Viktors au pair familj med får-raknings tävling, magsjuka, mysiga grillkvällar och lite jobb åker vi imorgon tillbaka ner till Wellington i två nätter.
Har varit så kul att ha träffat familjen och verkligen hur snällt som helst av dom att låta oss stanna här. 😍
Haft en riktigt skön och kul vecka här hos dom!

Ps. Vi förlorade vår andra match i beer pongen förra veckan, för någon (Viktor) var för full för att träffa kopparna 😂men kul hade vi i alla fall!!

Xoxo/ F

Slänger in ett litet snabbt inlägg för att uppdatera alla lite. Vi har nu rest norrut igen längst hela östkusten av sydön. Vi har haft 3 nattstopp i Mount Cook, Rangitata och Kaikoura, så har varit full fart hela tiden. I Mount Cook var vi så otroligt trötta efter Queenstown och vädret var inte jätteroligt så vi satt bara och spelade kort med några tyska och nederländska killar från bussen hela kvällen.

Rangitata sen var ett ställe mitt ute i ingenstans där bara folk från vår buss bodde men det var såå himla mysigt. Dom hade våningssäng med 3 våningar, haha Viktor var liiiite nervös när han skulle sova högst upp 🙈 spenderade kvällen där med gruppmiddag, film och ännu mer kortspelande.

Dagen efter gick bussen till Kaikoura klockan 6,30 på morgonen (hemskt!) och spenderade hela dagen på busse, lite lagom kul sådär... Men till slut kom vi fram till Kaikoura klockan 6 PM då var det bara raka vägen till ett supermarket, handla och laga mat och sen en liten promenix med en tysk för min del medans Viktor sov.... 😴
Det var i princip det vi gjorde den kvällen.

Dagen efter, tisdag, vaknade jag av Viktor väckarklocka klockan 4.30 (!!!) på morgonen. Då skulle han upp och simma med delfiner, som han har tjatat om att göra det ändå sen vi kom till NZ. Och han älskade det verkligen! Förutom den sista biten då han satt med huvudet över en hink och var sjösjuk tillsammans med hälften av alla andra på samma utflykt 😂

Efter äventyr med delfiner och extra lång sovmorgon för min del bar det av till picton där vi hoppade på färjan till Wellington! Stannar i wellington i 3 dagar nu innan vi åker upp till Viktors au pair familj där vi förmodligen håller hus i en vecka eller så. Ska bli kul att äntligen träffa dom! Men innan det har vi två kvällar kvar i Wellington och ikväll står det Beer Pong turnering på schemat. Den här gången ska vi vinna! 🏆

xoxo/ F

Queenstown

Hittade en gunga i Queenstowns hamn

Mount Cook

Mount Cook i bakgrunden

Vi älskar matlagning

Vaknade upp till den härutsikten från var balkong, Mount Cook

Världen största tröja som ägarna av denna affär helt random bestämde sig för att sticka.. Varför inte liksom! (I en liten stad mitt i ingenstans)