Här kommer en video från New York!
Sjukt rolig resa och massor minnen för livet!
Titta och njut ☺️

Såhär kan en onsdag i porto se ut! :)
Riktigt mysig stad! Kom och hälsa på :)

I fredags var det dax för min tjugoårsfest! Sjukt lyckad fest med dom bästa man kan tänka sig! Dansgolv, beer pong och Singstar! Kan det bli bättre?
Tack alla❤️

Mest för min egen skull men är någon intresserad av att kolla så klicka på videon här under! :)

Igår flög jag till London! Planet som skulle gått 06.30 blev försenat så kom iväg 12.00 istället..
Anledningen till att jag åker till London är egentligen för att Alex ska göra några simulatortest. Men eftersom att det både är alla hjärtans dag och min födelsedag nu så tänkte jag "varför inte fira det i london?".

Igår så mötte jag upp Alex på hotellet en kort stund innan han åkte vidare till simulatorn. Medans han var borta så fixade jag till det lite på hotellrummet. Det blev en jättemysig kväll med lite sushi, rött vin och mys!

Idag så har vi bara tagit det lugnt på hotellrummet och mellan 14.00 till 23.00 är han iväg och gör sina tester. Så jag spenderar min födelsedag framför datorn och väntar på att han ska komma hem! Något man får lära sig är att om man är ihop med en pilot så får man anpassa högtider och födelsedagar efter jobbet. En julafton kan firas den 22a, årsdagar kan firas några dagar efter osv. Men det funkar hur bra som helst!

Imorgon åker vi in till London! Då är Alex helt ledig så vi tog en extra natt på hotellet för att hinna fira alla hjärtans dag och min födelsedag ordentligt och även se allt man bör se. Det kommer bli hur bra som helst! Faktiskt första gången jag är i London!

Förresten så har jag köpt en GoPro för att kunna filma när jag reser eller gör något annat kul!

Kolla klippet här nere!

Hej! Länge sen jag bloggade men nu kände jag att det var dax!
Hela januari har jag spenderar i Tanzania med världens bästa pojkvän! En resa vi pratat om i ett år och nu blev den äntligen av! Äntligen fick jag uppleva Tanzania med honom! Att få visa upp alla ställen jag vart på och upplevt var det bästa med hela resan. Det blev lixom första gången han fick komma "hem" till mig och min familj.
Resan började med några dagar i Dar es Salaam där vi upplevde champagnebrunch på Dar es Salaams finaste hotell, åt lyxfrukost med havsutsikt, drack champagne på Coral Beach, festade och käkade gott varje kväll på olika restauranger. Sen bar det av till Zanzibar!!
Helt klart en av resans höjdpunkter. På Zanzibar dök vi bland Östafrikas finaste korallrev och fiskar, solade, åt gott, festade på Full Moon Party och besökte även Stone Town. Inne i Stone Town var vi lite kulturella och besökte slave market, fick en rundtur inne bland alla gator och torg, besökte fisk och köttmarknaden och sedan tog vi flyget tillbaka!
När vi var tillbaka i Dar es Salaam så kom två finspångsbrudar ner som jag känt sen barnsben!
Mycket trevligt och tillsammans med dom drog vi ut på Afrikas savann! Underbart att få spendera några dagar mitt ute i ingenstans tillsammans med pojkvännen, bra kompisar och alla djur!

Denna resa är en resa som jag aldrig kommer glömma!❤️

Gillar du action och fartfyllda sporter? Då är Combat archery är något för dig! Combat Archery är då en ny och spännande sport som sprider sig som en löpeld i världen. Nu har två kompisar till mig dragit igång det här, i Sverige. Hemsidan heter www.combatarchery.se. Sporten är enkelt beskrivet som paintball fast med specialgjorda bågar och pilar med skumgummispets. Det finns ett gäng olika lekar man kan köra. Bland annat spökboll, capture the flag, vanlig paintball, gatuloppet och kinesiska muren. Det är minst lika roligt som paintball men man slipper mycket kladd och det fungerar även utmärkt att köra killar mot tjejer. Det är en helt perfekt aktivitet för kick-offs, avslutningar, kompisaktiviteten och självklart för svensexor eller möhippor. Jag ska i alla fall testa på det nästa gång jag är i Sverige. Det lovar jag.

Man kan läsa mer på www.combatarchery.se för bokningar eller andra grejer. På facebooksidan finns massa bilder och videos  https://www.facebook.com/Combatarcherysverige

Riktigt oklar natt.. Jag och Alex fick för oss att kolla vad vårt närområde erbjöd en onsdagskväll sisådär 10 minuter innan Lidl stängde.. Så vi kasta oss ner, köpte det som behövdes för att få ett litet rus och sen drack vi oss lite fulla.

Gick ut framåt 2 tiden och letade efter barer.. Det var inget jätte hålligång runt vårt kvarter men vi hittade en bar och bestämde oss för att se vad det var för något. En öl kan man ju alltid ta iallafall.. När vi kommer in pratar bartendern bara ryska och portugisiska. "Eskorttjejen" (ca 50 bast) som var sugen på oss pratade bara portugisiska. Men där blev vi kvar länge och på något sätt lyckades vi förs en konversation.
Vi gick sedan vidare och hamnade på ett till riktigt skumt ställe. Två eskorttjejer, faktiskt väldigt trevliga, höll oss sällskap och tjatade till sig en drink eller två. Knallade sedan hem runt 6 tiden och däckade i soffan..

Idag har vi inte lämnat sängen. Eller jo, för att hämta mat. Välbehövligt och väldigt skönt!

Puss & kram!

Hejsan! Tänkte att jag skulle börja blogga lite smått igen!
Mest för att jag tycker det är kul att skriva av mig och dels för att mina nära och kära ska få se vad jag gör.
Som kanske alla vet så packade jag och min pojkvän bilen och flyttade ner till Portugal den 29e augusti. Det innebär att bloggens innehåll mest kommer handla om vårt liv här i Portugal! Följ den gärna!

Många som frågat och undrat hur vår lägenhet ser ut här i Matosinhos! Så därför blir första inlägget bara några enkla bilder på vår lägenhet.