Header

Hej på er!!

Som rubriken avslöjar så är årets första träning klar och fick dela den träningen med min älskling, vi har alltid roligt när vi tränar och varför skulle denna träning erbjuda något annat. Nu ska vi äta lite lunch är super hungrig. Blir nog någon sallad eller något annat men är sugen på fräsch mat och helst kall, hm får se vad nick vill ha.

Kramis

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Hej på er!

Wow, jag är så jäkla taggad och pep för vad 2017 har att erbjuda. Ny tjänst på mitt jobb, träningsmål och massa resor inplanerade. Kommer bli ett grymt 2017, längtar att få ta tag i alla nya utmaningar som året har att erbjuda. Vill redan nu börja och blir otroligt produktiv igen, min paus har varit så väl behövlig och de är viktigt att man tar vara på sig själv och att man sätter sin hälsa för allt annat.

Snart kommer Nick hit och vi ska ha en riktigt mysig kväll, tacos och filmmys ( ja man kan äta tacos på måndagar). myskvällarna där man bara har varandra är nog de jag saknar mest när vi är ifrån varandra, men ju mera tiden går värdesätter jag vår tid ihop och de mina kära vänner det ska vi alla göra. Värdera din tid och med vem du vill vara med för de är det som spelar roll i slutändan.

Njut av er måndagskväll, för det ska jag göra!


Likes

Comments

Hej på er!

Vet inte riktigt vad som har hänt, eller jo är fullt medveten om det som har hänt och varför jag valde att backa från alla sociala medier. Jag hade en konversation med min pojkvän och vi båda valde då att plocka bort våra sociala medier som instagram, Facebook och i mitt fall bloggen. Och jag kan ärligt säga att de var de bästa jag gjort på länge, vi lägger otroligt mycket tid och energi på sociala medier och i mitt fall blev jag väldigt påverkad. Så jag firade in det nya året utan sociala medier och de kändes super bra.

Jag hoppas verkligen att ni alla har haft en super bra jul, en super bra nyår och att ni är taggade på de nya året.

Årets nyårs outfit, förutom att jag hade en annan hår uppsättning. Nyår älskade nyår så bra det var.

Likes

Comments

Hej på er!

Här kommer en video på 3 grymma ben och rump övningar. De första övningarna är även bra för höft träning. Jag körde alla övningar 10 gånger ( på varje ben9)cX 3.

Ta hand om er <3

Likes

Comments

Sikken dag det blev!! EN riktigt lyxig dag som inte kunde bli bättre än såhär. Började med frisör tid hos Anna som ni nu redan vet och blev en sittnig på 3-4 timmar, gud inte hälsosamt och sitta så mycket still, haha.. Men snyggt som attans blev de eller vad säger ni?

Sen så drog jag mig in i stan för o köpa lite små saker för nyår och ett väldigt väldigt oväntat köp. Jag skulle nämligen in på Michael Kors butiken i stan för att TITTA på en väska som jag så så gärna vill ha men just nu inte har råd med, men när jag kommer inte kostar den sitt halva pris! 50% off så jag kunde inte gå därifrån och när hon i kassan sa " detta är sista väskan" blev jag helt "Shit va tur att jag kom in hit". Så nu äger jag ännu en Michael kors väska och jag älskar den. Sen drog jag mig till gymmet för att hälsa på mina kollegor så hängde där ett tag, haha och nu är jag hemma och ska ta de lugnt, skjuter upp passet tills imorgon på min kropp behövde lite vila.

XOXO ha en mysig kväll.


Likes

Comments

Godmorgon på er!!

Just nu sitter en trött tjej på tåget in till stan, jag har verkligen kommit in i mys koma där allt ska vara mysigt och gott men har en frisör tid hos min fina vän Anna så ska bli jul fin i håret.
Vaknade så sent idag så blir frukost på espresso house ( händer allt för sällan) så en riktigt lyx onsdag väntar, mums men har inte bestämt vad jag ska ha och dricka, hm grönt te eller kaffe, i-landsproblem...Hahah

Senare idag blir det 5 km löpning på bandet, finns ingen chans att jag går ut och springer i detta kalla väder, never.. och ska inte späda på min förkylning som jag besitter.. rehab väntar också, kommer hålla mig till 2-3 ggr i veckan för att jobba upp min höfts styrka, bla mycket en bens övningar, som romainian deadlifts med ett ben :) bild 1 visar start position och bild 2 visar utförandet!

Ha en underbar Onsdag!

Likes

Comments

Heej på er!!

wow, vilket träningspass jag hade idag, shit va kul de var och så jäkla gött med träning. Jag fick ihop ett pass på hela 2 timmar!! haha herregud, kunde knappt gå hem så trött jag var. Enda tråkiga är att jag har upptäckt eller har vetat de ett tag med undvikt de och de är att min höger höft är svagare än vänster höft och därför blir mina knäböj bland annat mindre bra. Så jag sätter min höft i rehabs facket under några veckor så får jag se om de blir förbättring, mycket bål övningar, pilates boll och fokus på stabilisera höften. Men de ska nog lösa sig med lite tålamod och vilja! (vill ni ha fler övningar för att stärka höften kommentera eller lika)

Nu till dagens middag som för övrigt var så himla god (creed till mig) Super enkelt o göra och tur var de för jag var så hungrig och alldeles skakis så bilderna är inte dom bästa heller men tror nog att ni överlever.

Recept:

Skinkstek (vet ej hur mycket men ni ser bild nedan)

1 paprika

5 champinjoner ( ha gärna i fler)

Massa spenat och grönkål

1 zucchini

1 lök

sesam soya

citron saft

salt och vit peppar

Så här gör du: Börja med att fräs löken i en stor stekpanna eller wok, häll i köttet, (salta!) och låt köttet få lite färg på sig innan du lägger i alla grönsaker. Sätt sedan på ris efter beskrivningar på förpackningarna. När köttet är helt genomstekt häll i sesam soyan, häll salt och peppar. Sedan häll över lite citronsaft över allt och häll i spenaten och grönkålen.

Super enkelt och super gott och passar perfekt för 4 personer, är ni fler är de bara att ha i lite mer av varje sak :))

Nu ska jag gosa ner mig i sängen och kolla på någon mysig julfilm, de är ändå julafton på lördag hihi..

Likes

Comments

Godmorgon!!

Lika trött och sliten som tidigare dagar, men finns inte så mycket att göra än att kliva upp ur sängen. Idag blir det en stor kopp kaffe och havregrynsgröt! Rikligt med energi!

Vid 1 drar jag mig till gymmet för konditionsträning och ben. Jag är hyfsad taggad av tanken så hoppas att det blir ett effektivt och bra pass.. men guys på lördag är det julafton! Hur crazy är inte det då??

Här kommer en översikt hur träningen kommer att bli. Trots att de är jul ska man inte skippa att träna och om du tränar kommer julmaten vara 10 gånger godare

Veckans jul träning

Måndag: Ben + intervaller

Tisdag: Armar + rygg

Onsdag: 5km löpning

Torsdag: Ben

Fredag: VILA

Lördag: Jul löpning

Söndag: ?


Det finns ingen bättre känsla en att träna och sen äta god mat. Upplevelsen blir annorlunda och man njuter på ett helt annat sätt. Men vill du inte springa ta med familjen ut på en jul promenad. All fysisk aktivitet är bra aktivitet!

Kramar

Likes

Comments

Hej igen...

Jag gör en veckans update på mitt liv, träningen, vardagen, kosten och ja allt.

Som ni kanske förstått på mig eller mina inlägg så har detta inte alls varit en bra träningsvecka, trots att jag har tränat 4 ggr men eftersom min plan var minst 7 pass så är de ett dåligt resultat för min del. Men som jag sa förra veckan så kan allt hända under veckans gång och de man planerar brukar aldrig bli exat som man bestämt..

Idag är de 3 månader sen jag började med att ändra min livsstil och just nu känns de sådär, jag är stolt över mig själv att jag har kommit så långt men jag är långt ifrån just nu, men när man väl börja nå något är de svårt att bli nöjd och just nu är jag långt ifrån nöjd, därför kommer jag from januari ändra mitt träningsupplägg, de ska blir hårdare mer cardio och konditionsträning samt mer fokus på ben och armar. Sen kommer jag inte utesluta rygg och mage men fokus blir armar och ben. Sen börjar försäsongen för fotbollen så en bra form ska byggas upp runt fotbollen och till sist mitt mål 2017 är att bli mer "atletisk" stark, stå på händer, pull-ups, chins osv osv.

Min kost kommer att fortsätta men ska bli striktar på mitt godis intag, de är sisådär just nu och de är mycket socker som tas in i min kropp.. Men låter de vara under jul och fokuserar nu i det sista på träningen. Imorgon kommer min träningsplanering för veckan samt hur jag tränar kring jul.

Jag låter inte nöjd med mina resultat och missförstå mig inte för jag är det jag är så stolt att min kropp har börjat svara på träningen men är långt ifrån där jag vill hamna. Sen får vi se hur bloggen kommer att rulla under våren för jag börjar på en ny anställning på Nordic wellness där de är 100% samt plugg på det så vet inte om bloggen kommer att bli något bra men vi får se, har inte bestämt mig riktigt, men än så länge är jag kvar ;)


Likes

Comments

Hej på er!

Ni vet kanske att jag har jobbat några gånger på förskola och trots att jag får betalt ångrar jag lite att jag tog jobbet som vikarie för jag är förkyld hela tiden nu och det går inte över. Outiften nedan är ni rätt bekanta med vid det här laget haha, de är mina super sköna mjukis, nicks stickade tröja och mina fula tofflor (har ju önskat av tomten ett par nya tofflor så hoppas han kommer med ett par).

Något jag alltid gör när jag är förkyld är att dricka mycket te och vatten för att få vätska i kroppen och rensa ut altt det dåliga. För att få en extra boost lägger jag i en bit ingefära i teet för att få alla vitaminer från ingefäran. Vad gör ni när ni är förkylda?

Har jag energi kommer de komma upp ett inlägg lite senare också

Ha en fin söndag <3

Likes

Comments