View tracker

r de bär korsetter känner de sig smalare vilket motiverar dem att använda korsett ofta. Viktminskning uppstår när korsetten hindrar mellangärdet från att bli större. Människor som bär korsetter är mindre benägna att äta för mycket så helheten kommer naturligtvis att resultera i en mycket bättre kontroll, vilket leder till att personen erfar signifikant viktförlust över tid.


  • Du kan tacka dina föräldrar för att de gett digden kropp du behöver, men ibland kan den behöva lite förändring så att du kan ha en kropp medtimglasform. Kvinnor som ordinerats att använda steroider på grund avderas hälsotillstånd kommer att finna det svårt att gå ner i vikt och få en bättre kropp men genomatt bära korsett finns det hopp. Genom hårt arbete kan de nå en storlek som de känner sig bekväma ochstolta över.

  • Personer med ultrasnabb ämnesomsättning har ocksåproblem att få den nödvändiga vikten för att få en timglasfigur. De kan uppleva störningarsåsomhypertyreoidism. Om de bär korsett över en viss tidsperiod, kommer de att kunnaäta bättre och viktökningen kan riktas till specifika områden i kroppen genomutformningen av korsetten.


  • Det är inte bara kändisar som ser de stora fördelarnamed att använda korsetter, det gör även idrottare inom olika sporter.Simningstränare har uppmuntrat sina simmare att bära midjetränare så att deskall få en bättre och mer konkurrenskraftig form. Vissa simmare som redan har gått i pension ärockså att bli av med sin tunneltorso genom korsettträning. Idrottare som löpareoch kroppsbyggare märker fördelarna med att använda korsetter på en regelbundenbasis och de har även införlivat dem i sina uppvärmingsövningar.


  • Korsetter är inte bara för kvinnor utan för alla.Transkvinnor har den manliga kroppskonfigurationen, men genom att bära korsetter kanderas midja dras åt vilket sedan kommer att ge dem en feminin midja. De kommer att må bättre över sig självaom de har den kvinnliga formen som, i deras huvud, verkligen är rätt kropp fördem. Det kommer att öka deras självförtroende och hjälpa dem att bli mer redo att mötavärlden.


  • Det finns många manliga modeller som använder korsetter med enmaskulin konfiguration eller beningsstruktur. De vill ha en mer distingeradkroppsbyggnad och detta är möjligt genom att bära korsetter regelbundet. Dessaskräddarsydda korsetter ger motsatt effekt av en timglasfigur. Efter att haanvänt dem kommer kropparna ha transformerats halvpermanent och ge dem ettutseende som det av grekiska gudar.

  • Kan du tänka dig att korsetter faktiskt hjälpermänniskor att ha mer regelbundna tarmrörelser? Den uppsjö av fysiska och hälsorelateradefördelar som korsetter medför är häpnadsväckande. Eftersom korsetter styr det externamellangärdet, har detta betydande effekter i tarmarna samt de andra delarna avutsöndringssystemet.

  • De flesta av de fysiska fördelarna med att använda en waist trainer hemma ligger på hälsosidan och det kan vara bra att fråga en licensieradhälsoläkare eller din husläkare om dessa förmåner. Korsetträning är en stor uppfinningav människor och med ordentlig vägledning kan det ge dig fördelar som kan påverka hela ditt livpå ett positivt sätt.

Förutom de fysiska fördelarna med ökad förbränning, smalare midja och bättre hållning så kan korsetter förändra den psykologiska uppfattning som människor har om sin kropp.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker


Alla vet protein är avgörande för en hälsosamkost och det har visat sig att de som går på proteindieter resulterar har enstörre viktminskning, fettförbränning och bevarande av muskelmassa än de somäter lite protein. Men mellan arbete och träning kan det vara svårt att ätaproteinfyllda måltider i din dagliga rutin. Oroa dig inte! Här är några enklasätt att äta mer protein som är snabb, bekväm och läcker.


1. Grekisk yoghurt

Grekisk yoghurt är tjock och krämig och fylldmed 22 gram protein! Tag en kopp grekisk yoghurt istället för ditt vanligamellanmål för att lätt öka ditt dagliga proteinintag. Vanlig grekisk yoghurt ärmångsidig den kan användas i stället för gräddost, gräddfil, eller majonnäs.Prova en sked i stället för gräddfil på dina favoriträtter, eller enkelt heltblanda den med din favorit frukt för ett hälsosamt mellanmål.


2. Glöm inte proteinpulver

Du kan göra mycket mer med proteinpulver änatt tillsätt vatten eller mjölk. Proteinpulver finns från olika återförsäljare och Myprotein proteinpulver har ett stort utbud av produkter av hög kvalitét. Dessa kan användas när du bakar kakor,gör pannkakor, glasyr till dina favorit muffins eller till och med lägga tilldet i ditt kaffe i stället för mjölkpulver.


3. Jordnötssmör

Om du älskade jordnötssmör som barn och harslutat med det som en vuxen på grund av dess fetthalt kan du gå tillbaka tillburken! Jordnöt, mandel, cashewnötter och andra nötter har en hög proteinhaltdå cirka två matskedar ger 7 gram protein. Och även om jordnötssmör innehållerfett och mättat fett kan det vara en del av en hälsosam kost när ätas i småmängder.


4. Prova Seitan

Tofu är det mest populära protein alternativtill kött -men har du hört talas om Seitan? Seitan är en seg tät nötliknandeprotein. Seitan innehåller fakttiskt nio gånger mer protein per gram än tofuoch kan användas i lika många typer av maträtter. Eftersom Seitan liknar kött,även fast det är helt vegetariskt, så kan det användas i allt från smörgåsar,soppor, eller var som helst du annars skulle använda traditionellt kött. Så gedet ett försök och du kan bli förvånad!


5. Var kreativ med äggvitor

Du kan göra mer än omeletter med äggvita. Äggär enkla att transportera i enstaka behållare och kan användas i mängder avrätter! Lägg kokt äggvita till tacos, smörgåsar eller blanda dem med din grötpå morgonen. Äggvitor har lite smak så att du kan lägga till dem till nästanvad som helst utan att ändra smaken.

6. Soja

Ånga soljabönor och tillsätt lite salt ellerlägg till dem i soppor och sallader! Soja har mer protein, räknat på volym, ännötkött och praktiskt taget inget mättat fett. Och till råga på är det ettkomplett protein eftersom det innehåller alla nio essentiella aminosyror.


7. Kronärtskocka

Om du redan älskar kronärtskockor, kommer dubli glad att få veta att det innehåller massor av protein vilket gör det ettperfekt komplement till varje måltid. Fylld med mineraler innehåller det också20 procent av ditt dagliga behov av fiber.


8. Avocado

Sluta med smör och majonnäs och användaavokado istället. Förutom att lägga till en mjuk smak är avokado fylld med proteinoch är höga i enkelomättade fettsyror som hjälper till att minska magfett.Lägga till det på din favoritsmörgåsar och sallader och du inte bara öka dittproteinintag utan också få en plattare mage!


9. Tonfisk

Tonfisk är en naturligt mager proteinkälla såatt du kan få det protein du behöver utan att behöva oroa för att gå upp ivikt. För enkelhetens skull får du 40 gram protein per burk. Sätt den ismörgåsar eller gör en sallad.


10. Fullkornsbröd

Du behöver inte ge upp bröd utan bara väljabröd med protein. Det finns fullkornsbröd som är gjort av ekologiska groddahela korn och baljväxter, inklusive korn, vete, sojabönor och linser. Jämförtmed de flesta bröd dessa bröd mycket hög halt av protein, fiber och olikanäringsämnen. En skiva innehåller 4 gram med endast 80 kalorier, vilket gör detett smart val.

Likes

Comments

View tracker

Nu är det äntligen sommar och min semester började denna vecka. Jag kommer även under semestern fortsätta uppdatera min blogg med de senaste hälsotrenderna och nyheterna. I sommar ska jag fortsätta leta nya ämnen som kan vara intressanta att läsa om och hör gärna av er om ni har några ideér på intressanta ämnen i sommar.

I sommar ska jag åka med familjen till sommarstugan på Gotland och ta det lugnt och slappna av. Därför kan uppdateringarna bli lite färre de kommande veckorna men jag ska ändå försöka hålla er uppdaterade!

Snart kommer ett inlägg hur du kan få i dig tillräckligt med protein vilket är viktigt både vid träning och för att må bra!


Jag vill passa på att önska alla mina läsare en trevlig sommar och semester!


Likes

Comments

En detoxkur är den ultimata behandlingen för att återställa kroppen. Det är bra för din hud, din energi och det perfekta sättet att starta en viktminskningsresa. För de flesta av låter ordet detox som en hård kamp där du endast lever på citronvatten i flera dagar men nu finns det helt nya metoder att rena kroppen med minst lika effektiva egenskaper. I det här inlägget kommer jag att ge dig några tips på vad du kan äta för att rena kroppen naturligt från gifter i samband med en detoxkur - det är faktiskt viktigare än du tror att äta rätt vid en detox!

Att göra en renande detoxdiet under en vecka kommer att hjälpa kroppen att göra sig av med gifter och öka förbränningen effektivt. En detox kan lindra en mängd hälsoproblem, från viktökning,uppblåsthet och matsmältningsbesvär till huvudvärk, dålig hud, trötthet och det har även visat sig kunna öka ditt immunförsvar.

Huvudprincipen för ett detoxprogrammet är att hjälpa kroppen att göra sig av med vanliga allergiframkallande "giftiga" ämnen och som samlas i kroppen. Efter bara tre dagar på detox så märker mänga en avsevärd skillnad i deras vikt, ökade energinivåer samt stärkt självkänsla.


Livsmedel vid detoxkur

Förslag på mat under din detoxkur:


Frukost

  • Gröt gjord av havregryn (Använd banan eller russin om du vill ha den sötare och sojamjölk)
  • Lösa eller kokta ägg
  • Avokado på fullkornsbröd
  • Soyayoghurt med linfrön, solrosfrön och lite honung
  • Glutenfri müsli med sojamjölk eller vatten

Lunch

  • Sallad på knäckebröd eller fullkornsbröd
  • Potatissallad gjord av hackad potatis
  • Pastasallad med fullkornspasta med kalla koktagrönsaker.

Middag

  • Ångad eller grillad fisk med ångade grönsaker.
  • Grillad organisk, skinnfritt kycklingbröst
  • Fullkornsris med ångad grönsaker och tofu.
  • Bön-eller linsgryta serveras med fullkornsris


Snacks: frukt, råa grönsaker, nötter och frön (orostade utan salt eller beläggningar).

Portionsstorleken är upp till dig men det är rekommenderat att äta hälsosam kost under en komplett detoxkur för din kropp. Eftersom de livsmedel som rekommenderas är höga i fiber och låg fetthalt - och du kommer att dricka mycket vatten - det är osannolikt att du kommer att kunna äta för mycket då dessa livsmedel är mycket mättande. Du kan effektivt kombinera denna kost med ett detoxande te, detoxkur i kapselform eller naturligt detoxande superfrukter. Det är även rekommenderat att äta denna kost i samband med regelbunden motion och träning 3-4 gånger per vecka för optimala resultat och viktminskning.


Vad du inte bör äta & Vad du kan ersätta det med

Under din vecka eller period med detox finns det några livsmedel som du inte bör äta. Här är dessa.


  • Vete & Mejeriprodukter - Uteslut vete och mejeriprodukter från din diet. Det är två av de vanligaste födoämnesallergenen som - utan att du ens inser det - kan göra dig uppsvälld, trött och även bidra till ökad hunger. Vetebaserade livsmedel såsom bröd, pasta och vissa frukostflingor kan enkelt bytas ut med vetefria alternativ: riskakor, råg och majsbaserad spannmål samt havregryn. För att eliminera mejeriprodukter kan du enkelt använda soja- eller rismjölk, sojayoghurt och ost.


  • Rött kött - Detta är svårt att smälta och ofta innehåller en hög nivå av mättat fett. Röda köttprodukter som bacon, skinka, paté och smörgåspålägg bör också undvikas av samma skäl och de innehåller ofta höga halter av salt och konstgjorda konserveringsmedel. Ersätt rött kött med låg ekologisk kyckling av fetthalt, färsk fisk, tofu och ägg.


  • Raffinerade kolhydrater - Skippa kakor och kex. Ät istället mellanmål på frukt, grönsaker och lägga till massor av ångkokta grönsaker till varje måltid för att hålla dig mätt.


  • Mättade fetter - smör, margarin, alla stekt mat, majonnäs och chips bör undvikas under din detox. Du kan använda en liten olivolja eller linfröolja på sallader och kokta grönsaker.


  • Tillsatser - Undvik alla konstgjorda konserveringsmedel och tillsatser, inklusive socker. För att göra livet lättare - undvika all färdigmat och förpackade livsmedel under hela din detoxkur. Där det är möjligt väljer du istället ekologiska produkter. Smaksätt din mat med massor av vitlök och lök, båda är välkända för sin underbara detoxande egenskaper.

  • Drycker - Undvik sockrat te och kaffe med mjölk, läsk och sockrade fruktjuice. Istället bör du dricka minst 2 liter rumstempererat vatten hela dagen, örtteer, rena fruktjuicer och äppelcidervinäger fungerar utmärkt.


    Tipsen kommer från mina egna erfarenheter men jag har också fått inspiration till denna artikel från hemsidan healthyeatingresearch.org

    Lycka till med eran detoxkur & ha en bra vecka!


Likes

Comments

En av de mest fascinerande upptäckterna underde senaste året är de fantastiska egenskaperna med vanliga hallon. Det harvisat sig att alla näringsämnen och mineraler som finns naturligt i hallon harmånga hälsofördelar för din kropp.

Det har visat sig att ämnesomsättningen i vårafettceller kan ökas genom de kraftfulla ketonerna som naturligt finns i hallon.Genom att öka enzymaktiviteten och värmeproduktionen i kroppen samt i vissatyper av fettceller kan hallon även hjälpa kroppen att öka förbränningen.Utöver dessa fördelar kan hallonketoner öka energinivåerna naturligt.

Ny forskning på ekologiska hallon har ettbetydligt högre innehåll av antioxidanter än icke-ekologiska hallon. Om du äterhallon till frukost eller deserter bör du därför välja organiska hallon dåderas egenskaper överträffade med icke-ekologiska hallon. Detta störreantioxidantinnehåll var förknippad med högre nivåer av kraftfulla hallonketonersom finns i organiska hallon jämfört med icke-ekologiska hallon. Det finnsmånga goda skäl att köpa ekologiskt livsmedel av alla slag och hallon ärytterligare ett exempel på hur näringsvärdet kan skilja sig.

Du får i dig massor av antioxidanter genom attköpa hallon som är helt mogna. Men föratt få i dig tillräckligt med hallonketoner behöver du äta stora mängder hallondagligen vilket kan vara både dyrt och omständigt. I dessa fall kan ettnaturligt kosttillskott som Raspberry Ketone med hallonketone hjälpa till att tillföra näringen frånhallon till din kropp.

Fördelarna med hallon har visat sig varamånga. Hallonketoner har visat sig spela en viktig roll för att minska stress,minska inflammation och därigenom stärka immunförsvaret, ge mer energi och därmedöka förbränningen.

Likes

Comments

Så som många andra har jag haft problem med min vikt. Jag har provat allt möjligt och lärt mig vad som verkligen fungerar. Här delar jag med mig av mina bästa tips.

Det är inte ovanligt att förlora upptill 5 kilo (ibland mer) i den första veckan att genom på detta sätt, både ikroppsfett och vattenvikt om man gör på rätt sätt. Skär kolhydrater, sänka din insulin ochdu kommer att börja äta mindre kalorier automatiskt och utan hunger.


Tips 1 - Minskat sockerintag

Enkelt uttryckt, att sänk din insulinintagsätter fettförbränning på "autopilot".

Att ta bort socker och stärkelse(kolhydrater) från kosten kommer att sänka dina insulinnivåer, döda din aptitoch gör dig gå ner i vikt utan hunger.

Proteinrik kost kan också minskatvångstankar om mat med 60 %, minska önskan om småätande med hälften och göradig så mätt att du automatiskt äter 441 färre kalorier per dag ... bara genomatt lägga protein till din diet (8, 9 ).


När det gäller att förlora vikt, ärprotein kungen av näringsämnen.

  • Grönsaker
  • Broccoli
  • Blomkål
  • Spenat
  • Grönkål
  • Brysselkål
  • Kål
  • Sallad
  • Gurka
  • Selleri


Var inte rädd för att ladda din tallrikmed dessa low-carb grönsaker. Du kan äta stora mängder av dem utan att gå över20-50 kalorier per dag. En kost baserad på kött och grönsakerinnehåller alla fibrer, vitaminer och mineraler du behöver för att vara friska.Det inte finns någon fysiologisk behov av korn i kosten.


  • Olivolja
  • Kokosolja
  • avokadoolja
  • Smör
  • Talg


Tips 2 - Ät regelbundet

Ät 2-3 måltider per dag. Om du befinnerdig hungrig på eftermiddagen, lägg till en 4: e måltid. Var inte rädd för att äta fett, att försökaäta både low-carb och magert samtidigt är ett recept för misslyckande. Detkommer att få dig att känna olycklig och det blir lätt att ge upp planen.


Det bästa matfettet att använda ärkokosolja. Den är rik på fetter som kallas medellånga kedjor Triglycerider(MCT). Dessa fetter är mer meningsfullt än andra och kan hjälpa dig gå ner i vikt och öka ämnesomsättningen.


Det finns ingen anledning att fruktadessa naturliga fetter, nya studier visar att mättat fett inte öka din riskhjärtsjukdom alls.Basera varje måltid på en proteinkälla,en fettkälla och en low-carb grönsaker. Detta kommer att sätta dig in i 20-50gram carb område och drastiskt sänka dina insulinnivåer.


Tips 3 - Styrketräning

Genom att lyfta vikter, kommer du attbränna kalorier och förhindra att din ämnesomsättning från att sakta ner,vilket är en vanlig biverkning av att förlora vikt. Studier på low-carb dieter visa att duäven kan få en bit av muskler samtidigt förlora betydande mängder kroppsfett.


Om att lyfta vikter är inte ettalternativ för dig, kan enklare träning som löpning, jogging, simning ellerpromenader räcka. Det är bäst att göra någon form avstyrketräning som styrketräning. Om detta inte är ett alternativ fungerahjärtträning också.


Du kan ta en dag vilodag per vecka därdu äter mer kolhydrater. Många föredrar lördag. Om du måste äta någotohälsosamt, så gör det denna dag. Denna dag kan du äta mat som havre, ris,quinoa, potatis, sötpotatis, frukt, etc. Men bara detta ger ett högrekaloriintag per dag, om du börja göra det oftare än en gång per vecka då duinte kommer att se mycket framgång på detta plan.

Likes

Comments

Nu är det äntligen helg och veckan har gått ganska snabbt. Dagarna går snabbt ibland och det är svårt att hinna med en hälsosam livsstil. I veckan har jag jobbat, sovit och jobbat och sovit och helt inte alls känt någon motivation att skriva denna hälsoblogg. Men nu till helgen är jag motiverad att komma igång igen med en hälsosam livsstil och fortsätta med min träning.


Ibland behöver vi alla vila upp oss och återhämta oss. Jag kommer börja helgen med en hemmagjord smoothie med mina favoritfrukter och bär! Hoppas ni alla har en bra helg!

Likes

Comments


Jag drabbades av bristningar efter min förstagraviditet och provade flera olika metoder för att bli av med detta! Här ärmitt bästa tips som fungerade för mig efter att ha provat många olika produkteroch alternativ.

När huden sträcks så försvagas kollagen och dessnormala produktion avbryts och skadas och avbryts. Detta resulterar i fina ärrunder översta lagret av huden. Inledningsvis ser de ut att vara rosa eller rödamen med tiden bildas en tunn, silvrig linje på hudytan.

Efter att jag fått mina bristningar provade jagskinceptions kräm. Och efter 6 veckors regelbundet användande såg jag resultat!

Bristningar fick mig att känna mig obekväm medutseendet på min mage och jag ville bli av med dem för min egen skull och jagmådde betydligt bättre när de försvunnit. Lyckligtvis hjälpte denna kräm mot bristningar för kroppen från Skinception välldigt bra och är ett naturligt effektivt sättjag använt mig av för att minska utseendet och bli av med bristningarna!


Före och efter 6 veckors användande av denna kräm mot bristningar är de nästan helt borta! Inget annat har tidigare gett mig liknande resultat.

Bristningar är synliga linjer på hudytan med en avvikande färgton. Bristningar återfinns huvudsakligen på magen men kan också förekomma på lår, överarmar, skinkor och bröst.

Ibland kan bristningar täcka stora delar av kroppen. Även om graviditeten är den främsta orsaken bakom hudbristningar kan andra skäl vara plötslig ökning eller förlust i vikt, snabb längdökning, ärftlighet, stress och förändringar i de fysiska förhållandena. Jag läste allt jag kunde hitta på internet och därför vet jag mycket om detta och hur man ska behandla dem på bästa sätt.

Jag ger Skinception Intensive Stretch mark therapy 5 av 5 poäng!

Likes

Comments

Äppelcidervinäger är en välprövad metod på dietpiller på den svenska marknaden. Detta innehåller en kombination av två växtextrakt som kan ändra och öka förbränningen av fettceller.


Så här fungerar det: Äppelcidervinäger påstås att göra det svårare för fettceller att föröka sig, minska mängden fett som de plocka upp från blodet, och hjälpa dem att bränna lagrat fett. Effektivitet: Hittills har flertal lyckade studier gjorts på detta tillskott. Totalt 100 överviktiga personer placerades på en strikt 2000 kaloridiet, med antingen Äppelcidervinäger eller ett sockerpiller som var verkningslöst.


Efter 8 veckor hade gruppen med Äppelcidervinägerförlorat 5,2 kg i vikt och 11,9 cm av deras midjemått i snitt. De uppgav ocksåförbättrad livskvalitet och minskad blodsocker, kolesterol och triglycerider.


Biverkningar: Inga biverkningar har rapporterats.

En studie visade att Äppelcidervinägerorsakade viktminskning och hade ett antal andra hälsofördelar. Men studien varindustrin sponsrade och mer forskning behövs.

Likes

Comments

Här kommer mina bästa tips för att öka ämnesomsättningen och som har hjälpt mig med min viktminskning och nå den målvikt som jag är på idag.


1. Ätlågt GI

Ät lågt glykemiskt index livsmedel. Dessa livsmedeltar längre tid för kroppen att smälta, så att du känner dig mätt längre. Dinkropp kommer långsamt absorbera näringsämnen så att du undvika spikar eller droppari ditt blodsocker till nästa måltid. Några av de bästa llåg-GI är:

Kål, morötter, blomkål, selleri, gurka,zucchini, mörka blad sallad, lök, päron, tomater, vattenkrasse, broccoli,bananer, äpplen och bär är alla bra att äta.


2.Minska på sockret

Försök att skära ner så mycket socker från dinkost som möjligt. Förutom att det är fullt av tomma kalorier, kommer mindresocker i ditt system att hjälpa till att sänka dina insulinnivåerna och öka förbränningen naturligt.

Lägre insulinnivåer likställa till ökadproduktion av ett hormon som kallas glukagon i ditt system. Glukagon är ensubstans som gör att glukos ska brännas som energi och därmed bidra till enplatt mage!


3. Ätproteinrika mellanmål

Ät ett proteinrikt mellanmål mellan 15:00 och16:00 Enligt experter så kan ett proteinrikt mellanmål på denna magiska timmenmellan tre och fyra på eftermiddagen öka din ämnesomsättning och balansera dittblodsocker.


Ett proteinbar eller en handfull mandlar ellerpumpafrön, eller en mager bit ost är alla bra alternativ. Med ett balanseratblodsocker minskar mängden insulin i ditt system, vilket är bra eftersominsulin kan leda till att du lagra fett runt magen och midjan.


4. Ätsmå & täta måltider

Byt ut din vanliga rutin med att äta tre storamåltider om dagen med att äta mindre och mer regelbundna måltider för att få en platt mage på kort tid. Många görmisstaget att inte äta någonting alls mellan frukost, lunch och middag,särskilt när de försöker gå ner i vikt.


5.Drick mindre alkohol

Alkoholkonsumtion släpper också in östrogen ikroppen - vilket inte är önskvärt, eftersom överskott östrogen gör att kroppenatt ökar och behåller vikten.

Dessutom stimulerar alkohol aptit och orsakarviljan att småäta, vilket gör att du mycket mer sannolikt att uppleva ett sugpå alla de saker du inte bör äta så som hamburgare, pommes frites, pizza,choklad och chips.



Likes

Comments