Koh Lanta var fullkomligt MAGISKT. Är det någonstans jag vill åka tillbaka till så är det dit, helt klart.

Maya Bay, förmodligen den mest kända stranden. Här spelade Leonardo in The beach! Så SJUKT mycket turister. Vi gick dessutom inte ens av båten för då skulle vi betala ytterligare en avgift. De hade inte backpack-tjejerna lust med.... Så här mycket folk var det inte när jag var här förra gången, för kanske 10 år sen.

Lite pizza på väg hem från beachklubben. Det började regna och Saskia har här precis kramat en genomblöt tjej hahah.

Vågade äntligen snorkla!!! Hade panikandning hela tiden men at least i tried.

Phi Phi är såååå himla vackert. Det är svårt att förklara eller visa hur mäktiga miljöer det faktiskt är här.

Vi kom i tisdags och strosade runt för att hitta ett boende. Sen hängde vi på stranden och käkade middag! Där träffade vi på två trevliga tyskar som vi mötte upp på en bar lite senare. Vi hade bokat en longboat-utflykt till onsdagsmorgon så vi ville bara gå dit och köpa snus (Saskia) och ta en öl. Det blev lite mer än en öl....... Men vi hade en helt sjukt rolig kväll!!

Idag blev det halvdag med utflykt och sen var vi helt slut (bakfulla). Käkade lite middag nyss och nu ska jag snart sova i den mjukaste sängen jag haft på hela resan. Imorgon tar vi en speedboat vidare till Koh lanta!

Heeeej Thailand!!!! Vilken sjujävla start vi fick här i Thailand. Flygresan var försenad och riktigt dryg. När vi äntligen landade och bokade en minibuss till Patong med lovorden att vi skulle åka direkt, resulterade det i 1 h väntan följt av en otroligt underlig biltur. Halvvägs stannade vi plötsligt och blev inskickade i en "resebyrå" där de försökte kränga på oss olika utflykter. KNAS. Efter typ 3 h kom vi äntligen till vårt boende, MEN: det var avbokat! Härligt, kände vi och stod där med en svintung rygga kl 22.30 efter en hel dags resande. Vi bestämde oss för att åka ifrån Patong och lyckades lösa ett rum i Kata istället. Vi fixade dagen efter boende på ett Hostel (mamma!!!!!! Hostel!!!!)

Allt löser sig!!! Det om något har jag lärt mig under den här resan.

Annars är Phuket jäkligt förstört av turism och inte alls speciellt trevligt. Vi hade en jäkligt kul kväll i Patong, Bangla Road och njöt i solen. Sen packade vi väskan (igen) och åkte mot Phi Phi!

​Här behövs inte så mycket mer än dessa bilder. Phu Quoc behandlar oss väldigt bra.

På fredag åker vi tillbaka till HCMC och på lördag flyger vi till Thailandooo!!

Jag och Saskia styrde sen stegen mot Vietnam, och landade i inget mindre än Ho Chi Minh City den 31 oktober. Adrian kom samma morgon med nattbussen och smög in på vårt hotellrum, ett väldigt härligt godmorgon för en lillasyster som saknat honom.

Vi besökte krigsmuseet vilket var otroligt rörande. Vilka olika öden människor har och vilket hemskt krig Vietnam-kriget var.

Notre dame! Tyvärr stängt men vilken byggnad.

Rooftoops är något det finns gott om i HCMC, och en eller två rätt starka drinkar!

Hela ligan köpte fruktshorts på marknaden haha!

En spontan massage som resulterade i någon slags pyjamas för oss tjejer medan Adrian fick ett fotbollsställ att ta på sig för att sedan direkt klä av sig inför massagen. Tror aldrig jag skrattat så mycket som jag gjorde här hahaha.

DET ÄR SÅ JÄVLA MYCKET MÄNNISKOR HÄR!!! Vi lyckades dessutom hamna mitt i Halloween-strömmen och det var de sjukaste jag varit med om. Man kom knappt en meter, blev knuffad hit och dit. Riktigt obehagligt faktiskt! Men inte konstigt med tanke på hur mycket människor det bor i HCMC, typ 17 miljoner!!!!

Vi besökte sista dagen även Chi chi-tunnlarna som användes under kriget, men det var kanske inte direkt den bästa turist-turen vi varit på...

Hej å hå. Är sämst på att uppdatera här 🤷🏼‍♀️Efter vår sväng till Seminyak åkte vi iaf tillbaka till Canggu där vi startade vår resa!

Har blivit en del kvällar med öl och snus, njuta helt enkelt!!

En ganska asnervös tjej som gjorde sin andra tatuering (äntligen!!!!). Den blev så himla, himla bra!

Sista middagen som var fantastisk, förutom det faktum att jag sedan spydde upp skiten på natten :)))) Främmande mat och min mage hör inte alltid ihop...

Så har vi avverkat Seminyak också!
Ganska väldigt mycket mer turistigt jämfört med de andra ställen vi varit på. Dyrare, mer turister, fler äldre och kanske framförallt inte alls lika sociala människor som på de "Backpack" ställen vi gillat. Det har mest blivit strand/beachclub häng och goda middagar.

Igår åkte tyvärr Saskia på en sväng av magsjuka och har legat inne hela sista dagen. Jag hängde vid vår pool och kollade sen solnedgången vid havet, följt av lite middag. Håller alla tummar jag äger att jag inte ska bli sjuk också (hyppo nr. 1). Men man kan inte förvänta sig så mycket annat heller haha...

Imorgon åker vi tillbaka till Canggu där vi spenderade vår första tid på Bali. Vi saknade den goda (billiga) maten och känslan där, så varför inte!! Sedan går flyget mot Vietnam nästa vecka, spännannnddeeeee!