Jag har spenderat det senaste dygnet i Mellbystrand tillsammans med ett glatt gäng. En kompis till mig och hennes man har som tradition att varje år vecka 29 samla deras vänner för en hel helg fylld med fest, så härlig tradition. Så i år tänkte jag att det var dags för mig att joina denna tillställning och oj vilket härligt dygn det blev. Tyvärr var inte solen med oss till fullo men som det här på svenska vi är så tänkte vi på stranden hela dagen ändå. På kvällen bjöds det på hel grillad makrill och potatissallad tillsammans med massa god dricka. När det var dags för solen att gå ner gick vi ner till stranden och tände rislampor och skjutsade iväg. Mycket mäktigt. Tack för ett härligt dygn!

Nu närmar det sig och det är inte alls långt kvar tills det är dags för Håkan Hellström på Ullevi igen!!! Detta blir tredje gången för min del och jag är säker på att det kommer att bli lika grymt som det andra gångerna hoppas även att vädret är på vår sida. Denna gången ska jag gå med min älskade bror och far. Jag lovade pappa förra året att om Håkan kör igen så ska jag gå med honom så det gäller att hålla sitt ord. Och för att göra det hela ändå lite roligare så har jag beställt likadana tröjor till oss alla tre så att vi matchar klockrent. Nedräkningen har börjat 29 juli smäller det!!!

Borta bra men hemma bäst. Ett uttryck som aldrig slår fel. Som den tant jag är så gick jag runt i trädgården Igår när vi kom hem för att se hur det gått för mina odlingar. Ett annat uttryck som bokstavligen passar in på mig är gröna fingrar...för grönt det är just vad mina växter är...inte en tillstymmelse till mognad. Det kanske kommer, men så var det ju det där med tålamodet igen. Nåväl det är trevligt att kunna plocka blommor direkt från landet i alla fall :)

På vägen hem idag från Tjörn så stannade vi till vid Bäckebols köpcentrum i Göteborg. Där har nämligen Stoff & Stil en fysisk butik. Stoff & Stil är den sida som jag alltid, till 95% beställer mitt garn ifrån när jag virkar så ni kan ju föreställa er min lycka kunna känna och klämma på allt innan köp. Så härligt. Ungefär samma känsla som när ett barn ska plocka godis i en godisaffär - omöjligt att välja.

​En av mina stora hobbies är virkning. Ja virkning.. Det är inte bara gamla tanter över 70 som sysslar med det - det finns en del unga också ;) Nåväl, det är väldigt kreativt och tålamodskrävande (något som egentligen inte passar mig)  och väldigt rofyllt. Det har med tiden blivit ett antal olika figurer och vill ni ta er en titt är ni varmt välkomna att kika in på instagram eller min hemsida

Evelinas virkning instagram

(Klicka på bilderna för att komma till evelinasvirkning på instagram eller evelinas virknings hemsida)

Evelinas virkning

Även denna dag har bjudit på värme, sol och strandhäng. Så härligt! Det gäller att njuta så länge det varar och njuta det gör vi verkligen. Det är så lyxigt att bara låta dagarna flyta på utan klocka utan bara rätta sig efter när magen kurrar eller när lusten faller sig på. Det är verkligen vad jag kallar semester.

Ikväll åt vi musslor i vitt vin. Äkta västkusten-mat. Det smakade himmelskt! Sedan satt jag och virkade och hade det bra i kvällssolen och Daniel provade mammas nyvirkade mössa (brödkorg).

När Leo är som lyckligast - i vattnet!

​Bilderna är tagna precis i början av badandet - i slutet så hade inte Daniel en torr tråd på kroppen. Precis som det ska vara :)

Idag har vi haft strand/poolhäng hela dagen. UNDERBART. Det är ju det absolut bästa jag vet. Strålande sol och strand i kombination med bebis är ju inte lysande men med vårt Uv-tält så gick det super - både att leka och sova i.
Jag vågade till och med mig på ett dopp i det blå, det var 19 grader sa någon och det kan nog stämma fast det kändes som minus 2.
I eftermiddags fortsatte sollapandet hemma vid stugan och Leo fick bada i sin älskade pool. Finns ingenting som gör honom så glad som vatten. Underbart att se!

Semesterns fortsätter och som sig bör så åt vi nyfiskade räkor igår kväll. Det är ju bara för gott.

Idag började jag morgonen med en härlig morgonpromenad innan frukost. Det hör verkligen inte till vanligheten, men vem kan ligga kvar i sängen när solen skiner och man vet att havet ligger och glittrar runt hörnet. Tyvärr började det blåsa som attan och dags solning uteblev, istället åkte vi på utflykt till Orust och höll bokstavligen talat på att blåsa bort. FY! Vi åt i alla fall en mycket god pizza :)

Idag vaknade vi upp till ett minst sagt regnigt Tjörn. Vi pratar inte lite lätt duggregn utan det var fullkomligt ösregn i flera timmar. Vi packade in oss i bilen för att åka runt och kika på ön, men med en sovande son i bilen och rädsla för vattnet så blev det inte fler stopp än hos fiskhandlarn och mataffären och sen hem till stugan igen.. FY.

Lagom till eftermiddagen så sprack det dock upp och det blev klarblå himmel och underbart skönt! Kul inlägg... handlar bara om väder..men man är väl svensk: Så hör kommer istället lite bilder ifrån gårdagen och idag.